Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1retro

    Hunt vs Lauda – McLaren vs Ferrari

    A napokban került a mozikba Ron Howard filmje a „Rush”, ami két nagy bajnok, James Hunt és Niki Lauda heroikus küzdelmét mutatta be az 1976-os világbajnoki cím megszerzéséért. A Formula-1 azonban nem csak a pilóták küzdelmér?l szól, az autók is majdnem ugyanolyan fontos szerepet játszanak a gy?zelemben. A kanadai Auto123.com segítségével nézzük hát meg a McLaren M23-as és a Ferrari 312T2-es csatáját a számok és lóer?k alapján.

    [​IMG]

    Az 1976-os szezonban az osztrák Niki Lauda volt az uralkodó világbajnok, aki a Mauro Forghieri által tervezett Ferrari 312 T2 versenyautóval akarta megvédeni a világbajnoki címét. Lauda els? számú kihívójává pedig végül a brit James Hunt vált, aki Gordon Coppuck McLaren M23-asával vette fel a harcot az ágaskodó paripa ellen.

    Ferrari 312 T2
    Motor
    Elrendezés: Ferrari Type 015 180ş V12
    Elhelyezés: Középmotor hosszirányba beépítve
    Tömege: 170 kilogramm
    Konstrukció: könny?fém motorblokk
    Lökettérfogat: 2,992 köbcenti
    Furat/löket: 80.0 mm/49.6 mm
    Kompresszió viszony: 11.8:1
    Szelepek: hengerenként 4 szelep, DOHC
    Vezérm?tengely: fogaskerék hajtású
    Üzemanyag befecskendezés: Lucas
    Olajozás: száraz olajkarteres
    Szívómotor
    Teljesítmény: 500 lóer?/373 KW 12 200-as fordulatszám mellett
    Forgatónyomaték: 320 Nm/9700-as fordulatszám mellett
    Literteljesítmény: 167 lóer?/liter

    [​IMG]

    Karosszéria
    A karosszéria: önhordó (monocoque) alumínium/kompozit karosszéria
    Els? felfüggesztés: kett?s keresztleng?kar, bels? rugó/lengéscsillapító egység
    Hátsó felfüggesztés: négyleng?karos (fels? kar, alsó keresztleng?kar és egy központi keresztkar)
    Kormányzás: fogasléc és kúpkerék
    Fékek: négy Brembo tárcsafék, a hátsók belül elhelyezve
    Sebességváltó: Ferrari Type 015, 5 sebességes manuális
    Meghajtás: hátsókerékhajtás
    Tömeg: 575 kilogramm

    Teljesítmény adatok
    Súly-lóer? arány: 0.87 lóer?/kg
    Végsebesség: 290 km/h


    McLaren M23
    Motor
    Elrendezés: Ford Cosworth DFV 90ş V8
    Elhelyezés: Középmotor hosszirányba beépítve
    Tömege: 168 kilogramm
    Konstrukció: alumínium motorblokk
    Lökettérfogat: 2,993 köbcenti
    Furat/löket: 85.7 mm/64,8 mm
    Kompresszió viszony: 11.0:1
    Szelepek: hengerenként 4 szelep, DOHC
    Vezérm?tengely: fogaskerék hajtású
    Üzemanyag befecskendezés: Lucas
    Olajozás: száraz olajkarteres
    Szívómotor
    Teljesítmény: 485 lóer?/362 KW 10 600-as fordulatszám mellett
    Literteljesítmény: 162 lóer?/liter

    [​IMG]

    Karosszéria
    A karosszéria: önhordó (monocoque) alumínium karosszéria
    Els? felfüggesztés: kett?s keresztleng?kar, tekercsrúgók
    Hátsó felfüggesztés: kett?s keresztleng?kar, tekercsrúgók
    Kormányzás: fogasléc és kúpkerék
    Fékek: négy h?tött tárcsafék
    Sebességváltó: Hewland DG 400, 6 sebességes manuális
    Meghajtás: hátsókerékhajtás
    Tömeg: 595 kilogramm

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/82709/hunt-vs-lauda-mclaren-vs-ferrari
     
  2. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Újabb mérnököt szipkázott el a Ferrari a Lotustól


    Újabb mérnököt szipkázott el a Ferrari a Lotustól
    James Allison után a Lotus aerodinamikai részlegének vezet?je, Dirk de Beer is a Ferrarinál folytatja a pályafutását.
    [​IMG]

    Rövid id?n belül már a harmadik kulcsemberét veszíti el a Lotus azzal, hogy az aerodinamikai részlegének vezet?je, Dirk de Beer nem hosszabbít szerz?dést a csapattal, és 2014-t?l a Ferrarinál folytatja a pályafutását - értesült az Autosport. Az olasz istálló idén el?ször James Allison technikai igazgatót szerezte meg a Lotustól, majd a héten jelentették be, hogy a következ? szezontól Kimi Räikkönen lesz Fernando Alonso csapattársa.

    A lap információi szerint de Beer a Ferrari aerodinamikai részlegét vezet? Loic Bigois oldalán fog dolgozni.

    A Lotust tehát újabb érzékeny veszteség érheti, ráadásul a csapat még mindig nem egyezett meg mindenben új befektet?jével, az Infinity Racinggel, így az anyagi helyzete továbbra sem biztos.

    link
     
  3. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Massa a Lotusszal tárgyal

    Felipe Massa közölte, tárgyalásba kezdett a Lotusszal a 2014-es versenyz?i ülésr?l.

    [​IMG]

    Massa utódja Kimi Räikkönen lesz a Ferrarinál a jöv? évben, ezzel lehet?ség nyílt arra, hogy a brazil pilóta 2007 világbajnokának helyét foglalja el a Lotusnál. Az enstone-i csapat közölte, több pilótával tárgyalnak és rövidesen döntenek jöv? évi versenyz?ikr?l.

    A brazil pilóta szerint a Lotusé a legversenyképesebb ajánlat.

    "Tárgyalunk" - nyilatkozta a Globo Esporténak. "Véleményem szerint a Lotus versenyképes autóval rendelkezik, ez az, amit szeretnék. Több megbeszélést folytatunk, de a Lotusnál egy jó autóval folytathatnám."

    Massa elmondta, a McLarennel is tárgyalt, de számára a Lotus a legjobb lehet?ség.

    "A McLarennel is kapcsolatba léptem, de nem tudok err?l mit mondani. A Lotusszal a kapcsolatfelvétel nagyon jól sikerült."

    A múlt héten Massa menedzsere, Nicolas Todt úgy nyilatkozott, védence egy versenyképes csapatnál szeretne szerepelni 2014-ben.

