Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Forma-1

    Német sajtóértesülés szerint nem csak a Red Bull, hanem a Ferrari is szívesen látná Kimi Räikkönent 2014-ben.
    A nyári szünet kitörésével a legmagasabb fokozatba kapcsoltak az átigazolásokat illet? találgatások, maximumon pörög a "silly season".

    A Magyar Nagydíj hétvégéjén röppent fel, hogy a Red Bull Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen mellett Fernando Alonso iránt is érdekl?dik, benne van a pakliban, hogy a spanyol köt ki Sebastian Vettel mellett.

    Újabb csavarként a német Sport Bild most azt dobta be, hogy az Alonsót esetleg elveszít? Ferrari is megkereste Kimi Räikkönent, aki 2007-2009 között már versenyzett náluk, és aki a csapat eddigi utolsó világbajnoka volt.

    A lap úgy tudja, hogy a Red Bull 15 millió eurós fizetést, eredményprémiumot és a pilóta motokrossz-csapatának támogatását kínálja Räikkönennek, azonban a Ferrari ennél is kedvez?bb ajánlatot tett neki.

    Räikkönen a Magyar Nagydíj el?tt arról beszélt, hogy a 2014-es döntése küls? szemlél?k akár "hülyeségnek" is t?nhet majd - a megjegyzés a ferraris hír után egészen új értelmet is nyerhet.

    A 2007-es bajnok annak ellenére sem mondott soha rosszat a Ferrariról, hogy 2009-ben egy évvel a szerz?dése kifutása el?tt kitették Fernando Alonso kedvéért, egy korábbi nyilatkozatában pedig nem zárta ki, hogy visszatérjen bármelyik korábbi csapatához, akár a McLarenr?l, akár a Ferrariról legyen szó.

    A jelenlegi keverés alapján szinte logikus, hogy pár napon belül az is felröppen majd, hogy Alonso helyet cserél Räikkönennel, visszatér az enstone-i alakulathoz, amellyel - még Renault-ként - két bajnoki címét szerezte.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_ferrari_visszahivja_r/45581/#aktualis
     
  2. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Brawn: az a kihívás...

    Brawn: az a kihívás, hogy a szezon második részében is tartsuk ezt a formát

    Ross Brawn szerint a Mercedes már nincs olyan messzire a tökéletest?l, de sok munka vár rájuk a továbbiakban. Az els? kritikus fontosságú terület a megbízhatóság, mely rendre kibabrál Nico Rosberggel.




    A Mercedes AMG csapatf?nöke két részre bontotta a szezon els? felét, mely a versenyz?kre is igaz: Rosberg az els? felében, Hamilton a másodikban villant a W04-gyel. A csapat azon dolgozik, hogy kiegyensúlyozza a teljesítményt és kiküszöbölje a megbízhatósági problémákat.

    „Úgy gondolom, hogy a szezon els? felét két részre bonthatjuk: az els? öt és a második öt futamra. A második öt futammal különösen elégedett vagyok”- mondta a csapatf?nök. „Elkezdtük felvenni a ritmust és megragadtunk egy jó pillanatot, mellette felvettünk egy er?s formát is. Hármat megnyertünk az utóbbi öt nagydíjból. Elkezdtük versenyen elért eredményekre váltani a pole pozíciókat”- emelte ki Brawn.

    „Még mindig messzire vagyunk a tökéletest?l és nagyon sok teend? vár ránk, ugyanakkor egy elég er?s pillanatot viszünk át magunkkal a szezon második felébe”- jegyezte meg.

    A Mercedes három gy?zelmet és négy pole-t szerzett a legutóbbi öt futamon. Vajon tartható ez a forma a nyári szünet után is?

    „Ez jelenti a nagy kihívást számunkra – az, hogy fenntartsuk ezt a formát. Mellette ott vannak azok a kemény kihívások is, melyeket a következ? szezon tartogat. Az lesz a trükkös, hogyan egyensúlyozzunk ezek között. A csapatban jelenleg remek szellem uralkodik, és azt is tudom, milyen dolgok következnek majd a technikai oldalon. Idén elég jók vagyunk a technikai újítások terén, mivel amit elviszünk magunkkal a versenypályára, az általában m?ködik is”- méltatta a csapatot a szakember.

    „Az elkövetkez? versenyekre is érkezik pár dolog, ami extra lökést és hozzájárulást jelent ahhoz, hogy megtartsuk ezt a formát. Mivel nagyon sok verseny a tengerentúlon lesz, és a következ? szezon is komoly kihívásokat tartalmaz, nem gondolom, hogy óriási technikai innovációk lesznek a szezon második részében.”

    A kezdeti nehézségek után úgy t?nik, Hamilton is ráérzett a W04-re és sikerült beilleszkednie az új környezetbe. „Ha egy olyan kaliber? versenyz? csatlakozik a csapathoz, mint Lewis, akkor nagyon komolyak az elvárások. De minden versenyz?nek szüksége van egy kis id?re, mire beilleszkedik, hogy megismerjen minden apró nüánszot, megértse, hogyan m?ködik a csapat, és hogyan nyomja meg a megfelel? gombokat – nemcsak a csapatban, hanem a kormányon is”- jegyezte meg mosolyogva.

    „Meg kell értenie, hogyan funkcionál a csapat. Nekünk pedig azt kell megérteni, ? hogyan m?ködik. Megérteni az üzeneteket, amivel szolgál, és azok fontosságát. Minden versenyz?, ahogy minden ember, különböz?. Szóval eltartott egy ideig, de remek jeleket látok; különösen az utóbbi futamokon, melyek igazán jók voltak. Izgatott vagyok, hogy hova vezet a Lewisszal közös utazásunk. Jelenleg még nem tudjuk, hol vannak a határai.”

    Közben Rosberget sorozatosan m?szaki hibák állítják meg vagy akadályozzák. „Mindig is aggódunk a megbízhatóság miatt”- felelte arra a kérdésre, mindez mennyire aggasztó a folytatásra nézve.

    „Mindig is a lista élén van – ha nem fejezel be egy versenyt, akkor nem is kapsz pontokat. Frusztráló volt, hogy gondjaink vannak az autóval, és duplán frusztráló Nicónak, hogy csak az ? autójával. Volt két karosszériaproblémánk az év elején, amiket stabilizáltunk, majd volt egy motorhiba legutóbb. Utóbbi nagyon furcsa volt, mert szerintem 2008 óta nem volt ilyen. Jelenleg is nyomozzuk a motorhiba okát, mivel ez nagyon szokatlan volt; nem tudjuk, mi történt, de a megbízhatóság kritikus fontosságú egy Forma-1-es csapatnak. Próbálunk nemcsak keményebben dolgozni ezen, hanem intelligensebb módon tesszük mindezt. Folyamatosan végigmegyünk az ezzel kapcsolatos munkafolyamatokon, de még nem vagyunk elég jók ezen a téren.”

    http://www.f1-live.hu/f1-hirek/brawn-az-a-kihivas-hogy-a-szezon-masodik-reszeben-is-tartsuk-ezt-a-format/
     
  3. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Ferrari nem tud Raikkönen érkezésér?l

    A Ferrari nem tud Raikkönen érkezésér?l

    A Scuderia Ferrari pletykának min?sítette azokat a híreket, miszerint a finn „Jégember” 2014-t?l újra Maranellóban dolgozhat.




