Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Alonso megel?zte Nigel Mansellt

    Fernando Alonso 32. futamgy?zelmét aratta a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, ezzel megel?zte a Forma-1 örökranglistáján a brit Nigel Mansellt.


    Az autósport elitkategóriájában mindössze három pilóta tudott Alonsónál több versenyt nyerni. A rekordot a hétszeres vb-győztes német Michael Schumacher tartja a beérhetetlennek t?n? 91 diadallal.

    A legtöbb futamgy?zelmet arató pilóták az F1-ben:
    Michael Schumacher (német) 91 (1991-2012)
    Alain Prost (francia) 51 (1980-1993)
    Ayrton Senna (brazil) 41 (1984-1994)
    Fernando Alonso (spanyol) 32 (2001-még aktív)
    Nigel Mansell (brit) 31 (1980-1995)
    Sebastian Vettel (német) 28 (2007-még aktív)
    Jackie Stewart (brit) 27 (1965-1973)
    Niki Lauda (osztrák) 25 (1971-1985)
    Jim Clark (brit) 25 (1960-1968)
    Juan Manuel Fangio (argentin) 24 (1950-1958)
    Nelson Piquet (brazil) 23 (1978-1991)
    Damon Hill (brit) 22 (1992-1999)
    Lewis Hamilton (brit) 21 (2007-még aktív)
    Mika Hdkkinen (finn) 20 (1991-2001)
    Kimi Raikkönen (finn) 20 (2001-még aktív)


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/05/12/17/Alonso_megel_zte_Nigel_Mansellt_.aspx

    2013. május 12. 18:31
     
  2. hartigan /

    Csatlakozott:
    2013. november 14.
    Hozzászólások:
    2,021
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1 - Forma1 tippverseny

    A Spanyol Nagydíj - Barcelona 2013. május 12., vasárnap, 14.00 : A Tippelés értékelése megtörtént ! Az alábbi táblázatban a már összesitett pontok feltüntetve!

    http://torrent-empire.me/forumtema/f1-2013-tippverseny-pontok-listaja

    Lenne egy kérésem : Nagyon nem zavar de a fejlécet azért illene átszerkeszteni ! A Bahreni nagydij már kb egy hónapja nem aktuális !! Senkit se zavar ??
     
  3. tomisumi1976 /

    Csatlakozott:
    2012. július 19.
    Hozzászólások:
    326
    Kapott lájkok:
    2
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    ezt nézétek meg minden ferrari szurkolónak küldöm ezt a videot

    [video=youtube_share;BQ6rwBjc354]http://youtu.be/BQ6rwBjc354[/video]
     
  4. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Visszajön a Forma-1-be a Honda

    A japán óriás 2015-ben jön a McLaren-csapat motorszállítójaként.


    A Honda 1964-t?l 68-ig, 1983-tól 1992-ig, majd 2000-t?l 2008-ig három részletben volt szerepl?je - hol önálló csapatként, hol motorszállítóként - az autós gyorsasági világbajnokságnak.

    A McLaren és a Williams istálló motorszállítójaként - és olyan pilóták kiszolgálójaként, mint a brazil Ayrton Senna és Nelson Piquet, a francia Alain Prost vagy a brit Nigel Mansell - közel 70 futamgy?zelem részese volt.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/05/15/08/Visszajon_a_Forma_1_be_a_Honda.aspx

    2013. május 15. 11:56
     
  5. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1: Ecclestone kritikája után módosulnak a gumik

    Bernie Ecclestone egyetért Dietrich Mateschitzcel abban, hogy a Pirelli az idén túl messzire ment a Formula–1-es gumik lágyításával, és megígérte, hogy rövidesen visszahozzák a 2012-es keverékeket. A Pirelli pedig jelezte: a Kanadai Nagydíjtól a sport érdekében inkább kombinálja az idei szerkezetét a tavalyi abroncsokéval. Az olaszok remélik, nem változnak meg az er?viszonyok.



    „A gumik rosszak, nem erre gondoltunk, amikor azt kértük a Pirellit?l, hogy egy fél versenyre való abroncsot gyártson – mondta Ecclestone az Expressnek a Red Bull tulajdonosával történt találkozása után. – A Pirelli is rájött erre, és tesz is a változtatásért. Visszamegyünk a tavalyi gumitípusokra, amelyekkel nagyon szoros versenyeket vívtak a versenyz?k."

    Ecclestone, aki eddig védte a Pirellit, ezúttal már az olasz beszállító ellen fordult – nem tudni, mit mondott neki Mateschitz…

    Ám érdemes kiemelni, a gyártó már tavaly jelezte, hogy lágyít az abroncsain, amelyekhez a Ferrari, a Lotus és a Force India jobban alkalmazkodott, mint riválisai. El?bbi kett? az id?mér?n is jó teljesítményt nyújt, a versenyeken pedig kifejezetten jól bánik a gumikkal, míg a silverstone-i istálló kin?tte a középmez?nyt.