    "Soha nem akarna egy kisebb csapatnál második számú pilóta lenni. Egy olyan autót kell találni, amellyel képes a mez?ny élén harcolni. A legjobb hely kétségtelen Räikkönen távozásával a Lotusnál van."

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/82832/massa-a-lotusszal-targyal
     
  4. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Raikkönen legy?zheti Alonsót


    Raikkönen legy?zheti Alonsót: Montezemolo szavaiból erre lehet következtetni
    Luca di Montezemolo korábbi versenyz?jéhez, Niki Laudához hasonlítja Kimi Räikkönent: az osztrák képes volt legy?zni Alain Prostot a visszatérés után, és ezen a téren hasonlóságot vél felfedezni a finnel. A Ferrari elnöke elárulta, Stefano Domenicali volt a hajtómotorja annak, hogy ismét elkötelezzék korábbi bajnokukat.
    [​IMG]


    Lauda-lázban ég a Forma-1, miután szinte mindenhol felbukkan a háromszoros bajnok neve. A Rush miatt eleve sokat olvashatunk róla, most Montezemolo vette el? korábbi versenyz?jét. Az elnök arra számít, hogy Räikkönen kiegyensúlyozott lesz és gy?zelmekért fog autózni, akár még Alonsót is legy?zheti.

    „Räikkönen esete majdnem azonos Laudáéval”- mondta a Ferrari elnöke a Gazzetta dello Sport mai számában.

    „Azaz egy bizonyos ponton Niki is azt mondta, ’elég volt’, mivel többé már nem volt képes ezt csinálni. Kimi ikertestvérér?l beszélek, mert a versenyz?, aki értünk versenyzett, nem az volt, akit felvettünk”- mondta az olasz némi képzavarral élve. Montezemolo 2009-ben gyakran viccelt azzal, hogy nem Räikkönen vezette a Ferrarit, hanem annak ikertestvére, utalva az elmaradó eredményekre.

    „Jót tett neki kihagyás; ismét nagyszer?en megy, versenyeket nyert és nagyon sok futamot befejezett”- méltatta a finnt. „Olyan versenyz?t akartam, akinek köszönhet?en megbánással tekintek vissza Massára, és találtam is egy ilyet. Räikkönent?l gy?zelmeket követelek, kiegyensúlyozottságot, dobogókat. Alonso lesz a legnagyobb kedvezményezett”- mondta Montezemolo. „Visszatérve Laudához, emlékezzünk rá, hogy amikor visszatért, legy?zte Prostot a címért folytatott harcban”- tette hozzá.

    Montezemolo elmondta, hogy el?ször tíz nappal az Olasz Nagydíj el?tt beszélt a 2007-es bajnokkal arról, hogy újra alkalmaznák. Az elnök cáfolta azokat a híreket, hogy veszélyben lenne a csapatf?nök pozíciója.

    „Hiányolnánk. ? volt a f? tényez? abban, hogy újra alkalmazzuk Kimit”- árulta el. „Remek munkát végzett a jöv? számára. És azt se felejtsük el, hogy az utóbbi három évben az utolsó versenyen vesztettük el a címet, nem az ? hibája miatt.”


    Link
     
  5. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Massa: Alonso és Raikkönen nem fér össze

    Massa: Alonso és Raikkönen nem fér össze

    Felipe Massa szerint a Fernando Alonso-Kimi Raikkönen páros jöv?re komoly probléma elé állítja majd a Ferrari istállót, amit nem biztos, hogy a maranellói gárda kezelni tud majd.

    Raikkönen 2009 után tér vissza a Ferrarihoz, akikkel két éves szerz?dést kötött, így a maranellói gárdánál 1953 után fordul el? ismét, hogy két világbajnok pilótával állnak ki.

    „Fernandót és Kimit is ismerem a pályáról és mindkett?jüket kiváló pilótának tartom, de én attól tartok, hogy lesz összeütközés közöttük, ha ugyanazon a csapaton kell osztozkodniuk” – nyilatkozta Massa a brazil TV Globónak. „Én megmondtam a vezet?knek, hogy nagy leveg?t vegyenek, amíg az lehetséges, mert jöv?re nehéz lesz leveg?t venniük.”

    Massa 2007 és 2009 között versenyzett Raikkönen mellett a Ferrarinál, majd az elmúlt négy évet már Fernando Alonso társaként teljesítette a Scuderiánál. Massa szerint pedig ? jól kijött Alonsóval. „Biztos vagyok benne, hogy Alonso kedvelt engem. Jó volt a kapcsolatunk, és abban is biztos vagyok, hogy ? ugyanúgy barátként tekintet rám, ahogy én tekintettem rá. Kimivel szintén jó barátok vagyunk, talán jobban is, mint amikor csapattársak voltunk.”

    Miután a Ferrari nem hosszabbította meg a szerz?dést vele, Massa úgy érzi, a hátralév? futamokon nem Alonsóért, hanem sokkal inkább saját magáért kell versenyeznie. „Mostantól nem fogok Alonsóért versenyezni. A Szingapúri Nagydíj pénteki napjától csak saját magamért fogok dolgozni. Mindig, minden egyes körben támadni fogok. Eljött ugyanis az id?, hogy csak magammal tör?djek.”

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/82855/massa-alonso-es-raikkonen-nem-fer-ossze
     
  6. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Ferrari elnöke...

    A Ferrari elnöke azt mondja, sokkal jobb Kimi Räikkönent kapnak vissza, mint amilyet 2009 végén elküldtek, Montezemolo szerint a finn simán képes lehet megverni Fernando Alonsót is.

    Az elnök szerint Räikkönen verheti Alonsót
    (AFP)
    Bár a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo és a csapattól 2009-ben elküldött Kimi Räikkönen viszonya köztudottan nem felh?tlen - finn források szerint a pilóta az újraszerz?dés egyik feltételéül szabta, hogy a vezér bocsánatot kérjen t?le -, a maranellói fejes csak is méltatni tudja a 2014-ben visszatér? bajnokukat.

    Montezemolo a Gazzetta dello Sportban megjelent interjújában Niki Laudához hasonlította Räikkönent abban az értelemben, hogy miután az osztrák kétszeres bajnokként 1979-ben kiszállt az F1-b?l, 82-es visszatérésekor is versenyképes maradt, s?t 84-ben az akkor már évek óta bajnokesélyes Alain Prostot is legy?zve újra megszerezte a címet.

    Az elnök szerint a 2010-11-ben távol lév? Räikkönen csakis javult a kihagyás óta, és benne van a pakliban, hogy legy?zi a Ferrari eddigi üdvöskéjét, Fernando Alonsót.

