Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Forma-1-es Brit Nagydí

    A Mercedes versenyz?je mögül csapattársa, Nico Rosberg, a harmadik pozícióból pedig a címvéd? Vettel kezdheti meg a vasárnapi futamot.



    A hazai közönség el?tt szerepl? Lewis Hamilton, a Mercedes pilótája nyerte meg a Forma-1-es Brit Nagydíj szombati id?mér? edzését, így a vasárnapi futamot ? kezdheti meg az élr?l.

    A 28 esztend?s, 2008-ban világbajnok versenyz? idei második, pályafutása 28. pole pozícióját szerezte meg. Mögötte csapattársa, a német Nico Rosberg végzett a második, a vb-címvéd? és a pontversenyben most is vezet? Sebastian Vettel (Red Bull) pedig a harmadik helyen.

    Vettel legf?bb üldöz?je, a spanyol Fernando Alonso csak a 10., az összetettben harmadik Kimi Räikkönen (Lotus) pedig a 9. pozícióból rajtol majd.

    Remek teljesítményt nyújtottak a silverstone-i központtal rendelkez? Force India pilótái: Paul di Resta az ötödik, Adrian Sutil pedig a hetedik rajthelyet szerezte meg az id?mér?n.

    Az idény végén visszavonuló ausztrál Mark Webber (Red Bull) negyeddiként zárt, honfitársa, a helyére pályázó Daniel Ricciardo (Toro Rosso) pedig nagyszer?en vezetve a hatodik pozícióban végzett.

    A 52 körös Brit GP - magyar id? szerint - vasárnap 14 órakor kezd?dik.

    1. sor:
    Lewis Hamilton (brit, Mercedes)
    Nico Rosberg (német, Mercedes)

    2. sor:
    Sebastian Vettel (német, Red Bull)
    Mark Webber (ausztrál, Red Bull)

    3. sor:
    Paul di Resta (brit, Force India)
    Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso)

    4. sor:
    Adrian Sutil (német, Force India)
    Romain Grosjean (francia, Lotus)

    5. sor:
    Kimi Räikkönen (finn, Lotus)
    Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)

    6. sor:
    Jenson Button (brit, McLaren)
    Felipe Massa (brazil, Ferrari)

    7. sor:
    Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso)
    Sergio Perez (mexikói, McLaren)

    8. sor:
    Nico Hülkenberg (német, Sauber)
    Pastor Maldonado (venezuelai, Williams)

    9. sor:
    Valtteri Bottas (finn, Williams)
    Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber)

    10. sor:
    Charles Pic (francia, Caterham)
    Jules Bianchi (francia, Marussia)

    11. sor:
    Max Chilton (brit, Marussia)
    Giedo van der Garde (holland, Caterham)


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/06/29/15/Hamilton_indulhat_az_elr_l_a_Brit_Nagydijon.aspx

    2013. június 29. 15:21
     
  2. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Forma-1

    A Force India nagyszer? id?mér?t könyvelhetett el Silverstone-ban, Adrian Sutil a 7. lett, míg a skót Paul di Resta a hazai pályán az 5. rajtkockát szerezte meg a két-két Mercedes és Red Bull mögött.

    Az öröm azonban csak pár óráig tartott, ugyanis a kvalifikáció utáni mérlegelésnél az autója a megengedettnél 1,5 kg-mal könnyebnek bizonyult, így a versenybírók nem tehettek mást, mint utólag kizárták az id?mér?r?l di Restát.

    A skót a mez?ny végér?l - vagy ha a csapat úgy dönt, akkor a bokszutcából - rajtolhat csak vasárnap.

    Di Resta kipottyanásával Daniel Ricciardóval kezd?d?en a teljes mez?ny el?rébb lép egyet - a top10-ben a Toro Rossó-s ausztrál, Sutil, Romain Grosjean, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso mozdul, Jenson Button pedig fellép a 10. rajtkockába.

    A Force India egyel?re fontolgatta a fellebbezést is, ugyanis az autónak a versenyz?vel együtt kell elérnie a 642 kg-os minimális tömeget, di Restát azonban alulmérhették, ugyanis állítólag utólag már annyit nyomott, mint amennyi eredetileg, a kvalifikáció el?tt is volt - és amennyivel már rendben lehetett volna az össztömeg. Végül elfogadták a büntetést.

    A melbourne-i, szepangi, monacói és kanadai id?mér?s bakik után di Resta és a csapat viszonya már eleve feszült, valószín?leg a mostani blama sem javít a helyzeten, ha újra házon belül történt a hiba.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_kizartak_paul_di_restat/44905/
     
  3. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Forma-1-es Brit Nagydíj

    A Forma-1-es Brit Nagydíjon Nico Rosberg végzett az élen.



    Nico Rosberg, a Mercedes német pilótája nyerte meg vasárnap a Forma-1-es Brit Nagydíjat, amelyet a címvéd? és a pontversenyben élen álló Sebastian Vettel m?szaki hiba miatt feladott, így összetettben veszített az el?nyéb?l.

