Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Belháború: Ecclestone Webber bosszúját jósolja

    A Forma-1 f?nöke a Red Bull által kiadott utasításról azt mondta, nincs szükség ilyenre a vb korai szakaszában.

    A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone szerint a világbajnoki címvéd? Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája a továbbiakban nem számíthat majd csapattársa, Mark Webber segítségére a vasárnapi Malajziai Nagydíjon történtek miatt.

    A szepangi futamon a 25 esztend?s Vettel annak ellenére el?zte meg Webbert néhány körrel a leintés el?tt, hogy az istálló vezet?i a boxból arra utasították, maradjon a második helyen. A GP-t Vettel nyerte, Webber második lett, míg a harmadik pozícióban Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája ért célba úgy, hogy mögötte haladó csapattársának, Nico Rosbergnek a csapatf?nök Ross Brawn nem engedélyezte az el?zést.

    „Talán elérkezik még az a pont, amikor Vettelnek jól jön majd Mark támogatása, de nem hiszem, hogy az ausztrál ezek után segíteni fog neki” - vélekedett a történtekr?l Ecclestone a The Telegraph cím? napilap keddi számában.

    A brit üzletember nemtetszésének adott hangot, amiért a Forma-1-es idénynek már a második futamán vihart kavart a csapatutasítás.

    „A vb korai szakaszában nincs szükség az ilyesmire, mindegy, hogy melyik istállóról beszélünk” - mondta Ecclestone, aki ugyanakkor élesen kritizálta a Mercedes vezet?it. A Forma-1 ura úgy fogalmazott, csalódott volt azért, mert Rosberget nem engedték el?zni, Ross Brawn döntését pedig egyenesen ostobának nevezte.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/03/26/10/Belhaboru_Ecclestone_Webber_bosszujat_josolja_.aspx

    2013. március 26. 10:08
     
  2. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Webber távozik az idény végén a Red Bulltól - sajtóhír

    Webber távozik az idény végén a Red Bulltól - sajtóhír

    Német sajtóértesülés szerint az ausztrál Mark Webber az idény végén távozik a Formula–1-es Red Bull istállótól a vasárnapi Malajziai Nagydíjon történtek miatt.




    A sepangi futamon a címvéd? német Sebastian Vettel annak ellenére el?zte meg csapattársát, Webbert néhány körrel a leintés el?tt, hogy az istálló vezet?i a boxból arra utasították, maradjon a második helyen. A GP-t Vettel nyerte meg, Webber második lett.

    A Bild cím? napilap úgy tudja, a Red Bull a szezon végén nem hosszabbít Webberrel, aki az utóbbi id?ben már csak egyéves szerz?déseket kapott. Vettel társa jöv?re a szintén ausztrál Daniel Ricciardo lehet, a 23 éves pilóta jelenleg a Red Bull testvércsapatánál, a Toro Rossónál edz?dik.


    [hr]

    Webber annyira mérges lett Vettelre, hogy még be is mutatott neki:


    Egyébként megértem Webbert, biztos engem is bosszantana ez a helyzet.
     
  3. frediw / Guest

    Hamilton


    Hamilton: Már csak a Red Bull jobb a Mercedesnél


    A brit szerint az els? két futam alapján a Mercedes az idei mez?ny második legjobb csapata. Úgy véli, megfelel? üzemanyag-stratégiával már Malajziában a gy?zelemért harcolhatott volna.
    [​IMG]

    A 2013-as idény els? két futama után úgy t?nik, Lewis Hamilton jól döntött, amikor a tavalyi év végén otthagyta a McLarent, és a Mercedeshez igazolt. Míg korábbi csapata összesen 4 pontot szerezve a konstrukt?ri tabella 7. helyén áll, a Mercedes már 37 pontot gy?jtött össze, Malajziában pedig Hamilton a dobogóra is felállhatott.

    "A miénk a második legjobb csapat" - jelentette ki a 2008-as világbajnok az Autosportnak, miután Szepangban csak a Red Bull versenyz?i el?zték meg ?t és csapattársát, Nico Rosberget. "Nagyszer? érzés, hogy ilyen közel kerültünk a Red Bullokhoz - a verseny bizonyos pontjain harcolhattam is ellenük -, és ilyen jó pozícióban sikerült végeznünk."

    Hamilton biztos benne, hogy a Mercedesnek a gy?zelemre is reális esélye lett volna a Malajziai Nagydíjon, ha a csapat a megfelel? üzemanyag-stratégiát választotta volna. A németek ugyanis taktikai okokból mindkét autójukat nagyon kevés benzinnel indították útnak, ami azt eredményezte, hogy a futam végén spórolniuk kellett az üzemanyaggal, és egyre jobban lemaradtak a Red Bulloktól.

