Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    guruló autó

    Szia!
    Igen,igen!
    Piszok mázli,hogy pont nem jött autó arra akkor,mert ott biztos,hogy katasztrófa lett volna!
     
  2. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Sebastian Vettel

    Bild: "Vettel a Nürburg-King. Majd szétrobbant a sisakja, olyan hangosan ordította a célban, hogy Igen! Igen! Igen!"
    Express: "A mindig éhes Vettel megrázta a Nürburgringet, és megtörte az itthoni átkot."
    Süddeutsche Zeitung: "Repül? kerék, ég? kocsi, döntés az utolsó körben: Vettel viharos futamot nyert jó ismer?se, Kimi Räikkönen el?tt."
    Frankfurter Allgemeine Zeitung: "Vettel el?ször nyerte meg a Német Nagydíjat, méghozzá egy másodperc el?nnyel. A Mercedes a nap vesztese."
    Die Welt: "A pezsg? valószín?leg ugyanolyan íz?, mint Malajziában vagy Kanadában, de a világbajnok mégis jóval nagyobbat húzott a palackból, miután letette a hazai diadalért kapott trófeát."
    Stuttgarter Nachrichten: "Vettel megcsinálta a házi feladatát. Els? itthoni diadala után a világbajnok pezsg?t locsolt, a szurkolók is koccintottak - ideális nyári nap volt."
    Svájc
    Neue Zürcher Zeitung: "A címvéd? Vettel er?s hajrával, bravúros stílusban nyert a Nürburgringen, megszerezve 30. futamgy?zelmét."
    Olaszország
    La Gazzetta dello Sport: "Micsoda krimi! Vettel mesteri versenyzéssel Kimi el?tt. A Ferrari elfáradt, Alonso negyedik."
    Corriere dello Sport: "Vettel gyorsul, a vörösök fékeznek."
    La Repubblica: "A Ferrarinál vörös riasztás lépett érvénybe. Alonso védekez? pozícióba kényszerült, Vettel pedig elporzott."
    Anglia
    Daily Mail: "?rült verseny. A biztonsági problémák miatti aggályok elrontották Vettel els? hazai sikerét."
    Guardian: "Vettel gy?zelmét beárnyékolja az operat?r balesete, akit egy kerék talált el."
    The Sun: "Gumipokol Németországban, egy operat?r megsérült a bokszutcai horrorban."
    Franciaország
    L'Equipe: "Vettel az úr otthon. A magyarországi és az amerikai versennyel már csak két nagydíj maradt a naptárban, amelyeket még sosem nyert meg."
    Ausztria
    Kronen Zeitung: "Az ?rangyalok is ünnepeltek, amikor Vettel megtörte a hazai átkot."
    Die Presse: "Vettel kett?s premiert tartott: nemcsak júliusban, hanem hazai földön is el?ször diadalmaskodott."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_vettel_nurburg_king/45120/#aktualis
     
  3. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A Ferrari elnöke kevesebb dumát és több eredményt akar

    A csapat biztos benne, hogy még harcban állnak a bajnoki címért, és a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is bízik bennük, de kijelentette, hogy az eddiginél is nagyobb koncentrációt vár el.



    Sebastian Vettel a Nürburgringen aratott gy?zelmével tovább növelte az el?nyét a bajnokságban, ismét több mint egy gy?zelemnyire, 34 pontra lépett el a ferraris Fernando Alonsótól.

    A szezon feléhez közeledve azonban sem a Red Bullnál, sem a Ferrarinál nem érzik azt, hogy eld?lni látszana a küzdelem. Christian Horner kijelentette, hogy "nagyon sok van hátra a bajnokságból, és még bármi megtörténhet." A Red Bull csapatf?nöke úgy számol, hogy továbbra is négy csapat harcol az els?ségért. "Még mindig négyszerepl?s a küzdelem, senki sem lehet leírni."

    A Ferrarit irányító Stefano Domenicali közölte, hogy a maranellóiak sem adják fel. "Azt hiszik, hogy egy olyan csapat, mint a miénk, befejezettnek tekintené a bajnokságot a szezon felénél? Ez egyáltalán nincs így" - idézte ?t az Autosport. "Még megnyerhetjük, ez egész biztos. Száz százalékig."

    "Ahogy az el?z? versenyeken is láthattuk, a helyzet gyorsan változhat. Még kilenc futam van hátra (valójában tíz - a szerk.), és még bármi lehetséges."

    A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a támogatásáról biztosította a csapatot, de még hatékonyabb munkát követel az alkalmazottaktól, mint eddig.

    "Nagyobb elszántságot és koncentrációt kérek mindenkit?l, minden részletben. Óriási a hitem a csapatban, és határozott válaszlépésekre számítok mindenkit?l, mivel csak nagy akarattal és sok munkával érhetjük el az általunk kívánt eredményeket. Összefoglalva: kevesebb beszéd és több eredmény kell" - jelentette ki.

    Domenicali a legfontosabb feladatnak azt tartja, hogy megértsék az acélpalástos gumikat váltó kevlárpalástos abroncsok viselkedését, valamint azt, hogy ez hogyan befolyásolja az autók teljesítményét. A csapat másik versenyz?je, Felipe Massa nehéz periódusban van - az el?z? versenyeken több baleset és balszerencse sújtotta -, de az istálló ?t is segíti.