    Rosberg idei második, pályafutása harmadik részsikerét aratta, mögötte az év végén visszavonuló ausztrál Mark Webber (Red Bull) zárt a második, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) pedig a harmadik helyen.

    Vettel 36 pontos el?nye 21-re csökkent az összetettben második Alonsóval szemben.

    Az ötödikként célba ér? finn Kimi Räikkönen (Lotus) sorozatban 25. versenyén szerzett pontot, ezzel megdöntötte a hétszeres vb-gy?ztes Michael Schumacher rekordját.

    A világbajnoki sorozat következ? versenyét, a Német Nagydíjat jöv? vasárnap rendezik a Nürburgringen.

    A versenyen négy autónak robbant fel a bal hátsó gumija.



    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/06/30/15/Rosberg_nyerte_a_defektes_futamot.aspx

    2013. június 30. 15:37
     
  4. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A FIA gyors megoldást akar a gumiproblémákra

    A négy defekt miatt majdnem lefújták a vasárnapi Forma-1-es Brit Nagydíjat.


    Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke azonnali megoldási javaslatot vár a Pirellit?l a Forma-1-ben használt gumikkal kapcsolatos problémákra, a vasárnapi Forma-1-es Brit Nagydíjon történt sorozatos defektek után.

    „A versenyz?k biztonsága a legfontosabb a számunkra” - nyilatkozta a silverstone-i futam után a francia sportvezet?.

    A Pirelli szerdán a vasárnapi Német Nagydíj helyszínén, a Nürburgringen tárgyal az ügyben, azt azonban még nem lehet tudni, hogy a hétvégi GP-re megoldódnak-e a problémák.

    A brit versenyen négy pilóta autójának, el?bb az élen álló Lewis Hamiltonnak (Mercedes), majd Felipe Massának (Ferrari), Jean-Eric Vergne-nek (Toro Rosso) és Sergio Pereznek (McLaren) is bal hátsó defektje volt. Charlie Whiting versenyigazgató a leintés után azt mondta, volt olyan pillanat, amikor „nagyon közel állt” a futam félbeszakításához.

    „Ez egyszer?en elfogadhatatlan, mert úgy t?nik, csak akkor változtatnak valamin, amikor valaki megsérül” - méltatlankodott a verseny után Hamilton.

    A Pirelli ugyanakkor egyel?re nem tudott magyarázattal szolgálni a problémára. „Olyasmit láttunk, amit nem értünk” - mondta Paul Hembery, az olasz cég sportigazgatója.

    A vasárnapi német futam után három héttel Magyarországra látogat a Forma-1 mez?nye.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/01/10/A_FIA_gyors_megoldast_akar_a_gumiproblemakra_.aspx

    2013. július 01. 10:28
     
  5. kiscsibe /

    Csatlakozott:
    2012. május 05.
    Hozzászólások:
    1,119
    Kapott lájkok:
    219
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Red Bull - Webber

    Sziasztok! :tef293:

    Na ez érdekesnek ígérkezik.
    Ráadásul Vettel ha jól tudom jóba van a "Jégemberrel".
    Valószín?leg ez addig tartana míg közös csapatba nem kerülnének.
    Szerintem Vettel nem biztos , hogy jól járna ha Räikkönen mellé kerülne. ? nem esne hasra Vettel el?tt, ha lehet?sége lenne rá simán verné. És szerintem lenne :tef344: :tef293:
    Azt nem bocsátom meg Vettel-nek mikor a csapatutasítás ellenére megel?zte Webbert. És miért is el?zte meg??? Hát csak!!
    Sportszer?tlen volt.
     
  6. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Kiscsibe-re

    Szia!

    Én kiváncsi lennék arra,hogy mi lenne ha oda kerülne Räikkönen,mert akkor biztosan nem lenne csapatutasítás,amivel én eleve nem azonosulok,mivel elvégre versenyt akarunk látni.

    Tegnap Vettel kiesése után összerázódott a mez?ny és végre igazi versenyt lehetett látni a végén.
    Az lenne az igazi,ha err?l szólna a Forma1.(de nem ezen az áron,ami itt történt)
    Ezt a gumioproblémát meg kezelni kell,mert ebb?l bizony nagy baj történhet,mert ez a versenyz?k épségét is komolyan veszélyezteti.
     
  7. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A Német Nagydíjra módosít a robbanós gumikon a Pirelli

    Sajtóértesülés szerint a hétvégi Német Nagydíjra átdolgozza az abroncsokat a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli.



    A The Telegraph cím? brit napilap kedden arról írt, hogy az olasz cég a gumi bels? falán kevlárra cseréli az eddigi acélszalagot. Ezt a módosítást a Pirelli már nagyjából egy hónappal ezel?tt, a Kanadai Nagydíjat megel?z?en is elvégezte, akkor azonban a csapatok nem tudtak megegyezni egymással a megváltoztatott gumik használatáról, a Ferrari, a Lotus és a Force India ugyanis nem akarta ezeket feltenni az autóira.