    A Mercedes és a Red Bull ugyanakkor talán a leggyorsabb autót építette meg, de hiába gyorsak az id?mér?n, a versenyeken túl gyorsan elkoptatják a gumikat. Pilótáik arra panaszkodnak, hogy visszafogottan kell körözniük, számukra mindenképpen megváltás lenne, ha visszatérne a mez?ny a 2012-es abroncsokra (bár a Mercedes esetében még ez is kevés lehet).

    A gumik szerkezetének módosítására szükség van, hiszen ijeszt? defektek történtek az elmúlt hetekben, ráadásul mindannyiszor ugyanúgy vált le a futófelület a kerekekr?l.

    Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója a Twitteren közölte a változtatásokról meghozott döntést. „A Kanadai Nagydíjtól változtatunk a gumikon annak érdekében, hogy két-három boxkiállással lehessen teljesíteni a versenyeket. A 2012-es és a 2013-as gumik tulajdonságait fogjuk ötvözni. Ez a sportág érdeke" – írta Hembery.

    A szakember az Autosportnak hozzátette, remélik, a módosítások nem változtatják meg alapvet?en az F1 er?rangsorát, de tisztában vannak vele, hogy ez a kockázat megvan.
     
  6. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Mercedest kell megverni Monacóban

    A Mercedest kell megverni Monacóban

    Az els? szabadedzés után a másodikon is Nico Rosberg volt a leggyorsabb a Formula 1-es Monacói Nagydíj els?, szokás szerint csütörtökre el?rehozott versenynapján, ráadásul csapattársa, Lewis Hamilton el?tt.




    A német pilóta majdnem másfél másodpercet javított délel?tti legjobb idején és megközelítette az eredményt, amellyel tavaly Michael Schumacher (szintén a Mercedesszel) az élr?l indult. Akkor a hétszeres világbajnok 1:14.301 perccel volt a leggyorsabb, Rosberg pedig pénteken délután 1:14.759 percet autózott a sz?k utcai aszfaltcsíkon.

    Mögötte jelent?sen, több mint három tizeddel elmaradva következett 2008-as világbajnok brit csapattársa, aki csakúgy mint a versenyz?k többsége a Pirelli legpuhább keverékeit használta a másfél órás gyakorlás során.

    A Mercedesek mögött Fernando Alonso következett, aki Felipe Massával együtt eddig a legversenyképesebbnek látszik Rosberg és Hamilton mögött. A spanyol délel?tt második, a brazil akkor is negyedik helyen zárt.

    A Red Bull már több mint fél másodperccel elmaradva futott be az ötödik helyen, Mark Webber ezzel mindkét Lotust megel?zte, míg a címvéd? Sebastian Vettel elé a szenved? McLarennel Jenson Button is befért.

    A versenyz?k nem kímélték magunkat a második másfél óra során, hiszen zömében 40 kör felett mentek, így elég tapasztalatot gy?jtöttek a szombati folytatáshoz, el?ször a 3. szabadedzés jön, majd 14 órától az id?mér?.
     
  7. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Williams Mercedes motorokra vált át!

    A Williams Mercedes motorokra vált át!

    A Williams F1 Team úgy döntött, hogy lecseréli a Renault er?forrásait és a Mercedes er?forrásaira vált át. A brit istálló ezen a hétvégén hivatalosan is bejelenti az új motor-megállapodását a Forma-1-ben.




    2014-t?l új motorszabályok lépnek érvénybe, mely gyakorlatilag mindenre hatással lesz. A következ? évt?l már az 1,6 literes turbó V6-os motorok lesznek munkában. A költségek azonban háromszor akkorák, mint a jelenlegi er?forrás esetében, mely jelenleg a legnagyobb problémát jelenti a jöv?t illet?en.

    Bernie Ecclestone, a FOM els? embere, aki mindig is ellenz?je volt az új formulának, Monacóban igencsak vészjósolóan nyilatkozott a kérdésr?l. A brit ezen a hétvégén a Renault-val fog tárgyalni, miután a franciák nagyon magas árat számítanak fel a technikai megállapodásért cserébe.

    Ennek köszönhet?en is a Williams úgy döntött, hogy a Mercedes er?forrásaira vált át. A német AMuS értesülései szerint a bejelentésre ezen a hétvégén kerül sor a hercegségben. A McLaren és a Force India már korábban meger?sítette, hogy a turbóérát a németekkel kezdik meg.

