2015. 02. 12. 12:24 ,ORIGO Február 11-én az RTL Klub Híradó-ja a TV2 célcsoportjában, vagyis a 18-59-es korosztályban is jobban teljesített, mint a Tények, a nap legnézettebb műsora a teljes lakosságban és a 18-49, illetve a 18-59 év közöttiek körében is a Barátok közt lett. Forrás: Origo Február 11-én az RTL Klub Híradó-ja még a TV2 célcsoportjában, a 18-59-es korosztályban is megverte a Tények-et, 552 ezer ilyen korú néző figyelte a rivális hírműsor 470 ezrével szemben. A késő esti műsorsávban, nagyjából 23.20-tól viszont a TV2 volt népszerűbb, a Lángoló Chicago 11,3 százalékos közönségarányt hozott. Erős Antóniával és Jesse Spencerrel szemben lefelé tart a Médialiftben a Lola címszereplője, Danna García, a sorozat ugyanis igen alacsony közönségarányt hozott az M1-nek a délutáni sávban. Az alábbi grafikonon látható, hogy a Charlie - Majom a családban után a nézők elpártoltak a köztévétől, a Lolá-t már csak az éppen tévézők 3,7 százaléka figyelte - ebben az idősávban az M1-nél csak az ATV volt népszerűtlenebb a grafikonon jelzett csatornák közül. Az esti közönségarányt mutató ábrából kitűnik, hogy a TV2 csak az Életfogytig végén vette át a vezető helyet, illetve, hogy 22.00 után a Film+-nak is volt egy bő jó órája, amikor a TV2 fölött tudott maradni - ekkor a Halálos fegyver 4-et adta. Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el a 18-59-es korosztályban. Látható, hogy az RTL Klub a TV2 által preferált csoportban is vitte a napot, ahogyan a 18 és 49 év közöttieknél is - a teljes lakosságban viszont a TV2 nyert, 15,7 százalékot ért el a rivális 15,1 százalékával szemben. 18-59-ben az M1 csak a hatodik lett, miután egy hajszállal elmaradt a Viasat3-tól, és a tízes toplistába két százalékkal még a Story4 is befért. Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés Nézettségelemző gyorstalpaló A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői. Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos. Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide. Forrás:Erős Antónia a 60 év alattiakat is vonzza