Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. kiscsibe /

    Csatlakozott:
    2012. május 05.
    Hozzászólások:
    1,119
    Kapott lájkok:
    219
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Kínai Nagydíj -re -re

    Sziasztok!

    A vége nagyon izgi volt...
    Én is szurkoltam, hogy nyerjen Alonso. Ez így is lett :tef293:
    Azért is szurkoltam, hogy Vettel hova érjen be... :tef318:
    Oda ért be...
     
  2. frediw / Guest

    Ferrari

    Sziasztok.
    Nem vagyok nagy Alonso szurkolo,de Ferrari igen,ugy hogy örülök az eredménynek.
     
  3. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Ferrari+Alonso

    Szia Frediw!
    Én mindkett?,úgyhogy dupla öröm! :tef161:
     
  4. frediw / Guest

    Alonso: Egy csapat sincs fölényben

    Alonso: Egy csapat sincs fölényben

    A spanyol szerint még sokat kell várni arra, hogy kialakuljon a tényleges er?sorrend, gy?zelme ellenére sem biztos benne, hogy a Ferrari a bajnoki címért küzdhet. Massa nem érti, mi történt vele Kínában.
    [​IMG]

    Fernando Alonso régen aratott olyan magabiztos gy?zelmet, mint a Kínai Nagydíjon: az egész versenyen a kezében tartotta az irányítást, és végül kényelmes el?nnyel ért célba Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton el?tt. A Ferrari sikerét hosszú várakozás el?zte meg, hiszen legutóbb a tavaly júliusban rendezett Német Nagydíjat tudták megnyerni.

    A harmadik helyr?l induló Alonso a rajt után rögtön megel?zte Kimi Räikkönent, az 5. körben pedig Lewis Hamilton mellett is sikerült elmennie. Bár a lágy gumik lecserélése után forgalomba került, hamarosan ismét az élen találta magát, ezután pedig senki sem veszélyeztette a gy?zelmét. "Ennél jobban nem is alakulhatott volna a mai verseny" - nyilatkozta pályafutása 31. futamgy?zelme után, amivel az örökranglistán utolérte a 4. helyen álló Nigel Mansellt. "Minden tényez?t figyelembe véve tökéletesen alakult a versenyünk: a beállítások, a stratégia, a bokszkiállások id?zítése és maguk a kerékcserék is jól m?ködtek."

    Bár a Ferrari egyértelm?en jobb formában kezdte az idényt, mint 2012-ben, Alonso egyel?re óvatosan nyilatkozott a világbajnoki esélyeir?l. Szerinte három futam után még nem látszik a valós er?sorrend, csak az augusztusi nyári szünet után derül majd ki, mely csapatok fognak harcolni a bajnoki címért. "Remélem, a nyár után mi is ebbe a csoportba fogunk tartozni. Remélhet?leg Felipe (Massa) is az esélyesek között lesz, hiszen az azt jelentené, hogy jól m?ködik az autónk" - mondta. "Jelenleg azonban úgy gondolom, a Lotus, a Red Bull és a Mercedes is ugyanolyan helyzetben van, mint mi."

    "Szerintem egyik csapatnak sincs egyértelm? el?nye" - folytatta a spanyol, aki gy?zelmével feljött a bajnokság harmadik helyére. "A Red Bull uralta az ausztráliai id?mér?t, a versenyen azonban küszködtek a gumikopás miatt. Malajziában kicsit gyorsabbak voltak, de itt megint hasonlóan teljesítettek, mint a többiek. Meglátjuk, melyik csapat hogyan fejleszti az autóját, és kinek az oldalára áll a szerencse."

    Felipe Massa versenye kevésbé volt sikeres, csak a 6. helyen ért célba, pedig egy nagyszer? rajt után szorosan Alonso mögött haladt az els? körökben. Az els? bokszkiállása után azonban nem tudott el?retörni a forgalomban, Alonsóval ellentétben problémái adódtak a közepes keverék? Pirellikkel.

    "Nehéz megérteni, pontosan mi történt a mai versenyen" - ismerte el. "A rajt után gyors voltam, és az autóm is tökéletesen m?ködött. Az els? kiállásomnál feltettük a közepes gumit, de néhány kör után elkezdtek szemcsésedni az els? abroncsaim, így lemaradtam a többiekt?l. Valószín?leg a pálya állapota vagy a vezetési stílusom okozta a problémát. A hétvége során egyszer sem volt gondom a gumikkal, de a versenyen hiába próbáltam kímélni ?ket."

    Massa biztos benne, hogy a probléma nélkül ? is a dobogós helyezésekért harcolhatott volna, annak azonban örül, hogy így is er?s pontszerz? helyen ért célba. A bajnokságban most az 5. helyen áll, 10 pontos lemaradással Hamilton mögött.
     