    A wokingiak azonban 2015-t?l már a Hondával fognak dolgozni, és ugyan egy exkluzív megállapodásban bíznak, valószín?leg a japánok a Lotus istállóval is szerz?dést kötnek, mely jelenleg a Reanult-val áll kapcsolatban.

    A Williams nagyon bízik a Mercedes csomagjában, mely jöv?re a leger?sebb lehet, és mindemellett körülbelül 3 millió euróval olcsóbban jutnak ehhez hozzá. Ez a németek esetében 17 millió eurót jelentene, addig a Renault egy 20 millió feletti összeget határozna meg.

    A legendás brit istálló az elmúlt hét évben több különböz? motort használt az F1-ben. 2000 és 2005 között a BMW hajtotta az autóit, míg 2006-ban már a Cosworth V8-asa dobogott a gépben. Ezután következett a Toyota, majd 2010-re ismét a Cosworth lett a befutó. 2012 óta pedig a Renault a csapat hivatalos technikai partnere.

    A Renault 2014-ben a Red Bull, a Toro Rosso és a Lotusnak szállíthat er?forrásokat. A Caterham továbbra sem döntött, addig úgy t?nik, hogy a Marussia a Ferrarival folytatja tovább, miután a Cosworth az idény végén ismét elhagyja a Forma-1-et.
     
  8. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    McLaren és Honda: jól jönne egy kis tesztelés, de ez van…

    McLaren és Honda: jól jönne egy kis tesztelés, de ez van…

    Hiába van másfél év üresjárat a McLaren és a Honda együttm?ködésében, ez nem jelent el?nyt a tényleges tesztek terén. A páros szívesen vinné pályára a technikát korábban, de ez semmilyen karosszériával sem lehetséges.




    Igaz, hogy csak 2015-ben vetik be el?ször a Honda motorokat a McLarennél, de addig is g?zer?vel zajlik majd a fejlesztés. Szép elképzelés lenne a McLaren számára, hogy egy 2014-es karosszériát adjon a Hondának, mellyel tesztelni tudják a motorokat jöv?re, de a szabályok ezt nem engedik.

    „A szabályok nem teszik lehet?vé, hogy adjunk nekik egy 2014-es karosszériát. A 2013-as autó is kiesik a képb?l, mivel azt még a V8-as köré építettük”- idézte Sam Michaelt a Motorsport-Total.

    Nem maradt más, mint a laboratórium és a próbapad: „A szimulációk és a próbapadok manapság sokkal jobbak már. De még akkor is egy behatárolt környezetben találod magad, igaz, sok dolgot be tudsz állítani a motoron, amit majd csak az autóval tudsz kipróbálni el?ször. Természetesen mindent el akarsz végezni, amit csak tudsz, de ezekre csak a normális tesztnapokon kerülhet sor, melyek a McLaren rendelkezésére állnak”- folytatta a sportigazgató.

    Ami a m?szaki paramétereket illeti, az új motorok felépítése bonyolultabb, mint a jelenlegi V8-asoké, de vannak egyszer? vonatkozások is – ilyen az er?forrás rögzítése és beépítése.

    „Ez egyszer?bb lesz. A motor elején, a karosszéria és a motor között hat felfogatási pont van, és a hátsó részen is hat található, a motor és a váltó között. Ezek a pozíciók fixek. A felfüggesztések magassága is elég egyértelm?en rögzítve van.” Mindebb?l az következik, hogy a karosszériát nem feltétlenül kell a motor köré tervezni. „Normális esetben ez a legnagyobb feladat, ha motorszállítót vált az ember. A váltót illet?en sem kell nehézségekre számítani, mivel az a helyén fog maradni. Az új szabályoknak eleve ez volt a célja. Ennek köszönhet?en a változásokat könnyebben lehet kezelni a csapat szempontjából, és a költségek szempontjából is kedvez?bbek”- folytatta a szakember.

    Természetesen lesznek nagy változások is. „Valószín?leg a légbeöml?k terén lesz az egyik legnagyobb újdonság. Ott talán majd több dolgon is változtatni kell. Majd egy kicsit máshogy kell a dolgokat elrendezni és betenni a burkolat alá, de ez nem olyan nagy nehézség.”
     
  9. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Horner visszavágott a Ferrarinak

    Horner visszavágott a Ferrarinak

    Christian Horner reagált Fernando Alonso felvetésére, miszerint rossz vesztesek lennének.




    „Olykor, ha túl könnyen nyersz több éven keresztül, akkor nehéz lesz megélni, ha veszítesz pár versenyen”- mondta Alonso még szerdán. A spanyol egyértelm?en arra utalt, hogy a Red Bull Racing csak azért panaszkodik a gumikra, mert azok nem fekszenek az RB9-nek. Természetesen Horner nem hagyhatta szó nélkül, amikor ezzel kapcsolatban kérdezték.