    "Biztos vagyok benne, hogy más lett volna a helyzet, ha mindannyian azonos mennyiség? üzemanyaggal köröztünk volna, így elég magabiztos vagyok" - mondta Hamilton, akit Rosbergnél is jobban érintett a probléma. "A 25. kört?l kezdve spórolnom kellett a benzinnel, ezért teljesíthetetlen feladatnak bizonyult, hogy felvegyem a versenyt az el?ttem haladókkal."

    A brit ennek ellenére bizakodva várja az idény hátralév? részét, szerinte a Mercedes jelenlegi formája alapján "egyértelm?en" a futamgy?zelmekért szállhatnak majd harcba. "Úgy gondolom, a malajziai teljesítményünkkel bizonyítottuk, hogy ha továbbra is ebbe az irányba haladunk, akkor a szezon során lesz lehet?ségünk a gy?zelemre."


    Vicces gyerek ez a Hamilton
     
  4. frediw / Guest

    Horner

    Horner töketlenségét kritizálja Briatore

    Az egykori csapatf?nök szerint a Red Bullt irányító Horner gyengén viselkedett a csapat feszült malajziai helyzetében. Martin Whitmarsh megmondaná Sebastian Vettelnek, hogy a csapat érdeke fontosabb a versenyz?énél.
    [​IMG]

    Nem hagyta szó nélkül a Forma-1-es társadalom Sebastian Vettel hétvégi magánakcióját, amellyel a német a csapata utasítását megszegve gy?zött. A háromszoros bajnoknak azt a parancsot adta a Red Bull az utolsó kerékcsere után, hogy tartsa a pozícióját, de ? ahelyett, hogy a 2. helyre figyelve ért volna célba, megtámadta és megel?zte csapattársát, Mark Webbert.

    Volt olyan korábbi versenyz?, aki szerint ezzel el?bújt Vettel igazi énje, míg John Watson egyenesen eltiltaná a németet egy futamról. A Red Bullnál kijelentették, hogy zárt ajtók mögött próbálják rendezni az ügyet, s bár a hivatalos kommunikáció alapján Vettel és Webber már kezet fogtak, és a csapat a következ? nagydíjra koncentrál, aligha lehet elsimítottnak tekinteni az ügyet.

    A McLarent irányító Martin Whitmarsh szerint muszáj megfegyelmezni Vettelt. "A pilóta egy ilyen cselekedettel feltehet?en megszegi a szerz?dését, ráadásul a csapat mindig feljebbvaló, mint bármelyik versenyz?, nemde?" - mondta. "Egy csapatot 6-700 ember alkot, muszáj rájuk is gondolni. A versenyz?knek azonban lételeme versengés, és ezt kezelni ilyenkor nagy kihívást jelent."

    A Lotus csapatf?nöke, Eric Boullier tudja, hogy a Red Bullnak nincs könny? feladata, de nincs más választása, mint megpróbálni tiszta vizet önteni a pohárba. "Nem lesz egyszer?, viszont muszáj leülni az érintettekkel" - nyilatkozta. "Szükségük van rá, hogy megfelel?en kitárgyalják az okokat."

    A Benetton és a Renault korábbi csapatf?nöke, Flavio Briatore azonban úgy gondolja, lehetetlen vállalkozás kibékíteni a két pilótát. Szerinte végérvényesen megromlott Vettel és Webber viszonya.

    "Úgy vélem, többé nincs köztük kapcsolat. Az már korábban is nagyon formális volt a Red Bull két versenyz?je között, ahogy tavaly világosan kiderült" - mondta a RAI rádióadójának. "Nem hiszem, hogy helyreállítható lenne a kapcsolatuk. ?k profik, fognak még futamokat nyerni, de elképzelhetetlen, hogy Mark segítse Vettelt a jöv?ben, és azt sem gondolom, hogy Vettel segíteni fogja Markot."

    "Tehát két ellenség lesz egy csapaton belül, ami esetleg a Ferrarinak lehet el?ny."

    Briatore a történtek fényében biztosra veszi, hogy Vettel vagy Webber elhagyja a csapatot a szezon végén - a németnek 2014, az ausztrálnak 2013 végéig van szerz?dése. Az egykori csapatf?nök Christian Horner határozatlanságát is kritizálta "Egy tökös vezet? elintézte volna, hogy (Vettel és Webebr) visszacseréljék a pozícióikat" - mondta. "Ráadásul általában a csapatf?nök megy fel a dobogóra, amikor csapata megszerzi az els? gy?zelmét a szezonban. Christiannak még ehhez sem volt ereje."
     
  5. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Tagadja a Red Bull Webber menesztését

    A Red Bull istálló tagadja, hogy Mark Webber az idény végén távozik a csapattól.