    A múlt vasárnapi Brit Nagydíjon történt négy bal hátsó és egy bal els? defekt nyomán aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, az átdolgozott gumikat akkor is használhatják az istállók, ha ebbe nem mindegyik egyezik bele.

    A módosítás hátterében az áll, hogy az acélszalag könnyebben és jobban melegszik fel, mint a kevlár, ez a h?mennyiség aztán átterjed a futófelületre, ezért a gumi a túlmelegedés miatt szétfoszlik vagy szétrobban. Azt ugyanakkor még mindig nem lehet tudni, hogy Silverstone-ban ez a jelenség okozta-e a defekteket. A Pirelli hétf? óta vizsgálja a lehetséges okokat, szerdán pedig a Német Nagydíj helyszínén, a Nürburgringen tárgyal az ügyben. A versenyz?k nem zárták ki azt sem, hogy bojkottálják a világbajnoki futamot, ha addig nem történik változás a gumiproblémákkal kapcsolatban.

    A vasárnapi német futam után három héttel Magyarországra látogat a Forma-1 mez?nye.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/02/10/A_Nemet_Nagydijra_modosit_a_robbanos_gumikon_a.aspx

    2013. július 02. 11:47
     
  8. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Kimi Räikkönen

    Már az év eleje óta folyik a spekuláció arról, hogy a Lotusnál kifutó szerz?dés? Kimi Räikkönen 2014-ben csatlakozhat a Red Bullhoz, Mark Webber múlt csütörtöki, visszavonulásáról szól bejelentése pedig teljesen nyílttá tette az ügyet.

    Kimi Räikkönen a Brit Nagydíj után nyíltan kritizálta a Lotust, amiért a rossz stratégiai döntés miatt a biztos második hely helyett csak ötödikként végzett. A finn azért új rekordot állított fel.

    A Red Bull f?nöke, Christian Horner a legkevésbé sem tagadja, hogy a 2007-es bajnok az egyik f? kiszemeltjük, és maga Räikkönen is elismerte, hogy "beszélgettek" már az esetleges átszerz?désr?l.

    A Lotus csapatf?nöke, Eric Boullier szeretné, ha minél el?bb tisztázódna a kérdés, méghozzá az ? javukra:

    "Kimi is tudja, hogy tudnunk kell tervezni 2014-re. Úgy véljük, hogy még a nyári szünet el?tt eldönti, marad-e vagy sem. Keményen küzdünk Kimi megtartásáért, minden t?lünk telhet?t megteszünk. Én személy szerint meg vagyok gy?z?dve róla, hogy jöv?re is a mi autónkban ül majd" - mondta a német Bildnek.

    Bár a Red Bull minden bizonnyal több pénzt és - a jelenlegi állás szerint - gyorsabb autót is kínálhat Räikkönennek, Boullier szerint nem csak ezek a szempontok számítanak majd a döntésnél.

    "Kimi nem eladó. Nincs szüksége még több pénzre, a Red Bull nem tudja egyszer?en csak megvenni. Én tudom, hogyan gondolkodik, és a pénz nem játszik els?dleges szerepet nála. Szereti a csapattagokat, a mérnököket, a csapatvezetést. Kimi mindennél jobban szereti a szabadságot, itt pedig minden más csapatnál többet élvez bel?le, és még versenyképes autót is kap mellé."

    "A Red Bull viszont teljesen Sebastian Vettel köré épül, Kiminek be kellene sorolnia a három bajnoki címet nyer? srác mögé. Másrészt nálunk alig kell PR-szerepet vállalnia, szemben a Red Bull 20 vagy 30 napjával. Ezért is érzi itt jól magát. Kimi szeretné legy?zni Vettelt, de nem minden áron. Én annyit tehetek, hogy hangsúlyozom neki a Lotus mellett szóló érveket."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_lotus_nem_adja/44968/#aktualis
     
  9. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Új típusú gumik lesznek a Hungaroringen

    A hétvégi Német Nagydíjra átdolgozza az abroncsokat a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli.



    Az olasz cég kedden meger?sítette a The Telegraph cím? brit napilap értesülését, amely szerint a gumi bels? falán kevlárra cseréli az eddigi acélszalagot.

    Ezt a módosítást a Pirelli már nagyjából egy hónappal ezel?tt, a Kanadai Nagydíjat megel?z?en is elvégezte, akkor azonban a csapatok nem tudtak megegyezni egymással a megváltoztatott gumik használatáról, a Ferrari, a Lotus és a Force India ugyanis nem akarta ezeket feltenni az autóira.

    A múlt vasárnapi Brit Nagydíjon történt négy bal hátsó és egy bal els? defekt nyomán aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, hogy az átdolgozott gumikat akkor is használhatják az istállók, ha ebbe nem mindegyik egyezik bele.

    A módosítás hátterében az áll, hogy az acélszalag könnyebben és jobban melegszik fel, mint a kevlár, ez a h?mennyiség aztán átterjed a futófelületre, ezért a gumi a túlmelegedés miatt szétfoszlik vagy szétrobban. Azt ugyanakkor még mindig nem lehet tudni, hogy Silverstone-ban ez a jelenség okozta-e a defekteket.