    "Mindig mondtam, hogy nagyon bízunk Felipében" - nyilatkozta a csapatf?nök. "Tudom, hogy most kritikus és nagyon nehéz pillanatokat él át, de ? a legcsalódottabb. Csupán annyit kell tennünk, hogy mögötte állunk, és keményen dolgozunk vele, mert szükségünk van rá a konstrukt?ri bajnokságban vívott harcban."


    http://www.f1hirek.hu/f1/20130709-f1-luca-di-montezemolo-kevesebb-dumat-es-tobb-eredmenyt-akar.html

    2013. 07. 09., 17:00
     
  4. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    A Red Bull átgondolja a kerékcserés procedúrát

    A Nürburgringen az egyik szerel? tévedésb?l jelezte a légkulcson lév? gombbal, hogy rendesen rögzítették a jobbhátsó kereket Mark Webber autóján, ezért kapott zöld jelzést az indulásra az ausztrál. A Red Bull külön intézkedéseket tervez, hogy ilyesmi még egyszer ne forduljon el?.



    A Red Bull kivizsgálja, mit tehetne annak érdekében, hogy a szerel?k többé ne adjanak zöld utat az autónak, ha a bokszkiállás során rosszul rögzítenek egy kereket. Mark Webberrel a sanghaji futam után a Német Nagydíjon idén már másodszor történt meg ez, ráadásul az elpattogó kerék eltalált egy operat?rt is, aki kulcscsont- és bordatörést szenvedett.

    Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elmondta, hogy a szerel?k hiába voltak tisztában a hibával, egy szerencsétlen mozdulat miatt már nem tudták korrigálni azt. "A szerel? ezt észrevette, de a kavarodásban véletlenül megnyomta a gombot a légkulcson, ezért a lámpa zöldre váltott, és Webber elindulhatott" - utalt a csapat technikai megoldására, amelynek lényege, hogy amikor az összes légkulcson és a forgalmat figyel? nyalókás embernél lév? távirányítón megnyomtak egy gombot, a versenyz? elé kihelyezett jelz?lámpa automatikusan zöldre vált. Ez lerövidíti a bokszkiállás id?tartamát, ha minden rendesen zajlik.

    "Biztos vagyok benne, hogy Budapesten már olyan rendszerünk lesz, amely a hasonló tévedések esetén kikapcsol."


    Marko a Red Bullhoz tartozó Servus TV adásában kijelentette, hogy a Red Bull nem hanyagolja el a biztonságot néhány tizedmásodpercért cserébe. Már a nürburgringi futamon igyekeztek elejét venni az újabb hibának. "Ott még nem tudtuk pontosan, hogy mi történt, ezért óvatosuk voltunk a kés?bbi bokszkiállásoknál. Biztosra mentünk azzal, hogy a kerék rendesen rögzítve van-e, még azon az áron is, hogy a kiállás így egy másodperccel tovább tartott" - mondta Marko.

    A Red Bull, amelyet 30 ezer euróra büntették azi incidens miatt, hétf? este a központjában tartott egy gy?lést is, amelyen a bokszkiállások javítása volt a téma. A csapat egyik tagja egyébként meglátogatta a sérült Paul Allent a kórházban, és átadott neki egy, az összes szerel? által aláírt posztert.

    Idén a McLarennél is el?fordult egyszer, Malajziában, hogy a bokszkiállásnál nem rögzítették megfelel?en Jenson Button autóján az egyik kereket.



    http://www.f1hirek.hu/f1/20130709-f1-a-red-bull-a-kerekcseres-hibak-kiszuresere-keszul.html

    2013. 07. 09., 16:47
     
  5. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1

    SZia Norbi,koszonjuk a hireket,engem negyonis erdekelnek,en Alonso parti vagyok miota megnyerte elso vb cimet,de szerintem ez evben sem lessz versenykepes a ferrarival vettel ellen,sajn,udv
     
  6. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    F1-re

    Szia timar!

    Nagyon szívesen a híreket!

    Ha már csak egy-két embert is érdekelt,akkor már megérte utána böngészni,és betenni,ezért csinálom még mindig a sport topicot is.

    Egyetértek veled,azzal kiegészítve,hogy nagyon úgy fest a helyzet,hogy az idén nemcsak Alonso,hanem senki nem lesz versenyben Vettellel szemben.
    Annyi pozitívum van az idei versenyekben,hogy az utóbbi két versenyen remek,izgalmas futamot láthattunk.(Igaz az el?z? a gumiproblémáknak is volt köszönhet?)

    Ha összetettben már nem is,de külö-külön megvan az esélye,hogy remek versenyeket láthatunk még az elkövetkez? futamokon is.
    Kiszámíthatatlan,hogy kinél,melyi pályán és hogyan fognak m?ködni az új gumik.
    Amúgy is jellemz?,hogy eddig is pályánként változó volt,hogy melyik csapat tudott a legjobb lenni.(A Red Bull és különösen Vettel teljesítménye volt a legstabilabb,ezért tudott ekkora el?ny birtokába jutni,a többieknél futamonként változó volt a helyzet.)
    Az idén idáig majdnem minden futamon okozott meglepetést valamelyik pilóta pozitív,vagy negatív értelemben.
     