    „Nem, nem gondolom. A sportban nyerned és veszítened is kell”- felelte a Catalunya Radio kérdésére, miszerint tényleg rossz vesztes-e a csapata.

    „Ha veszítesz, keményebben kell dolgoznod, és nem sárga zászlók miatt panaszkodni”- utalt a tavalyi brazil futamra, melyen felmerült a gyanú, hogy Vettel sárga zászló alatt el?zte meg Jean-Eric Vergnét. A Ferrari akkor az ügy tisztázását kérte az FIA-tól, mondván, hogy a rajongók nyomásának tesznek eleget. Az FIA közölte, nincs ügy, amit vizsgálni kellene.

    Alonso Vettelnek is adott pár tanácsot: „Nagyon fontos az, hogy megtanulj veszíteni, és képes legyél építkezni a kudarcokból, mert ezek a dolgok tesznek csak igazán er?ssé. Soha nem szabad elfogadnod egy kudarcot, de meg kell tanulnod felállni bel?le, és ha ez sikerül, akkor a következ? versenyen már egy er?sebb pilótaként gurulsz ki a pályára. Ez az, amire törekszem.”
     
  10. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Massa: Remélem, hogy bajnoki éllovasként versenyzem...

    Massa: Remélem, hogy jöv?re bajnoki éllovasként versenyzem Monacóban

    A Scuderia Ferrari brazil versenyz?je továbbra is azzal számol, hogy 2014-ben is Maranellóban fog dolgozni és az els? versenyei jobban sikerülnek majd számára.




    Felipe Massa tavaly nagyon közel állt ahhoz, hogy id? el?tt elküldjék ?t a Ferraritól. Az olaszok akkor elismerték, hogy felvették néhány versenyz?vel a kapcsolatot emiatt, de végül a brazil pilóta a Monacói Nagydíjtól kezd?d?en magára talált és messze jobb formát mutatott, ami egy új 1 évre szóló szerz?dést jelentett számára.

    „Nyilvánvaló, hogy a tavalyi év els? fele igencsak komplikált és nehéz volt számomra. Nem a legjobb versenyeimet futottam akkor, de egy pillanatra sem adtam fel és hittem abban, hogy jobbra fordulhat a helyzetem, valamint a Ferrarinál maradhatok.” – Massa az újságírók el?tt Monacóban.

    A tapasztalt versenyz? az idei monacói hétvége el?tt 45 ponttal az 5. helyet foglalja el, mely egy lényegesen jobb pozíciót jelent számára, mint a tavalyi.

    „Most egy év után azt mondhatom, hogy teljesen más a helyzet. Persze nem én vezetem a bajnokságot, de most minden sokkal jobb. Folyamatosan dolgozunk a csapattal és remélhet?leg az idei versenyem is jobban sikerül majd.”

    Massa szerz?dése az idény végén lejár, de ? már most abban reménykedik, hogy 2014-ben is a spanyol világbajnok csapattársa lesz.

    „Remélem, jöv?re úgy érkezem meg Monacóba, hogy én vezetem a bajnokságot.”
     
  11. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Névváltozás a Red Bullnál: jöv?re jön az Infiniti V6 Turbo?

    Névváltozás a Red Bullnál: jöv?re jön az Infiniti V6 Turbo?

    Az új motorkorszakban is a Renault fogja biztosítani az er?forrásokat a csapatnak, de a számlát már az Infiniti állja, így a névadás joga is az övéké lesz – ezt állítja az Auto Motor und Sport. A Renault ennek következtében egy másik csapat után néz, melyen megjelenhet a neve.




    McLaren-Honda, Williams-Mercedes, Marussia-Ferrari, ToroRosso-Renault: ilyen felállásokat eredményez majd az új motorformula, latolgatja az esélyeket a német lap. De a Red Bull Racing háza táján sem marad minden változatlan. Az Infiniti – mely a Nissan saját luxusmárkája, a Nissan pedig szövetségese a Renault-nak – már tavaly elmélyítette a kapcsolatát a címvéd? csapattal, amikor technikai partnerek lettek, egyben névadó szponzor is. 2014-t?l újabb lépés következik: az Infiniti fogja állni a számlát az új motorokért, cserébe pedig hasznot húznak a reklámozásból, így átkeresztelik az egységeket a japánok nevére.

    Mindez azt jelenti, hogy a Renault nem promotálhatja a közös sikereket, és le kell tenniük az olyan PR eseményekr?l, amikor Vettel ellátogat hozzájuk, és a Viry-Chatillonban dolgozó munkatársakat dicséri. Cserébe a Renault biztos bevételre tesz szert, és mintegy házon belül mozgatják a pénzt a Nissannal. Red Bull-Infiniti: ez lehet az új név, melyet szokni kell majd.