    Mint ismeretes, a Bild értesülései szerint az istálló a szezon végén nem hosszabbít a 36 évével a mez?ny körelnökének számító ausztrál pilótával, aki az utóbbi id?ben már csak egyéves szerz?déseket kapott. A lap úgy tudja, Vettel társa jöv?re a szintén ausztrál Daniel Ricciardo lehet, a 23 éves pilóta jelenleg a Red Bull testvércsapatánál, a Toro Rossónál edz?dik.

    Az istálló szerdán délután közleményben jelezte: mer? spekuláció az, hogy Mark Webber 2014-ben nem lesz a Red Bull pilótája, a csapat elégedett a teljesítményével. "Még csak két futam ment le az idei szezonból, túl korai még foglalkozni a 2014-essel" - áll a közleményben.

    A sepangi futamon a címvéd? német Sebastian Vettel annak ellenére el?zte meg csapattársát, Webbert néhány körrel a leintés el?tt, hogy az istálló vezet?i a boxból arra utasították, maradjon a második helyen. A GP-t Vettel nyerte, Webber második lett.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/03/27/17/Tagadja_a_Red_Bull_Webber_meneszteset.aspx

    2013. március 27. 18:03
     
  6. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    Webber vs. Red Bull

    nem zorog a haraszt, ha a szel nem fujja... :tef161:
     
  7. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Azért Webber sem szent, avagy emlékek Silverstone-ból

    Azért Webber sem szent, avagy emlékek Silverstone-ból

    Miközben az F1-es közvélemény nagy része elítéli Sebastian Vettelt, amiért úgy nyert a Malajziai Nagydíjon, hogy a csapatutasításra fittyet hányva el?zte meg Mark Webbert, érdemes felidézni: a 2011-es brit futamon az ausztrál is figyelmen kívül hagyta a Red Bull kérését, s?t akkor be is ismerte, hogy szándékosan engedte el a füle mellett Christian Horner parancsát. Nagyobb botrány azért nem lett, mert nem sikerült az el?zése.




    Noha Sebastian Vettelt ez még nem menti fel vasárnapi cselekedete alól, érdekes, hogy Mark Webber közel két éve teljesen másként vélekedett a csapatutasítások betartásáról, mint a Malajziai Nagydíj után. A 2011-es Brit Nagydíj hajrájában a második helyen haladó Vettel autójában elromlott a KERS, így a mögötte száguldó Webber körr?l körre közelített csapattársa felé.

    Fernando Alonso messze el?ttük járt, a negyedik helyen haladó Lewis Hamilton pedig messze le volt maradva t?lük, nem jelentett veszélyt rájuk.

    Érdemes megjegyezni, fordított szituációban Vettel sem tanácsolta a Red Bullnak, hogy a döntéshozók „takarítsák el ?t Webber útjából", s?t az ausztrál is a világ legtermészetesebb dolgának tartotta figyelmen kívül hagyni a csapatutasítást. Akkor az alábbi párbeszéd hangzott el a csapatrádión:
    Vettel: Most legyetek bölcsek! Legyetek bölcsek!
    Guillaume Rocquelin (Vettel versenymérnöke): Vettük. Értjük, mire gondolsz, uraljuk a helyzetet.
    Ciaron Pilbeam (Webber versenymérnöke): Három másodperces távolság kell, maradj le, nehogy tönkremenjen a bal els? gumi.
    Christian Horner (csapatf?nök): Mark, tartanod kell a különbséget! Tartsd a különbséget!
    Webber: Tartom a különbséget, rendben...

    Webber végül fittyet hányva az utasításra körökön keresztül üldözte centiméterekr?l Vettelt, ám megel?zni már nem tudta – közvetlenül a német mögött, négy tizedmásodperces hátrányban ért célba a harmadik helyen. A futam utáni sajtótájékoztatón az ausztrál nyíltan nyilatkozott a történtekr?l.

    „Természetesen ignoráltam a csapatot, mert javítani akartam még egy helyezést. Seb is a legjobbját nyújtotta és én is. Nem akarok én ütközni senkivel, ez most így alakult."

    Vettel akkor, miután csapattársa el?tt maradt, ezt mondta: „Egyértelm?, hogy egymással csatáztunk, nincs is ezzel semmi baj."
     
  8. frediw / Guest

    Verhet?nek tartják a Red Bullt a riválisok

    Verhet?nek tartják a Red Bullt a riválisok

    Két futam után a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is hisz benne, hogy idén véget vethetnek a Red Bull uralmának. Három élcsapatnak változtatnia kell az autóján a Kínai Nagydíj el?tt.
    [​IMG]

    Noha a 2013-as év els? két futama után úgy t?nik, a Red Bull vágott neki a leggyorsabb autóval az idénynek, a riválisok egyáltalán nem tartják legy?zhetetlennek az elmúlt három évben mindkét bajnoki címet bezsebel? istállót. Az eddig mutatott forma alapján a Ferrari, a Mercedes, s?t a McLaren is esélyesnek érzi magát a végs? gy?zelemre, és a legtöbben az Ausztráliában diadalmaskodó Lotust is a bajnokjelöltek között emlegetik.