  5. tomisumi1976 /

    Csatlakozott:
    2012. július 19.
    Hozzászólások:
    326
    Kapott lájkok:
    2
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    kérés hartiganhoz

    szia hartigan szeretném megkérdezni hogy a f1 tippversenyen lehetne e ilyen kérdéseket feltenni hogy még izgalmasabb legyen a játék

    Célba ér? autók száma - páros- vagy páratlan
    Pole-ból induló nyeri a futamot
    Els? 3 között végez a futamon

    Melyik autó nyeri a futamot
    Versenyen bejön e a safety car

    Els? 3 között végez az id?mér?n


    Els? 3 között végez a futamon

    Melyik autó nyeri az id?mér?t
     
  6. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    kérés hartiganhoz -re

    Szia tomisumi! Sziasztok!

    A kérés hartigannak szól,de ennek ellenére leírnám a véleményem róla.

    Egy ilyen tippjáték megszerkesztése,valamint az események nyomon követése,az eredmények összesítése az mellett,hogy id?igényes feladat,még a hibázási lehet?ség is benne van.(és minél több minden van beletéve,minél inkább komplikálva annál nagyobb az esélye)

    Annak idején én javasoltam hartigannak,hogy így legyen a pontozási rendszer(a dupla pontozást kivéve),mert én rá is tekintettel voltam,hogy minél egyszer?bb dolga legyen,és minél átláthatóbb,és könnyebben nyomon követhet? legyen az egész.(a hibázás lehet?sége mivel emberek vagyunk még így is benne van,nemhogy még ezzel a rendszerrel)

    Remélem,hogy nem haragszik meg érte hartigan barátom(hiszen én abszolút megértem,és csupán azért szóltam,hogy hátha nemcsak az enyémr?l,hanem általános hibáról van szó),hogy az én tippemnél elnézte most az összesítést.
    Megkért,hogy segítsek be és kövessem én is nyomon,hogy ilyen esetek minél ritkábban forduljanak el?,amiben persze szívesen segítek neki(de még akkor sincs garancia)

    Ebben a formában azonban nem vállalnám,s?t még a sajátom sem követném nyomon minden esetben!
    Szerintem annak ellenére,hogy így marad még,akkor is mindenkinek ellen?riznie kellene a saját tippjének elszámolását,és jelezni ha valami vélt,vagy valós problémát észlel!(ha netán történik valami probléma,akkor csak sima beszélgetés lesz bel?le,és megoldásra talál,és nem veszekedés,valamint reklamálás)

    Köszönjük meg,hogy hartigan ebben a formában is indítja a játékokat,nemhogy még agyon legyen komplikálva.
     
  7. skywalker357 /

    Csatlakozott:
    2012. március 24.
    Hozzászólások:
    509
    Kapott lájkok:
    4
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1-tipp kérés re

    Üdv tomisumi1976, focinorbi és a többiek!

    Az ötlet jó, és valóban színesebb lehetne a paletta, de ahogy focinorbi is írta: nem egyszer? a kiértékelés a jelenlegi helyzetben sem, nemhogy egy még több tényez?s tippversenyben, amilyet tomisumi1976 javasol.

    Egyébként, ha jól emlékszem az Insane oldalon lehet ilyen eseményekre is fogadni, de ott nem "manuálisan" értékelik a tippeket, hanem - gondolom - egy program, így nem olyan bonyolult.
    Itt viszont azt hiszem nem kellene tovább terhelnünk hartigant.

    Persze az utolsó szót ? fogja kimondani...
     
  8. tomisumi1976 /

    Csatlakozott:
    2012. július 19.
    Hozzászólások:
    326
    Kapott lájkok:
    2
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Sziasztok! szeretném megköszöni mindenkinek aki hozzászólt az én f1 tippversenyhez feltett kérdésemhez remélem senki nem fog rám haragudni ez csak egy javaslat volt én nagyon elismerem HARTIGÁN munkásságát és nagyon tisztelem is ezért mégegyszer ha valakit megbántottam ezzel a kérdéssel elnézést kérek
     
  9. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    tomisumi1976

    Szia tomisumi!

    Nem bántottál meg senkit,s?t szerintem az én hozzászólásom,amib?l erre a feltételezésre juthattál,de ez téves elmélet.
    Azt is szeretném kihangsúlyozni,hogy én sem bántási szándékkal írtam.(a megszólításból láthatod,hogy nem is csak neked szólt,hanem mindenkinek aki tippjátékot játsszik "Szia tomisumi! Sziasztok!"
    Magával az ötlettel nem is volt semmi probléma,és ha csak ez az egy játék lenne a fórumba,akkor még azt írtam volna,hogy rendben támogatom az ötletet,feltéve ha hartigannak sincs ellenére,de mivel ez nem így van,ezért írtam le ezt a véleményt.