    Természetesen a Renault nem akarja, hogy a neve „kihaljon” a sportból, és biztos lábat keres magának. Itt jön a képbe a Lotus, mely 2011-ig kvázi gyári csapatként m?ködött. A probléma, hogy Gerard Lopez nem hajlandó/tudja kifizetni a 20-23 millió euró közötti összeget, és átpártolnak a Ferrarihoz, de akár a Honda is szóba jöhet 2015-t?l. Így maximum egy év marad a Renault számára.

    A Caterham szintén bajban van anyagilag, és hiába marad is a Renault-val, a franciák valamivel potensebb ügyfelet akarnak maguknak. Ugyanez igaz a Toro Rossóra, mely egy nem túl er?s hírnök lenne.
     
  12. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    McLaren: túlvállaltuk magunkat, és most megfizetjük az árát

    McLaren: túlvállaltuk magunkat, és most megfizetjük az árát

    Martin Whitmarsh elismerte, hogy a McLaren rossz stratégiát választott a 2013-as szezonra, és az MP4-28 nem vált be. Ugyanakkor a csapat sokat tanult az esetb?l, és ha valami, akkor a Hondával közös jöv? nagy reményt jelent.




    A McLaren idei szezonja egyel?re teljes bukásnak t?nik, és továbbra is a szerényebb pontszerzés és a Q3 lehet a cél. Mindez nem jelenti azt, hogy feladták, de nagyon csodát sem lehet tenni egy alapjaiban rossz koncepcióval. „Hogy ?szinte legyek, az autó nem elég gyors”- árult el egy nem olyan nagy titkot Whitmarsh az F1.comnak.

    „Az utólagos bölcsesség el?nyével megállapíthatjuk, hogy túl ambiciózusak voltunk tavaly. Volt egy versenyképes autónk, és olyan döntést hoztunk, hogy nagyon nagy változtatásokat hajtunk végre, mindezt azért, hogy agresszívan tegyünk egy nagy lépést – és mindez visszaütött”- ismerte el. „Utólag elmondhatjuk, hogy azt kellett volna továbbfejleszteni, ami eleve versenyképes volt. Nem tettünk így, és most megfizetjük az árát – de nagyon sokat tanulunk ebb?l a fájdalomból”- nézte a pozitívumokat.

    „Ha próbálod a pozitívumokat nézni, nagyon sokat tanultunk magunkról, és ett?l még ellenállóbbak lettünk. Természetesen szeretnék versenyképes lenni most. Szeretnék úgy elmenni a versenyekre, hogy reális esély van a gy?zelemre.”

    Miközben kénytelenek lenyelni a keser? pirulát, 2015-ben nagy változás történik, és Honda motorokkal fognak versenyezni a Forma-1-ben – 1992 után ismét.

    „Ami minket illet – az üzleti modellt – arra van szükségünk, hogy egy OEM-mel (Original Equipment Manufacturer) legyünk kapcsolatban, azaz gyári csapatnak kell lennünk”- mondta a csapatf?nök. „Az utóbbi években nagy kihívással álltunk szemben, mivel folyamatosan eltávolodtunk ett?l – mindezt sok spekuláció övezte -, szóval a Hondával alkotott kapcsolat fantasztikus hír nekünk és a Forma-1-nek is. A Honda nagyon sokáig lesz itt – abszolút elkötelezettek azért, hogy maradjanak. Kezdetben csak velünk lesznek, de egy bizonyos ponton majd másokkal is”- mondta a szakember.

    Nem titok, hogy más opciók is voltak. „?szintén, voltak más lehet?ségeink is, de egyik sem volt elég érdekes ahhoz, hogy elhagyjuk a Mercedest – de a Honda az Honda.” És vajon kereskedelmi szempontból kedvez?bb megállapodás született? „Nos, el tudja képzelni, hogy kereskedelmi szempontból nagyon el?nyös volt számunkra. Hagyjuk ennyiben a dolgot.”
     
  13. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Whitmarsh: Pérez világbajnok lehet a McLarennel

    Whitmarsh: Pérez világbajnok lehet a McLarennel

    A McLaren összességében elégedett Sergio Pérez teljesítményével, aki azonban az els? versenyeken kicsit tétova és túl óvatos volt.




    A fiatal mexikói versenyz? két sauberes évvel a háta mögött élete legnagyobb kihívásába vágott bele, amikor aláírt a világbajnok wokingi gárdához, mely a Mercedeshez távozó Lewis Hamilton helyére szerz?dtette le.

    A sajtóban rengeteg olyan hír látott napvilágot, hogy Pérez csak a mögötte álló Carlos Slimnek (a világ leggazdagabb embere) köszönheti a szerz?dését, ám a McLaren mindvégig kitartott amellett, hogy a fiatalos lendület és a potenciál gy?zte meg abban, hogy le kell szerz?dtetniük a Sauber tehetségét.

