Egy videoblogger nyitás előtt próbált vásárolni egy székelyföldi üzletben, de nem szolgálták ki. A blogger szerint azért, mert románul szólt az eladóhoz. Emiatt pedig a román fogyasztóvédelem átfogó vizsgálatot indított, hogy kiderítse sérül-e a vásárlók román nyelvű tájékoztatáshoz való joga Székelyföldön. Múlt hét végén egy videoblogger egy kétes hitelességű kisfilmet hozott nyilvánosságra arról, ogy nem szolgálták ki az egyik székelyudvarhelyi üzlet kültéri grillezőjében. A blogger azonnal arra gyanakodott, hogy azért nem szolgálták ki, mert románul szólt az eladóhoz, csakhogy kiderült azt is: nyitás előtt próbálkozott vásárolni. A perpatvart követően az üzletlánc kijelentette, hogy az üzlet még nyitás előtt volt, amikor a blogger vásárolni próbált. A reakciótól függetlenül a fogyasztóvédelem elrendelte Székelyföld megyéiben az átfogó vizsgálatot. A vizsgálat során azt figyelik meg, hogy a kereskedelmi szolgáltatók eleget tesznek-e a termékek megfelelő címkézésére, a tájékoztatásra, reklámozásra, továbbá a román nyelvű kiszolgálásra vonatkozó előírásoknak. A videoblogger felvétele rendkívül nagy port kapart az országban, melyre válaszul az üzletlánc megmutatta a biztonsági kamerafelvételeket, melyek azt bizonyítják, hogy a blogger nyitás előtt fél órával korábban próbálkozott vásárolni. A kisfilmen a blogger harmadik vásárlási próbálkozása látható, amelyre 13 perccel a nyitás előtt került sor. Ekkor az elárusító előbb elvette tőle a pénzt, de miután megállapította, hogy a pénztárgép még nem működik, visszaadta a bankjegyet. A jelenet idején a blogger folyamatosan azt hangoztatta, hogy azért nem szolgálják ki, mert román. Let's block ads! (Why?) Forrás...