    Szerintem a véleményemmel rávilágítottam,olyan dolgokra,amire el?zetesen nem is gondoltál,vagy esetleg tisztában sem voltál vele(és nem hiszem,hogy egyedül lennél ezzel)és így már úgy gondolom,hogy más szemszögb?l is tudod nézni,ezt az ötletet,és szerintem most már te is érted,hogy miért reagáltam rá így.
     
  10. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Nem visz lágy gumikat a Pirelli Bahreinbe

    Nem szállítja el a lágy gumikat a hétvégi Bahreini Nagydíjra a Pirelli, mivel ez a típusú keverék túl gyorsan kopik.


    Az olasz cég szóviv?je azt mondta, azért döntöttek így, mert az elmúlt hónapban rendezett malajziai GP-n a versenyz?k és a csapatok egyaránt panaszkodtak a lágy keverék? abroncsok gyors kopására, a bahreini pálya pedig hasonló jellemz?kkel rendelkezik, mint a malajziai. A Pirelli ennek nyomán úgy határozott, hogy a hétvégi versenyre csak a közepes és a kemény keverék? gumikat biztosítja az istállóknak.

    A lágy abroncsok használhatatlanságát jól szemléltette, hogy a vasárnapi Kínai Nagydíjon a gy?ztes Fernando Alonso (Ferrari) volt az a pilóta, aki a legtöbb kört - pontosan hetet - tett meg ezzel a keverékkel, a többiek még ennél is kevesebb ideig tudtak megfelel? tempóval haladni a lágy gumikkal.

    "A bahreini pályán használódnak el a gumik a leggyorsabban" - mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. "A magas páratartalom és a nagy h?ség miatt el?zetesen úgy látjuk, három boxkiállásnál kevesebbel nem lehet végigmenni a versenyen."


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/04/16/14/Nem_visz_lagy_gumikat_a_Pirelli_Bahreinbe.aspx

    2013. április 16. 15:24
     
  11. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Massa és Alonso tartja a Ferrari bombaformáját

    Massa és Alonso tartja a Ferrari bombaformáját

    A Ferrari Fernando Alonso Kínai Nagydíjon aratott gy?zelme után Bahreinben is megtartotta bombaformáját, Felipe Massa és Alonso zárta az els? két helyen a szigetországi viadal els? szabadedzését. A forróságban megtartott tréningen a kemény gumikon Nico Rosberg volt a harmadik a Mercedesszel, Sebastian Vettel pedig a negyedik a Red Bull-lal. A Bahreini Nagydíj magyar id? szerint 13 órakor a második szabadedzéssel folytatódik.




    A Ferrari ott folytatta, ahol a Kínai Nagydíjon abbahagyta – vagyis mégsem, Felipe Massa ugyanis Sanghajban csak a lágy gumikon volt elemében, Bahreinben viszont a keményen futotta meg az els? szabadedzés leggyorsabb körét, amellyel éppen csapattársa, Fernando Alonso el?tt zárt.

    A két Ferrarit két német követte, Nico Rosberg a Mercedesszel és Sebastian Vettel a Red Bull-lal – a világbajnok a legjobb körének a végén visszavett, ha nem tette volna, minden bizonnyal el?rébb végez. Az edzést felh?s id?ben kezdték, közben kisütött a nap, az aszfalt h?mérséklete 45 fokra is felemelkedett.

    Az élcsoportban a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes mellett ott van a Force India és Jenson Button McLarenje is, míg Sergio Pérez a másik wokingi autóval inkább kisodródásaival terelte magára a figyelmet.

    Kimi Räikkönen a 9. lett a Lotusszal, igaz, az élmez?nyb?l ? futotta az els? gyors köröket, viszonylag poros pályán száguldott a legjobb állapotú gumijaival.

    Az abroncsok jobban bírják a terhelést, mint a korábbi versenyeken, de ebb?l a szempontból is tovább tisztul a kép a délutáni edzésen.
     
  12. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Räikkönent nem izzasztja a bahreini h?ség

    Räikkönent nem izzasztja a bahreini h?ség

    Kimi Räikkönen a délel?tti edzésen mutatott közepes teljesítménye után péntek délután a gázra lépett Bahreinben, és az élen zárta a 2. szabadedzést. A vb-pontverseny második helyén álló finn a gyors köre után a hosszú teli tankos menetében is remek tempót diktált, így bizakodva várhatja a folytatást. A Red Bull pilótái is megel?zték a délel?tt a kemény gumikon remekl? Ferrarikat, amelyek közé Paul di Resta is befért a Force Indiával.




    A Bahreinben tavaly Sebastian Vettelt a célig hiába üldöz? Kimi Räikkönennek az idén is fekszik a szahíri pálya, a péntek délutáni szabadedzésen a leggyorsabb kört teljesítette, majd a hosszú menetében is be tudott állni olyan tempóra a közepesen kemény gumikon, amelyet 20 körös távon senki más nem produkált.