    A Pirelli hétf? óta vizsgálja a lehetséges okokat, szerdán pedig a Német Nagydíj helyszínén, a Nürburgringen tárgyal az ügyben. A versenyz?k nem zárták ki azt sem, hogy bojkottálják a világbajnoki futamot, ha addig nem történik változás a gumiproblémákkal kapcsolatban.

    A vasárnapi német futam után három héttel Magyarországra látogat a Forma-1 mez?nye, ahová a Pirelli már új fejlesztés? gumikkal készül.

    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/02/19/Uj_tipusu_gumik_lesznek_a_Hungaroringen.aspx

    2013. július 02. 19:46
     
  10. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F-1 Pirelli

    A Pirelli kedden este közleményt adott ki, amelyben ismertette a vizsgálata eredményeit. A gumiszállító szerint els?sorban a csapatok voltak a felel?sek a Silverstone-ban látott defektekért.

    Az utólagos elemzés és vizsgálatok szerint a gumirobbanásoknak nem volt köze a korábban tapasztalt futófelület-leválásokhoz, a defekteket több ok összejátszása okozta.

    A Pirelli ma bejelentette, hogy a hétvégi Német Nagydíjra új, kevláröves abroncsokat szállít, a július végi Magyar Nagydíjra pedig a 2012-es gumikhoz tér vissza.

    Egyrészt az, hogy egyes csapatok fordítva, a jobb és a bal hátsó gumikat az ellenkez? oldalra tették fel - nem újdonság, sok-sok éve, idén is kísérleteznek ezzel az F1-ben -, amit az aszimmetrikus gumik nem bírtak, ugyanis az oldalfalakat specifikusan a megfelel? irányú terhelésre tervezték.

    A második ok a javasoltnál alacsonyabb guminyomás, a harmadik a Pirelli által ajánlottnál nagyobb kerék-d?lésszög volt, amik együttesen ahhoz vezettek, hogy az abroncsok nem bírták a silverstone-i kerékvet?k ütéseit, különösen a 4-es kanyarban.

    A Pirelli a fentiek miatt felkéri a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy a kés?bbiekben adjon neki közvetlen, valós idej? hozzáférést a gumiadatokhoz, emellett szerdán a különböz? paraméterek esetleges kötelez?vé tételér?l is tárgyalnak majd.

    Az FIA a Német Nagydíj el?tt biztosítékot kért, ennek megfelel?en a Pirelli kategorikusan kijelentette, hogy rendeltetésszer? használat mellett a 2013-as gumik nem jelentenek biztonsági kockázatot.

    A milánói cég meger?sítette, hogy a hétvégi Német Nagydíjra a Kanadában a szabadedzéseken már kipróbált, kevláröves abroncsokat szállítja, a Magyar Nagydíjtól pedig visszatérnek a 2012-es konstrukciókhoz, azonban megtartják az idei keverékeket.

    A hungaroringi bevetésre szánt hibrid gumikat a megel?z? héten, a silverstone-i ifjoncteszten adják kipróbálásra a csapatoknak.

    A milánói cég azt is meger?sítette, hogy az FIA-val megegyezett az év közbeni és a téli tesztelés lehet?ségér?l.

    A Pirelli motorsportf?nöke, Paul Hembery így nyilatkozott:

    "A Silverstone-ban történtek teljesen váratlanul értek minket, soha nem volt még ilyesmi a Pirelli több mint egy évszázados autóversenyzési múltjában. Az esetek nagyon megráztak minket, ugyanakkor aláhúzták az általunk már korábban javasolt változtatások szükségességét - és amelyeket a Német Nagydíj szabadedzésén be is vezetünk."


    "Szeretnénk elismerni az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták hajlandóságát a gyors reagálásra, a probléma megoldására. Különösen az FIA-val megszervezett év közbeni és téli tesztek segítenek majd a megfelel?bb, biztonságosabb és jobb teljesítmény? gumik el?állításában. Szeretném újra hangsúlyozni, hogy a 2013-as gumik megfelel? használat mellett teljesen biztonságosak. "

    "A silverstone-i történtek után teljes hozzáférést kértünk a valós idej? gumiadatokhoz, hogy biztosíthassuk a rendeltetésszer? használatot és a további fejlesztések hatékonyságát."

    Hembery nem sokkal kés?bb kiadott egy második nyilatkozatot, amelyben igyekezett tisztázni, hogy a Pirelli nem akarta kizárólag a csapatokra hárítani a felel?sséget.