    Kimi Räikkönen jelenleg az egyik legkeresettebb versenyz? a piacon. 2007 Forma-1 világbajnokáról az a hír járja, hogy a Lotus és a Red Bull mellett a Ferrari menedzsmentjével is tárgyalásban áll egy esetleges 2014-es szerz?dést illet?en.

    Mika Salo, a korábbi F1-es versenyz? szerint elképzelhetetlen, hogy a honfitársa újra Maranellóban dolgozzon, ahol 2007-ben világbajnoki címet nyert. A versenyz? és Luca di Montezemolo elnök köztudottan nem ápol egymással jó kapcsolatot, így ez az opció nem feltétlen reális, még akkor sem, ha valami csoda folytán Fernando Alonso valóban a Red Bullhoz szerz?dik.

    A Ferrari reagált a sajtóban megfogalmazott hírekre, és azokat egyszer?en pletykának min?sítette. Montezemolo a DPA német hírügynökségek adott nyilatkozatában azt mondta, hogy ezek a hírek valóban csak pletykák és a nagy nyári szünetben sok az ezzel kapcsolatos jelentés.

    „Mindazoknak, akiknek rövid távú a memóriája, elmondom, hogy egy évvel ezel?tt egy olyan listát jelentetett meg a sajtó, amin az összes mez?nyben szerepl? versenyz? neve szerepelt Felipe Massa utódlását illet?en.”

    A Lotus mindeközben továbbra is azért harcol, hogy a 2014-es felállása változatlan maradjon a jelenlegihez képest.

    „A döntés még nem született meg ezzel kapcsolatban. Akár már augusztusban is megszülethet a döntés, de hogy ?szinte legyek, ez nem t?lem függ.” – mondta Eric Boullier csapatf?nök az orosz Championat lapnak arra a kérdésre válaszolván, hogy Räikkönen mikor hozza meg a döntését a folytatásról.

    „Az igaz, hogy egy teljesen új versenyz?i felállás nem lenne jó. A legjobb megoldás az lenne, ha Kimi és Romain is maradna. Általában mindig fontos, hogy legalább egy versenyz?t megtartsunk, független attól, hogy a szabályok mennyire változnak meg, vagy sem.”

    Boullier már korábban meger?sítette Grosjean helyét, aki 2014-ben is a Lotus pilótája lehet.

    http://www.f1-live.hu/f1-hirek/a-ferrari-nem-tud-raikkonen-erkezeserol/
     
  4. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Mercedes er?sebb lesz a szezon második felében

    2013.08.02, péntek 06:00

    A Mercedes figyelmeztette riválisait, várhatóan még er?sebbek lesznek a szezon második felében.
    Lewis Hamilton magyarországi gy?zelmével a brit pilóta és a brackley-i csapat visszatért a világbajnoki küzdelembe.

    A csapatf?nök, Ross Brawn tudja, milyen kihívások állnak a csapat el?tt, de úgy gondolja, hogy a m?szaki fejlesztéseknek köszönhet?en a csapat tovább javuló teljesítményével sikerül elérni a célt.

    "A csapatban jelenleg nagyszer? a hangulat és tudom, milyen m?szaki újításaink lesznek" - mondta el Brawn. "Az idei évben jó m?szaki fejlesztéseket végzünk és azok a megoldások, melyeket a pályára vittünk, m?ködtek. A következ? néhány versenyen lesznek még újítások, amelyek extra lendületet adhatnak a szezon második felében."

    Brawn szerint az egyik legbiztatóbb tényez? a Mercedes jelenlegi helyzetében az a lendület, amelyet az elmúlt versenyeken vettek - az utóbbi három futam során Lewis Hamilton volt a legtöbb pontot begy?jt? pilóta.

    "Azt hiszem a szezon els? fele nagyjából két részre osztható - az els? öt versenyre és a második öt versenyre. Nagyon elégedett vagyok a második öt versennyel. Elkezdtük felvenni a lendületet és meger?södni. Az elmúlt öt versenyb?l hármat megnyertünk és a pole pozíciókat a versenyen eredményekre tudtuk váltani. Messze nem tökéletes ez a helyzet és még sokat kell tenni, de a lendület, mellyel a szezon második felére készülhetünk nagyon er?s."

    [​IMG]

    A csapatf?nök úgy gondolja, alakulata még csak most kezdi kiaknázni Lewis Hamilton el?nyét - és véleménye szerint a dolgok még tovább javulhatnak.

    "Egy kis id?be telt, de nagyszer? jeleket látok és különösen az elmúlt néhány verseny volt nagyon, nagyon jó. Lendületbe jöttünk és jó irányba indultunk. Nem tudjuk hol a határ; egy utazásban vagyunk Lewis-zal és nem tudom hol a határ."

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81550/a-mercedes-erosebb-lesz-a-szezon-masodik-feleben
     
  5. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Kimi Räikkönen

    Kimi nélkül az F-1 csak unalmas körözés
    Nyolc indok, amiért Räikkönen a mez?ny legjobbja

    Miért rajonganak érte milliók? Mit?l szimpatikusabb Räikkönen, mint egy tervszer?en tenyésztett, skatulyából kihúzott, szépen mosolygó bajnok? Valószín?leg mindenki tud pár indokot, érvet felhozni példaképp, de mi nem elégedtünk meg ennyivel! Kimi népszer?ségét kutatva összegy?jtöttük azt a nyolc tényez?t, amelyek megdönthetetlenül bizonyítják, hogy a finn pilóta nélkül csak unalmas körözés lenne a Forma-1!

    1. Jól áll neki a gorilla jelmez - Kimi mindig híres volt önfej? természetér?l. ?t nem érdekli, ha csapata dollármilliókat veszít, mert sérülése miatt kénytelen kihagyni pár futamot. Egyszer?en hajtja a vére, ezért 2007-ben, mindenki tudta nélkül, gorillajelmezben indult egy helyi csónakversenyen.

    2. Tudja mit csinál - Ezt talán ragozni sem kell, A 2012-es szezon magasan legszórakoztatóbb rádióbeszélgetését is neki köszönhetjük, azóta tudjuk, hogy Kimi versenymérnökének láblógatás az élet, felesleges tanácsokkal, adatokkal tömnie pilótáját, ? tudja mit csinál!