    Igaz, Fernando Alonso a Ferrari munkamegosztása miatt nem is ment hosszú etapot a lágyabb abroncsokon, a keményen száguldott, miközben a másik feladatot Felipe Massa hajtotta végre. A Ferrari ezúttal is meggy?z? teljesítményt mutatott, még ha egy körön nem is tudta tartani a Lotus és a Red Bull tempóját – igaz, Alonso gyors körébe forgalom is közbeszólt.

    A Red Bull a hosszabb menetek során a Mercedeséhez hasonló tempót mutatott, ami elmaradt a Lotusétól és a Ferrariét?l, s?t még a Force Indiáétól is. A silverstone-i csapat megint meggy?z? teljesítményt mutatott, egy körön és a hosszabb menetek során is. A Mercedes ezúttal nem t?nt ki a mez?nyb?l, de ott volt a többiek közelében, az idp?mér?n mindenképpen számolni kell Lewis Hamiltonnal és Nico Rosberggel.

    És az is biztos, hogy a szombati id?mér?nek sokkal nagyobb jelent?sége lesz, mint a múlt hetinek, mert az autók tempója nagyon hasonló, és biztosan nem kell az els? körök után a boxba rohanni új gumikért.

    A közepesen kemények 20 kör körül bírnak, a kemények ennél többet, azaz a két kiállás borítékolható a vasárnapi versenyre – a nagyon bátrak esetleg egy kiállással próbálkozhatnak
     
  13. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Räikkönen: Jobb már, de még mindig nem az igazi

    Räikkönen: Jobb már, de még mindig nem az igazi

    Kimi Räikkönen biztos benne, hogy annál is gyorsabb tud lenni a Lotusszal, mint amit a Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén mutatott, ehhez nem szabad elrontania egy kanyart sem, és még a mérnökei is alakíthatnak az autóján. A Red Bull pilótái szerint a finn mellett a Ferrari párosa is veszélyes ellenfél, míg a Mercedesnél leírták az esélyeiket a gumik gyors kopása miatt. Sebastian Vettel pedig a spanyol sajtón keresztül beszólt Mark Webbernek és Fernando Alonsónak.




    Kimi Räikkönen péntek délután a Bahreini Nagydíj második szabadedzésén úgy futotta a leggyorsabb kört, hogy az utolsó kanyar el?tt elfékezte magát, és kissé lecsúszott a pályáról. A finn ezen a ponton nagyon keményen nyomta a Lotusnak, amely egyébként úgy haladt körr?l körre az 5412 méteres aszfaltcsíkon, mintha sínen húznák, er?lködésnek jele sem volt Räikkönennél.

    Éppen ennek a könnyedségnek tudható be, hogy a 2007-es világbajnok autója a fékezéskor és kigyorsításkor sem gyakorol olyan nyomást a gumikra, amit?l azok gyorsan elkopnának. A Lotus súlyelosztása és féker?-elosztása is kulcsszerepet játszik ebben, f?leg egy olyan pályán, mint a szahíri: éles kanyarok hosszú egyenesekkel váltják egymást, azaz szinte minden a fékezést?l és a kigyorsítástól függ – a Lotus ráadásul a legnagyobb végsebességgel rendelkezik az egyenesekben, ami szintén kedvez Räikkönennek.

    „Szép dolog els?ként zárni az edzést, de sohasem tudhatjuk, mit tesznek a többiek. Nem is különösebben szokott érdekelni, csak az számít, hogy a saját feladatunkat megoldjuk – mondta Räikkönen. – A gyors köröm utolsó kanyarját elrontottam, azaz van még ledolgozható id?. A szél sokakat megtréfálhat, ezt sem szabad elfelejteni. Jól kezdtünk, gyorsak vagyunk, de nem annyira, amennyire szerettük volna."

    A Red Bull és a Ferrari pilótái jelenthetik a legf?bb veszélyt Räikkönenre a hétvégén. A tavalyi Bahreini GP-t a pole-ból megnyer? Sebastian Vettel az els? és a második edzést is az élcsoportban zárta (4., illetve 3. lett), de nem elégedett a rövid etapjaival. A Red Bullnak elvileg kedvez a Pirelli módosított gumiválasztása (a kemény mellett eredetileg a lágyat hozta volna, de a héten döntött úgy, hogy inkább a közepesen keményet szállítja).

    „Könny? autóval nem vagyunk elég gyorsak, de arra való a pénteki nap, hogy az ilyen jelleg? problémákra megtaláljuk a megoldást. Hosszabb távon jó a sebességünk, de megint a gumik döntenek majd. A Ferrari és a Lotus nagyon er?s" – mondta Vettel, aki a brit sajtónak még szimpatikusan nyilatkozott, amikor a Fernando Alonso és Mark Webber közös dubai vacsoráján készült fotóról faggatták („Mindenkinek szüksége van vacsorára, és elég unalmas lenne mindig egyedül kajálni."), de a spanyol sajtóval történt beszélgetése során „kedvesen" visszakérdezett: „Meztelenek voltak?"

