Ezért kaphatott kaszát az új Star Wars játék

A témát ebben részben 'Hírek!' CF dealer hozta létre. Ekkor: 2017. október 24..

  1. CF dealer / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2011. június 15.
    Hozzászólások:
    24,509
    Kapott lájkok:
    2,269
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Lakhely :
    deutschland
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    A Bioware volt fejlesztője szerint a játékosok egy kisebb tábora alakítja az egész iparágat.


    A régi motoros és keménymagos játékosok jókora része alaposan fel van háborodva a nagy költségvetésű játékokban újabban bevezetett üzleti fogásoktól. A DLC-ket és a szezonbérleteket még aránylag könnyedén lenyelték, azonban az elmúlt években a kiadók mikrotanzakciókkal kezdték felturbózni a teljes áron (plusz Season Pass és DLC) árult játékaikat. Ezek időnként klasszikus mikrotranzakciók formájában jelennek meg, újabban pedig zsákbamacska loot boxok képében köszönnek vissza, ráadásul a többjátékos módok után már az egyjátékos kampányokba is befészkelték magukat.

    [​IMG]

    A nyílt világú Middle-earth: Shadow of War is lehetőséget kínál a játékosoknak a mikrotranzakciós pénzköltésre

    Forrás: WB Games

    További új trend, hogy alig készülnek nagy költségvetésű, csak a sztorira és az egyjátékos kampányra fókuszáló játékok. Ennek a legújabb áldozata a Visceral Games által fejlesztett, single playerre fókuszáló Star Wars játék: a múlt héten EA egyszerűen bezárta a stúdiót, majd átadta a munkát egy másik fejlesztőcégnek. A hivatalos magyarázat szerint nem minőségi problémák álltak a háttérben, egyszerűen csak úgy döntöttek a kiadó illetékesei, hogy üzleti okokból jelentős változtatásokat kívánnak eszközölni a játékon.

    Manveer Heir, a Bioware egyik volt fejlesztője nemrég a Waypoint vendégeként (via EuroGamer) rendkívül kijózanító képet festett arról, hogy miből fakadnak a gamerek látszólag jelentős részének nem tetsző fejlemények.

    A kiadókat nem érdekli, hogy mit akarnak a gamerek; csak az érdekli őket, hogy miért hajlandóak pénzt fizetni

    – mondta a többek közt a Mass Effect 3-on és a Mass Effect: Andromedán is dolgozott fejlesztő.

    Ez az oka annak, hogy a nagy kiadók már nem szívesen költenek komoly pénzeket a klasszikus, lineáris egyjátékos módot kínáló játékokra. Ezért van az, hogy az egyjátékos módok egyre inkább nyílt világúak lesznek, és hogy kötelező a többjátékos komponens: a segítségükkel sokkal hosszabb ideig le lehet kötni a játékosokat, és több lehetőséget kínálnak a mikrotranzakciók eladására.

    Heir állítása szerint a helyzet megértéséhez elengedhetetlen tudni, hogy

    abszolút gigantikus pénzek vannak a mikrotranzakciókban.

    Látott olyan játékosokat, akik hajlandóak voltak 15 ezer dollárt (közel 4 millió forintot) játékkártyákra elkölteni a Mass Effect 3 kevesek által játszott multiplayer komponensében.

    A Mass Effect 3-as pénzlegombolás váratlanul nagy sikere vezetett ahhoz, hogy a Dragon Age Inquisitionbe is került többjátékos mód, persze mikrotranzakciókkal megspékelve.

    A hihetetlen pénzeket mikrotranzakciókra költő gamerek a komplett játékosbázis csupán néhány százalékát teszik ki, azonban a mikrotranzakciókból származó gigantikus bevételek oroszlánrészét ők adják. A játékiparban bálnáknak nevezik az ilyen személyeket, és a jelek szerint abszolút számukat tekintve elegen vannak ahhoz, hogy megváltoztassák az egész játékipar üzleti modelljét.

    TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

    Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...