    "Szeretném hangsúlyozni, hogy az FIA, a FOM, a csapatok és a pilóták is együttm?ködnek velünk, és a legkevésbé sem áll szándékunkban vitát szítani vagy vádaskodni. Mi magunk is felel?sséget vállalunk, ahogy a közleményünkb?l kiderül. Mivel azonban nincsen befolyásunk a gumik használatának minden aspektusára, szükséges az együttm?ködés, amelyet meg is kapunk minden érintett?l, és amelyért nagyon hálásak is vagyunk."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_csapatok_okoztak/44989/
     
  11. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Kimi Räikkönen

    A Lotus egy potenciális második helyett dobott el a Brit Nagydíjon azzal, hogy másokkal ellentétben nem hívták ki Kimi Räikkönent kerékcserére a második biztonsági autós szakasznál, így a finn a 2. helyett csak az 5. lett.

    A csapatf?nök, Eric Boullier szánja-bánja a dolgot, vállalják a felel?sséget.

    Miután biztossá vált, hogy 2013 végén Mark Webber elhagyja a Red Bullt, még magasabb fokozatra kapcsoltak a Kimi Räikkönent a bajnokcsapathoz köt? találgatások. A Lotus azonban nagyon ragaszkodik a finnhez.

    "A második biztonsági autóig jó volt a stratégiánk, de akkor be kellett volna hívni Kimit, hogy meg?rizzük a dobogót. Rosszul döntöttünk, de bocsánatot kértünk t?le. Feln?tt emberek vagyunk, ?szinték vagyunk egymással. Utólag teljesen világos, hogy rossz döntést hozunk, de egyetlen csapat sem állíthatja, hogy mindig jól dönt, legyen szó a versenystratégiáról, az autótervezésr?l vagy bármilyen más szempontról."

    "Kimi eléggé fel volt húzva, amikor kiszállt az autóból, ami érthet? is, és nem is szeretnénk olyan versenyz?t, aki nem dühös ilyen esetben. De a duzzogásnak semmi értelme, most már arra koncentrálunk, hogy Németországban jó eredményt hozzunk."

    Räikkönen szerz?dése az év végén lejár, a Red Bull pedig nyíltan csábítgatja ?t Mark Webber megüresed? helyére, de Boullier nem hiszi, hogy a silverstone-i baki befolyással lesz a pilóta döntésére.

    "Kimi egy intelligens srác, nem egy kerékcserére alapozza, hol versenyezzen 2014-ben. Az egyik er?ssége, hogy sosem kertel, ha valamivel baja van, viszont gyorsan túllép a dolgon és már a következ? kihívásra koncentrál. Látszólag jól érzi magát a Lotusnál, mi pedig mindent megteszünk, hogy úgy lássa, jöv?re és azután is érdemes itt maradnia."

    Räikkönen egyébként már 16 futamon indult az F1-es pályafutása során Németországban, de még egyszer sem nyert. Azt nem ígéri, hogy idén sikerül, de a közelmúlt rossz sorozata után legalább a dobogóra szeretne feljutni a hétvégén.

    "Nem tudom, talán az el?z? életemben tettem valami rosszat (Németországban). Mindig is szerettem ott versenyezni, de a szerencse sosem állt mellém, valami mindig megakadályozta a gy?zelmet. A németországi tempómat négy pole bizonyítja, de a hat kiesés nem hiányzott."

    "De nem jelent különleges kihívást az eddigi sikertelenség. A futam az futam, mindig próbálom a maximumot hozni. A Nürburgringen és Hockenheimben sem voltam eddig igazán szerencsés, de szeretem mindkét pályát, és mindig is versenyképes voltam rajtuk, legalábbis ami a tempót illeti, még ha az eredményekben nem is. Mindig jól mentem a Nürburgringen, csak még nem nyertem. Párszor az élr?l estem ki, ami nem épp jó érzés. Tavaly az els? háromban voltam Hockenheimben, meglátjuk, a Nürburgringen mire jutunk el?ször ezzel a csapattal."


    "Az elmúlt három hétvégén nem hoztuk a várt eredményt, de talán egy kicsit több szerencsével és a hibák kiiktatásával újra az élre kerülhetünk. A hétvége el?tt sosem ígérek semmit, de egy dobogó pozitív eredmény lenne, lépés a jó irányba. Az idény hosszú még, de az éllovasok most el?ttünk járnak - én annyit tehetek, hogy mindent beleadok."

    Räikkönen újra elmondta, hogy elég kiábrándító volt a silverstone-i visszaesés, Michael Schumacher sorozatát megdönt? zsinórban 25. pontszerzése, valamint az orra el?tt történt gumirobbanás pedig nem nagyon izgatta.

    "A rekord semmit sem számít a bajnokság tekintetében, szóval nem nagyon érdekel. Nem volt épp csúcs, amikor beterítettek a gumidarabok, de az F1-ben benne van a veszély. Nem a gumik és nem Jean-Eric Vergne hibája volt, az élesebb kerékvet?k esetében megtörténhet az ilyesmi, mindegy, milyen a gumi. A versenyem szempontjából meg nem számított az eset."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_r_ikkonen_elegge_felhuzta/45000/
     
  12. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Sebastian Vettel

    Sebastian Vettel F1-es pályafutása három világbajnoki címe ellenére sem tart kimondottan hosszú ideje, de így is figyelemre méltó, hogy a Német Nagydíjat - helyszínt?l függetlenül - még soha nem sikerült megnyernie. Európában egyébként is hosszú ideje, húsz hónapja üldözi a sikertelenség, amíg azonban élen áll a pontversenyben, nem foglalkozik ilyen adatokkal.