    A 2012-es szezon második felében Pérez sokat hibázott, és nem egy fontos futamot „l?tt” el, ami sokba került a Saubernek. A McLarennél eddig meglep?en stabil teljesítményt nyújt, és egyre versenyképesebb a küszköd? autója volánja mögött.

    Az F1.com Martin Whitmarsh csapatf?nököt kérdezte a mexikóiról.

    Sergio Pérez és a McLaren – Mondhatjuk azt, hogy mindkét oldal csalódott egy kicsit?

    „Fordítsuk meg a dolgot. Checónak minden joga megvan ahhoz, hogy csalódott legyen. Egy versenyképesebb autót szerettünk volna adni neki a McLarennél, így neki több joga van arra, hogy csalódott legyen.” – tette egyértelm?vé a f?nök.

    „Ezzel együtt remekül végzi a munkáját, noha még mindig nagyon fiatal. Egy kiváló csapatjátékosról beszélünk, miközben masszív nyomás alatt van, hiszen az autója nem olyan versenyképes, mint amilyet ?, vagy mi szerettünk volna.”

    „Az els? három versenyen nem hibázott, de talán egy kicsit bizonytalan volt. Bahreinben már nagyon agresszív volt a csapattársával, de ez egy jó dolog. Az ? csapattársa egy nagyon magasan értékelt versenyz? és világbajnok, de ennek ellenére a következ? id?mér?n már el?tte végzett.”

    „Szóval azt hiszem, hogy az els? három futamon kicsit tétovának és óvatosnak t?nt, és igyekezett nem hibázni, mert, ha hibákat követett volna el, akkor mindenki rászáll. Dicséret illeti, mert nem hibázott és egy nagyon meredek tanulási görbét mutat. Nagyon elégedettek vagyunk vele. Ha egy elég jó autót biztosítunk számára, akkor futamokat fog vele nyerni. Ha pedig minden a helyére kerül, akkor bajnok lehet.”
     
  14. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Raikkönen új sisakfestése bealázza Ecclestone-t

    Raikkönen új sisakfestése bealázza Ecclestone-t

    Sokat nem kellett várnunk arra, hogy a rajongók megvédjék a finn „Jégembert”, akinek a hétvége további részében módosítania kellett a sisakfestésén Monacóban.


    Történt ugyanis, hogy Bernie Ecclestone, a FOM els? embere utasítást adott 2007 világbajnokának arra, hogy módosítsa a sisakfestését, vagy cserélje le azt, miután elmondása szerint a James Hunt felirat az idén a mozikba kerül? RUSH cím? filmet hivatott népszer?síteni, ami után ? semmilyen pénzt nem kap.



    Räikkönen nem tehetett mást, és engedett, ami valószín?leg azt fogja eredményezni, hogy a sisak tetején el lesz takarva a bajnok neve, vagy esetleg azon Räikkönen rajtszáma kap helyet.

    Íme egy remek megoldás, ami talán némi elégtételt jelenthetne a Lotus versenyz?jének.

    Fotó: Twitter
     
  15. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Rosbergé az els? kocka Monacóban

    A Mercedes német pilótája nyerte a Forma-1-es Monacói Nagydíj id?mér? edzését.


    Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája rajtolhat az els? helyr?l a vasárnapi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, mivel megnyerte a félig es?s, félig száraz id?ben rendezett szombati id?mér? edzést.

    A változó id?járási körülmények között lebonyolított kvalifikáción a sorozatban harmadszor - pályafutása során negyedszer - pole pozíciós Rosberg mögött csapattársa, a brit Lewis Hamilton végzett a második, míg a háromszoros világbajnok, címvéd? és a pontversenyt most is vezet? német Sebastian Vettel (Red Bull) a harmadik helyen.

    A Mercedes sorozatban negyedik alkalommal nyert id?mér?t.

    Vettel legnagyobb riválisai közül a 2007-es vb-gy?ztes finn Kimi Räikkönen (Lotus) az ötödik, a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso (Ferrari) pedig a hatodik pozícióból vághat majd neki a vasárnap 14.00 órakor rajtoló 78 körös viadalnak.

    Felipe Massa, a Ferrari brazil versenyz?je nem gurult ki a pályára az id?mér?n, mivel a délel?tti 3. szabadedzésen a célegyenes végén a falnak csapódott, s összetört autóját a szerel?k nem tudták id?ben megjavítani.