  7. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Szigorít az FIA Webber elszabadult kereke miatt

    A Nemzetközi Automobil Szövetség szigorította a Forma-1-es nagydíjak boxutcára vonatkozó szabályait, miután a nürburgringi versenyen egy operat?rnek súlyos sérüléseket okozott egy elszabadult kerék.



    A vb-sorozat kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone már hétf?n bejelentette, hogy a jöv?ben az operat?rök nem filmezhetnek a boxutcában az autóknál, csak a fotósoknak is fenntartott helyr?l.

    Az FIA kedden ugyanezt meger?sítette, s ezen felül határozott arról is, hogy mostantól a boxutcában csak csapattagok, illetve versenybírók tartózkodhatnak a futamokon és az id?mér? edzéseken.

    Az istállókat arról is értesítette a szövetség, hogy a kerékcserénél az autókon dolgozó valamennyi munkatársnak kötelez? sisakot viselnie, s a boxutcában - néhány kivételt?l eltekintve - az eddigi 100 kilométer/órás sebesség helyett 80 km/órás sebességgel kell majd haladniuk a versenyz?knek a futamok alatt.

    A biztonsági el?írásokat azért szigorították hirtelen, mert a vasárnapi Német Nagydíjon Mark Webber Red Bulljára rosszul er?sítették fel a jobb hátsó kereket, mely az ausztrál pilóta autójáról menet közben levált, s eltalálta Paul Allen operat?rt. A balesetben az operat?r agyrázkódást szenvedett, továbbá eltört a kulcscsontja és két bordája.
    A FIA az esettel kapcsolatban írásos jelentést kért a Red Bull istállótól.



    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/10/10/Szigorit_az_FIA_Webber_elszabadult_kereke_miatt.aspx

    2013. július 10. 10:53
     
  8. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Alonsónak nincs elege a Ferrariból

    Bár David Coulthard szerint elvesztegeti a legjobb éveit, ? azt mondja, ha meghosszabbítaná a szerz?dését, csakis a Ferrarival tenné. Fontosabb számára a megítélés, mint a vb-címek.



    Fernando Alonso immár negyedik éve versenyez a Ferrarinál, s bár kétszer - 2010-ben és 2012-ben - karnyújtásnyira került a világbajnoki gy?zelemhez, a Renault-nál 2005-ben és 2006-ban szerzett címeit egyel?re nem tudta gyarapítani. Mivel 31 éves, David Coulthard szerint elvesztegetheti a legjobb éveit, és már mások is felvetették, hogy jobban tenné, ha megpróbálna átigazolni egy olyan csapathoz, ahol kedvez?bbek az esélyei.

    "Alonso már nagyon régóta nem nyert világbajnokságot, és nem azért, mert nem teljesít elég magas színvonalon" - mutatott rá a BBC kommentátoraként dolgozó Coulthard. "Ha ez sokáig így folytatódik, el kell gondolkodni rajta, hogy meddig maradhat a Ferrarinál."

    A spanyol azonban annak ellenére kitart a Ferrari mellett, hogy az utóbbi versenyeken úgy t?nik, megint lemaradnak a fegyverkezési versenyben. "Fogalmam sincs, hogy meddig maradok a Forma-1-ben, de ha új szerz?dést kötök valamelyik csapattal, az csakis a Ferrari lesz" - jelentette ki a Sport Bildnek.

    Hozzátette, hogy a megítélését fontosabbnak érzi a vb-címeknél. "Saját magammal és a teljesítményemmel elégedett vagyok" - mondta. Amikor kétszer megnyertem a világbajnokságot, éreztem, hogy komolyan jó versenyz?nek kezdenek tartani. Ma a legjobbak közé sorolnak, pedig azóta nem is szereztem újabb címet."

    Ez célzás lehetett a negyedik világbajnoki gy?zelme felé menetel? Sebastian Vettelre, aki a McLarent irányító Martin Whitmarsh szerint "leny?göz? pilóta", de "amíg csak a Red Bullnál versenyzett, soha nem fogja megkapni azt az elismerést, amit érdemel." Bár ezt Vettel f?nöke, Christian Horner "baromságnak" nevezte, Alonso is odaszúrt a Red Bullnak, hangsúlyozva, hogy a Ferrari több egyszer? csapatnál.

    "Az F1 a Ferrari nélkül elképzelhetetlen lenne, ez azonban nem érvényes a többi csapatra, amelyek jönnek-mennek" - vélte. "Az autógyártók beszállnak, aztán kiszállnak. Ugyanez történik egyes magáncsapatokkal és italgyártókkal…"

    Alonso kijelentette azt is, hogy nem bánná, ha Vettel lenne a csapattársa, de a Red Bull technikai igazgatóját, Adrian Newey-t szívesebben átcsábítaná a Ferrarihoz. "A legjobb emberekkel szeretnék együtt dolgozni" - ismerte el, "úgyhogy hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem akarom nálunk tudni Newey-t."


    http://www.f1hirek.hu/f1/20130710-f1-fernando-alonsonak-nincs-elege-a-ferraribol.html

    2013.07.10 17:53
     
  9. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Indul az elektromos Forma-1

    Jöv?re indul az a Forma-1-hez hasonlóan több állomásból álló Forma-E versenysorozat, amelyet elektromos hajtású autók számára írnak ki.