    A Ferrarinak reményt adhat, hogy Fernando Alonso Melbourne-ben Sebastian Vettel el?tt ért célba a második helyen, Malajziában pedig a futam egyik legnagyobb esélyesének tartották, amíg az els? kör végén ki nem esett. Idén ráadásul a remek formában lév? Felipe Massa eredményei is segíthetik ?ket.

    "Úgy gondolom, még mindig a Red Bull a leger?sebb csapat" - nyilatkozta a csapatf?nök, Stefano Domenicali a Corriere dello Sportnak. "De a Mercedes is javult, és a Lotus is nagyon üt?képesnek t?nik. Érdekes lesz ez a szezon, nagy kihívásokat állít majd elénk - annyi azonban kétségtelen, hogy mi is ott leszünk a legjobbak között."

    A Mercedes valóban rengeteget fejl?dött a téli szünet alatt - míg a tavalyi év második felében a pontszerzés is nehéz feladatnak bizonyult számukra, 2013 els? futamain bele tudtak szólni az élcsapatok küzdelmébe, Lewis Hamilton Szepangban a dobogóra is felállhatott. "Egy ideig tartani tudtam a Red Bullok tempóját, nagyszer? érzés volt" - nyilatkozta a brit, aki biztos benne, hogy megfelel? üzemanyag-stratégiával a gy?zelemért is harcba szállhatott volna.

    Némileg meglep?bb a McLaren optimizmusa, az istálló ugyanis mindössze 4 pontot tudott összekaparni az els? két versenyen. Ausztráliában egyértelm?en szenvedtek az MP4-28-assal, Malajziában azonban javult a helyzetük, Jenson Buttont csak a csapat elrontott bokszkiállása fosztotta meg az 5. helyt?l. A brit kés?bb úgy nyilatkozott, a dobogó sem lett volna elérhetetlen számára, hiszen a McLaren nagyon sokat javult a második nagydíjra.

    "Hatalmas változást tapasztaltunk" - jelentette ki. "A szepangi verseny legnagyobb részében gyorsabbak voltunk a Lotusnál, s?t a Ferrarinál is." A malajziai futam után "sokkal optimistább" Buttonnal csapatf?nöke, Martin Whitmarsh is egyetért. "Nagyon csalódott lennék, ha Kínában nem lépnénk megint el?re" - idézi ?t a Speed Week.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban nem könnyíti meg az élcsapatok dolgát: olasz lapértesülések szerint a Red Bullt, a Lotust és a McLarent is arra utasították, hogy módosítsák autóikat a Kínai Nagydíj el?tt. Az FIA állítólag a Malajziai Nagydíjon végzett ellen?rzések során úgy találta, hogy a három istálló autóján a megengedettnél rugalmasabb a padlólemez el?renyúló része, a splitter. A csapatok egyel?re büntetés nélkül változtathatnak a padlólemezükön, Kínában viszont már szankcióra számíthatnak, ha az eddigi verzióval folytatják a versenyzést.
     
  9. frediw / Guest

    Rosberg profizmusát dicséri a Mercedes

    Rosberg profizmusát dicséri a Mercedes

    Tisztázták a malajziai ügyet, a sportigazgató szerint Lewis Hamilton és Nico Rosberg jó kapcsolata megmarad azután, hogy a németet nem engedték el?zni. Toto Wolff örül, hogy Rosberg elfogadta a számára kedvez?tlen utasítást.
    [​IMG]

    A Mercedes a pozíciójuk megtartására szólította fel a versenyz?it a Malajziai Nagydíj végén, mivel nem akarták kockára tenni az összesen 27 pontot jelent? 3. és 4. helyet, amellyel fennállásuk legeredményesebb versenyét zárták csapatszinten. (A tavalyi kínai gy?zelemmel "csak" 25 pontot gy?jtöttek.)

    Nico Rosberg ennek ellenére többször engedélyt kért a benzinnel spóroló, s emiatt az optimálisnál lassabb tempót diktáló Lewis Hamilton megel?zésére, de miután nem kapott, zsörtöl?dni kezdett, és a leintés után azt a megjegyzést intézte csapata felé rádión, hogy "emlékezzetek erre."

    Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója kijelentette, hogy nincs feszültség a csapaton belül. "A verseny után rendeztük az ügyet, Ross és én leültünk beszélni a versenyz?kkel" - mondta az Autosportnak. "Profi sportolókról van szó, akik megértik, hogy bizonyos helyzetekb?l vitát adódhatnak."

    "Örülök, hogy már nincs probléma, és hogy a két csapattárs kapcsolata jó. Örülök, hogy Nico személyében olyan pilótánk van, aki elfogadott egy olya döntést, amely nem volt kedvez? számára" - tette hozzá. "Versenyz?ként nem örült neki, de megértette, hogy miért döntöttünk így."

