A GfK felmérése szerint 2016-ban tíz internetezőből már kilenc vásárolt online. A 2014-2016 közötti időszakban nőtt a külföldi oldalakon vásárlók aránya, igaz tízből hatan inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben. A GfK elvégzett egy kutatást, amely a 15-59 éves korosztály online vásárlási szokásait vizsgálta. Ebből kiderül, hogy a hazai internetezők körében tízből kilencen vásároltak az interneten 2016-ban. Évről évre nő azoknak az aránya, akik külföldi webshopokban vásárolnak, azaz olyan oldalakon, ahol a fizetés nem forintban történik. Online vásárlás illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Klaus Ohlenschläger 2014-ben csupán csak 5 százalék, addig 2015-ben már 8 százalék, tavaly pedig 11 százalék nyilatkozott úgy, hogy amennyiben teheti, inkább külföldi oldalon vásárol. Szinte mindig magyar oldalakon vásárol a válaszadók 27 százaléka, ez jelentős visszaesés a 2014-es 41 százalékhoz képest. A magyar oldalak kínálatát szinte mindig, illetve inkább előnyben részesítők 2016-ban az interneten vásárló 60 százalékát adták. Egyre többen vásárolnak egyszerre külföldi és belföldi oldalakon is. 2016-ban pedig már négyből egy online vásárló vette figyelembe a hazai és a nemzetközi site-ok választékát is. Let's block ads! (Why?) Forrás...