    "Räikkönen esete majdnem teljesen egyezik Laudáéval. Niki egy ponton azt mondta, hogy elég, már nem akarta tovább csinálni. Ma Kimi ikertestvérével beszélek, mert a most szerz?dtetett pilóta egészen más, mint aki korábban nálunk versenyzett" - utalt vissza saját 2009-es piszkálódására.

    "A szünet nagyon jót tett neki, újra nagyszer? formában van, futamokat nyert és nagyon sok versenyen célba ért. Räikkönent?l egyenletes teljesítményt, dobogókat, gy?zelmeket várok el. Ebb?l Alonso profitál majd a legtöbbet. Visszakanyarodva Laudához: ne feledjük, amikor ? visszatért Prostot is megverte a bajnoki címért!"

    Montezemolót a csapatf?nök, Stefano Domenicali helyzetér?l is megkérdezték, az újabb, bajnoki címet valószín?leg megint nem hozó év már a sokadik a sorban. Az elnök válaszában meger?sítette, amit eddig is sejteni lehetett, azaz hogy Domenicali lobbizta ki Räikkönen visszahozását, így egyel?re ? is marad az élen, hogy végigvigye a projektet, vállalja a felel?sséget.

    "Nagyon hiányozna! ? volt a f? tényez? Kimi újraszerz?dtetésében. És nagyszer? munkát végzett a jöv?nk tekintetében is. Emellett ne feledjük, hogy az elmúlt három évben csak az utolsó futamon veszítettünk a bajnokságban, ez pedig nem az ? hibája" - érvelt az elnök "megfeledkezve" 2011-r?l, amikor Sebastian Vettel már Japánban lezárta a küzdelmet.

    Räikkönen csak Vettel-pótló?

    Räikkönen leigazolásával kapcsolatban a Red Bulltól év végén távozó Mark Webber is megszólalt, az ausztrál veterán is úgy véli, a finnt Alonso felpörgetése miatt szerz?dtették, azonban csak ideiglenes megoldásként - Vettel ülését melegíti a 2007-es bajnok.

    "A Ferrarinak számos okból újra nyernie kellene már a Forma-1-ben. El?bb-utóbb meg kell történnie, ez (Räikkönen szerz?dtetése - a szerk.) pedig egy lépés a helyes irányba. A konstrukt?ri cím megnyerése nagyon fontos a Ferrarinak, és persze emellett az egyéni is. A két dolog össze is függ" - kezdte a fejtegetést a Sky Sportsnak nyilatkozva.

    "Alonso és Räikkönen párosítása számos okból kockázatos, de bejöhet a Ferrarinak. Szerintem mindkettejüknek két éve van, aztán utána a Ferrari szépen elcsaklizza Sebet a Red Bulltól, és vele folytatják. Räikkönen szerz?dése mindenesetre rövid távon mindenképp er?teljes üzenet arról, hogy a Ferrari újra az élre akar kerülni."

    Webber külön kitért arra, hogy a finn pilóta érkezése egy kicsit megpiszkálhatja majd Alonsót az id?mér?kön, amely jelenleg nem épp a spanyol er?ssége: "Egy kicsit meg kell csipkedni szombat délután, hogy el?rébb végezzen. Fernandónak kellene egy kis ösztönzés egy körön, az pedig sokat segít majd szombatonként, hogy Kimi lesz ott mellette" - magyarázta Webber, talán elfeledve, hogy ha máskor nem is, a kvalifikációkon azért még Massa is oda szokott pörkölni Alonsónak, Räikkönen pedig a spanyolhoz hasonlóan jó ideje nem épp id?mér?s specialista.
     
  7. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    re Massa: Alonso vs. raikonnen

    ...ki is most a Ferrari tesztpilotaja? :tef161:
     
  8. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso a legjobban fizetett pilóta

    Alonso a legjobban fizetett pilóta

    Az amerikai Forbes magazin szerint a Ferrari kétszeres spanyol bajnoka, Fernando Alonso a világ legjobban fizetett autóversenyz?je.


    A Forbes értesülései szerint Alonso évi 30 millió dollárt keres a Ferrarinál, amit egy 2 millió dolláros bónusz egészít még ki. A lista második helyén Alonso mögött a Mercedes 2008-as bajnoka, Lewis Hamilton következik a 27.5 millió, míg a dobogó harmadik fokán els? nem F1-es pilótaként a NASCAR-ban versenyz? Dale Earnhardt jr áll 25 millió dolláros fizetéssel.

    A dobogóról lecsúszva, de a negyedik helyen következik a NASCAR jelenlegi legsikeresebb versenyz?je, Jimmie Johnson a 24 millió dollárra becsült fizetésével, míg az 5. helyet a MotoGP legenda, Valentino Rossi foglalja el 22 millió dollárral. Az els? hatot pedig a jelenleg kényszerpihen?n lév? NASCAR bajnok, Indianapolisi 500-as gy?ztes Tony Stewart zárja a 18.5 millió dolláros fizetésével.


    A háromszoros Formula-1-es bajnok, az idei szezonban már a negyedik bajnoki címére hajtó, Sebastian Vettel sem igen panaszkodhat a 18 millió dolláros fizetési csekkje miatt, Vettel és a vele holtversenyben lév? Jeff Gordon mögött els? n?ként a jelenleg a NASCAR-ban versenyz?  Danica Patrick következik 15 millió dollárral, aki így nem sokkal keres többet, a lista 10. helyét 14 millió dollárral elfoglaló mclarenes Jenson Buttonnál.

    http://www.formula.hu/hirek/153/383/82450/alonso-a-legjobban-fizetett-pilota
     
  9. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Variál a gumikkal az ázsiai futamokon a Pirelli


    Variál a gumikkal az ázsiai futamokon a Pirelli
    [​IMG]

    Koreában és Japánban a tavalyinál keményebb, Indiában viszont lágyabb gumikat vetnek be.


    A Pirelli kedden nyilvánosságra hozta, melyik gumikeverékeket viszik el a Szingapúri Nagydíjat követ? három versenyre, a Koreai, Japán és Indiai Nagydíjra. Érdekesség, hogy a három ázsiai futam mindegyikén változtattak a tavaly látott kombinációkon.

    Koreában a közepes gumik váltják fel a tavaly használt lágyakat, emellett idén is a szuperlágy gumik kerülnek bevetésre. Szuzukában is a tartósabb keverékekre voksolt a Pirelli: a lágy gumik helyett ezúttal a kemény összetétel? abroncsokat választották a közepesek mellé. Indiában viszont az ellenkez? irányba változtattak a tavalyi döntésükön. A kemény gumik most nem kapnak szerepet, a lágy és a közepes abroncsokat szállítják el a 2011-ben debütáló nagydíjra.