    Ross Brawn csapatf?nök korábban elmondta, mindenképpen szükség volt a csapatutasításra, nehogy veszélybe sodorják a 27 pontot. Hamilton ugyanakkor már a dobogón elismerte, hogy Rosberg vasárnap jobban vezetett nála, ezért ? érdemelte volna meg a 3. helyet.
     
  10. teteny /

    Csatlakozott:
    2012. október 09.
    Hozzászólások:
    290
    Kapott lájkok:
    9
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Webber elhagyja a Forma-1-et?

    Webber elhagyja a Forma-1-et?

    2013.04.03. 10:00 | Frissült: 2013.04.03. 10:38
    Szólj hozzá!
    Egyre er?sebbek azok a hírek, miszerint az ausztrál pilóta nem csak istállót, hanem sorozatot is vált.


    Vajon Webber fog még pezsg?t bontani Red Bullosként?(AFP)
    A Maláj Nagydíjon Sebastian Vettel a csapatutasításnak fittyet hányva a hajrában megel?zte Mark Webbert. Azóta egyrészt áll a bál a két pilóta között, másrészt folyamatosan az a kérdés, tudja-e, akarja-e az ausztrál pilóta a történtek után a Red Bullnál folytatni?

    Ami tény, az ausztrál szerz?dése az idény végéig szól, de a német Bild tudni véli, Webber berágott, sem ?, sem a csapat nem akarja meghosszabítani azt. S?t, most azt állítják, nemcsak csapatot, kategóriát is vált.

    A lap arról számol be, hogy a hosszú távú versenyzésbe 2014-t?l visszatér? Porsche örömmel beültetné egyik járgányába a 37 éves rutinos pilótát. A Porsche eddig nem cáfolta, de nem is er?sítette meg a Bild állítását.

    „A Porsche jelen állás szerint tíz gyors és nemzetközileg is sikeres versenyz?vel rendelkezik, akik remek eséllyel pályáznak a vezet? helyekre. Hogy érkeznek-e még versenyz?k, és ha igen, kik lesznek azok, csak kés?bb döntjük el” – nyilatkozta Oliver Hilger, a Porsche szóviv?je.

    A szezon elején Webber már egyszer cáfolta, hogy kapcsolatban áll a Porschéval. A Motorsport-total nev? szakportál mégis tudni véli, a gyártó ajánlatot tett az ausztrálnak, aki nem zárkózott el a kategóriaváltástól. Ha Webber úgy dönt, csatlakozik a csapathoz, úgy semmiképp sem számítana újoncnak a Le Mans-sorozatban, hiszen korábban a Mercedessel már versenyzett a hosszú távú viadalon.

    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/04/03/webber-elhagyja-a-forma-1-et/
     
  11. frediw / Guest

    Mégis lehet extra teszt a turbómotorok miatt

    Mégis lehet extra teszt a turbómotorok miatt

    Az új turbók megismerése miatt nagyon fontos lenne a csapatoknak, hogy minél többet gyakorolhassanak a szezon el?tt. A Renault F1-es részlegének szakembere úgy véli, kapni is fognak néhány plusz tesztnapot 2014 elején, ami a gyártók számára is hasznos lesz.
    [​IMG]

    2014-ben 1,6 literes, hathengeres turbómotorok váltják a jelenlegi 2,4 literes, V8-as szívókat a Forma-1-ben, és ez alapjaiban megváltoztatja az autókat. A többletmunka már idén is sok er?forrást leköt a csapatoknál, és az új paraméterek miatt rendkívül fontos lesz nekik, hogy a következ? szezon el?tt minél többet tudják majd vizsgálni az autókat a pályán.

    A tesztkorlátozás következtében idén csak tizenkét tesztnap állt rendelkezésükre az els? verseny el?tt, de lehet, hogy jöv?re több nappal gazdálkodhatnak, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadja a kérésüket a hosszabb tesztid?szakra. Bár ez az eredeti tervek között nem szerepelt, a Renault F1-es részlegének helyettes ügyvezet?je bízik benne, hogy így lesz.

    "Már készül a csapatok indítványa egy plusz tesztciklusra, amit mi teljes mértékben támogatunk" - nyilatkozta Rob White az Autosportnak. "Nem tudom, hogy milyen formában és hol, de az a sejtésünk, hogy lesz egy extra tesztciklus. Ez nem csak opcionális volna, mivel mindegyik csapat szeretné, és szükségük is van rá." Az extra teszt természetesen a gyártóknak is hasznos lenne, hiszen így több adatot tudnának gy?jteni.