    Webber csak egy valamiben biztos a Bahreini Nagydíj pénteki edzéseit követ?en: nem fog a pole pozícióból rajtolni. Igaz, ezt már a Kínai Nagydíj óta tudja, hiszen három rajthelyes büntetést hozott magával azért, mert nekiment Jean-Éric Vergne Toro Rossójának. A verseny kapcsán jó el?érzete van.

    „A második edzésen nem volt elég köröm, Sebastian telemetriai adataira kell hagyatkoznom – mondta Webber, jelezve, hogy a malajziai ellentét után is jól dolgozik együtt a csapattársával. – Az autó egyébként nagyon jónak t?nik, de sohasem d?lhetsz hátra, azt gondolva, hogy tökéletesen elvégezted a feladatod. Kimi nagyon er?s, akárcsak a Ferrari, és a Mercedest sem írnám le, és a Force Indiák is ott vannak, az els? négy sor akárhogy alakulhat. Fontos a lehet? legel?rébbr?l indulni, mert most még csak az biztos, hogy a pole-ból nem rajtolhatok."

    Fernando Alonsónak a pole pozíció megszerzése és a futamgy?zelem a célja, ezért nem biztos benne, hogy az autón hagyják a délel?tti edzésen kipróbált, még nem kiforrott fejlesztéseket, amelyek a jöv?ben nagyobb hasznára lehetnek a csapatnak. A Ferrari délután megosztotta a feladatokat két pilótája között, Alonso inkább a kemény gumikeveréket tesztelte.

    „Jó a kocsi, nincs szükség nagy módosításra rajta. A pályát szeretem, tetszik az éles kanyarokkal összef?zött egyenesek koncepciója, amely rendszerint élvezetes versenyeket hoz. Annyi gondom van, hogy a szél folyamatosan felhordja a pályára a homokot, ami miatt lutri lehet az id?mér?. Az élboly 2-3 tizeden belül van, jó lenne szombaton is benne lenni ebben a csoportban" – fogalmazott Alonso.
     
  14. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Rosbergé az els? rajtkocka

    Nico Rosberg (Mercedes) nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj id?mér? edzését Szahírban, így a vasárnapi futamon ? indul az élr?l.

    Rosberg mögött a háromszoros világbajnok, címvéd? és jelenleg is éllovas német Sebastian Vettel végzett a második, a Ferrarit vezet? spanyol Fernando Alonso pedig a harmadik helyen.

    A 27 éves Rosberg a tavalyi kínai futam után pályafutása során második alkalommal indulhat az els? rajtkockából.

    A negyedik legjobb id?t Lewis Hamilton autózta, ugyanakkor a Mercedes brit pilótája öt helyes rajtbüntetése miatt - amelyet azért kapott mert a harmadik szabadedzést követ?en váltót cserélték autójában - hátrébbról indul.

    A vasárnap 200. F1-es futamán induló ausztrál Mark Webber is hasonló helyzetben van, ugyanis az ötödik helyen zárta a kvalifikációt, de három hellyel hátrébbról kell indulnia egy korábbi büntetés miatt. Webber azt követ?en kapott büntetést, hogy a Kínai Nagydíj els? szakaszában a össze akadt Jean-Eric Vergne Toro Rossójával.

    A Bahreini Nagydíjat vasárnap 14 órától rendezik.

    A rajtsorrend:
    1. sor:
    Nico Rosberg (német, Mercedes)
    Sebastian Vettel (német, Red Bull)
    2. sor:
    Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)
    Felipe Massa (brazil, Ferrari)
    3. sor:
    Paul di Resta (brit, Force India)
    Adrian Sutil (német, Force India)
    4. sor:
    Mark Webber (ausztrál, Red Bull)
    Kimi Rdikkönen (finn, Lotus)
    5. sor:
    Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
    Jenson Button (brit, McLaren)
    6. sor:
    Romain Grosjean (francia, Lotus)
    Sergio Pérez (mexikói, McLaren)
    7. sor:
    Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso)
    Nico Hülkenberg (német, Sauber)
    8. sor:
    Valtteri Bottas (finn, Williams)
    Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso)
    9. sor:
    Pastor Maldonado (venezuelai, Williams)
    Esteban Gutiérrez (mexikói, Sauber)
    10. sor:
    Charles Pic (francia, Caterham)
    Jules Bianchi (francia, Marussia)
    11. sor:
    Giedo van der Garde (holland, Caterham)
    Max Chilton (brit, Marussia)


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/04/20/14/Rosberge_az_els_rajtkocka.aspx

    2013. április 20. 14:24

    Szerintem erre sem sokan számítottunk,hogy Rosberg szerzi meg az els? rajtkockát.A megérzésem,úgy gondolom,hogy abból a szempotból jó volt,hogy Vettel és Alonso között fog eld?lni a futamgy?zelem sorsa,de azt hiszem,hogy a sorrendet fordítva tippeltem,mint ami a végén lesz.
    Nektek mi a véleményetek?
     