    A Pirelli egyébként a napokban azt ígérte, a gumiválasztásaikkal próbálják elérni, hogy elmúlt évekkel ellentétben idén ne legyenek eseménytelenek az idény utolsó harmadában látott futamok.

    Link
     
  10. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1: A Ferrari lerabolta a Lotust

    [​IMG]

    A Lotus technikai igazgatója, James Allison még kora nyáron jelentette be, hogy elhagyja az enstone-i csapatot, majd augusztusban derült ki, hogy a Ferrarinál áll majd munkába, pontosabban visszatér Maranellóba.

    A fekete-arany csapat sztárversenyz?je, Kimi Räikkönen ugyanígy tesz, egy héttel ezel?tt hivatalossá vált, hogy újra a Ferrari pilótája lesz 2014-t?l, majd pénteken jött a hír, hogy az olasz csapat a Lotus aerodinamikai f?nökét, Dirk de Beert is elcsábította. A francia Auto Hebdo értesülése szerint az F1-ben egyre fontosabb számítógépes áramlástani szimuláció lotusos f?nöke, Jarrod Murphy szintén Maranellóba megy.

    A Ferrari tehát rendes szüretet végzett a Lotusnál, de azért Enstone-nak is jutott egy kis siker: ?k az olaszoktól csalogatták át az elismert aerodinamikust, Nicolas Hennel de Beaupreau-t. Az olasz Autosprint úgy tudja, hogy de Beer és Hennel cseréje kapcsán alkut kötött a két csapat, így a két szakembernek nem kell majd kitöltenie a Forma-1-ben szokásos több hónapos kényszerszabadságát.

    A Lotus F1 vezérigazgatója, Patrick Louis nem olyan rég, még a teljes cserebere el?tt így beszélt a paddockon belüli mozgásokról:

    "Egyértelm?, hogy a nagycsapatoknál magasabb az átlagfizetés, mint nálunk. Bizonyos pozíciókban a bérezés messze túlmegy a normális szinten" - panaszolta, hozzátéve azonban, hogy pár nagy név távozása még nem a világvége.

    "Az emberek csak a jéghegy csúcsát látják, mondjuk úgy, hogy a sztárokat. De a csapatunk struktúrája lehet?vé teszi, hogy bármelyik részleg vezet?jét pótoljuk egyik napról a másikra. Egy csapat nem lehet kártyavár, amely egy személy távozása miatt összeomlik."

    A Lotusnál 2014-ben megjelenhet még egy ferraris szerzemény/menekült: Felipe Massa tárgyal a csapattal, úgy t?nik, egész jó esélyei vannak, hogy ? kapja be az épp a helyére beült Räikkönen ülését.
     
  11. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Massának továbbra is segítenie kell Alonsót


    Massának továbbra is segítenie kell Alonsót
    [​IMG]

    A brazil csak magával szeretne foglalkozni, de a Ferrari még számít az együttm?ködésére. Az istálló a Szingapúri Nagydíj után dönt arról, hogy folytatják-e teljes g?zzel a 2013-as autó fejlesztését.



    Noha Felipe Massa már csak hét futamot fog teljesíteni a Ferrarinál, a csapat elnöke, Luca di Montezemolo figyelmeztette a brazilt, hogy továbbra is a csapat érdekeit szem el?tt tartva kell versenyeznie. Massa ugyanis a napokban kijelentette, hogy a hátralév? nagydíjakon nem fogja támogatni csapattársát, Fernando Alonsót – aki jelenleg a második helyen áll a bajnokságban -, hanem csak a saját eredményeivel tör?dve, agresszíven fog vezetni.

    „Ez azt jelenti, hogy nem fog segíteni Fernandónak?” – reagált Montezemolo Massa kijelentésére. „Ugyan már! Egyértelm?, hogy továbbra is meg fogja tenni. Segíteni fog nekünk abban, hogy elhódítsuk a konstrukt?ri bajnoki címet, és Fernando is megszerezze az egyéni trófeát.”

    A kisebb nézeteltérés ellenére Montezemolo nem gy?zte dicsérni a Ferrarinál nyolcadik idényét tölt? brazilt. „Kivételes srácról van szó, csodálatos a személyisége. A csapat a szezon utolsó méteréig támogatni fogja Alonsót, de közben abban is biztos vagyok, hogy Massa nagyszer? formában fogja befejezni ezt az idényt” – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak, de hozzátette, az idei évben „egyértelm?vé” vált, hogy meg kell válniuk Massától.

    „Neki is eredményekre van szüksége, és nekünk is. Néha sikerült jó helyezéseket elérnie, de túl következetlenül teljesített – hiába voltak remek futamai, nem tudott rendszeresen magas szinten versenyezni. 2012-ben az ? pontjai hiányoztak ahhoz, hogy megnyerjük a konstrukt?ri bajnokságot” – magyarázta. Az elnök szerint egyébként Massának is jót fog tenni a csapatváltás.

    Bár Alonsót csak Sebastian Vettel el?zi meg a tabellán, lassan a Ferrari is kezd lemondani arról, hogy idén megnyerhetik a bajnokságot. A spanyol hátránya 53 pont, és az elmúlt futamokon a Red Bull egyértelm?en a Ferrari fölé n?tt. A csapatf?nök Stefano Domenicali ezért elismerte, ha a hétvégi Szingapúri Nagydíjon sem sikerül legy?zniük Vettelt, akkor a 2014-es autó fejlesztésére helyezik át a hangsúlyt.

    „Reálisan kell néznünk az esélyeinket – meg kell vizsgálnunk, mennyit javulhatunk a következ? futamokon” – idézi Domenicalit a Totalrace. „Ha továbbra is ilyen nagy lesz a hátrányunk, nem lenne értelme abban reménykedni, hogy egy tizednyi javulással visszakapaszkodhatunk.”

    „A Szingapúri Nagydíj után fogunk dönteni, de persze az idei autónkon is tovább dolgozunk majd, hiszen a bajnokságban legalább a második helyet szeretnénk elérni” – tette hozzá

    Link
     
  12. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hamilton örül, hogy idén kimaradt az átigazolási ?rületb?l


    Hamilton örül, hogy idén kimaradt az átigazolási ?rületb?l
    [​IMG]
    Tavaly megviselte, hogy hónapokig a jöv?jér?l kérdezgették. Most sokkal nyugodtabban tud versenyezni.