    3. Brutálisan ?szinte - Vettel diplomatikusan cs?ri-csavarja a szavakat, Alonso összeszorított foggal dühöng ha kényes kérdést kap, ellenben Raikkonen rágódás nélkül önti mondatokba mondanivalóját, legyen szó el?zésr?l, vagy a klotyóban töltött percekr?l.

    4. Mindent imád ami benzint éget - Nyilván ez szinte az összes pilótáról elmondható, de azért kevesen hagyják ott a mez?ny legnagyobb hír? istállóját azért, hogy a rali-világbajnokság mez?nyében tébláboljanak. A finn pilótát viszont vonzotta a WRC, ezért belevágott. Esett-kelt, de nyakamat rá, hogy jól érezte magát, és úgy t?nik, neki csak ez számít.

    5. Buliban nem ismer tréfát - Igen, igen a jó öreg pletyka: KIMI EGY ALKESZ! Pedig nem bulizik többet, mint átlagos kortársai, csak az F-1 mez?nyben t?nik kakukktojásnak, hogy néha elcsúszik a szeszen. Nem vesz fel felesleges álszent pózokat, ahogy minden másban ebben is ?szinte, saját magát adja.

    6. Magasról tesz a sajtóra - Orr alatt elnyammogott félmondatai között igazi aranyköpések bújnak meg, ha pályafutása végén kiadnak egy Räikkönen összest, garantáltan viszik majd mint a cukrot.

    7. Látszatra sohasem izgul - A Jégember becenév nem véletlen, Kimi ha nyer, ha veszít sosem ereszt el egy félszeg félmosolynál többet, legyen akármilyen forró a helyzet, arca javarészt merev jégtömbre emlékeztet.

    8. Piszkosul gyors, és kiegyensúlyozott pilóta - Az elmúlt 15 év legnagyobb tehetsége, 23 együléses autóban töltött futam után robbant be a Forma-1-be, tehát nem mondhatjuk, hogy kifejezetten célszerszámnak tenyésztett kamaszként érkezett volna. Ennek ellenére töretlen sikerrel szerezte a pontokat, a Schumacher úthenger évei alatt többször állt dobogón, s?t nyert is, de a csúcsra a Ferrarival ért fel a 2007-ben szerzett világbajnoki címmel. Ennek ellenére úgy t?nik, igazi helyét a Lotus csapatánál találta meg, ahol eddig elképeszt?en teljesít, futószalagon dobogón végez, és a 2012-es Bahreini futam óta minden esetben hozott pontot a csapatnak.
    http://www.vezess.hu/forma1/kimi_nelkul_unalmas_lenne/45759/#aktualis
     
  6. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1

    A 2014-es mez?ny eddig

    Az augusztusi uborkaszezon jó alkalom arra, hogy a találgatásokat is figyelembe véve megpróbáljuk feltölteni a 2014-es rajtrácsot, ahol az év végén távozó Mark Webber helyére az elmúlt három évben verhetetlen Red Bullba Kimi Raikkönen, Daniel Ricciardo és talán Fernando Alonso is szívesen beülne. De mit is lehet biztosan tudni a pilótapiacról a Crash.net szerint?

    [​IMG]


    A 2014-es szezonra szerz?déssel rendelkez? pilóták:

    Sebastian Vettel Red Bull-Renault
    (Hivatalosan a 2015-ös szezon végig)

    Fernando Alonso Ferrari
    (Hivatalosan 2016 végéig, opcióval 2014-re és azon túlra?)

    Jenson Button McLaren-Mercedes
    (Több éves szerz?dés, amit 2011 októberében írt alá)
    Sergio Perez McLaren-Mercedes
    (Több éves szerz?dés, amit 2012 októberében írt alá)

    Lewis Hamilton Mercedes
    (2015 végéig szóló szerz?dés)
    Nico Rosberg Mercedes
    (Több éves szerz?dés, amit 2011 novemberében írt alá)

    Még meger?sítésre váró pilóták:

    Felipe Massa Ferrari
    (A szerz?dése a 2013-as szezon végén lejár)

    Kimi Raikkönen Lotus-Renault
    (Két éves szerz?sét írt alá 2011 novemberében, a második évre opcióval)
    Romain Grosjean Lotus-Renault
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)

    Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)
    Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)

    Paul Di Resta Force India-Mercedes
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dét, valószín?leg csak egy évre)
    Adrian Sutil Force India-Mercedes
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dét, valószín?leg csak egy évre)

    Pastor Maldonado Williams-Renault
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)
    Valtteri Bottas Williams-Renault
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)

    Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)
    Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)

    Charles Pic Caterham-Renault
    (2012 novemberében egy több évre szóló szerez?dést kötött)
    Giedo van der Garde Caterham-Renault
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)

    Max Chilton Marussia-Cosworth
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)
    Jules Bianchi Marussia-Cosworth
    (A 2013-as szezonra írt alá szerz?dést, a szerz?dés hosszát nem jelentették be)

    Visszavonul:

    Mark Webber Red Bull-Renault
    (A Sportkocsi Világbajnokságba folytatja a Porschéval).

    2013.08.12, hétf? 07:00

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81734/a-2014-es-mezony-eddig
     
  7. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1

    Alonso: Háborús lépés, vagy a Háború m?vészete?

    Vajon Fernando Alonso az elmúlt futamok gyenge teljesítményét követ?en leadott nyilatkozataival megkezdte a menekülést a Ferraritól, vagy csak be akarja rúgni a Ferrari motorját? Az is el?fordulhat persze, hogy a riválisok ellen indított taktikai játszmát. Fejtegessünk kicsit!

    [​IMG]


    Fernando Alonso szeretete és elkötelezettsége a japán szamuráj filozófus, Miyamoto Musashi felé jól dokumentált: elég csak megnézni a hátára és nyakára tetovált harcost, akit rendre segítségül hív a csatákban. Az Öt gy?r? könyvét azonban gyakrabban is forgathatná tekintve, hogy a Magyar Nagydíj utáni kifakadását sokan nem tudták mire vélni. Gyakran használja a kardforgató mester bölcsességét arra, hogy tanuljon hibáiból és fejl?djön, ugyanakkor arra is rá kellene jönnie, hogy ellene is képesek lehetnek ugyanezt felhasználni ellenfelei. Ideje volt segítségül hívni a szamuráj filozófiát.

    „Ha a csatában sikerül meghátrálásra kényszeríteni ellened, a gy?zelem már a tiéd is.”