    A résztvev? tíz csapatból kett? állt már fel: az angol Drayson és a China Racing. Az F1 mintájára minden istálló két pilótát alkalmaz, ám négy kocsival, utóbbiak három másodperc alatt érik el a 100 km/órás tempót, maximális sebességük pedig 220 km/óra körül lesz. Az áramfogyasztás miatt a boxkiállások során a versenyz?k nemcsak kereket, hanem autót is váltanak, a cserekocsi eléréséhez pedig 100 méteres sprintet kell kivágniuk.

    A futamokra metropoliszok belvárosában kerül sor, London, Peking, Los Angeles, Rio de Janeiro, Róma és Berlin helye már biztos a naptárban.

    A nagydíjak egyetlen nap alatt zajlanak majd, napközben lesz az id?mér?, este pedig a verseny, amelyen minden csapatnak legalább kétszer ki kell állnia a boxutcába.



    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/11/13/Indul_az_elektromos_Forma_1.aspx

    2013. július 11. 14:27


    Ez egy nagyszer? hír!
    Szerintem ott nem lesznek ekkora különbségek az autók között és remek,izgalmas versenyeket láthatunk majd.
    Jó lenne,ha legalább oda betudna kerülni egy magyar pilóta is,hogy legyen kinek drukkolnunk.
     
  10. zsyy /

    Csatlakozott:
    2013. június 20.
    Hozzászólások:
    174
    Kapott lájkok:
    1
    Beküldött adatlapok:
    0
    f1elektro

    sponsored by: duracell:tef293:
     
  11. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Ferrari-motorral indul a Marussia

    A Marussia csapat a jöv? évt?l Ferrari-motorral versenyez majd.


    A csapatnak azért kellett új motorszállító után néznie, mert az er?forrásait jelenleg szállító Cosworth az év végén kivonul a sorozatból.

    A Marussia és a Ferrari közötti megállapodás nem váratlan, ugyanis a vb legkisebb költségvetéséb?l gazdálkodó istálló egyik pilótája az idei évt?l az a francia Jules Bianchi, aki a Ferrari alkalmazásában áll.

    A brit székhely? csapat 2010-ben csatlakozott a Forma-1-hez, ám azóta egyetlen pontot sem tudott szerezni.



    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/16/10/Ferrari_motorral_indul_a_Marussia.aspx

    2013. július 16. 11:44
     
  12. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Ismét Herendi Porcelánt kapnak a Magyar Nagydíj dobogósai

    Ismét Herendi Porcelánokat vehetnek át az eredményhirdetésnél a jöv? hétvégi Forma-1-es Magyar Nagydíj dobogósai, valamint a konstrukt?rök versenyének legjobbja.



    Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója a szerdai sajtótájékoztatón elmondta, hogy a díjak minden évben Budapest egy-egy nevezetességét ábrázolják, melyek közül idén a Halászbástyára esett a választás. A pilóták versenyének els? három helyezettje egy-egy serlegvázát vehet át, közülük a gy?ztesnek járó a legnagyobb, amely 53 centiméter magas, míg a legjobb konstrukt?ri csapat egy 52 centi átmér?j? dísztálat kap majd. Ez már az ötödik alkalom, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj gy?zelmi trófeáit a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. szállítja.

    Simon Attila az MTI kérdésére hozzátette: a díjak összértéke eléri a 10 millió forintot, de eszmei értékük még ennél is nagyobb, mert csak limitált számban, kifejezetten a mogyoródi autóversenyre készültek. A vázák neoklasszicista stílusúak, formájuk az ókori vázák alakját követi, és az áttört szegély? dísztállal együtt több hónapos munka eredményeként, a herendi hagyományoknak megfelel?en, kézm?ves módon készültek el.

    A vezérigazgató újságírói kérdésre azt is elárulta, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj mellett még számos olyan sportesemény van, amelynek trófeáit Herenden készítették el. Többek között a Balatonkerül? Kékszalag vitorlás-, a Savaria Kupa táncversenyre, valamint lovaspóló- és nemzetközi golfeseményekre is cégük szállította a díjakat.

    A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. 1826-ban alakult, és Simon Attila szerint ma a világ legnagyobb, s egyetlen nyereséges porcelánmanufaktúrája. A társaság 900 f?t foglalkoztat, termékeit 60 országba exportálja, s számos nemzetközi elismerésben részesült. 2001 óta a Magyar Örökség része, s a herendi porcelán a MagyarBrands tavalyi felmérése szerint a legkiválóbb magyar márka, idén márciustól pedig bekerült a Hungarikumok közé is.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/17/12/Ismet_Herendi_Porcelant_kapnak_a_Magyar_Nagydij_dobogosai.aspx

    2013. július 17. 13:11
     
  13. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Vádat emeltek Bernie Ecclestone ellen - tíz évet kaphat !!!!!!!

