EA – Szándékosan manipulálják a játékaik nehézségét

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2018. január 10..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    Tavaly év vége felé tudtuk meg, hogy az Activision egyebek mellett manipulatív matchmaking rendszert fejleszt vagy tervez fejleszteni, amivel könnyebben a mikrotranzakció felé terelheti az embereket. Most pedig kiderült, hogy hasonlón már az EA is dolgozik, bár akárcsak az Activision, még mindenki kedvenc kiadója sem élesített ilyen rendszert – szerencsére.


    Az Electronik Arts rendszere az Engagement Optimized Matchmaking (EOMM), aminek ugyan működését nem ismertük meg, de a leírása alapján a lényege az, hogy unfair módon párosítsa össze a játékosokat az online játékokban, mivel a jelenlegi, fair play módszer – és itt most idézem az ACM Digital Libray-en található leírást – „nem optimális a játékosok elkötelezettségének szempontjából”.

    A másik EA projekt, ami állítólag már használatban is van, az a Dynamic Difficulty Adjustment, azaz a DDA, magyarosan: dinamikus nehézségi beállítás. Ennek hála az EA játékai alkalmazkodnak a játékosokhoz, és könnyebbekké vagy nehezebbekké válnak menet közben, hogy tovább bent tartsák a felhasználót.

    Ez alapjáraton talán még nem is lenne túl nagy gond, ugyanakkor képzeljük el egy ilyen rendszert egy Dark Soulsban, aminek a lényege pont a brutális nehézség. De esélyes, hogy a FIFA-ban is fut a DDA, és ez okozza az olyan eseteket, amikor az ember biztosra veszi, hogy a program csal. Sok játékos vélte már úgy, hogy a játék nehezebb lett, pontosabban szólva, az MI irányította csapattársak egyszer csak ostobábbakká váltak. Nos, ez talán pont a DDA eredménye, de a forráskód hozzáférhetetlensége miatt ezt nyilván külsős nem tudja igazolni.

    [​IMG]


    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...