    Musashi idézete tökéletesen illik a Ferrari és Alonso párosának esetére, mely a Magyar Nagydíj hétvégéjén érte ?ket. Bármi is késztette a spanyol menedzserét, Luis Garcia Abadot arra, hogy a Red Bull motorhome-jába tévedjen és Christian Hornerrel csevegjen, azoknak, akik szeretnek összeesküvés elméleteket és pletykákat gyártani, meg is adta a táptalajt. Ha a Háború M?vészetét követjük, fel lehet fogni úgy is, hogy csupán manipulálják az ellenfelet abból a célból, hogy a végjáték nekik kedvezzen. Ez az ellen hátrálásra késztetésével kezd?dik. Ami ezt a sportágat illeti: ez tiszta háború, csak nem fegyverekkel.
    Tény, hogy az Abad és Horner közti társalgás részletei sosem fognak napvilágot látni. Amennyiben úgy döntenek, hogy felhozzák a témát és beszélnek róla, akkor sem valószín?, hogy mindketten ugyanazt fogják mondani. Az ügynök ugyan állítja, hogy csupán Carlos Sainz Jr. jöv?jér?l ejtettek pár szót, a Red Bull közelmúltban történt mozgolódása Alonso felé adhat okot a gyanakvásra. Két verzió lehetséges tehát, az igazság pedig talán pont a kett? között rejlik.

    Miért kell azon meglep?dni, hogy a sportág egyik legnagyobb sztárjának menedzsere találkozik a jelenkori legjobb csapatának vezet?jével. Adott jöv?re egy üres versenyülés és miért ne beszélhetnék meg, mi jelenleg az aktuális helyzet a saját oldalukon. Az lenne inkább a meglep?, ha nem tennék meg. Azzal sem biztos, hogy érdemes vitába szállni, hogy Abad végzi a munkáját és tájékoztatja a Red Bullt ügyfele aktuális helyzetér?l, már ami a szerz?dését és lelkiállapotát illeti. Lehet, hogy Horner érdekl?dött a Ferrari pilótája fel?l, konkrétan arról, hogy mennyire lekötött jelenleg Alonso. Minden egyes menedzser els?számú feladatai közé tartozik, hogy tudja, mi a helyzet a csapatok környékén, hol van szabad hely és hogy érez a pilóta, akinek dolgozik. Ugyanez a helyzet a csapatf?nökökkel, akiknek tisztában kell lenniük azzal, melyik pilóta elérhet? egy esetleges szerz?dés felajánlása el?tt.

    Nagy a különbség azonban aközött, hogy egy pilóta elérhet? egy csapat számára, vagy érdekli is egy versenyülés és kapható a váltásra. Ez már majdnem politika. Ahol pénz van, ott az ismeretség hatalom, ez az élet minden területén áll.

    „Az egyetlen ok, amiért egy harcos életben marad az, hogy harcol és egyetlen indok, amiért harcol, hogy gy?zzön.”

    [​IMG]

    Bármit is talál ki a média, bármilyen feltevések és pletykák születnek a Ferrariról és Alonsóról, egyetlen tényt senki nem cáfolhat meg. A csapat semmit nem akar annál jobban, mint hogy a spanyollal nyerjen világbajnoki címet. Alonso pedig mindennél jobban akarja, hogy a Ferrarival legyen újra bajnok. Ez a történet itt kezd?dött és itt is ér véget.

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81780/alonso-haborus-lepes-vagy-a-haboru-muveszete
     
  8. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    F 1

    Ferrari: Alaptalanok a Raikkönen pletykák

    A Ferrari cáfolta, hogy Kimi Raikkönen ülhetne valamelyik jelenlegi pilótájuk, Fernando Alonso, vagy Felipe Massa helyére. A csapat szerint nincs alapja az ilyen pletykáknak.

    [​IMG]

    A finn média korábban arról számolt be, hogy a szerz?dés már megköttetett és a Lotus pilótája Massa helyét foglalja el. Az olasz csapat azonban cáfolta a pletykát, de nem zárta ki az ötlet megvalósíthatóságát.

    "Eddig nem figyeltük a pilótapiac helyzetét" - közölte a csapat szóviv?je.

    Az alakulat célja, hogy Alonsónak újra világbajnoki esélyei lehessen.

    "Ez jelenleg els?dleges célunk. A pilóták jelenleg nem jelentenek problémát számunkra, habár Felipét szerettük volna lecserélni."

    Ha a csapat igénybe veszi Raikkönen szolgálatait, akkor a finn pilóta visszatérhet ahhoz a csapathoz, ahol 2007-ben világbajnoki címét szerezte.
    f1hungary.fw.hu 2013.08.14, szerda 20:41

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81838/ferrari-alaptalanok-a-raikkonen-pletykak
     
  9. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1

    Lotus: A második hely kevés A Lotus F1 Team el?retekint a szezon tizenegyedik versenyére, a Belga Nagydíjra.[​IMG] A nyári szünet el?tt második lettél a Hungaroringen; mennyire lenne jó egy fokkal feljebb állni a dobogóra Spában?
    Szokás szerint jó eredményt szoktam elérni a Belga Nagydíjon, de ami korábban történt az most nem segít. Természetesen nem is árt és nagyszer? lenne ötödik alkalommal gy?zni Spában. Az extra pontok mindig jók és ha megnyersz egy futamot, akkor senki nem kap több pontot nálad.

    Milyen emlékeid vannak a pályáról?

    Csak jó emlékeim vannak Spáról és nagyszer? versenyezni itt. Máshol nem élsz át ilyen érzéseket. Nagyszer? versenyezni egy modern versenyautóval egy olyan pályán, amely nagy hagyományokkal rendelkezik.

    Milyen kihívást rejteget a pálya és ez feküdhet az E21-nek?

    Spa nagy kihívást jelent gyors kanyarjaival és megfelel? beállításra van szükség. Ahogyan az idei évben már többször láttuk egy jó rajtpozíció különösen fontos. Ez Spában is így lesz, bár itt könnyebb el?zni, mint néhány más pályán. Fontos, hogy aerodinamikailag jó autód legyen, amely megbirkózik a gyors kanyarokkal és ez egy hosszú kör, így fenn kell tartani a legjobb ritmust. Sok minden függ az id?mér? edzés eredményét?l, így pénteken és szombaton megfelel? beállítást kell találni és er?s id?mér? edzésre van szükség szombat délután. Nem tudom, fekszik-e majd a pálya idei autónknak. Tavaly nem voltunk nagyon er?sek itt. Azt hiszem, ennek tudjuk az okait és az idei évben jobb autóval rendelkezik, de elég jó-e a gy?zelemhez? Majd vasárnap meglátjuk.

    Miért voltál korábban ennyire jó Spában?

    Néha vannak pályák, ahol minden simán megy, de vannak más pályák, ahol nincs szerencsém. Természetesen mindent megteszünk a futam megnyerése érdekében. Néhányszor már állhattam Spában a dobogó legfels? fokán és szeretnék újra ott lenni.

    Mi a helyzet a világbajnoksággal?