    A müncheni ügyészség megvádolta a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone-t megvesztegetéssel és h?tlen kezelésre felbujtással.



    A müncheni tartományi bíróság szóviv?je szerdán közölte, hogy a vádiratot eljuttatták a brit üzletemberhez. Az ügyészség még májusban emelt vádat Ecclestone ellen a Bayern LB bajor tartományi bank Forma-1-ben birtokolt üzletrészének értékesítésével összefüggésben.

    A bíróság a vádemelésr?l azért tájékoztatta a nyilvánosságot két hónapos késéssel, mert el?bb el kellett készíteni a vádirat angol fordítását.

    Bernie Ecclestone az AP hírügynökségnek szerdán azt mondta, hogy ügyvédei megkapták a dokumentumot. Hangsúlyozta, hogy nem követett el b?ncselekményt.

    Az eljárás el? lépéseként a bíróságnak döntenie kell arról, hogy elfogadja-e a vádindítványt. Amennyiben elkezd?dik a per, Ecclestone-nak személyesen kell megjelennie a müncheni bíróság el?tt, és akár tíz év börtönbüntetést is kaphat, ha az ügyészségnek sikerül bizonyítani a vádakat.

    Az ügyészség 2011-ben kezdett nyomozni Bernie Ecclestone ellen, mert felmerült a gyanú, hogy megvesztegette Gerhard Gribkowskyt, a Bayern LB bajor tartományi bank igazgatótanácsának egyik volt tagját a banknak a Forma-1-ben birtokolt többségi üzletrészének 2006-ban történt értékesítésével kapcsolatban.

    A Bayern LB úgy jutott többségi tulajdonhoz a Forma-1 autóversenyeket rendez? társaságban, hogy cs?dbe ment egyik ügyfele, Leo Kirch médiamágnás, aki a bajor tartományi banktól kapott hitelb?l vásárolta meg az üzletrészt, amely aztán a cs?d következtében a Bayern LB-re szállt.

    A bank nem akarta megtartani a portfóliójához nem illeszked? érdekeltséget. Az értékesítés Gerhard Gribkowsky feladata volt. Az üzletrész végül a CVC nev? pénzügyi befektet? céghez került, amelynek segítségével Ecclestone megszilárdította pozícióját a Forma-1-ben.

    Gerhard Gribkowskyt tavaly nyolc és fél év börtönbüntetésre ítélték korrupcióért, h?tlen kezelésért és adócsalásért. Perében Ecclestone-t tanúként hallgatták meg. A bíróság igazoltnak látta a müncheni ügyészség megállapítását, miszerint a Bayern LB üzletrésze Gribkowsky miatt anélkül cserélt gazdát, hogy el?z?leg pontosan meghatározták volna értékét, ami kárt okozott a banknak, Gribkowsky pedig ken?pénzt kapott közrem?ködéséért, és a pénz után nem fizetett adót.

    A müncheni Süddeutsche Zeitung egy korábbi beszámolója szerint az ügyészség a Gribkowsky-ügyben nyomozva megállapította, hogy a férfi Ecclestone-tól kapott pénzt azért, hogy közrem?ködött a Bayern LB üzletrészének értéken aluli eladásában.

    Az ügyészség szerint Ecclestone 44 millió dollárt fizetett Gribkowskynak szolgálataiért, és az ügylet 40 és 400 millió dollár közötti érték? kárt okozott a banknak.

    A Bayern LB 98,56 százalékos tulajdonosa a magyar MKB Banknak.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/17/14/Vadat_emeltek_Bernie_Ecclestone_ellen.aspx

    2013. július 17. 14:28
     
  14. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Jöv?re újra lesz Osztrák Nagydíj

    A Red Bull hathatós közrem?ködésének köszönhet?en a jöv? évt?l újra lesz Forma-1-es Osztrák Nagydíj.



    Az osztrák energiaital-gyártó cég kedden közleményben jelentette be, hogy a világbajnoki sorozat visszatér Spielbergbe, ahol legutóbb 2003-ban rendeztek F1-es GP-t.

    A közleményben az áll, hogy Dietrich Mateschitz, a Red Bull alapítója és résztulajdonosa, valamint a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone már mindenben megegyeztek a jöv? évi osztrák futammal kapcsolatban.

    A 2014-es versenynaptárban minden bizonnyal július 6-i dátummal szerepel majd az ausztriai viadal. A Forma-1 1950 óta íródó történetében eddig összesen 26 Osztrák Nagydíjat rendeztek.



    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/23/13/Jov_re_ujra_lesz_Osztrak_Nagydij.aspx

    2013. július 23. 13:48
     
  15. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Magyar Nagydíj: Afrikából jön a h?ség

    Vasárnap árnyékban 37 fok is lehet Mogyoród környékén.



    H?ség és száraz id? várható a hétvégén a Forma 1-es Magyar Nagydíj idején a mogyoródi Hungaroringen. A vasárnapi futam alatt 37 Celsius-fokos meleg is lehet - olvasható az Országos Meteorológiai Szolgálat szerdán az MTI-hez eljuttatott el?rejelzésében.

    Mint írták, a hétvégén száraz, afrikai eredet? meleg leveg? alakítja az id?járást az egész Kárpát-medencében. Így Mogyoród környékén is derült, napos id? várható, kevés gomolyfelh? pénteken lehet az égen.