    A tavalyi átigazolási id?szak f?szerepl?je Lewis Hamilton volt, akir?l hosszú hónapokig nem lehetett tudni, hogy marad-e az ?t gyerekkora óta támogató McLarennél, vagy a Mercedeshez szerz?dik. A brit végül a csapatváltás mellett döntött, de elismerte, nagyon nehezen viselte a döntését megel?z? id?szakot. Éppen ezért rendkívül boldog, hogy idén csak kívülr?l szemléli a többi élcsapatnál zajló pilótacseréket.

    A brit elárulta, sokkal nyugodtabban tud versenyezni, mióta nem kell foglalkoznia a jöv?jét illet? találgatásokkal. „Ez szinte minden energiámat elvette, de többé már nem kell tör?dnöm vele. Nagyszer? érzés, hogy idén ebben a helyzetben lehetek” – mondta. „A két év között ég és föld a különbség.”

    „Tavaly mindent megtettem, hogy elkerüljem a felhajtást, de nyilván rengeteg kérdéssel kellett megbirkóznom - ráadásul sokáig én sem tudtam, mihez kezdjek” – idézi a 2008-as világbajnokot a Totalrace. A bajnokság harmadik helyén álló Hamilton hozzátette, a Mercedesnél nagyon jól érzi magát, és reméli, hogy a hároméves szerz?dése lejárta után is marad a németeknél.

    Az élcsapatok közül a Mercedes az egyetlen, amely várhatóan nem változtat a felállásán a 2013-as idény után: Kimi Räikkönen elhagyja a Lotust, és a Ferrarihoz szerz?dik Felipe Massa helyére, a Red Bullnál pedig Daniel Ricciardo váltja a visszavonuló Mark Webbert.Link
     
  13. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Raikkönen

    Raikkönen a pénz miatt hagyta ott a Lotust és szerinte minden rendben lesz Alonsóval
    [​IMG]

    A finn bajnok egyáltalán nem tart attól, hogy bármi probléma adódna közte és Fernando Alonso között. Kimi Räikkönen Szingapúrban elmondta, a Lotus F1 Team sok mindent tehetett volna azért, hogy megtartsa ?t, és ezzel Enstone-ban is tisztában vannak: ezen már felesleges kattogni, mivel az üzlet megköttetett a Ferrarival.





    A Lotus képtelen volt hozni a garanciákat, amiket Räikkönen kért, így a finn és menedzsere a Red Bull után a Ferrarihoz fordult. A felek megállapodtak, így a 2007-es bajnok visszatér Maranellóba. Természetesen a mai sajtótájékoztatón ez a téma kapta a legnagyobb szerepet.

    „A Forma-1-ben nagyon sokat változnak a dolgok”- felelte arra a kérdésre, hogy vajon az év elején mit mondott volna egy ferraris visszatérésr?l.

    „Igazából sohasem tápláltam rossz érzéseket irántuk”- utalt az olasz csapatra. “Az igaz, hogy a dolgok alakulhattak volna egy kicsit másként is a végén, de még mindig van pár nagyon jó barátom onnan és jó emlékek f?z?dnek hozzájuk. Tudtam, hogy a szerz?désem le fog járni az év végén, és hoznom kell pár döntést arra vonatkozóan, mit csináljak jöv?re. Ez lett.”

    „Ismerem a csapatot és az ottani embereket”- folytatta. „Nyilvánvalóan új emberek érkeztek és páran elmentek, mióta ott voltam, de a legtöbben ugyanazok. Nem gondolom, hogy olyan nehéz lenne elmenni oda, és remekül végezni a dolgom. Mivel az autó nagyon más lesz jöv?re, az lesz a legnehezebb, hogy helyesen rakjuk össze, a megbízhatóság pedig jó legyen. Az jön majd ki a legjobban az egészb?l, aki a legjobb autóval fog rendelkezni.”

    A finn elmondta, a Lotus tehetett volna pár dolgot, és akkor marad. „Igen, elég sok mindent. Biztos vagyok benne, tudják mik azok. Nehéz megmondani, hogyan alakult volna, ha sikerül nekik, de az üzlet megköttetett, és nagyon örülök annak, ahogy alakult.”

    A Lotus továbbra is sok pénzzel tartozik Räikkönennek, de ennek ellenére ? elmegy a futamokra. „Szeretek versenyezni. Nyilvánvalóan ez az egyetlen oka annak, hogy itt vagyok. A pénz pedig az egyetlen ok, amiért távoztam a Lotustól; az olyan dolgok, mint az, hogy nem kaptam meg a fizetésem. Ez nagy sajnálatos, mivel próbáltam annyira segíteni a csapatot, amennyire csak tudtam.”

    Kérdés, miért tért vissza a Ferrarihoz, ahonnan Alonso miatt jött el, és a kapcsolat is megromlott 2009 végére.

    „Ott is mindig szabad voltam. Nagyon sok sztori terjed a korábbi id?szakokról és a csapatokról, amit ti írtatok srácok, de nem gondolom, hogy ti a csapatoknál dolgoztok. Nem igazán tudjátok, hogy mi történik, és sok mindent megírtok, ami olykor igaz lehet, máskor pedig nem. Korábban is jó id?ket éltem át ott, és biztos vagyok benne, hogy ismét így lesz.”
    Vajon m?ködni fog a dolog Alonsóval egy csapatban? „Nem igazán látok okot arra, hogy miért ne m?ködhetne”- kezdte az Alonso melletti életr?l. „Elég id?sek vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, mit csinálunk, és a csapat biztosan a helyes dolgok érdekében dolgozik. Ha van is valami, biztosan meg tudjuk beszélni, és többé már nem vagyunk 20 éves srácok. Lehet, hogy tévedek – az id? majd megmondja. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz. Kemény harcok lesznek közöttünk a pályán, és olykor a dolgok rosszul sülhetnek el, de ahogy mondtam, biztos vagyok benne, rendben lesz.”

    A kérdésre, hogy mit tanulhat a spanyoltól, és Alonso mit tanulhat t?le, így felelt. „Mindig tanulsz valamit a csapattársadtól. Az emberek máshogy csinálják a dolgokat, és talán valamit jobban csinál a másik, mint te. De az sem m?ködhet, ha ugyanazt próbálod meg, amit a másik csinál. Nem aggódok, és nem félek attól, hogy odamenjek. Sohasem dolgoztam vele, de természetesen ismerem a pályáról.”
    Link
     
  14. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Massa: Alonsónak és a Ferrarinak sem fogok segíteni!


    Massa: Alonsónak és a Ferrarinak sem fogok segíteni!
    [​IMG]
    Felipe Massa nagyon bízik abban, hogy lesz helye jöv?re a Forma-1-ben és még egy kis humorra is volt energiája Szingapúrban.