  15. kiscsibe /

    Csatlakozott:
    2012. május 05.
    Hozzászólások:
    1,119
    Kapott lájkok:
    219
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Räikkönent nem izzasztja a bahreini h?ség -re

    Sziasztok! :tef293:

    Na ez bizony jól látható.
    A kérdés az, hogy mi az ami igen...
     
  16. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Ferrari több ászt is tart a kezében

    A Ferrari több ászt is tart a kezében

    Nico Rosberg szombati id?mér?n futott körér?l elismerték a riválisok, hogy páratlan volt, de Sebastian Vettel és Fernando Alonso (s?t, maga Rosberg is) is arra számít, hogy a Mercedesen sokkal gyorsabban elkopnak majd a gumik, mint a Red Bullon vagy a Ferrarin, és a rajtels? a futamon szépen lassan visszaesik a sorban. A gy?zelemért a tavalyi vb két f?szerepl?je csatázhat, de a kemény gumikon induló Felipe Massa is képbe kerülhet, a Ferrari több ászt is tart a kezében a rajt el?tt. Kimi Räikkönen a nyolcadik helyr?l csak a csodában bízhat (ez a dobogót jelentené), de ha valaki képes rá, az ?.




    A tavalyi Kínai Nagydíj után pályafutása második rajtels?ségét Bahreinben megszerz? Nico Rosberg nem tudja, mennyire lesz gyors Mercedese a vasárnapi 57 körös futamon, de abban reménykedik, hogy az id?mér? megnyerése után a futamon is meglepheti a nála esélyesebbeket.

    „Kicsit meglep, hogy a pole-ban vagyok, de nem rajzolódtak ki pontosan az er?viszonyok, ki is a leggyorsabb egy körön – mondta Rosberg. – Most sokkal jobb az autó, mint a pénteki edzéseken, sokat dolgoztunk is rajta éjszaka. A verseny persze ett?l még nehéz lesz, a hátsó gumijaink gyorsan kopnak.”

    Rosberg az els? három versenyb?l csak Malajziában szerzett pontot, Lewis Hamiltont a célba kísérve negyedik lett. Csapattársa ezúttal büntetés miatt csupán a 9. helyr?l indul, míg a német abban bízik, most sínre tudja tenni a szezonját.


    „Számomra ez a verseny lehet az idény igazi kezdete, az eddigi út nagyon rögös volt. Az els? gondtalan id?mér?mön túl vagyok, a versenyre jól felkészültem, ám tudom, hogy a mögülem rajtolók nagyon keményen fognak küzdeni a gy?zelemért. Nem tudom, képesek lehetünk-e a sikerre, de mindent megpróbálok. Az edzések alapján hosszú távon vannak nálunk gyorsabbak, úgyhogy nehéz lesz” – mondta Rosberg.

    A Mercedes kiváló egykörös tempója viszont éppen abból ered, hogy hamar üzemi h?fokra hevülnek az abroncsok, de ez a versenytávon vissza is üt, mert a nagy terhelés miatt hamarabb el is kopnak a gumik. Ez a probléma látható volt a Red Bullnál is az Ausztrál Nagydíjon, de a világbajnok istálló azóta feláldozta id?mér?s tempóját.

    Sebastian Vettel elismer?en beszélt Rosberg pole pozíciót ér? körér?l, de a versenyt?l azt várja, el?re tud majd törni, amihez az kell, hogy óvatosabban bánjon az autója a gumikkal.

    „Ez a nap Nicóé volt, fejet kell hajtanunk el?tte, gratulálok neki. Amikor célba értem, láttam, hogy nem én vagyok az els?, de nem tudtam, mennyi hiányzott. Ám a különbséget látva azt kell mondanom, ezt az id?t képtelenség lett volna felülmúlni – mondta elismer?en Vettel, miközben mindenképpen arra számít, hogy a gumijaival rendszerint bajlódó Mercedes a versenyen vissza fog esni. – Örülök, hogy tudtam spórolni a gumikkal a versenyre, vasárnap minden arról szól majd, kinek milyen ütemben használódnak el az abroncsai. Nagyon jó az els? sorból indulni.”

    Vettelhez hasonlóan Fernando Alonso is esélyesebb a gy?zelemre Rosbergnél, a harmadik helyr?l indulva abban bízik, Ferrarija szokásos remek vasárnapi tempóját autózva sikerül el?retörnie.