    "A Nürburgring a hosszabb pályák egyike, elég jól ismerem a Forma-BMW-b?l és a Forma-3-ból" - mondta Vettel. "Mindig jókat versenyeztem itt, élvezem a vonalvezetést."

    "2009-ben állhattam el?ször F1-esként dobogóra, akkor kett?s gy?zelmet arattunk, ami fantasztikus élmény volt a német szurkolóknak köszönhet?en. Nem foglalkozom túl sokat a statisztikákkal és adatokkal, néha érdekesek, de a jöv? helyett mindig csak azt mutatják, hogy mi történt a múltban."

    Rubens Barrichello otthoni sikertelenségi sorozatát egyébként is nehéz lenne felülmúlni: a brazil 19 alkalommal próbálkozott hiába hazai versenye megnyerésével. Ebb?l néhányszor elképeszt?en balszerencsés volt, 1999-ben például a motorja robbant le, amikor az els? háromban autózott, két évvel kés?bb pedig a rajtrácsra menet mondta be alatta az unalmast a Ferrari. Vissza kellett rohannia a bokszba, hogy átüljön Michael Schumacher tartalékautójába, amellyel nem sokkal kés?bb belerohant Ralf Schumacher Williamsébe.

    A kaotikus 2003-as versenyen úgy t?nt, összejön Barrichellónak a siker, átvette a vezetést - ám ekkor kifogyott autójából a benzin.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_utoleri_vettelt_barrichello/45034/#aktualis
     
  13. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Nürburgring

    A Mercedes brit pilótája teljesítette a leggyorsabb kört a Nürburgringen rendezett els? szabadedzésen. A tavalyi gumik eddig jól szuperálnak.

    Nem kaptak túl sok pihen?t a versenyz?k a Forma-1-ben, egy héttel a kaotikus Brit Nagydíjat követ?en már a németországi szabadedzésen volt jelenése a csapatoknak. Nem múlt el nyomtalanul a múlt vasárnap, a példátlan defekthullám miatt a versenyz?k jelezték, hogy amennyiben veszélyeztetve érzik magukat pénteken vagy szombaton, akkor bojkottálhatják a vasárnapi futamot. A Pirelli épp ezért semmit sem bízott a véletlenre, és biztonságosabb abroncsokat szállított a Nürburgringre.

    Ekkora téttel a háttérben rendezték tehát a Német Nagydíj els? szabadedzését. Fernando Alonsónak a gumikrízis mellett további oka akadt a bosszankodásra, pár perccel a kezdés után ugyanis megadta magát a Ferrari. A spanyol kés?bb visszatért, de az autóval további gondok akadtak, mért id? nélkül zárt, csak két teljesített kör szerepelt a neve mellett.

    Ami a többieket illeti, sokáig Jenson Button állt az élen, majd Mark Webber, Lewis Hamilton, Nico Rosberg és ismét Hamilton tudhatta magáénak a leggyorsabb kört. A Mercedes brit versenyz?jét végül senki sem tudta lenyomni, ? nyerte az els? szabadedzést. Mögötte csapattársa, Nico Rosberg végzett, a jelek szerint a tavalyi abroncsok fekszenek a Mercedesnek.

    Ami a gumikat illeti, a közepesen kemény abroncsok bírták a strapát. A lágy keverék a délutáni tréning során kerül el?.
    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/07/05/hamilton-eddig-a-leggyorsabb-nemetorszagban/
     
  14. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Vettelé a második szabadedzés

    Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája volt a leggyorsabb a Forma-1-es Német Nagydíj pénteki második szabadedzésén.



    A címvéd?, háromszoros világbajnok és a jelenlegi pontversenyben is éllovas Vettel mögött a német Nico Rosberg (Mercedes) végzett a második helyen, míg a harmadik a szezon végén a száguldó cirkuszból távozó ausztrál Mark Webber (Red Bull) lett.

    2. szabadedzés:
    1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:30.416 perc
    2. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:30.651
    3. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:30.683
    4. Romain Grosjean (francia, Lotus) 1:30.843
    5. Kimi Rdikkönen (finn, Lotus) 1:30.848
    6. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:31.056

    1. szabadedzés:
    1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:31.754 perc
    2. Rosberg 1:31.973
    3. Webber 1:32.789
    4. Adrian Sutil (német, Force India) 1:32.822
    5. Rdikkönen 1:32.956
    6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:33.065

    A további program:
    szombat:
    3. szabadedzés 11.00
    id?mér? 14.00
    vasárnap:
    futam 14.00


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/05/16/Vettele_a_masodik_szabadedzes.aspx

    2013. július 05. 16:24
     
  15. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Forma1-Német Nagydíj

    Lewis Hamilton nyerte az id?mér?t, így a Mercedes brit pilótája indulhat az élr?l a vasárnapi Német Nagydíjon.