    Felipe Massa nincs könny? helyzetben, hiszen egyre kevesebb a szabad hely a 2014-es rajtrácson és a brazil kijelentette, hogy ? csak egy versenyképes, gy?zelemre esélyes autóban hajlandó folytatni az F1-es pályafutását.

    „Tárgyalunk néhány csapattal. Remélem, hogy képesek leszünk megtalálni számomra a lehet? legjobb irányt. Tudom, hogy sok teend?m van ezt illet?en. Egy olyan autót szeretnék magamnak, amivel képes lehetek rendszeresen a gy?zelemért harcolni és lehet?ség szerint a világbajnoki cím is elérhet?. Ez az, ami motivál engem. Más nem érdekel a Forma-1-ben.” – mondta Massa a Ferrari hivatalos sajtótájékoztatóján csütörtökön Szingapúrban.

    „Szóval egyszer?en csak egy jó lehet?séget szeretnék, amivel képes lennék élni. Még mindig nagy er?t érzek magamban ahhoz, hogy egy top-istállót vezessek. A sebességem, a tapasztalatom és a motivációm is megvan ehhez. Ha azonban ez nem lehetséges, akkor elhagyom a Forma-1-et, mert csak akkor érdekel a versenyzés, ha azt elöl tehetem meg.”

    „Minden t?lünk telhet?t megteszünk azért, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást számomra. Van pár olyan csapat, ahol lehet lehet?ségünk erre, de egyel?re semmi sem biztos.”

    Massa er?sen fejezné be a szezonját a Ferrarival.


    „Fantasztikus id?ket töltöttem el a Ferrarival. Nagyon boldog voltam itt Maranellóban, de most eljött az id?, hogy távozzak. Az utolsó versenyeimet azonban mindenképpen meg akarom nyomni, hogy a lehet? legmagasabb szinten távozhassak. Örülök, hogy része lehettem a Ferrari történelmének, és hozzájárulhattam a bajnoki címeikhez. A pályafutásom nagy részében ennek a csapatnak versenyeztem, és ennél az istállónál váltam férfivá. Hihetetlen id?k voltak ezek. Sok barátot szereztem ezen id?szakok alatt, miközben olyan csapattársaim voltak, mint Schumacher, Räikkönen és most Alonso. Mindig is keményen nyomtam, és ez a jöv?ben sem lesz másképp.”

    A brazil azonban egyértelm?vé tette, hogy biztosan nem fog segíteni Alonsónak a folytatásban és egy kicsit viccesre vette a figurát, miközben ott ült mellette Alonso és a csapat f?nöke, Stefano Domenicali.


    „Nem fogok segíteni Fernandónak. Ez mindenki számára egyértelm? lehet. Soha nem segítettem neki, és ez a folytatásban is így lesz. A Ferrarinak sem fogok segíteni. S?t, senkinek sem segítek majd… Csak magamon segítek.” – nevetve a brazil.
    Link
     
  15. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    A pénz miatt szállt ki Räikkönen

    Kimi Räikkönen meger?sítette, hogy az elmaradó fizetések miatt nem hosszabbított szerz?dést a Lotusszal, és igazolt át a Ferrarihoz. Az enstone-iak keresik az utódot, érdekes nevek is vannak a listán.

    [​IMG]

    A pénz miatt szállt ki Räikkönen
    (Lotus F1 Team)
    Kimi Räikkönen a Szingapúri Nagydíj el?tt els? ízben beszélt az újságírókkal, mióta a múlt kedden bejelentették, hogy 2013 végén elhagyja a Lotust és a Ferrarihoz megy jöv?re. A 2007-es bajnok elmondta, hogy a döntés mögött pénzügyi okok álltak - köztudott, hogy a fizetését nem kapta meg rendesen a Lotustól.

    "Tisztán pénzügyi okokból távoztam, nem kaptam meg a fizetést. Sajnálatos dolog" - mondta. A kérdésre, hogy lett-e volna valami, amivel a Lotus meggy?zhette volna, így felelt: "Sok minden, biztos vagyok benne, hogy ?k is tudják, mik lettek volna azok. Nehéz megmondani, mi lett volna ha megkapom ?ket, de így is elégedett vagyok a döntésemmel."

    A ferraris bejelentés napja óta tudjuk, hogy mennyire fáj a Lotusnak Räikkönen távozása, de a csapatf?nök, Eric Boullier azt mondja, nem akarnak sokáig keseregni.

    "Ilyen az élet a paddockban. Örülök, hogy két évvel ezel?tt mertünk kockáztatni Kimivel, szép mézesheteink voltak ebben a két szezonban. Most viszont a Ferrarihoz megy, ilyen az élet. A Lotus és Kimi párosa a népszer?ség és az eredmények szempontjából is jól m?ködött, szóval egy kicsit elszomorító, de nem nagy csapás. Lapozzunk, kezdjünk új történetet" - mondta az Autosportnak Szingapúrban.

    A f? kérdés immár Räikkönen pótlása. Az elmúlt héten két f? jelölt, Nico Hülkenberg és Felipe Massa szerepelt a hírekben, de Boullier azt mondta, a lista "valójában igen hosszú, érdekes nevekkel, meglep? csapatoktól."
     
  16. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    10 millió euróval tartozik a Lotus Raikkönennek


    10 millió euróval tartozik a Lotus Raikkönennek
    [​IMG]
    Egy kisebb vagyonnal lóg a brit istálló a finn „Jégembernek”, aki egyel?re semmilyen jogi intézkedést nem tervez a jelenlegi munkaadója ellen.




    Kimi Räikkönen csütörtökön hivatalosan is elismerte, hogy a Lotus anyagi helyzete miatt döntött a ferraris visszatérése mellett. A finn többek között azt is elárulta, hogy a fizetése nagy részét még mindig nem kapta meg a Lotustól, ami kellemetlen lehet számára, lévén, hogy egy világbajnokról beszélünk, akit a rajtrács egyik legjobbjának tartanak.

    A finn MTV3 televízió úgy tudja, hogy a Lotus 10 millió euróval tartozik 2007 Forma-1 világbajnokának, aki azonban nem haragszik emiatt.

    „Hálás vagyok, hogy megadták számomra a lehet?séget a visszatérésre a Forma-1-ben. Ebben a két évben viszonylag jó helyzetben voltunk. A szerz?désem két évre szólt, de most meg kellett hoznom a döntést.” – válaszolt a finn riporter kérdésére Räikkönen.

    Miután a Lotus nem fizette ki ?t, a finn akár azt is megtehetné, hogy a hátralév? futamokon nem ül autóba.


