Hírek Itthon BKV-vezérigazgató: A 3-as metró legtöbb hibája nem veszélyes az utasokra

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2017. június 26..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,639
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a TV2 Mokka című műsorában azt mondta, hogy a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát.


    Az elnök-vezérigazgató szerint nem igaz, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban "bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne.

    Bolla Tibor azt mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó,

    de az utasok biztonságát okozó hibák nem nagyon történnek.

    Szerinte sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van.

    Bolla azt is mondta, azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy valamit tenni kellett.

    A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények

    - mondta, az elnök-vezérigazgató. Azt is mondta, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat, és reméli, hogy egy-két héten a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.

    [​IMG]
    Fotó: Polyák Attila - Origo

    Szerinte nem találtak olyan hibát, amely azt mutatná, hogy a szerelvény rossz:

    Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg.

    Bolla azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, azt mondta, a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta,

    jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva,

    de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.

    A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy azokat soron kívül átvizsgálják. A kivonást megelőzően, péntek reggel a Nyugati pályaudvarnál ismét meghibásodott egy szerelvény, és több percig nem tudott ajtót nyitni.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...