    „A Ferrari er?ssége a vasárnapi teljesítmény, nem pedig a szombati, és mivel a pénteki edzéseken semmi gond sem volt a hosszú meneteink során a gumikkal, a verseny nagyon jó alkalom lesz arra, hogy a dobogóért vagy akár a gy?zelemért csatázzunk – mondta Alonso. – Az utolsó kanyarban volt egy tized hátrányom, ezért úgy döntöttem, egy kört megspórolok ezeken a gumikon, mert nem lehet tudni, mennyire lesz ez hasznos a futam során. Most már az id?mér?vel is elégedett voltam, nem tapasztaltam azt a gyengélkedést, mint korábban, végre jó eséllyel rajtolhatunk."
     
  17. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Ahogy tavaly, most is Vettel nyert Bahreinben.

    Sebastian Vettel, a Red Bull világbajnoki címvéd? német pilótája nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíjat.


    A német pilóta így növelte el?nyét a pontversenyben az ezúttal második finn Kimi Räikkönennel (Lotus) szemben.

    A sorozatban háromszor vb-gy?ztes Vettel már az els? körökben az élre tört, majd a folytatásban a csapat taktikai utasításait tökéletesen betartva, hiba nélkül, végig vezetve diadalmaskodott.

    Räikkönen a többiekét?l eltér?, három helyett csak két kerékcserét alkalmazó taktikájának köszönhet?en ért oda a második helyre, a dobogó legalsó fokára pedig francia csapattársa, Romain Grosjean állhatott fel.

    Érdekesség, hogy tavaly pontosan ugyanez volt az els? három sorrendje Bahreinben.
    Az egy hete, Kínában gy?ztes spanyol Fernando Alonso (Ferrari) ezúttal nyolcadikként négy pontot szerzett.

    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/04/21/15/Ahogy_tavaly_most_is_Vettel_nyert_Bahreinben_.aspx

    2013. április 21. 15:57
     
  18. frediw / Guest

    A Red Bull


    A Red Bull inkább Räikkönent?l, mint Alonsótól tart


    Helmut Marko úgy véli, a Lotusnak van a legnagyobb esélye arra, hogy elhódítsa t?lük a világbajnoki címet. Eric Boullier szerint ehhez jobban meg kell érteniük a közepes gumik viselkedését.
    [​IMG]
    Négy futam után a konstrukt?rök között a Red Bull, az egyéni pontversenyt tekintve Sebastian Vettel vezeti a világbajnokságot, a második helyet pedig a Lotus és Kimi Räikkönen foglalhatja el. Sokan ett?l függetlenül a negyedik helyen álló Fernando Alonsót tartják Vettel legnagyobb kihívójának, hiszen a spanyol valószín?leg két dobogós helyezést veszített el különböz? hibák miatt.

    A Red Bull csapatf?nöke, Helmut Marko azonban elárulta, ?k a Lotust érzik veszélyesebbnek. "Már régóta tudjuk, hogy talán ?k lesznek a legkeményebb ellenfeleink" - nyilatkozta az osztrák a Kleine Zeitungnak. "Jelenleg jobban tartunk t?lük, mint a Ferraritól."

    Marko szerint az eddigi forma alapján úgy t?nik, a Lotus az egész szezon során esélyesebb lehet, mint a Ferrari, "de még csak négy verseny telt el, és gyorsan változhat a helyzet." Hozzátette, egyel?re nem sikerült rájönniük, hogy a gyengébb rajthelyek után Kimi Räikkönennek hogyan sikerült háromszor is dobogóra állnia. "Rejtély számunkra, mit?l ennyire gyors a Lotus a versenyeken" - ismerte el.

    A Lotus csapatf?nöke, Eric Boullier azonban úgy gondolja, az istállónak mindenképpen javulnia kell, ha valóban a világbajnoki címért akarnak küzdeni. Els?sorban az id?mér?n nyújtott teljesítményükkel nem elégedett, f?leg akkor, amikor a versenyz?knek a közepes gumikon kell kvalifikálniuk magukat. Eddig a Malajziai és a Bahreini Nagydíjon vetették be a közepes keveréket az id?mér? dönt?jében, és Räikkönen akkor csak a 10. és a 8. rajthelyeket tudta megszerezni. Eddig egyszer, Kínában rajtolhatott az els? sorból, ott a lágy gumikon tudott a második helyen végezni.

    "Els?sorban a balansszal van gondunk, amikor a közepes gumikra váltunk" - mondta az Autosportnak Boullier, majd hozzátette, a versenyeken is érinti ?ket a probléma. "Ez Kínában is hátráltatta a pilótáinkat a jó eredmény elérésében, nehéz volt vezetni az autónkat."

    Boullier biztos benne, hogy a Lotus hamarosan megoldja a problémát, és szerinte amúgy is egyértelm?en jobb helyzetben vannak, mint tavaly ilyenkor. "Talán több figyelmet kell fordítanunk a közepes gumik viselkedésére, h?ségben és h?vös id?ben is jobban kell kezelnünk ?ket" - magyarázta. "Tudjuk, hogy képesek vagyunk rá - az a lényeg, hogy rendszeresen sikerüljön."
     