    Most visszaszereztem a második helyet, amely jól jött a nyári szünet el?tt. Seb (Vettel) el?tt végeztem Magyarországon, így nyilvánvalóan több pontot szereztem, mint ?. Ahhoz, hogy le tudjuk gy?zni, futamokat kell nyerni és ha folyamatosan második helyen végzünk, ahogyan tettük már többször az idei évben, az valószín?leg nem lesz elég a bajnoki cím megszerzéséhez, de soha nem lehet tudni, mi történik.

    Hol lehetne javulni?

    Nos, nyilvánvalóan a szombati id?mér? edzéseke nehezen boldogulunk, ennek fizetjük meg az árát, de a futamon jó autónk van. Most a gumik egy kicsit mások, meg kell pontosan tudni, hogyan lehet ?ket használni. A Hungaroringen javulást értünk el, így Spában talán könnyebb helyzetben leszünk, de ezzel mindenki így van. A gy?zelemhez mindig jobb az élr?l indulni.

    Csak reszlet a cikkbol,teljes cikk,itt:

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81885/lotus-a-masodik-hely-keves
     
  10. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Sport Bild: Räikkönen helyett Ricciardo lesz Vettel csapattársa

    Német sajtóértesülés szerint nem Kimi Räikkönen, hanem az ausztrál Daniel Ricciardo lesz jöv?re a háromszoros világbajnok Sebastian Vettel csapattársa a Red Bullnál.



    A Sport Bild internetes kiadásának híradása szerint a 24 éves pilóta váltja honfitársát, a távozó Mark Webbert. A jelenleg a Toro Rossónál - a Red Bull fiókcsapatában - szerepl? Ricciardót maga Dietrich Mateschitz istállótulajdonos kérte a német sztár mellé, így Vettelhez hasonlóan végigjárhatja az osztrák energiaital-gyártó utánpótlás-programját.

    Az ausztrál "felemelése" egyben azt jelentené, hogy nem a sokak által a másik Red Bull-pilótaülés els? számú várományosának tartott Räikkönen lett a befutó. A világbajnok finn versenyz? idén a Lotust er?síti, és a második helyen áll a vb-pontversenyben Vettel mögött.

    A Red Bull egyel?re nem kívánta sem meger?síteni, sem cáfolni az értesülést.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/08/18/15/Sport_Bild_Raikkonen_helyett_Ricciardo_lesz_Vettel_csapattarsa.aspx

    2013. augusztus 18. 15:22
     
  11. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso: Remélem Spában fordul a kocka

    Fernando Alonso bízik benne, hogy a néhány éve tartó belgiumi vessz?futása véget ér és er?s eredményt ér el a hétvégén.

    Alonso soha nem nyert még Belgiumban, kilenc futamon állt rajthoz, melyb?l ötöt id? el?tt fejezett be.

    Az egyik kiesését tavaly könyvelhette el, amikor a spanyol pilóta áldozata lett a Romain Grosjean okozta rajtbalesetnek.

    "Jól mentem 2005-ben, amikor második lettem és a Formula-3000-ben is jól teljesítettem" - mondta el Alonso. "Eddig soha nem volt valódi esélyem a gy?zelemért harcolni és gyakran kiestem Spában, általában szerencsétlenség miatt, vagy m?szaki probléma miatt, esetleg saját hibából. Így nagyszer? lenne az idei évben ezt feledtetni, az elveszített pontokat behozni."
    [​IMG]

    Alonso szerint a Spa-Francorchamps-i pálya különleges kihívást jelent.

    "Ez egy nagyon különleges pálya, mindig magasan van az adrenalin szinted, mivel a pálya tengerszint feletti magassága folyamatosan változik és a kanyarok nagyon gyorsak, ezek teszik fantasztikus élménnyé a pilóta számára az egészet. Egy kör Spában olyan, mint más pályán húsz, ami az izgalmat és az adrenalint illeti."

    A pálya természete miatt a megfelel? beállítást megtalálni nagyon trükkös.

    "A legjobb beállításhoz komoly aerodinamikai kompromisszumra van szükség, mert az els? és a harmadik szektor hosszú egyenesekb?l áll, ahol minimális leszorítóer?re van szükség, azért, hogy a lehet? legnagyobb sebességet tudd elérni, majd ott van a középs? szektor, ahol sok a kanyar, ott pedig maximális aerodinamikai leszorítóer? szükségeltetik. Így a megfelel? egyensúly megtalálása mindig nagyon összetett dolog Spában, ezért erre fogunk koncentrálni a szabadedzésen."

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81984/alonso-remelem-spaban-fordul-a-kocka
     
  12. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Tények és számok - Belga Nagydíj

    A nyári szünetet követ?en a száguldó cirkusz mez?nye a Belga Nagydíjon tér ismét vissza a legendás Spa-Francorchampsi pályáról a legfontosabb információkat a GPUpdate.net gy?jtötte össze.

    [​IMG]

    Pálya: Spa-Francorchamps
    Menetirány: Az óramutató járásával megegyez?
    Kanyarok száma: 19
    Körök száma: 44
    A futam napja: 2013. augusztus 25
    A pálya megnyitása: 1921
    Az els? nagydíj: 1950
    Körrekord: 1:47.263 (Sebastian Vettel, Red Bull Renault 2009)
    A pálya hossza: 7.004 km (4.352 mérföld)
    A verseny távja: 308.052 km (191.414 mérföld)

    Menetrend:
    Augusztus 23 péntek
    Els? szabadedzés: 10:00-11:30
    Második szabadedzés: 14:00-15:30

    Augusztus 24 szombat
    Harmadik szabadedzés: 11:00-12:00
    Id?mér? edzés: 14:00-15:00

    Augusztus 25 vasárnap
    A futam: 14:00-16:00

    Betétfutamok:
    GP2
    GP3
    Porsche Supercup

    Versenybíró: Derek Warwick

    DRS zónák:
    1-es zóna: Célegyenes
    2-es zóna: Kemmel egyenes

    Sebességhatár a bokszban:
    80 km/h – szabadedzések, id?mér? edzés és a futam
    Üzemanyag fogyasztás: 3.3 kg körönként
    Végsebesség: 330 km/h (205 mph)
    Fékzónák száma: 8 (könny?)
    Maximális G er? a kanyarokban: 4 G (3-as kanyar)
    Gumiabroncsok: Közepes (Fehér), Kemény (Narancssárga)

    Id?járás el?rejelzés:
    Péntek – Felh?s, 14-24°C
    Szombat – Es?s, 15-26°C
    Vasárnap – Es?s 13-21°C

    Következ? futam:
    Olasz Nagydíj 2013. szeptember 8.

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/81996/tenyek-es-szamok-belga-nagydij
     
  13. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Vettel volt a leggyorsabb Belgiumban

    Sebastian Vettel csapattársát, Mark Webbert megel?zve a leggyorsabb kört teljesítette a Belga Nagydíj második szabadedzésén.

