Amikor 2011-ben, beugrósként bekerült a WTCC versenynaptárába a Hungaroring, itthon nem sok mindent tudtunk a sorozatról. Talán csak annyit, hogy van egy világbajnokság, ahol szerepel egy lelkes magyar csapat és egy lelkes magyar versenyző. A Zengő Motorsport és Michelisz Norbert aztán nemcsak a motorsport kedvelőivel, hanem szinte az egész országgal megszerettette a túraautózást, aminek most - a 2017-es magyarországi hétvége közeledtével - felidézzük a legszebb hungaroringi pillanatait. Az ingyenes belépésnek köszönhetően szinte teltház volt Mogyoródon 2011. június 5-én. Aki ott volt, soha nem felejti el a pálya bejáratához vezető úton kialakult hatalmas dugót, a magyar zászlós élőképet a célegyenes melletti tribünön, az ütemes "Norbi-Norbi" skandálást - szigorúan hosszú ó-val ejtve -, és az érzést, hogy valami olyan történik a szemünk előtt, amit igazán a miénknek mondhatunk. Michelisz Norbert magyarországi debütálásával egy kicsit valóra váltotta a legkisebb fiúról szóló mesét, és egy kicsit közkinccsé tette a saját sikerét. Nagyjából 55 ezer ember volt kíváncsi rá, hogyan lesz a meséből valóság: hogyan küzd a győzelemért egy Hímesházáról származó fiatal tehetség az FIA egyik világbajnokságában. A tumultus akkora volt, hogy sokan egyszerűen lekésték az első versenyt, mert nem jutottak ki időben a pályára. Nemcsak a WTCC első magyarországi futamán, hanem 2012-ben is teltház volt a Hungaroringen Fotó: Farkas Péter [origo] Gyors szerelés és villámvihar Michelisz az ötödik helyről - akkor még repülőrajttal és narancssárga-fekete színű BMW-vel - indulva már az első kanyar után a második helyen ment, és a verseny végéig szorongatta a későbbi győztes Alain Menut. A közönség fáradhatatlanul buzdította a kőkemény tempóban autózó magyart, és a második helyet győzelemként ünnepelte a leintéskor. A második futam már inkább rémálomszerűre sikeredett: az állórajt után Michelisz a negyedik helyen közeledett az első kanyarhoz, amikor összeakadt az előtte hamar fékező Mehdi Bennanival és félig a fűre kényszerült. A rossz tapadás miatt az autó megállíthatatlanul száguldott az élen haladó Kristian Poulsen kocsija felé és ki is ütötte azt. A magyar BMW-jének eleje ripityára tört, de a magyar csapat szerencséjére a pályára zúduló zivatar miatt 20 percre leállították a futamot. A Zengő Motorsport szerelői számára ez pont elég volt arra, hogy valamennyire összepofozzák Michelisz autóját. A ragasztószalaggal összefogott BMW-vel Michelisz körhátrányból folytatta az újraindításkor, de a száraz gumikkal megfutotta a leggyorsabb kört, amit a közönség ismét egyfajta győzelemként értékelt. A darabokra tört BMW Fotó: Farkas Péter [origo] Egy évet kellett várni a győzelemre Az elképesztő hangulat, a felejthetetlen momentumok és a lelkes magyar közönség a Zengő Motorsport - Michelisz Norbert párossal együtt aztán helyet bérelt a magyar futamnak a versenynaptárban. 2012-ben már jöhetett az igazi eufória és az igazi siker Mogyoródon: Michelisz az ötödik helyről rajtolva megnyerte a második versenyt. Mindenki könnyezett, amikor a magyar pilóta a hungaroringi tribünön a magasba emelte a trófát, valaki a meghatottságtól, valaki az örömtől, valaki attól, hogy tudta, mennyi küzdelem volt a narancs-fekete BMW és vezetője mögött. 2012-ben már győztesként állt a dobogóra Forrás: MTI/Illyés Tibor A szín maradt, csak az autó változott 2013-ban is több tízezer szurkoló előtt mutathatta meg Michelisz Norbert, mire képes a csapat új autójával, a Honda Civic-kel. A már szokásosnak mondható lelátói hangulat, a lankadatlan biztatás és a japán autó a második helyen repítette célba a magyart. Emlékezetes pillanat volt, amikor Michelisz elnézést kért a hazai közönségtől, amiért nem tudott nyerni. A második futamon nyolcadikként intették le, de a paddockban olyan őrület vette körül, mintha csak mindkét versenyt megnyerte volna. A nem túl sikeres 2014-es hungaroringi hétvége után - Michelisz egy ötödik és egy tizedik helyet szerzett a zengős Hondával - 2015-ben újra magán kívül tombolhatott a közönség. A fekete-piros összeállításra váltó Honda és Michelisz az első futamon csak a nyolcadik helyen végzett, a második versenyen viszont rajt-cél győzelmet aratott, rajongói legnagyobb örömére. Akárhányszor elhaladt a célegyenesben, zúgott a lelátóról a "Norbi, Norbi", és szinte mindenki lélegzetvisszafojtva számolta a hátralévő köröket. 2015-ben piros-feketébe öltözött a zengős Honda Forrás: Farkas Péter (Origo) Gyári versenyzőként új fejezet 2016-ban már gyári versenyzőként gurult ki a magyar pályára a magyar hős, helyére a Zengő Motorsporthoz a tehetséges magyar fiatal, ifj. Ficza Ferenc került. Michelisz az ötödik helyet szerezte meg az időmérőn, de az első versenyen nem tudott elindulni, mert a felvezető körben elfüstölt a Hondája. A turbócsere után a második futamra csak a 17. helyről rajtolhatott el, az első körben három helyet javított, majd az érkező Safety Car rázta össze a mezőnyt. Michelisz tempója nem csökkent, jó ütemben közelítette és előzte meg az előtte autózókat, de az utolsó körben megsérült a futóműve, emiatt négy helyet visszacsúszott. A kemény munkával megszerzett pontnak a szeles, esős időben is kitartóan szurkoló 35 ezres tömeg ugyanúgy örült, mint 2011 óta Michelisz Norbert minden villanásának a Hungaroringen. A Hondánál már nemcsak alapembernek, hanem világbajnoki esélyesnek is számít Fotó: Hirling Bálint - Origo Idén már világbajnoki esélyesként érkezik a hazai közönség elé a Honda gyári pilótája, aki a WTCC első 2017-es versenyhétvégéje után második helyen áll a bajnoki összetettben. A május 13-14-i hungaroringi forduló előtt azonban Monza következik a sorban, ahonnan egész hétvégén helyszíni beszámolókkal jelentkezünk. Let's block ads! (Why?) Forrás...