    „Természetesen bármi lehetséges, de azért vagyok itt, hogy versenyezzek. Semmi ehhez hasonló érdek nem vezérel. Mint mondtam, amiatt vagyok itt, hogy rajthoz álljak. Remélem, és hiszek abban, hogy a fizetésemmel kapcsolatos kérdések egy bizonyos ponton rendez?dni fognak. Ha nem ülnék autóba, azzal sem változna semmi. Semmit nem érnék el vele, legalábbis biztosan nem lenne pozitív hatása.”
    Link
     
  17. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Örömünnep Maranellóban Raikkönen visszatérése miatt


    Örömünnep Maranellóban Raikkönen visszatérése miatt
    [​IMG]
    A Ferrari olasz f?hadiszállásán gyakorlatilag kivétel nélkül mindenki nagyon boldog, hogy Kimi Räikkönen visszatér hozzájuk.





    2007 Forma-1 világbajnoka 2007 és 2009 között versenyezett a Ferrarinak. Räikkönen rögtön gy?zelemmel indította a ferraris karrierjét, amit egy világbajnoki címmel koronázott meg az évadzáró Brazil Nagydíjon.

    Noha a szerz?dése a 2010-es évadra is érvényes volt, a versenyz?nek mennie kellett, miután Fernando Alonso a Ferrarihoz szerz?dött. A vezet?ség furcsamód úgy döntött, hogy a súlyos fejsérüléseket szenvedett Felipe Massát tartja meg, mely rossz döntésnek bizonyult.

    A brazil azonban hamarosan távozni fog, akinek a helyét a korábbi csapattárs veszi át 2014-t?l. Andrea Stella, aki korábban már dolgozott a finn mellett, elárulta, hogy Maranellóban nagyon boldogok a visszatérése miatt.

    „Maranellóban nagyon pozitív volt a légkör, amikor kiderült, hogy Kimi visszatér. Tény, a csapat sajnálta, amikor négy évvel ezel?tt kiderült, hogy Kimi távozik. A 2009-es szezon második felében Kimi egy nagyon er?s formát mutatott, miközben mindent kihozott a kevésbé versenyképes autónkból. Kimi nagyon örül annak, hogy visszatérhet a Ferrarihoz.” – ismerte el Stella a finn TS-nek adott nyilatkozatában.

    Stella jelenleg Alonso versenymérnökeként dolgozik a Ferrarinál, és ez valószín?leg Räikkönen visszatérésével sem fog változni. A finn Mark Slade oldalán dolgozhat tovább Maranellóban. Rob Smedley mindeközben a Williams csapattal folytat tárgyalásokat, így szinte biztosra vehet? az, hogy Massa versenymérnöke az idény végeztével elhagyja a Ferrarit.
    Link
     
  18. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hamilton: Szeretném átvenni Kimi helyét!


    Hamilton: Szeretném átvenni Kimi helyét!
    [​IMG]
    Lewis Hamilton a finn „Jégemberrel” ellentétben szívesen elutazna a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) díjátadó gálájára az idény végeztével.




    Tavaly Kimi Räikkönen a harmadik helyen fejezte be a bajnokságot a gy?ztes Sebastian Vettel és a második Fernando Alonso mögött, mely egyúttal kötelez? megjelenést is jelentett számára az FIA gálaestjén. A finn „Jégember” természetesen húzta a száját, mivel nem szereti az ehhez hasonló rendezvényeket, valamint számára csak az els? hely számít.

    Jelenleg Hamilton áll a harmadik helyen 141 megszerzett ponttal, míg Räikkönen neve mellett 134 egység szerepel. A brit gyakorlatilag már lemondott a bajnoki címr?l és talán arról is hogy második legyen, de arra mindenképpen jó esélye lehet, hogy megtartsa a pozícióját.

    „Úgy tervezem, hogy idén én váltom majd Kimit. Ez a cél.” – jelentette ki Hamilton a Forma-1 hivatalos internetes lapjának adott interjújában Szingapúrban.

    „A csapat nagyszer? munkát végez, hogy mindezt elérjük. A következ? néhány versenyre egy remek kis csomagot tervezünk bevetni, ami els?sorban a nagyobb leszorító er?t igényl? pályákat fogja érinteni. Gyorsak leszünk, de persze senki sem tudja, hogy a sors mit tartogat számunkra. Egyszer?en csak pozitív maradok. A legutóbbi versenyen nem ragadtam meg a lehet?séget, de ez nem fog újra megtörténni. Minden hétvégén a lehet? legjobbat akarom elérni.”

    Hamilton elismerte, eleinte még csak álmodni sem mert arról, hogy ilyen eredményes lehet a Mercedesszel az els? évében. A brit bajnok azonban soha nem félt igazán.


    „A félelem az egyik olyan negatív dolog, ami mindenkinek ott van a mindennapi életében. Mindannyian félünk, független attól, hogy most egy kapcsolatról, vagy munkáról beszélünk. A félelem mindenhol jelen van. A trükk az, hogy ezeket a negatív érzéseket valami pozitívumba fordítsd át. Persze a Mercedeshez megérkezvén bennem is volt egy kis félelem. Azt gondoltam, hogy valószín?leg nem fogunk futamot nyerni a szezonban és a legjobb 10-ben sem leszünk benne. Majd mindezt egy pozitív formába öltöttem, és azt mondtam magamnak, hogy segíteni fogok a csapatomnak bejutni a legjobb 10-be, és szerzünk majd néhány pontot. Így tekintettem a dolgokra.”

    Hamilton mindent megtesz a csapatért, így a társa el?l sem rejtegeti a dolgait.


    „Egy nagyon egyszer? embernek gondolom magam, akivel könny? kijönni. Közösen dolgozunk a csapatért, és semmit nem rejtegetek. Amióta a Mercedesnél vagyok, az a célom, hogy a csapat el?rébb kerüljön. Nagyszer? a hangulat a csapatnál. Úgy érzem, hogy mindenki jól érzi magát a csapatnál.”
    Link
     
  19. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1, Szingapúri Nagydíj, 2.

    F1, Szingapúri Nagydíj, 2. szabadedzés

    NEMZETISPORT.HU
    2013.09.20. Frissítve: 2013.09.20 15:52
    Lewis Hamilton kezdte a legjobban a Szingapúri Nagydíj hétvégéjét, amelynek második edzésére már a helyi éjszakában, 21.30-tól kerül sor. A futam f? esélyese továbbra is a legutóbbi két Szingapúri GP-t megnyer? Sebastian Vettel, de a vb éllovasának többen is borsot törnének az orra alá, köztük Fernando Alonso és Kimi Räikkönen. Folytatódik a felkészülés, kövesse a 2. szabadedzést folyamatosan frissül? cikkünkkel!