    Árnyékban is néhány fokkal 30 fok felett (32-33 fok körül) tet?zik a h?mérséklet, s?t vasárnap 37 fokot is mutathatnak a h?mér?k a délutáni órákban. A reggelek enyhék lesznek, 18-19 fok körül alakul a minimum-h?mérséklet.

    A meleget sem csapadék, sem szél nem enyhíti. Legfeljebb pénteken lehet egy-egy élénk széllökés, de szombaton és vasárnap már ez sem valószín?. Pénteken a leger?sebb széllökések még 20-30, szombaton és vasárnap már 10-25 kilométer/óra között várhatók - olvasható az el?rejelzésben.

    A Magyar Nagydíj Forma-1-es programja pénteken 10.00 órakor az els? szabadedzéssel kezd?dik, majd 14.00-kor a második, szombaton 11.00-kor pedig a harmadik gyakorlást rendezik meg. Az id?mér? edzés szombaton 14.00 órakor, a futam vasárnap ugyanebben az id?pontban rajtol.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/24/16/Magyar_Nagydij_Afrikabol_jon_a_h_seg.aspx

    2013. július 24. 16:20
     
  16. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Vettel az els? magyarországi sikeréért hajt a hétvégén

    Még egyszer sem sikerült nyernie a Hungaroringen a világbajnoki címvéd? Sebastian Vettelnek, aki a hétvégi Magyar Nagydíjon karrierje els? mogyoródi sikerére készül, amivel az összetettben is növelné el?nyét.



    A Red Bull 26 éves, háromszoros vb-gy?ztes német pilótája az idei versenynaptárban szerepl? helyszínek közül csak Magyarországon és az Egyesült Államokban nem nyert még futamot, három héttel korábban pályafutása els? németországi F1-es gy?zelmét aratta a Nürburgringen.

    "Magyarországról érdekes emlékeim vannak, az els? ezek közül a 2007-es GP-hez kapcsolódik, akkor versenyeztem ugyanis el?ször a Red Bull család tagjaként a Forma-1-ben - mondta Vettel, aki azon a futamon a Toro Rosso volánja mögött ülve a 16. lett. - Azt remélem, hogy az emlékeim közé most majd bekerül az els? mogyoródi gy?zelmem is, különösen jó érzés lenne így elvonulni a nyári szünetre."

    A heppenheimi születés? pilóta 2011-ben második, 2010-ben harmadik volt a Hungaroringen, tavaly negyedikként ért célba, 2008-ban és 2009-ben pedig m?szaki probléma miatt feladta a versenyt.

    A konstrukt?rök között címvéd? Red Bull istálló eddigi egyetlen magyarországi sikerét Vettel csapattársa, az ausztrál Mark Webber aratta 2010-ben. "Számomra mindig is az egyik legkedvesebb pálya volt a Hungaroring - mondta az év végén visszavonuló, 36 éves versenyz?. - Rengeteg pontot gy?jtöttem itt, három éve sikerült gy?znöm is."

    Az összetettben 157 ponttal éllovas Vettel közvetlen üldöz?i - a második Fernando Alonso (Ferrari, 123 pont), valamint a harmadik Kimi Räikkönen (Lotus, 116) és a negyedik Lewis Hamilton (Mercedes, 99) - már nyertek Mogyoródon, utóbbi három alkalommal is. "Mindig élveztem a versenyzést a Hungaroringen, a mostani pedig igazán fontos hétvége lesz a számunkra" - nyilatkozott a brit Hamilton. Csapattársa, a német Nico Rosberg azt emelte ki, hogy az id?mér? edzésnek különösen nagy a jelent?sége a magyar futamon, ez pedig kedvez az általában egy körön nagyon gyors Mercedeseknek.

    Az id?járás-el?rejelzések szerint a hétvégén nagyon meleg lesz, vasárnapra 35 fokos h?séget jósolnak a meteorológusok, kérdés, hogy a tavalyi Pirelli-gumik átdolgozott verziói hogyan viselkednek majd a mogyoródi aszfaltcsíkon. A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója a június végén rendezett Brit Nagydíjon történt sorozatos defektek és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) döntése nyomán módosította az abroncsokat, és ezeket az átalakított gumikat el?ször a Hungaroringen használják majd a csapatok.

    Mogyoródon egyetlen operat?r, fotós és újságíró sem mehet majd be az edzések és a verseny alatt a boxutcába, és ott a versenyz?k az eddigi 100 kilométer/órás sebesség helyett legfeljebb 80-nal közlekedhetnek, az autók körül dolgozó szerel?knek és csapattagoknak pedig kötelez? a bukósisak. Err?l a módosításról azután határozott az FIA, hogy a Német Nagydíjon a Mark Webber autójára rosszul rögzített hátsó kerék leesett, eltalált egy operat?rt, akit súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.