    A rajtlista (az f1live.com alapján):
    1. sor:
    Nico Rosberg (német, Mercedes)
    Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
    2. sor:
    Sebastian Vettel (német, Red Bull)
    Mark Webber (ausztrál, Red Bull)
    3. sor:
    Kimi Räikkönen (finn, Lotus)
    Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)
    4. sor:
    Sergio Perez (mexikói, McLaren)
    Adrian Sutil (német, Force India)
    5. sor:
    Jenson Button (brit, McLaren)
    Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso)
    6. sor:
    Nico Hülkenberg (német, Sauber)
    Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso)
    7. sor:
    Romain Grosjean (francia, Lotus)
    Valtteri Bottas (finn, Williams)
    8. sor:
    Giedo van der Garde (holland, Caterham)
    Pastor Maldonado (venezuelai, Williams)
    9. sor:
    Paul Di Resta (brit, Force India)
    Charles Pic (francia, Caterham)
    10. sor:
    Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber)
    Max Chilton (brit, Marussia)
    11. sor
    Jules Bianchi (francia, Marussia)
    Felipe Massa (brazil, Ferrari)


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/05/25/15/Rosberge_az_els_kocka_Monacoban_.aspx

    2013. május 25. 15:32
     
  16. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Szabályt szegett a Mercedes??? Az ellenfelek mérgesek

    Szabályt szegett a Mercedes??? Az ellenfelek mérgesek

    Komoly technikai vita alakult ki a monacói paddockban, mely befolyásolhatja a Mercedes AMG szereplését. Egyes riválisok szerint a Mercedes három napos gumitesztet hajtott végre a Spanyol Nagydíj és Monaco között.




    Az ellenfelek azzal vádolják a Mercedest, hogy három napon keresztül tesztelték a Pirelli abroncsait – az egyetlen probléma, hogy a tesztelés tiltott. Ugyanakkor el?került egy dokumentum, mely engedélyezi a gumiteszteket.

    Az Autosport úgy tuja, a Mercedes összesen 1000 kilométert teljesített a három nap alatt – ez majdnem négy versenytáv, vagy legalábbis laza három. A tesztre Barclonában került sor múlt héten, csak van egy kiskapu is: a Pirelli összeállhat egy csapattal egy privát teszt erejéig, ha a körülmények indokoltnak tartják azt. Ennek megfelel?en a körözést jóváhagyták.

    A Mercedes állítja, teljes mértékben eleget tettek a szabályoknak, és semmi illegális sem történt a két futam között. Ebben nem értenek egyet más riválisok vezet?i, akik az FIA elé vitték az ügyet. A BBC szerint a Ferrari és a Red Bull tiltakozott a testületnél, és akár óvásra is sor kerülhet.

    Brawn közben magabiztosan nyilatkozott arról, hogy a Spanyol Nagydíj után sikerült szert tenni némi fejl?désre a gumik terén.

    „Már eleve nagyon sok dolog volt folyamatban ezzel kapcsolatban, szóval nem akarok olyan benyomást kelteni, hogy visszatértünk a központba, majd hirtelen minden elkezdett m?ködni. Nagyon sok munka zajlott ezen a téren. Monacóba is változtatásokkal jöttünk el, de itt szinte lehetetlen megítéli ezeket; hisszük, hogy relevánsak, és egy újabb lépést jelentenek majd Montrealban”- mondta a csapatf?nök.

    Ugyanakkor elmondta, továbbra is az a feladat, hogy javítsák a hosszú etapos gumikezelést, „miközben nem romlik az egykörös teljesítmény”. A szakember szerint csak a Brit Nagydíjon derül ki, mekkora fejl?dést értek el, mivel Silverstone karakterisztikája hasonlít leginkább Barcelonához, ahol problémáik voltak.
     
  17. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Raikkonen: Nem tudom, ismétlem, nem tudom…

    Raikkonen: Nem tudom, ismétlem, nem tudom…

    Kimi Räikkönen semmit sem tud. Azt sem, hogy mit?l lett gyorsabb csapattársánál az id?mér?kön, és azt sem, hogy a tiszta oldal mennyit jelent a mai rajtnál, amikor felállnak Monacóban.




    Tavaly ilyenkor még Grosjean vezette a párharcot az id?mér?k terén (4:2-re), idén már a finn visz 6:0-ra. A 2007-es bajnok nem igazán tudja vagy akarja megmondani, minek köszönhet? a változás, vagy tavaly miért kapott ki.

    „Nem tudom… Nem voltam gyorsabb nála”- idézte Kimit a Turun Sanomat. Idén a tiszta oldalról rajtolhat azzal, hogy az ötödik lett tegnap, de hogy ez mennyit hozhat… „Nem tudom, majd meglátjuk vasárnap, a rajt alatt”- folytatta b?beszéd?en.

    A Lotusnak nem sikerült ledolgoznia azt a hátrányt, amit eddig az id?mér?kön mutattak, és Monacóban ez komoly akadályt jelenthet a versenyen. Räikkönen sem volt boldog a lemaradás miatt, ami a Red Bullokhoz és a Mercedesekhez képest láttak.