    [​IMG]

    Vettel szabadedzése azonban keser?re sikeredett, a német pilóta jobb hátsó defektet kapott 20 perccel az edzés leintése el?tt, amikor hosszú etapot teljesített a közepes keveréken. Végül Vettel autóján teljesen szétszakadt a gumi, miközben a boxba próbált visszajutni.

    A Pirelli a két legkeményebb keveréket szállította Spába azért, hogy a lehet? legjobban meg tudjanak birkózni az extrém terheléssel és korlátozták a guminyomást és a d?lésszöget.

    Vettel és Webber korán az élre állt, majd tovább növelték el?nyüket, amikor a mez?ny a Pirelli közepes keverékére váltottak, végül az edzést több, mint hét tizedmásodperces el?nnyel zárták.

    Vettel már a kemény keveréken is a leggyorsabbnak bizonyult és csak akkor szorult hátrébb, amikor Webber a lágyabb keverékre váltott és 1:49.390-re szorította le a körid?t. A német pilóta azonnal válaszolt és 1:49.331-gyel visszavette az els? helyet, amely elég volt az els? hely megtartásához, mivel nem sokkal ezt követ?en a csapatok elkezdtek a hosszabb etapokon dolgozni.

    Csak négy pilóta - Romain Grosjean, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Kimi Räikkönen - tudott egy másodpercen belülre kerülni Vettel idejéhez.

    Fernando Alonso, aki rövid ideig a leggyorsabb volt a Ferrarival, megel?zte a McLaren pilótáját, Sergio Perezt és a Mercedest kormányzó Nico Rosberget.

    A Force India párosa, Paul di Resta és Adrian Sutil a 10. és 11. helyen zártak, megel?zve a Magyar Nagydíjat megnyer? Lewis Hamiltont, aki szenvedett autójának kezelhet?ségével.

    Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado, Jenson Button és Daniel Ricciardo követte a brit pilótát, utóbbi több, mint 1.2 másodperccel maradt el csapattársától.

    Giedo van der Garde az egyetlen balesetet okozta az edzés során. Caterhamjének hátulja megcsúszott és a Stavelot-Paul Frere résznél a gumifalba csapódott. A holland pilóta, aki végül a 19. helyen zárta az edzést sértetlenül megúszta az esetet.

    A Belga Nagydíj harmadik szabadedzése szombaton, helyi id? szerint 11 órakor veszi kezdetét.

    Belga Nagydíj - 2. szabadedzés végeredménye:

    Hely Versenyz? Csapat Id? Körök
    1 Sebastian Vettel Red Bull 1:49.331 22
    2 Mark Webber Red Bull 1:49.390 34
    3 Romain Grosjean Lotus 1:50.149 34
    4 Felipe Massa Ferrari 1:50.164 27
    5 Jean-Éric Vergne Toro Rosso 1:50.253 28
    6 Kimi Räikkönen Lotus 1:50.318 33
    7 Fernando Alonso Ferrari 1:50.510 21
    8 Sergio Perez McLaren 1:50.536 27
    9 Nico Rosberg Mercedes 1:50.601 33
    10 Paul di Resta Force India 1:50.611 27
    11 Adrian Sutil Force India 1:50.629 30
    12 Lewis Hamilton Mercedes 1:50.751 27
    13 Nico Hülkenberg Sauber 1:50.972 33
    14 Pastor Maldonado Williams 1:50.991 28
    15 Jenson Button McLaren 1:51.195 28
    16 Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:51.447 26
    17 Valtteri Bottas Williams 1:51.568 28
    18 Esteban Gutiérrez Sauber 1:51.644 26
    19 Giedo van der Garde Caterham 1:53.157 21
    20 Charles Pic Caterham 1:53.251 29
    21 Jules Bianchi Marussia 1:53.482 28
    22 Max Chilton Marussia 1:54.418 12

    http://www.formula.hu/hirek/153/451/82096/vettel-volt-a-leggyorsabb-belgiumban
     
  14. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Belga Nagydíj - Id?mér? edzés végeredménye:

    [​IMG] http://kepfeltoltes.hu/130824/F1_B_id_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
     
  15. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Forma 1-Belga Nagydíj

    A címvéd? és a pontversenyben élen álló Sebastian Vettel nyerte a Belga Nagydíjat, a világbajnoki sorozat 11. futamát.



    Az idén ötödször, pályafutása során pedig 31-edszer diadalmaskodó Red Bull-pilóta mögött Fernando Alonso (Ferrari) zárt a második, Lewis Hamilton (McLaren) pedig a harmadik helyen.

    A rajtot a pole pozícióból kezd? Lewis Hamilton jól kapta el, ám néhány kanyarral kés?bb megel?zte ?t a második helyr?l induló Vettel, mögöttük pedig a szintén német Nico Rosberg el?zte meg az idény végén búcsúzó Mark Webbert. Az els? kör végén így Vettel, Hamilton, Rosberg volt a sorrend, a negyedik helyen pedig már a kilencedikr?l indult Alonso haladt, utána pedig Webber és Jenson Button száguldott. A hatodik körben a kétszeres világbajnok Alonso megel?zte Rosberget is, és feljött a harmadik helyre. A vb-pontversenyben második Kimi Räikkönen viszont csak a kilencedik helyen autózott.

    Az els? kerékcseréket követ?en Vettel meg?rizte éllovas pozícióját, ?t némileg lemaradva Alonso és Hamilton követte, majd Rosberg és Webber következett. Hátrébb Räikkönen látványos el?zésekkel próbált javítani helyzetén. A mez?nyben utolsóként Romain Grosjean ment ki a boxutcába b? féltávnál, a 23. körben. Három körrel kés?bb Räikkönen fékhiba miatt feladta a versenyt, ezzel eld?lt, hogy nem tudja tovább javítani rekordját, azaz sorozatban 28. versenyén is pontot szerezni.

    Pastor Maldonado és az ötödik helyr?l rajtolt Paul Di Resta karambolozott a boxutca bejáratánál, utóbbi kiállni kényszerült, majd a legjobbak sorra jöttek másodjára is kereket cserélni. Vettel maradt az els? helyen, mögötte Alonso, Hamilton, Rosberg és Webber haladt tíz körrel a vége el?tt. A hátralév? id?ben - noha sokan tartottak a hajrára esetleg megérkez? es?t?l - már nem változott a helyzet, így az összetettben immár 46 ponttal vezet? német sztár és a Red Bull nagy lépést tett sorozatban negyedik világbajnoki címe felé.

    A világbajnoki sorozat következ? versenyét, az Olasz Nagydíjat két hét múlva rendezik Monzában.