    A Magyar Nagydíj Forma-1-es programja pénteken 10.00 órakor az els? szabadedzéssel kezd?dik, majd 14.00-kor a második, szombaton 11.00-kor pedig a harmadik gyakorlást rendezik meg. Az id?mér? edzés szombaton 14.00 órakor, a futam vasárnap ugyanebben az id?pontban rajtol. Az M1 az összes szabadedzést, valamint az id?mér?t és a versenyt is él?ben közvetíti.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/24/13/Vettel_az_els_magyarorszagi_sikereert_hajt_a_hetvegen.aspx

    2013. július 24. 15:21
     
  17. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Totálisan esélytelen a Mercedes a Magyar Nagydíjon?

    Totálisan esélytelen a Mercedes a Magyar Nagydíjon?

    A német gyártó csapata továbbra sem találja a végs? megoldást arra, hogy megállítsa a komolyabb gumikopást az autóján. A csapat most egy új technikát próbált ki ennek érdekében.




    Az „illegális” 1000 kilométeres teszt után úgy t?nt, hogy a Mercedes megoldotta a gumikopással kapcsolatos kérdéseit, melyek gyakorlatilag a 2010-es „beszállás” óta üldözi ?t. Nos, mint az utólag kiderült, ez a probléma nem sz?nt meg, és Lewis Hamilton, valamint Nico Rosberg alatt továbbra er?sen küszködik a W04 meleg körülmények között.

    A mez?ny ezen a hétvégén Magyarországon fog versenyezni. Mogyoródon a leveg? h?mérséklete várhatóan a 40°C-ot is el fogja érni, ami az aszfalth?mérsékletet tekintve 54°C fölé is emelkedhet. Új Pirelli abroncsok ide, vagy oda, ez a lehet? legrosszabb hír a németek számára, akik most egy új technikai megoldással próbálkoznak.

    A német Auto Motor und Sport most arról számolt be, hogy a csapat mérnökei az autókra infravörös h?kamerákat szereltek fel, közvetlen az els? légterel?re, figyelvén a gumikopást. Mindez lehet?vé teszi a technikai stáb számára, hogy a verseny ideje alatt folyamatosan részletes adatokat kapjanak a gumik h?mérsékletér?l, és a degradációról.

    A Mercedes eredetileg a fiatal versenyz?k tesztjén szerette volna tesztelni az új elemeit, de az 1000 kilométeres tesztje miatt nem lehetett ott Silverstone-ban, így a passzív DRS fontos frissítése már a Nürburgring el?tt felkerült a gépre. A rendszert els?ként Rosberg próbálhatta ki, de az els? szabadedzés után az már nem kapott helyet az autón. Lehetséges, hogy a Mercedes csak adatgy?jtés céljából szerelte fel a rendszert Németországban.

    Ross Brawn, a Mercedes csapatf?nöke azonban elmondta, nem zárják ki annak a lehet?ségét, hogy újra használják a megoldást a szezon hátralév? részében. Miután a technikai megoldás 2014-ben is szabadon használható, különösen érdemes fejlesztési forrásokat fordítani rá. A passzív DRS azonban az egyik legnagyobb kihívást jelenti a mérnökök számára, akik rendre problémákba ütköznek a leveg? egyenetlen áramlása miatt.
     
  18. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Kerékcsere két másodpercen belül?

    A legjobb Forma-1-es csapatok az elmúlt két évben csaknem a felére csökkentették az kerékcserék idejét.



    A Forma-1 hosszú évtizedekig kizárólag a versenyz?k és az autók teljesítményér?l szólt, az utóbbi években azonban felértékel?dött az egyre gyorsuló, a néz?k számára ráadásul kifejezetten látványos kerékcserék szerepe.

    A legjobb csapatok az elmúlt két évben csaknem a felére csökkentették az abroncsváltások idejét, s a világbajnoki címvéd? Red Bull istálló az idei Malajziai Nagydíjon 2.05 másodperccel minden id?k leggyorsabb kerékcseréjét hajtotta végre. Az eddigi legjobb a McLaren-csapat tavalyi 2.3 másodperces eredménye volt.

    A gyorsaság ugyanakkor a tévedések számát is megnöveli: a három héttel ezel?tti Német Nagydíjon épp a Red Bull gárdája hibázott, Mark Webber autójának jobb hátsó kerekét nem jól rögzítették, majd amikor az ausztrál pilóta elindult a boxból, az abroncs elszabadult, s eltalált egy operat?rt, akit súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba.

    A versenytempó szempontjából azonban óriási jelent?sége van a gyors kerékcseréknek, Sam Michael, a McLaren sportigazgatója például azt mondta, akár három másodpercet is lehet nyerni egy futamon három jól sikerült boxkiállással.

    „Ha megspórolunk egy másodpercet a cserénél, az olyan, mintha a pályán az autónk 10 körön keresztül körönként egytized másodperccel gyorsabb lenne a többieknél” - nyilatkozta Sam Michael.

    A 20-24 f?s szerel?gárdák egy versenyhétvége alatt nagyjából 70 alkalommal gyakorolják a kerékcserét, s ezekre az edzésekre a hétvégi Magyar Nagydíjon is sor kerül majd. Érdekesség, hogy a csapatok az összes ilyen próbát mérik és videofelvételt is készítenek róluk, hogy kés?bb visszanézhessék és elemezhessék ?ket.