    A turbómotorok prototípusait már javában tesztelik a próbapadon, de egyre biztosabbnak látszik, hogy az idén még nem tudják beszerelni ?ket versenyautókba. White elmondta, hogy erre valószín?leg csak jöv?re kerül sor.
    "Az ütemterv szerint az autók el?ször a következ? évben fognak pályára hajtani (turbómotorral)" - közölte. "Példának okáért vegyük, hogy mi lenne, ha erre októberben kerülne sor. Ha októberben tesztelnénk, akkor szeptemberre el kell készíteni a motorokat. A nehézség az, hogy a az összeszerelésükhöz szükséges alkatrészek gyártását már körülbelül három hónappal korábban el kell kezdeni. Mivel azt akarjuk, hogy azok már versenyre kész elemek legyenek, májusra el kellene döntenünk, hogy pontosan milyen legyen a specifikáció."

    "Ebben az esetben azt akarnánk, hogy legyenek adataink az elemekr?l a próbapadon, miel?tt pályára vinnénk ?ket, szóval mostanra, vagy legalábbis rövid id?n belül létezniük kellene." Mivel az alkatrészek egyel?re f?leg a tervezés fázisában vannak, White szerint "a jelenlegi projektterv alapján nem lehetséges, hogy októberre egy rendes motort szereljünk egy autóba."

    2014-t?l újdonság lesz az is, hogy szabályozni fogják az üzemanyag átfolyási sebességét az autókban, a KERS-t pedig lecserélik egy még er?sebb hibrid berendezésre. Az új ERS kétszer annyi plusz lóer?t ad, mint a KERS, és körülbelül ötször hosszabb ideig lehet majd használni.

    Az extra tesztlehet?ségért folytatott lobbiból természetesen nem maradhat ki a Ferrari sem, amely régóta kampányol a több tesztnapért. Stefano Domenicali az F1 Racingnek nyilatkozva elismerte, az sem volt jó, amikor évente tucatnyi tesztciklust rendeztek a csapatok, de szerinte muszáj változtatni a jelenlegi helyzeten.

    "Az elnökünk hasonlatát használom: (a mostani helyzet) olyan, mintha valaki azután játszana focimeccset, hogy megnézett a számítógépen egy szimulációt" - mondta a Ferrari csapatf?nöke. "Évekkel ezel?tt túlzásba vittük (a tesztelést), de mostanra átestünk a ló túloldalára. A többi csapattal együtt megpróbálunk változtatni az arányokon. Bízom benne, hogy sikerül megoldást találnunk."

    A turbók kapcsán az egyik aggodalom a kevésbé er?s hang, melyet Bernie Ecclestone a f?nyírókéhoz hasonlított. A gyártóknál azonban úgy vélik, maradnak a durva hanghatások.
     
  12. frediw / Guest

    A Mercedes nem bízza el magát

    A Mercedes nem bízza el magát

    Toto Wolff sportigazgató reméli, hogy a csapattal nem szalad el a ló a sikeres el?z? versenyük után, amelyet állítása szerint már el is felejtettek, mert a következ?re koncentrálnak.
    [​IMG]

    Fennállása legsikeresebb versenyén van túl a Mercedes a szerzett pontok alapján, Malajziában ugyanis a 3. és a 4. helyen értek célba a versenyz?ik. Lewis Hamilton és Nico Rosberg a táv egy szakaszán a kett?s gy?zelmet arató Red Bullokkal is tartotta a lépést, ezért Hamilton úgy érzi, a címvéd? istálló mögött most már a Mercedes a leger?sebb.

    Toto Wolff ügyvezet? igazgató elégedett a csapat javuló formájával, de nem engedi, hogy bárki is lazítson. "Örülök, hogy a második versenyen megszilárdítottuk a pozíciónkat, de az a lényeg, hogy folytassuk a munkát és a fejlesztést. Az el?z? futamot már el is felejtettük" - jelentette ki az Autosportnak. "Nem szabad, hogy elbízzuk magunkat."

    "Egész jó versenyünk volt, a világbajnok azonban megmutatta, hogy még sok feladatunk van, és a mi irodáinkban esténként kés?bb kellene lekapcsolni a villanyt, mint másoknál."

    A malajziai id?mér? alatt száraz pályán Rosberg autózta a legjobb id?t, de Wolff nem bánja, hogy a vizessé váló aszfalton végül mégsem a Mercedesé lett az els? rajtkocka. "Nem voltam nagyon letört, amiért nem a miénk lett a pole, ugyanis képzeljék el, hogy azzal mekkora elvárások lettek volna a versenyre!" - közölte.
     
  13. Fűző /

    Csatlakozott:
    2013. március 27.
    Hozzászólások:
    119
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Lakhely :
    ÓZD
    Nekem a Ferrari nekik szurkoltam eddig is és ezek után is szurkolok hj
     
  14. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Red Bull-rekord kerékcserében, alig több, mint 2 másodperc

    Red Bull-rekord kerékcserében, alig több, mint 2 másodperc

    Világcsúcsnak számító 2.05 másodperc alatt cserélt kereket a Red Bull-csapat a március 24-én rendezett Formula–1-es Malajziai Nagydíjon.