    A 28 esztend?s, 2008-ban világbajnok versenyz? a múlt héten a Brit Nagydíjon is a legjobb id?mér?t futotta, s idén már a harmadik, pályafutása 29. pole pozícióját szerezte meg. Mögötte a világbajnoki címvéd?, a pontversenyben is élen álló német Sebastian Vettel (Red Bull) végzett a második, ausztrál csapattársa, Mark Webber pedig a harmadik helyen.

    Vettel legf?bb üldöz?je, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) csak a nyolcadik pozícióból rajtol majd, míg a silverstone-i futamgy?ztes, a német Nico Rosberg (Mercedes) a 11. helyr?l.

    A német GP magyar id? szerint vasárnap 14 órakor kezd?dik.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/06/15/Hamilton_indul_az_elr_l_a_Nurburgringen.aspx#

    2013. július 06. 15:16
     
  16. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Nico Rosberg

    Óriási esélyt szalasztott el a Mercedes a Német Nagydíj id?mér? edzésén. Lewis Hamilton megszerezte a pole-t, Nico Rosberg viszont a Q2-n sem jutott túl, a bokszból nézte végig, ahogy szépen kitolják az els? tízb?l. A Mercedes nem számolt azzal, hogy gyorsul a pálya, és hogy Nico Hülkenberg és Jenson Button is be tudja küzdeni magát a top10-be.

    A Német Nagydíj kvalifikációját a Mercedes kiejtette az egyik f? esélyest, Nico Rosberget, Lewis Hamilton azonban szépített a pole-lal. Az angolt a két Red Bull és Räikkönen követi.

    "Ez egészen elképeszt?, el sem hiszem, hogy már most itt állok" - magyarázkodott az újságíróknak Rosberg, miközben a pályán ment a Q3-as csata. "A csapat egyszer?en alábecsülte, hogy mennyit gyorsul a pálya. Erre senki nem számított, nem gondoltuk volna, hogy a többiek ennyire gyorsak lesznek. Ennél rosszabb nem is lehetett volna ez a nap."

    "Nem volt semmiféle egyeztetés, a csapat döntött így. ?k látják, hogy milyen a helyzet, nekik van rálátásuk az id?kre. Ezzel jár, amikor két friss szett lágy gumival akarunk gazdálkodni a Q3-ban."

    "Mindenképpen az els? rajtsorral számoltam, a 11. helyr?l nehéz lesz. Lehet, hogy szabadon választhatunk gumit, de ezzel nem fogjuk megváltani a világot."

    Ross Brawn csapatf?nök elismerte, hogy nagyot hibázott a Mercedes. "Azt hittük, hogy biztonságban vagyunk" - mondta Brawn. "Azt hittük, ez a jó stratégia, de tévedtünk. A mi döntésünk volt: kit?ztünk egy minimumid?t, ez megvolt, és nem gondoltuk volna, hogy a pálya ennyivel gyorsabb lesz. Hozzájött az is, hogy Nico köre nem volt optimális."

    "Legalább a gumiválasztás szabad, most meg kell vizsgálnunk, milyen taktika lehet a legjobb. Jó autónk van, és Nico könnyedén el?reverekedheti magát."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_rosberg_kiakadt/45071/#aktualis
     
  17. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Forma1-Német Nagydíj

    Sebastian Vettel pályafutása során el?ször nyerte meg a Német Nagydíjat.



    A Red Bull háromszoros világbajnok német pilótája ezzel tovább növelte el?nyét az összetett pontversenyben. Vettel egy rossz sorozatát is megszakította, ugyanis 2011 szeptembere után nyert újra Európába.
    Vettel idei negyedik, karrierje 30. futamgy?zelmét szerezte meg, és pályafutása során el?ször gy?zött szül?hazájában.

    A második és a harmadik helyen a két Lotus, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean végzett. El?bbi sorozatban 26. futamán szerzett pontot. A negyedik Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája lett.

    A rajtot a második és a harmadik helyr?l kezd? Red Bullok, Vettel és Mark Webber kapták el a legjobban, mindketten megel?zték a pole pozícióból induló Lewis Hamiltont (Mercedes). Nem tartott sokáig a verseny a jól induló Felipe Massa számára, a Ferrari brazil pilótája ugyanis a negyedik körben megpördült, és feladni kényszerült a futamot.

    A "nagyok" közül els?ként Hamilton cserélt kereket, a 2008-as világbajnok a hetedik körben állt ki, ?t Vettel, majd egy körrel kés?bb Webber is követte. Az ausztrál pilóta boxkiállásánál azonban a jobb hátsó kereket rosszul rögzítették, Webber indulásakor lepattant, az elszabadult kerék pedig egy operat?rt talált el, aki mellkasi fájdalmakkal és kisebb agyrázkódással "megúszta" az esetet. Webber versenye így gyakorlatilag véget ért, igaz, néhány perc múlva - óriási hátránnyal - visszatért a pályára.