    „Azt gondolom, lehetséges két másodperc alá szorítani a kerékcserék idejét, ugyanakkor nagyon veszélyes lenne, ha túlságosan nagy hangsúlyt fektetnénk erre” - mondta Martin Whitmarsh, a McLaren csapatf?nöke, aki úgy gondolja egy-két tizedmásodperc érdekében nem szabad túl nagy nyomás alá helyezni a szerel?ket. „A nagy felel?sségérzet rengeteg hibát generálhat, s ez sokkal inkább dönt? lehet, mint az, hogy 2.3 vagy 2.4 másodperc alatt cserélünk-e kereket.”

    A XXVIII. Forma-1-es Magyar Nagydíj vasárnap 14.00 órakor rajtol a Hungaroringen.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/25/18/Kerekcsere_ket_masodpercen_belul_.aspx

    2013. július 25. 18:07
     
  19. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Vettelé az els? szabadedzés a Hungaroringen

    A világbajnoki címvéd? Sebastian Vettel nyerte a XXVIII. Magyar Nagydíj els? szabadedzését a Hungaroringen.



    Az vb-pontversenyben éllovas német Red Bull-pilóta mögött csapattársa, az idény végén visszavonuló Mark Webber végzett a második, Kimi Räikkönen (Lotus) pedig a harmadik helyen.

    A délel?tti gyakorláson Vettel az els? és a harmadik szektorban is a legjobb id?t autózta, a pálya középs? részén azonban az edzést a negyedik pozícióban befejez? Fernando Alonso (Ferrari) volt a leggyorsabb.

    Az élmez?ny tagjai csak 40-45 perc elteltével gurultak ki úgy a pályára, hogy gyors köröket is teljesítettek, Vettel pedig csak a tréning utolsó 25 percében futott mért köröket.

    A mogyoródi pálya aszfaltjának h?mérséklete 41 Celsius fokos volt a gyakorlás elején, a másfél órás edzés végére pedig elérte a 44 fokot.

    A Marussia csapatnál ezen az edzésen a brit Max Chilton helyett a venezuelai Rodolfo Gonzalez szerepelt, de el?bbi a délutáni gyakorláson már ott lesz a pályán.

    az 1. szabadedzés eredményei:
    1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:22.723 perc
    2. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 1:22.982
    3. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 1:23.010
    4. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 1:23.099
    5. Romain Grosjean (francia, Lotus) 1:23.111
    6. Jenson Button (brit, McLaren) 1:23.370
    7. Adrian Sutil (német, Force India) 1:23.390
    8. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1.23.531
    9. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 1:23.591
    10. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1:23.911
    11. Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber) 1:24.119
    12. Valtteri Bottas (finn, Williams) 1:24.150
    13. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:24.157
    14. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 1:24.204
    15. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:24.299
    16. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 1:24.314
    17. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:24.383
    18. Paul di Resta (brit, Force India) 1:24.608
    19. Charles Pic (francia, Caterham) 1:25.827
    20. Giedo van der Garde (holland, Caterham) 1:26.808
    21. Jules Bianchi (francia, Marussia) 1:27.617
    22. Rodolfo Gonzalez (venezuelai, Marussia) 1:28.927


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/26/11/Vettele_az_els_szabadedzes_a_Hungaroringen.aspx

    2013. július 26. 12:02
     
  20. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Michelisz szerint a Red Bull és Lotus esély a Magyar Nagydíjon

    Michelisz Norbert, a túraautó-világbajnokság (WTCC) magyar pilótája szerint a Red Bull és a Lotus t?nik igazi esélyesnek a Hungaroringen az els? szabadedzés után.



    "A délel?tt látottak alapján kezdetleges képet kaptunk az er?viszonyokról, de az máris látszik, hogy a várakozásoknak megfelel?en a Red Bull és a Lotus autói bírják a legjobban a nagy h?séget" - mondta a Zeng? Motorsport 28 éves pilótája az MTI-nek.

    Hozzátette, úgy t?nik, a tavalyi, de mostanra átalakított szerkezet? Pirelli-gumik - amelyeket Mogyoródon használnak el?ször a csapatok - a Ferrarinak és a McLarennek jelentenek el?nyt, míg a Mercedes autói nem annyira gyorsak ezeken az abroncsokon, mint voltak a korábbiakon.

    "Ez persze nem jelenti azt, hogy a Mercedes versenyz?i nem lesznek ott az els? tízben a hétvégán, de érdekes volt látni, hogy az eddigi egykörös gyors tempójuk elt?nt" - mondta Michelisz.

    A WTCC-ben Honda Civickel versenyz? pilóta a jöv? heti, Argentínában sorra kerül? futamra készül. "A pálya vonalvezetése alapján esélyünk lehet egy jó eredmény elérésére, arra számítok, hogy a dobogóért fogunk harcolni" - mondta Michelisz. Hozzátette: az, hogy jöv?re a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastian Loeb is elindul a WTCC-ben, jót fog tenni a sorozatnak. "Versenyz?i szempontból nagy kihívás lesz ellene rajthoz állni, s nagy dolog lenne legy?zni" - mondta Michelisz.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/07/26/13/Michelisz_szerint_a_Red_Bull_es_a_Lotus.aspx

    2013. július 26. 14:03