    Fernando Alonso eddig kétszer nyert Szingapúrban

    A Mercedes folytatja idei jó szereplését a lassú pályákon, az eddigi két legalacsonyabb átlagsebesség? helyszínen, Monacóban és a Hungaroringen aratott gy?zelme után Szingapúrban Lewis Hamiltoné volt az els? szabadedzés legjobb körideje. A második tréningen felkerülnek az autókra a szuperlágy gumik, amelyek változtathatnak az er?sorrenden.
    PERCR?L PERCRE
    15.49: Vettel és Hamilton is javított, majd jött Webber, aki1:46.157-tel megdöntötte a tavalyi rekordot.
    Rosberg megel?zte Hamiltont, feljött a harmadik helyre, jelezve, hogy ezen a hétvégén két csapat versenyfutása várható.
    6. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
    SZOMBAT
    12.00–13.00: 3. szabadedzés
    15.00–16.00: id?mér? edzés
    VASÁRNAP
    14.00: a verseny rajtja
    Az id?pontok magyar id? szerint értend?k. Az NSO az összes edzésr?l, valamint a versenyr?l is él? tudósítással számol be.
    ID?JÁRÁS. Az eddigi öt Szingapúri Nagydíjon megszokhatta a mez?ny, hogy minden nap esik az es? a városban, az esti száguldást mégis nagyon ritkán rendezték meg vizes pályán. Estére ugyanis rendszerint kitisztul az ég. A h?mérséklet sem szokott meglepetést okozni, 26 és 30 fok közötti leveg?re lehet számítani.
    GUMIK. A Pirelli a közepesen kemény és a szuperlágy gumikat szállítja a Szingapúri Nagydíjra. Utóbbit eddig csak három versenyen, Ausztráliában, Monacóban és Kanadában vetette be az olasz vállalat.
    VÁLTOZÁS A PÁLYÁN. A szingapúri pályán a 10-es kanyarkombinációt átépítették, a lassító helyett egy egyszer? 90 fokos balkanyar vezet a 11-es felé.
    15.45: Webber az els? mért körével mindenkit megel?zött, 1:46.489 perccel már alig maradt el a tavalyi pole-kört?l (1:46.362).
    15.44: Hamilton az els? két szektorban még a németnél is gyorsabb volt a Mercedesszel, de végül 313 ezreddel elmaradt Vettel idejét?l. Rosberget így is négy tizeddel verte.
    Vettel újabb villámgyors körbe kezdett a Red Bull-lal, de végül nem javított. Grosjean autóját megint szerelni kellett, akárcsak az els? edzésen.
    15.41: már csak Webber és Grosjean volt a boxban, s Alonsónak sem volt még körideje – ? azonban a pályán volt.
    Nem kellett sokat várni az élcsapatok pilótáira, Rosberg átvette a vezetést, majd jött Vettel, aki 1:46.853-mal a nap legjobbját futotta.
    15.36: Sutil a második körével 1:49.7-re javított, de Pérez megel?zte 1:49.652-vel.
    Sutil még jóval elmarad Hamilton els? edzésen elért legjobbjától (1:47.055), amely alig rosszabb a tavalyi pole-körnél. A javuláshoz nagyban hozzájárul, hogy a 10-es kanyarban három ívb?l egy lett erre az évre.
    15.34: az élcsapatok pilótái maradtak a boxban, miközben Sutil 1:51.501-es id?vel kezdett.
    Csapattársa, Di Resta, a két Williams és Ricciardo követte a németet, aztán még többen a pályára hajtottak.
    15.30: elkezd?dött az edzés, Sutil hajtott ki els?kként a pályára a Force Indiával.
    Szombaton ilyenkor már nagyban megy majd az id?mér?, a verseny vasárnap a hajrájához közeledik majd.
    15.26: szinte semmit sem változtak a körülmények az els? edzés leintése óta, a lebveg? 29, az aszfalt 30 fokos. A páratartalom 71 százalék.
    Az FIA 200 eurós pénzbírsággal sújtotta a Red Bull-istállót, miután Vettel az els? szabadedzésen átlépte a boxutcai sebességhatárt.
    DRS-ZÓNA

    [​IMG]

    Szingapúrban is két helyen lehet kinyitni a hátsó légterel?ket a végsebesség növelése céljából: a célegyenesben, illetve a hetes kanyar el?tt. Ha a pilóta a szakaszok el?tti kanyarban (DRS detection a grafikán) egy másodpercen belül van az el?tte haladóhoz képest, a zónában kinyithatja a légterel?jét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az el?zést. Az edzéseken mindegyik körben használható a DRS, de kizárólag ebben a két zónában – ha nem esik az es?
     
  20. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso támogatta Kimi leigazolását

    Alonso támogatta Kimi leigazolását

    Fernando Alonso véleményét is kikérte a Ferrari, miel?tt leigazolta volna a Lotus versenyz?jét, a finn világbajnok Kimi Raikkönent a 2014-es és a 2015-ös szezonra. A spanyol szerint felesleges aggódni a csapaton belüli rivalizálás miatt.




    "Látom, mindenki az ellenkez?jér?l ír, de szerintem nem hoz változást, hogy két világbajnok is lesz a csapatban. Ugyanez volt a helyzet, amikor megérkeztem a Ferrarihoz. Azt mondták, Massával katasztrofális párost alkotunk majd, ? akkor már évek óta a Ferrarinál volt, én frissen igazoltam ide, és arról cikkeztek, hogy nem fogjuk megérteni egymást" - érvelt Alonso.

    "Az én szememben Felipe is világbajnok. Hogy van-e vb-címe a partneremnek, vagy nincs, az semmit sem változtat meg a hozzáállást, a stratégiát illet?en" - tette hozzá a kétszeres vb-gy?ztes.

    Érdekesség, hogy a brit sajtó éppen most pletykál arról, hogy nem kizárt (ugyanakkor nem is túl valószín?) Alonso visszatérése a McLarenhez. Martin Whitmarsh csapatf?nök elismerte, hogy ajánlatot tenne a spanyolért, ha lenne esély a leigazolására.

    Fernando Alonso arról is beszélt, a Ferrari minden részletbe beavatta, és kikérte a véleményét az igazolás el?tt: "Igen, megkérdeztek, és azt mondtam, hogy Kimi a legjobb versenyz? a piacon. Sokat segíthet a fejlesztésben is januárban és februárban, hiszen megvan a megfelel? rutinja hozzá."

    http://sporthirado.hu/cikk-f1_auto_motor-alonso_tamogatta_kimi_leigazolasat-77924

    2013. szeptember 20. 13:45