    Az élre Grosjean került, aki nagy meglepetésre lágy abroncsokkal csak a 14. körben állt ki, ezzel Vettel visszavette a vezetést. Hamilton nem igazán bírt a gumikkal, így hátrébb csúszott.

    A 24. körben az egyik Marussia motorja hatalmas lángok közepette megadta magát, Jules Bianchi szerencsésesen kiszállt az autóból, amely néhány perccel kés?bb keresztben átgurult a pályán, és az egyik reklámtábla fogta meg. Az eset után bejött a safety car, a lehet?séget sokan kihasználták gumicserére.

    Ezt követ?en Vettel, Grosjean, Räikkönen volt a sorrend, mindhárman szinte azonos körid?ket autóztak, így nagy csata volt kilátásban. A trióból el?ször Grosjean jött ki a harmadik kerékcseréjére, Vettel "nyakába" a 2007-es világbajnok Räikkönen került. Vettelt azonnal kiparancsolta a Red Bull f?nöksége, és vissza is jött a francia elé. Räikkönent mindössze 10 körrel a vége el?tt hívták ki, a finn pedig lágy gumikkal vehette üldöz?be Vettelt, igaz, el?bb csapattársát kellett leel?znie, ez öt körrel a leintés el?tt megtörtént. Vettel ugyanakkor magabiztosan ?rizte el?nyét, és pályafutása során el?ször diadalmaskodott szül?hazájában.

    A világbajnoki sorozat következ? versenyét, a Magyar Nagydíjat július 28-án rendezik a Hungaroringen.

    Német Nagydíj, végeredmény (60 kör, 308,623 km):
    1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:41:14.711 óra
    2. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 1.008 másodperc hátrány
    3. Romain Grosjean (francia, Lotus) 5.830 mp h.
    4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 7.721 mp h.
    5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 26.927 mp h.
    6. Jenson Button (brit, McLaren) 27.996 mp h.
    7. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 37.562 mp h.
    8. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 38.306 mp h.
    9. Nico Rosberg (német, Mercedes) 46.821 mp h.
    10. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 49.892 mp h.
    pole pozíció: Hamilton
    leggyorsabb kör: Alonso 1:33.468 perc

    A világbajnoki pontversenyek állása 9 futam után (még 10 van hátra):
    pilóták:
    1. Vettel 157 pont
    2. Alonso 123
    3. Räikkönen 116
    4. Hamilton 99
    5. Webber 93
    6. Rosberg 84
    7. Massa 57
    8. Grosjean 41
    9. Di Resta 36
    10. Button 33
    11. Adrian Sutil (német, Force India) 23
    12. Perez 16
    13. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 13
    14. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 11
    15. Hülkenberg 7

    csapatok:
    1. Red Bull 250 pont
    2. Mercedes 183
    3. Ferrari 180
    4. Lotus 157
    5. Force India 59
    6. McLaren 49
    7. Toro Rosso 24
    8. Sauber 7


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/07/15/Vettel_el_szor_nyert_hazai_palyan.aspx

    2013. július 07. 16:24
     
  18. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    F1

    Szia Norbi!
    Néztem,és egész jó verseny kerekedett a végére bel?le!
    Azért ami a 9-ik körben volt a box utcában,az félelmetes volt!Az operatört a lerepül? kerék szépen eltalálta!Rendesen hátára esett a koma!
     
  19. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    F1-re

    Szia pipus!

    Egyetértek veled!
    Nagy taktikai versenyt láthattunk remek,izgalmas befutóval.
    Már a múltkori verseny is nagyon jó és izgalmas volt,de ott a gumiknak is volt köszönhet?,és abban az volt a rossz,hogy veszélyes volt,valamint nem is korrekt,hogy ilyen dolgok döntsék el egy verseny sorsát,hogy ki ússza meg defekt nélkül.

    Valóban nagyon pórul járt az operat?r,de csak annyi infót mondtak róla,hogy kiérkezett hozzá az orvosi stáb(most majd utánaolvasok),azonban szerencsére nem tartom valószín?nek,hogy nagyon komoly sérülést szenvedett volna(de fejen is találhatta volna ezzel az er?vel,vagy a fejére is eshetett volna,és akkor már más lenne a helyzet,ezért is jó ötlet az a biztonsági intézkedés,hogy jöv?re mindenkinek bukósisakban kell majd tartózkodni a bokszutcában is)

    U.I:Jó nyaralást neked! (Remélem ott nem olyan az id?,mint itt volt,de ide jól jött ez a felh?szakadás)
     
  20. treff /

    Csatlakozott:
    2013. február 23.
    Hozzászólások:
    188
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1-re-re

    Sziasztok! Azért az sem volt semmi, hogy egy versenyautó verseny közben fogja magát és pilóta nélkül átgurul az út egyik oldaláról a másikra. Ahogy mondták, ha ott valaki el?zni próbált volna, hirtelen kivágva a másik mögül, az sem lett volna "esemény mentes". Valaki biztos számon lesz kérve érte. F?leg, hogy már voltak ott mellette akik oltották.