Gazdaság Dél-Korea berobbantja a globális zeneipart

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. augusztus 24..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A világ zeneipara ugyan a streamszolgáltatásoknak köszönhetően 5,7 százalékkal bővült 2016-ban, azonban van egy ország, ahol ennél jóval nagyobb a növekedés. A K-pop már nemcsak Ázsiában népszerű, a dél-koreai zenének Európában és az Egyesült Államokban is egyre több rajongója van. A legnépszerűbb ázsiai előadók már az amerikai popsztárokat is megelőzik nézettségben.


    Dél-Korea harmadik legnépszerűbb import terméke - az okostelefonok és az autók után - az úgynevezett K-pop. A "koreai pop" rövidítéséből létrejött kifejezés egy önálló műfajt takar, aminek egyre több rajongója van világszerte.

    A K-pop terjedésének sebességét lehetetlen nem észrevenni, a koreai zeneipar külföldi eladásai megduplázódtak 2013 óta. Ebbe beletartoznak a tengerentúli CD-eladások, a koncertjegyek, a streamelt zenék bevételei és a hozzájuk kapcsolódó ajándéktárgyak értékesítései is.

    A K-pophoz köthető eladások értéke 4,7 milliárd dollár volt 2016-ban.

    A 200 legjobb K-pop előadó videóinak nézettsége megtriplázódott 2012 óta a YouTube-on, csak tavaly összesen 24 milliárdan látták ezeket a videóklipeket.

    Érdekesség, hogy a megtekintők 80 százaléka nem dél-koreai, hanem a világ más pontján él.
    A BTS nevű banda oldala például több látogatónál jár, mint Lady Gaga, Selena Gomez és Drake videói – írja a Bloomberg.

    [​IMG]

    K-Pop rajongók egy londoni fesztiválon

    Forrás: Getty Images/Tristan Fewings

    A K-popból azonban nemcsak a YouTube profitál, a Spotify, az Apple Music és az AccuRadio is rendelkezik saját, erre a műfajra specializálódott csatornával. A kínai QQ Musicon, ahol 100 millió napi aktív felhasználó van, a legnépszerűbb előadó a dél-koreai öttagú fiúbanda, a Big Bang összesen 11 millió követővel.

    A siker felelősei


    Természetesen nem lehet szó nélkül elmenni PSY mellett, aki a dél-koreai zenét egyetlen csapásra népszerűvé tette a világon. A Gangnam Style lett az első videó, amely elérte a YouTube-on az egymilliárdos nézettséget,

    és 2012-es bemutatása óta közel 3 milliárdan látták már.

    [​IMG]

    PSY klipje 2,94 milliárd letöltésnél jár

    Forrás: Youtube

    A globális siker óriási lökést adott a K-popnak, többtucatnyi tévécsatorna játszik dél-koreai zenét, saját díjátadó gálával rendelkeznek, sőt az Idol School nevű tehetségkutató is sok nézőt vonz.

    A dél-koreai zeneipar egyik nagyhala és egyben a helyi trendek diktálójának számító CJ E&M igazgatója, Sin Hjungkvan szerint az igazi előretörés még nem történt meg.

    Már keressük a következő Michael Jackson-pillanatot."

    Ezzel a vezető arra utalt, hogy az MTV egyértelműen segített abban, hogy Michael Jackson 1982-es Thriller című albuma a világ legnagyobb példányszámban eladott lemeze lett. A dél-koreai vállalat most arra törekszik, hogy olyan piacon alkosson maradandót, mint az Egyesült Államok.

    [​IMG]

    Az N-Sonic fellépése Indiában

    Forrás: AFP/Chandan Khanna

    Azok ellenére, hogy Dél-Korea csak a világ 27. legnépesebb nemzet a földön 51 millió lakossal,

    ez az ország rendelkezik a nyolcadik legnagyobb zeneiparral. Többek között olyan óriásokat is megelőz, mint India vagy Kína, ahol a feketepiac miatt a legálisan nyilvántartott iparág a dél-koreainál is kisebb.


    Globális zenepiac

    A lemezipar nemzetközi szövetsége, az IFPI 2017-es jelentése szerint a globális eladások tavaly 5,9 százalékkal emelkedtek. 112 millió ember használt valamilyen streamszolgáltatást, ami 60,4 százalékos növekedés. A fizikai adathordozókon történő eladások 7,6 százalékkal csökkentek. A világ 20 legnagyobb zeneiparának értékét összesen 15,8 milliárd dollárra becsülik.

    Az ázsiai nemzet zeneipara tavaly 1000 milliárd wonnal (886,7 millió dollárral) járult hozzá az ország GDP-jéhez, és a helyi vállalatok remélik, hogy még van potenciál a növekedésben.

    A K-pop része a „koreai hullám" néven elhíresült jelenségnek (hallyu), amelynek következtében egyre több márka válik az országosból globális brandé. Magyarországon is ismert márka a Samsung, az LG, a KIA, a Hyundai, de nemzetközileg is elismert cég a Tonymoly és a Bibigo is.

    [​IMG]

    A SixBomb nevű koreai lánycsapat Szöulban

    Forrás: AFP/Yelim Lee

    Ráadásul a dél-koreai márkák erősítik is egymást, gyakran népszerűsítik K-popsztárok a termékeket. Azonban nem csak belföldi, hanem a nemzetközi brandek is látnak fantáziát az iparban, egy amerikai K-pop fesztivált például az Amazon, az AT&T és a McDonald's is szponzorált.

    Dél-Koreában a turizmus is virágzik, 2011 és 2016 között 76 százalékkal emelkedett a külföldi vendégek száma. A kínaiak száma ebben az időszakban a triplájára nőtt, míg az Egyesült Államokból 31 százalékkal érkeztek többen.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...