    Az istálló szerdán közölte, hogy saját mérései szerint ötször is megdöntötte Sepangban a McLaren által tavaly Németországban felállított 2.31 másodperces rekordot. A világbajnoki címvéd? Sebastian Vettel és az ausztrál Mark Webber els? kerékcseréje egyaránt 2.13 másodperc alatt zajlott le, majd Webber további boxkiállásai 2.05, 2.21 és 2.26 másodpercig tartottak.

    „Mindig lehet faragni az id?n, ebben a szezonban talán valaki átlépi a két másodperces álomhatárt” – olvasható a Red Bull állásfoglalásában.

    A boxkiállás azóta gyorsult fel jelent?sen az F1-ben, hogy 2010-ben betiltották a tankolást a futam közben.

    A malajziai verseny amúgy is a Red Bull miatt marad emlékezetes, ugyanis a gy?ztes Vettel annak ellenére el?zte meg csapattársát, hogy a csapat vezet?i megkérték a boxból, maradjon mögötte. A vb-pontversenyben az élre álló Vettel kés?bb elnézést kért Webbert?l és az istállótól is.
     
  15. ateszka1221 / Guest

    nekem a redbull de massa nak is szurkolok
     
  16. frediw / Guest

    F1 versenynaptár

    [table]

    A világbajnokság állása



    Pilóták


    pont


    Csapatok





    40


    [url=http://http://visualogs.com/images/2013/03/red-bull-rb4-f1-wallpaper.jpg]1.Red Bull[/url]​



    66






    [center][url=http://http://hu.wikipedia.org/wiki/Kimi_R%C3%A4ikk%C3%B6nen]2.Kimi Räikkönen[/url][/center]​
    [url=http://http://hu.wikipedia.org/wiki/Kimi_R%C3%A4ikk%C3%B6nen][/url]


    [center]31


    [center][url=http://http://hu.wikipedia.org/wiki/Mark_Webber]3.Mark Webber[/url][/center][/center]​
    [center][url=http://http://hu.wikipedia.org/wiki/Mark_Webber][/url]


    [center]26


    [center][url=http://http://motoren.files.wordpress.com/2013/02/ferrari-f1-2013-4.jpg] 3.Ferrari[/url][/center][/center][/center]​
    [center][center][url=http://http://motoren.files.wordpress.com/2013/02/ferrari-f1-2013-4.jpg][/url]


    [center]40






    [center]Kérlek ne szólj hozzá talán szerkesztem[/center][/center][/center][/center]​
    [center][center][center]



    [/table]




    [center]



    [center]F1 versenynaptár 2013[/center][/center][/center][/center][/center]​
    [center][center][center][center]





    Dátum[/center][/center][/center][/center]​
    [center][center]

    Nagydíj[/center][/center]​


    Helyszín​





    2013 március 17.​

    Ausztrál Nagydíj​

    Melbourne​




    2013. március 24.​

    Maláj Nagydíj​

    Szepang​




    2013. április 14.​

    Kínai Nagydíj​

    Shanghai​




    2013. április 21.​

    Bahreini Nagydíj​

    Szahír​




    2013. május 12.​

    Spanyol Nagydíj​

    Barcelona​




    2013. május 26.​

    Monacói Nagydíj


    Monte Carlo[/center]



    2013. június 9.[/center] >
    Kanadai Nagydíj

    Montreal




    2013. június 30.

    Brit Nagydíj

    Silverstone




    2013. július 7.

    Német Nagydíj

    Nürburg




    2013. július 21.

    N/A

    N/A




    2013. július 28.

    Magyar Nagydíj

    Mogyoród




    2013. augusztus 25.

    Belga Nagydíj

    Francorchamps




    2013. szeptember 8.

    Olasz Nagydíj

    [center]Monza




    [center] 2013. szeptember 22.

    [center]Szingapúri Nagydíj[/center]

    Szingapúr[/center]




    2013. október 6.[/center]

    Koreai Nagydíj​

    Yeongam​




    2013. október 13.​

    Japán Nagydíj​

    Szuzuka​




    2013. október 27.​

    Indiai Nagydíj​

    Új-Delhi​




    2013. november 3.​

    Abu Dhabi Nagydíj​

    Abu Dhabi​




    2013. november 17.​

    Amerikai Nagydíj​

    Austin​




    2013. november 24.​

    Brazil Nagydíj​

    Sao Paulo​







     
  17. frediw / Guest

    Vettelt méltatja a Ferrari f?nöke

    Vettelt méltatja a Ferrari f?nöke

    Stefano Domenicali szerint Alonso hamar összeszedi magát múltkori kiesése után, és újra csúcsformában lesz. Szerinte nem biztos, hogy a spanyol a mez?ny legjobb versenyz?je, Vettelt is hasonlóan nagyra értékeli.
    [​IMG]