    „Nem tudom, mi lehet ez, és hogyan találhatnánk hét tizedet, pedig a köröm meglehet?sen jó volt. Szerencsére éppen Vettel mögött rajtolunk. Es?ben elég jó volt, de a félig nedves körülmények között nem igazán ment. Az eredményben az is nagy szerepet játszott, hogy a pálya mely részén voltál éppen. Az egész egy lottó volt. Nehéz volt munkára bírni az abroncsokat, de azok a csapatok, melyek jobbak voltak ebb?l a szempontból, várhatóan szenvedni fognak hosszú távon.”
     
  18. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Él? online közvetítést terveznek a Forma-1-ben!

    Él? online közvetítést terveznek a Forma-1-ben!

    A legfrissebb jelentések szerint a Forma-1 Csoport komoly változtatásokat tervez az online részlegén, ahol a jöv?ben él?ben (!) figyelhetjük az eseményeket a versenyeken, mely komoly újítást és el?relépést jelenthet a kategóriában.




    A Forma-1 tulajdonosai rengeteg kritikát kapnak amiatt, hogy a többi sorozattal ellentétben nem nyitnak az online lehet?ségek felé, melyek még több néz?t eredményezhetnének a sportban. Az Autoweek lap most arról ír, hogy a Forma-1 Csoport egy komoly változtatást tervez az online részlegén, mely gyakorlatilag mindenre kiterjed? lesz.

    Ezzel a radikális újítással a Forma-1 szakítana a jelenlegi modellel, mely szerint csak a kiváltságos m?sorszolgáltatók (Magyarországon az MTVA) közvetíthetnék a sportban történteket. Ebben a pillanatban úgy szól a fáma, hogy a közvetítés jogait birtokló m?sorszolgáltatónak biztosítania kell azt, hogy a felvételek a hazáján kívül ne legyenek megtekinthet?ek, mely által máshol sem csökken a nézettség.

    A FOM most azonban azt fontolgatja, hogy az új szerz?dés már nem fogja tartalmazni az online jogosultságok tiltását, vagy er?s korlátozását, és a néz?k a Forma-1 hivatalos honlapján (www.formula1.com) él?ben követhetik majd figyelemmel az eseményeket.

    A háttérben már megkezdték ennek a kidolgozását, miközben hivatalosan is meger?sítésre került, hogy a FOM a folytatásban is fokozni fogja a digitális élmények fejlesztését, mellyel a rajongók prémium tartalmakhoz juthatnak majd hozzá. Ennek részeként a Forma-1 hivatalos honlapja magyarul is elérhet? lehet, ahol további extra tartalmak érhet?ek majd el.

    Sokat már biztosan nem kell várnunk a digitális F1-es revolúcióra, hiszen a 63 m?sorszolgáltatóból 56-nak 2015 vége el?tt lejár a szerz?dése a sportban. Ezek a szerz?dések jellemz?en 3-5 évre szólnak.
     
  19. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Rosberg nyerte a monacói futamot

    Nico Rosberg rajt-cél gy?zelmet aratva megnyerte a több balesettel lassított, s 20 percre félbeszakított Forma-1-es Monacói Nagydíjat.


    A Mercedes pilótája mögött a vb-címvéd?, s a pontversenyben is élen álló honfitársa, Sebastian Vettel (Red Bull) lett a második, az ausztrál Mark Webber (Red Bull) pedig a harmadik.

    A futamon több nagy baleset is történt, a legkomolyabb után, a 46. körben le is kellett állítani a viadalt, miután Max Chilton és Pastor Maldonado karambolját követ?en utóbbi autója úgy csapódott bele a gumifalba, hogy a biztonsági elem a pályára borult.

    A pontversenyben Vettel növelte el?nyét két legnagyobb riválisával szemben, miután a második helyen álló Kimi Rdikkönen (Lotus) a tizedik, a harmadik Fernando Alonso (Ferrari) pedig a hetedik lett.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/05/26/16/Rosberg_nyerte_a_monacoi_futamot.aspx

    2013. május 26. 16:25
     
  20. hartigan /

    Csatlakozott:
    2013. november 14.
    Hozzászólások:
    2,021
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    :

    A következö aktuális futam : Kanadai Nagydíj - Montreal: 2013. június 9., vasárnap, 20.00 -

    [​IMG]


    [hr]

    A Pontozási lista megtekintése :​
    IDE KATTINTVA​

    Az idömérö elött leadott tippeknél a pontok DUPLÁN kerülnek elszámolásra !! (Figyelem : Csak az elsö 3 befuto helyes tippnél értendö)


    [​IMG]