  19. frediw / Guest

    Kiderült, miért romlott el Alonso DRS-e


    Kiderült, miért romlott el Alonso DRS-e


    A Ferrari kiderítette a Bahreini Nagydíjon tapasztalt hiba okát, egy mechanikai elem tört el. Nem tartanak attól, hogy a jöv?ben újra találkoznak a problémával.
    [​IMG]

    Fernando Alonso csak nyolcadikként tudott célba érni a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon, miután a verseny elején egymás után két körben is ki kellett állnia a bokszba, mert a felcsapható hátsó szárnya (DRS) nyitott állásban maradt. A Ferrari közvetlenül a futam után még nem tudta megmondani, mi okozta a szokatlan problémát - amely miatt Alonsónak a verseny hátralév? részét DRS nélkül kellett megtennie -, de már akkor is sejtették, hogy mechanikai hiba történt. Végül az elmúlt napokban elvégzett vizsgálatok is ezt igazolták.

    "Kiderítettük, hogy a problémát egy mechanikai alkatrész törése okozta a rendszeren belül" - állt a Ferrari áltat kiadott közleményben. "El?ször fordult el?, hogy hasonló hibával találkoztunk, pedig már harmadik éve használjuk a rendszert."

    A Ferrari hozzátette, hosszú távon nem aggódnak amiatt, hogy a hiba megismétl?dik, viszont "továbbra is a legmagasabb szinten kell figyelnünk a megbízhatóságra." Ezzel egyetért a csapatf?nök, Stefano Domenicali is, aki szerint a Ferrari nem engedheti meg magának, hogy a megbízhatóság rovására fejlessze az autóját. A Ferrari az idei szezont gyorsabb autóval kezdte, mint az elmúlt években, a megbízhatóság és a szervezettség terén azonban egyel?re gyengébben teljesítenek.

    "Hiszünk benne, hogy képesek vagyunk a bajnokság végéig harcolni mindkét címért, idén ráadásul már a kezdett?l fogva részt veszünk a küzdelemben - az utóbbi id?ben nem ez volt a helyzet" - mondta. "Ugyanakkor tisztában kell lennünk azzal, hogy a céljaink elérése érdekében minden területen tökéletesen kell teljesítenünk."
     
  20. frediw / Guest

    Räikkönen

    Räikkönen: Az életben nem ilyen vagyok

    Kijelentette, hogy sok ember más arcát mutatja a munkájában, mint a magánéletében, és a hétköznapokban ? sem olyan rideg. Sebastian Vettelt a barátjának nevezi, vidámnak és ?szintének tartja a németet.
    [​IMG]
    A kívülállók számára Kimi Räikkönen a h?vösség és szenvtelenség megtestesít?je a Forma-1-ben, mivel érzelmeit csak ritkán mutatja ki, legyen szó akár jó, akár rossz fejleményr?l. Erre utal a ráaggatott "Jégember" becenév is. A Lotus finn versenyz?je a Sport Bildnek azonban elárulta, hogy a hétköznapokban teljesen másképp szokott viselkedni. "A Forma-1-ben nem a valódi énemet mutatom. A legtöbb ember amúgy is másmilyen a munkában, mint a magánéletben" - jelentette ki.

    Az köztudott, hogy egyik vetélytársával, Sebastian Vettellel jó kapcsolatot ápol. Megismerkedésük 2007-ben történt, amikor Räikkönen egyszer elvitte a magángépével Vettelt, és kés?bb egyre több id?t töltöttek együtt - például tollaslabdázással -, f?leg annak köszönhet?en, hogy nem laktak messze egymástól Svájcban. Räikkönen úgy véli, a német pilóta megmaradt olyannak, mint amilyennek megismerte.

    "Alapvet?en nehéz barátságokat kötni a Forma-1-ben" - mondta. "Mi azonban tényleg barátok vagyunk. Nem látjuk egymást gyakran, mivel egy ideje messzebbre költözött, de így is ?t nevezném a legjobb barátomnak a Forma-1-ben. ?t ismerem a legjobban."

    "Még mindig normális, vidám, kedves srác. Ugyanolyan ember maradt (mint amilyen régen volt). Nyitott és ?szinte. Ez jó, ezt szeretem."

    Räikkönennek még egy évre érvényes szerz?dése van a Lotusnál, de a Red Bull tulajdonosa a jöv? évi versenyz?felállással kapcsolatban azt mondta, náluk a finn "mindig a jelöltek között van", ezért az sem kizárt, hogy 2014-ben Räikkönen és Vettel csapattársak lesznek. Noha a finnek valószín?leg nem kell félnie, hogy nem akad majd kér?je, azért leszögezte: "Nem aggódom amiatt, hogy nem találok pilótaülést. Forma-1 nélkül is tudok élni."

    A neve már évekkel ezel?tt is felmerült a Red Bullnál, a Lotusnál ugyanakkor nem tartanak az elvesztését?l.