    Fernando Alonso számára nem alakult tökéletesen a 2013-as idény kezdete: Felipe Massa eddig mindkét id?mér? edzésen gyorsabbnak bizonyult nála, s bár Melbourne-ben nagyszer? versenyzés után a második helyen ért célba, Malajziában egy rajtnál elkövetett hiba miatt kiesett. A spanyol így két futam után csak a 6. helyen áll a bajnokságban, hosszú id? után el?ször még a csapattársa is megel?zi ?t. Massa ráadásul a tavalyi idény végét is beleértve sorozatban négyszer gy?zte le a spanyolt az id?mér?kön.

    Egyesek szerint Alonso még mindig nem heverte ki, hogy 2012-ben az utolsó futamon kapott ki a világbajnoki küzdelemben Sebastian Vettelt?l, ez pedig az idei teljesítményére is hatással van. A Ferrari csapatf?nöke, Stefano Domenicali azonban biztos benne, hogy Alonso hamarosan újra csúcsformában lesz. "Még korai err?l beszélni" - nyilatkozta a Sport Bildnek. "Most leginkább annak örülök, hogy Felipe Massa jó formába lendült. Biztos vagyok benne, hogy amikor számít, Fernando is nagyon er?s lesz."

    Domenicali mindemellett elárulta, hogy Alonsónak valóban "nagyon fájt" a bajnoki cím elvesztése, miután az idény nagy részében ? állt a tabella élén. "Ha viszont az ember padlón van, akkor minél el?bb fel kell állnia újra - és nem szabad sírnia!"

    Bár a legutóbbi három évben Sebastian Vettel lett a világbajnok, sokak szerint a spanyol a mez?ny legjobb versenyz?je. Domenicali viszont nem akar nyíltan állást foglalni a kérdésben. "Ezt soha nem mondtam" - jelentette ki, amikor arról kérdezték, Alonsót tartja-e a legjobbnak. "Tudják, hogy Sebastiant is rendkívül nagyra becsülöm. Elvégre ? nyerte meg a legutóbbi három világbajnokságot - megemelem el?tte a kalapomat."

    A csapatf?nök szerint azoknak sincs igazuk, akik szerint Vettel csak a Red Bull fölénye miatt lett háromszoros világbajnok. Domenicali dicsér? szavai tovább er?síthetik azokat a híreszteléseket, melyek szerint Vettel a jöv?ben a Ferrarinál köthet ki. Az olasz elhárította az erre irányuló kérdést, hiszen Vettel hosszú távra kötelezte el magát a Red Bull mellett, elméletben azonban nem zárja ki, hogy a német jól tudna együtt dolgozni Alonsóval.

    "Mindketten intelligens versenyz?k, a csapat pedig egyértelm?en tisztázná velük, hogyan kell együttm?ködniük" - mondta Domenicali, aki éppen ezért "soha nem mondaná, hogy soha."
     
  18. hartigan /

    Csatlakozott:
    2013. november 14.
    Hozzászólások:
    2,021
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    lehet tippelni !

    [​IMG] aktuális futam : Kínai Nagydíj - Sanghaj: 2013. április 14. vasárnap

    Verseny: 2013. április 14., vasárnap, 09.00-
    Id?mér? edzés: 2013. április 13., szombat, 08.00-09.00
    Szabadedzés 1.: 2013. április 12., péntek, 04.00-05.30
    Szabadedzés 2.: 2013. április 12., péntek, 08.00-09.30
    Szabadedzés 3.: 2013. április 13., szombat, 05.00-06.00

    A tippek leadása a lenti linken megnyitva !


    http://torrent-empire.me/forumtema/f1-forma1-tippverseny
     
  19. kiscsibe /

    Csatlakozott:
    2012. május 05.
    Hozzászólások:
    1,119
    Kapott lájkok:
    219
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Vettelt méltatja a Ferrari f?nöke -re

    Szia frediw!

    Vettelt méltatja a Ferrari csapatf?nöke... :tef239:
    Remélem nem az lesz ennek a vége, hogy ? vezeti majd a Ferrarit. :tef239:
     
  20. skywalker357 /

    Csatlakozott:
    2012. március 24.
    Hozzászólások:
    509
    Kapott lájkok:
    4
    Beküldött adatlapok:
    0
    Vettel és Alonso

    Üdv Kiscsibe és frediw!

    Ezt én is nagyon remélem...

    És, hogy Vettel jól tudna együtt dolgozni Alonsoval!? Nem olyannak mutatta magát, aki jó csapatjátékos lenne, és bárkivel is jól tudna együtt dolgozni...