    Belga Nagydíj, végeredmény 44 kör, 308,052 km):
    1. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 1:23:42.196 óra
    2. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 16.869 mp hátrány
    3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 27.734 mp h.
    4. Nico Rosberg (német, Mercedes) 29.872 mp h.
    5. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 33.845 mp h.
    6. Jenson Button (brit, McLaren) 40.794 mp h.
    7. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 53.922 mp h.
    8. Romain Grosjean (francia, Lotus) 55.846 mp h.
    9. Adrian Sutil (német, Force India) 1:09.547 perc h.
    10. Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) 1:13.470 p h.
    pole pozíció: Hamilton
    leggyorsabb kör: Vettel 1:50.756 perc


    A világbajnoki pontversenyek állása 11 futam után (még 8 van hátra):
    pilóták:
    1. Vettel 197 pont
    2. Alonso 151
    3. Hamilton 139
    4. Kimi Räikkönen (finn, Lotus) 134
    5. Webber 115
    6. Rosberg 96
    7. Massa 67
    8. Grosjean 53
    9. Button 47
    10. Paul Di Resta (brit, Force India) 36
    11. Adrian Sutil (német, Force India) 25
    12. Sergio Perez (mexikói, McLaren) 18
    13. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 13
    14. Ricciardo 12
    15. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 7
    16. Pastor Maldonado (venezuelai, Williams) 1

    csapatok:
    1. Red Bull 312 pont
    2. Mercedes 235
    3. Ferrari 218
    4. Lotus 187
    5. McLaren 65
    6. Force India 61
    7. Toro Rosso 25
    8. Sauber 7
    9. Williams 1


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/08/25/15/Vettel_nyerte_a_Belga_Nagydijat.aspx

    2013. augusztus 25. 15:39
     
  16. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Belga Nagydíj-visszhang: Vettel-rakéta, Alonso-show

    Többek között könnyednek, sétagaloppnak és fölényesnek nevezte a nemzetközi sajtó Sebastian Vettelnek, a Red Bull világbajnoki címvéd? és a pontversenyben éllovas német pilótájának sikerét a vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíj másnapján.



    Németország:

    Abendzeitung: "Sebastian Vettel rakétaként nyert Belgiumban. ?rület és unalom."

    Berliner Morgenpost: "Magányosan a csúcson. A világbajnok Vettel könnyedén gy?zött a Belga Nagydíjon és tovább növelte az el?nyét összetettben."

    Frankfurter Allgemeine Zeitung: "Mintha csak egy könny? séta lett volna. A gy?zelemig vezet? úton a világbajnoki címre esélyes pilóták közül csak a címvéd? Vettel volt az, aki élvezhette a Belga Nagydíjat. Lewis Hamilton nem sokáig tudta feltartani, azután pedig senki sem volt a nyomában. Ki tudja megállítani a világbajnokot?"

    Stuttgarter Nachrichten: "Vettel ünnepelhetett a sétagalopp után."

    Stuttgarter Zeitung: "A nagy Vettel-show az Ardennekben."

    Die Welt: "Vettel megmutatta igazi erejét."

    Spanyolország:

    El País: "Vettel a dicsfényben. Fernando Alonso jutalma a felzárkózásáért a második hely volt, amellyel egy kicsit megnyugtatta a Ferrari csapat tagjait."

    El Mundo: "Vettel fölényér?l szólt a verseny az elejét?l a végéig. Alonso a felzárkózásával új reményt adott, de a német ellen semmi esélye nem volt."

    Marca: "Alonsónak ez volt a legjobb futama Spában, és a Ferrari is sokat javult, azt azonban meg kell jegyezni, hogy Vettel változatlanul vezeti a pontversenyt."

    As: "Vettel, Alonso és Hamilton a mez?ny három legjobb pilótája. Olyan eposzt írnak a Forma-1 történetében, amely örökre emlékezetes marad."

    Olaszország:

    Gazzetta dello Sport: "Vettel fölénye ijeszt?. A német címvéd? a rajttól a célig dominált, s változatlanul az élen áll összetettben. De micsoda show volt ez Alonsótól."

    Tuttosport: "A Vörösök újra felálltak, Vettel azonban továbbra is szökésben van. Ha a Ferrari júniusban és júliusban is olyan versenyképes lett volna, mint tegnap Belgiumban, akkor Vettelnek és a Red Bullnak most nem lenne ekkora el?nye a pontversenyben."

    Corriere dello Sport: "Alonso-show. A kilencedik helyr?l a másodikra egy ragyogó rajttal és egy feltámadt Ferrarival."


    Franciaország:

    Libération: "Feszültségmentes futam, amely nagyon unalmas volt, és a leend? négyszeres világbajnok Vettel újabb gy?zelmével zárult."

    L'Équipe: "Vettel lassacskán az összes feszültséget kiirtja a Forma-1-b?l. A szezon még nem tart túl sok ideje, de ha egy pilóta képességei és autója ennyire harmonizálnak egymással, akkor nagyon nehéz ?t utolérni."

    Belgium:

    Le Soir: "Vettel lerohanta a mez?nyt Spában, s tovább halad a címvédéshez vezet? úton. A német könnyedén kerekedett felül Alonsón és Hamiltonon."

    Svájc:

    Berner Zeitung: "Vettel kimagasló teljesítménnyel nyert Spában."

    Blick: "Vettelt nem lehetett megállítani Spában."

    Neue Zürcher Zeitung: "Gy?zelem, bajnokhoz méltó könnyedséggel. Ki lesz a címvéd? Vettel valódi kihívója?"

    Tagesanzeiger: "Mint egy nyíl. Vettel még saját magát is meglepte Spában, élvezte a versenyzést, és idénybeli ötödik gy?zelmét aratta."


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/08/26/15/Belga_Nagydij_visszhang_Vettel_raketa_Alonso_show.aspx

    2013. augusztus 26. 15:25
     
  17. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Red Bull

    Bejelentették: Ricciardo lesz Vettel csapattársa a Red Bullnál
    Az ausztrál Daniel Ricciardo legalább három évre szóló szerz?dést kap a Forma-1-es Red Bull istállónál, azaz 2016-ig az osztrák csapat pilótája lesz.

    Err?l Helmut Marko, a világbajnoki címvéd? istálló egyik vezet?je beszélt azután, hogy hétf?n bejelentették: jöv?re a 24 éves pilóta váltja az együttesnél honfitársát, az idény végén visszavonuló Mark Webbert.

    Ricciardo a "kistestvér" Toro Rossótól érkezik a Red Bullhoz, ahol a háromszoros világbajnok, címvéd? német Sebastian Vettel lesz a csapattársa.
     
  18. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Vettelt bántják

    F1: Vettelt bántják a bunkó szurkolók

    Sebastian Vettel elárulta, hogy a gy?zelmeinél huhogó és fütyül? szurkolók viselkedése a látszat ellenére igen is rosszul esik neki, szerinte nem fair ilyet csinálni.
    Sebastian Vettel az elmúlt három-négy évben "hülyére nyerte magát" a Red Bull-lal, és igen valószín?, hogy 2013-ban meglesz a sorozatban negyedik cím is.

    Az ilyen szint? eredményesség szurkolók, rajongók mellett persze óhatatlanul ellendrukkereket is hoz, akik néha nem csak a tévé el?tt vagy az Interneten anyáznak és csalóznak, hanem odakint a pályán is fújolással, huhogással, kifütyüléssel nyilvánítanak véleményt.

    A német versenyz? a dobogós ceremóniákon igyekszik nem felvenni ezt, de a Daily Mailnek nyilatkozva elárulta, hogy az idén is többször - Kanadában, Silverstone-ban még a kiesésekor is - el?fordult incidensek valóban bántják.

    "Nem értettem a dolgot" - mondta a silverstone-i fújolásról. "Semmivel nem adtam okot erre. A futam utáni koncerten felmentem a színpadra, és akkor is akkor is huhogtak. Akkor el?vettem a kamerámat, és mondtam, hogy ha fújoltok, akkor rajta, csináljátok rendesen! - szóval próbáltam elviccelni a dolgot."

    "De nem esik jól, amikor huhognak. Nyilván ha a Brit Nagydíjon én vezetek és gy?zök, amikor a közönség brit gy?ztest szeretne, akkor nem tetszik nekik az eredmény, rendben, de a fújolás szerintem nem sportszer?. Pedig ha egyszer valaki elkezdni, mások is beszállnak."

    "Nos, nem hiszem, hogy igazából mindenki fújolni akar, inkább csak amolyan láncreakció, szóval nem kellene nagyon a lelkemre venni" - magyarázta.

    Nyilvánvaló azonban, hogy Vettel igen is felvette a fújolást, hiszen a Belga Nagydíjon a dobogós interjú alatt már nem hagyta szó nélkül a felharsanó kórust - igaz, nem tudhatta, hogy Spában nem neki szólt, hanem a ceremóniát kalandfilmbe ill? módszerekkel megzavarni próbáló Greenpeace-aktivisták akcióját ítélte el a tömeg.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_vettelt_bantjak_bunko/46406/#a3
     
  19. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Tények és számok - Olasz Nagydíj

    A hétvégén az Olasz Nagydíj helyszínéül szolgáló legendás monzai versenypályára érkezik a Formula-1 mez?nye. De vajon mit érdemes tudni a versenynaptár leggyorsabb pályájáról, a sebesség templomáról?

    Pálya: Monza
    Menetirány: Az óramutató járásával megegyez?
    Kanyarok száma: 11
    Körök száma: 53
    A futam napja: 2013- szeptember 8
    A pálya megnyitása: 1922
    Az els? nagydíj: 1950
    Körrekord: 1:21.046 (Rubens Barrichello, Ferrari 2004)
    A pálya hossza: 5.793 km (3.599 mérföld)
    A futam távja: 306.720 km (190.586 mérföld)

    Menetrend:
    Szeptember 6 péntek
    Az els? szabadedzés: 10:00-11:30
    A második szabadedzés: 14:00-15:30

    Szeptember 7 szombat
    A harmadik szabadedzés: 11:00-12:00
    Az id?mér? edzés: 14:00

    Szeptember 8 vasárnap
    A futam: 14:00-16:00

    Betétfutamok:
    GP2 Series
    GP3 Series
    Porsche Supercup

    Versenybíró: Danny Sullivan

    DRS zónák:

    1-es zóna: Célegyenes

    2-es zóna: Rettifilo és az Ascari között

    Sebességhatár a bokszban:
    80 km/h – szabadedzések, id?mér? edzés és a futam
    Üzemanyag fogyasztás: 2.5 kg körönként
    Végsebesség: 346 km/h (215 mérföld)
    Fékzónák száma: 7 (kemény)
    Maximális G er? a kanyarokban: 3.8 (7-es kanyar)
    Gumiabroncsok: Közepes (Fehér), Kemény (Narancssárga)

    Id?járás el?rejelzés:
    Péntek – tiszta, 19-28°C
    Szombat – tiszta, 19-28°C
    Vasárnap – felh?s, 18-26°C

    Következ? futam:
    Szingapúri Nagydíj 2013. szeptember 22

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/82428/tenyek-es-szamok-olasz-nagydij
     
  20. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Olasz Nagydíj-id?mér?

    A világbajnoki címvéd? Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája nyerte a Forma-1-es Olasz Nagydíj szombati id?mér? edzését.



    A sorozatban három vb-t nyert, s az összetettben most is az élen álló 26 éves versenyz? pályafutása 40. pole pozícióját szerezte meg.

    A második helyen csapattársa, az év végén a Forma-1-b?l visszavonuló, így most utolsó európai F1-es versenyhétvégéjén részt vev? ausztrál Mark Webber, a harmadikon pedig meglepetésre Nico Hülkenberg, a Sauber német pilótája végzett.

    Vettel összetettbeli legf?bb üldöz?je, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) csak az ötödik helyr?l kezdheti majd meg az 53 körös futamot.

    Már az id?mér? második szakaszában búcsúzni kényszerült a legutóbbi négy futamon mindig a pole pozícióból rajtoló brit Lewis Hamilton (Mercedes), valamint a kvalifikációkon a szezon eddigi szakaszában mindig jól teljesít? Lotus istálló két pilótája, a finn Kimi Raikkönen és a francia Romain Grosjean.

    A teljes rajtlista (az f1live.com alapján):
    1. sor
    Sebastian Vettel (német, Red Bull)
    Mark Webber (ausztrál, Red Bull)
    2. sor
    Nico Hülkenberg (német, Sauber)
    Felipe Massa (brazil, Ferrari)
    3. sor
    Fernando Alonso (spanyol, Ferrari)
    Nico Rosberg (német, Mercedes)
    4. sor
    Daniel Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso)
    Sergio Perez (mexikói, McLaren)
    5. sor
    Jenson Button (brit, McLaren)
    Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso)
    6. sor
    Kimi Raikkönen (finn, Lotus)
    Lewis Hamilton (brit, McLaren)
    7. sor
    Romain Grosjean (francia, Lotus)
    Adrian Sutil (német, Force India)
    8. sor
    Pastor Maldonado (venezuelai, Williams)
    Paul di Resta (brit, Force India)
    9. sor
    Esteban Gutierrez (mexikói, Sauber)
    Valtteri Bottas (finn, Wililams)
    10. sor
    Giedo van der Garde (holland, Caterham)
    Charles Pic (francia, Caterham)
    11. sor:
    Jules Bianchi (francia, Marussia)
    Max Chilton (brit, Marussia)


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/09/07/15/Vettel_40_pole_pozicioja.aspx

    2013. szeptember 07. 15:16