Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    Koreai futam eredmeny

    na mit mondtam 2... :tef344::tef161:
     
  2. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso


    Alonso szerz?dése érvényét vesztette a Ferrarinál, szabadon távozhat?
    [​IMG]
    A legfrissebb jelentések szerint Kimi Räikkönen érkezése miatt Fernando Alonso szabadon, minden következmény nélkül elhagyhatja Maranellót.





    Továbbra is azt pletykálják a sajtóban, hogy megromlott Alonso és a Ferrari kapcsolata, mely egészen a nyári szünetig tökéletesnek és harmonikusnak t?nt. A német sajtóban többek között arról is beszámoltak, hogy a spanyol a Red Bullhoz akart szerz?dni 2014-re, amire berágott Luca di Montezemolo, az olasz márka elnöke és ekkor adott zöld utat adott a finn „Jégember” visszatérésére.

    A Sky és a The Times szerint ezzel a lépéssel a Ferrari feltört egy záradékot 2005 és 2006 világbajnokának szerz?désében, mellyel gyakorlatilag érvényét vesztette (vagy könnyen felbonthatóvá vált) a 2016-ig szóló kontraktusa. Pontosabban Alonso szabadon távozhat, és akár már jöv?re máshol folytathatja tovább, mindenfajta következmény és jogi hercehurca nélkül.

    Ez a záradék jelenthette azt a bizonyos kikötést, miszerint a spanyol mellé nem érkezhet egy világbajnok, vagy egy túlságosan er?s versenyz?. Err?l a bizonyos záradékról már hosszú hónapokkal ezel?tt is cikkeztek a nemzetközi sajtóban. A záradék neveket is tartalmazhatott, melyen minden bizonnyal Räikkönen neve is ott szerepelt.

    A McLaren ezen a hétvégén ismét meger?sítette, hogy adott esetben leszerz?dtetnék Alonsót, aki még 2007-ben volt a gárda versenyz?je. A Honda is ezt kezdeményezi, mely 2015-t?l újra a csapat kiemelt technikai partnere lesz, valamint állítólag a japánok részesedést is vásárolnak majd a csapatban, mint tette azt hosszú évekkel ezel?tt a Mercedes.

    Alonso egyel?re mindent tagad és elmondása szerint a Ferrarinál akar maradni.
    Link
     
  3. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Ferrari


    A Ferrari letett az egyéni címr?l, marad a második hely a konstrukt?rök között
    [​IMG]
    Stefano Domenicali szerint „szinte lehetetlen” cél az egyéni els?ség, így maradt az, hogy a második helyért harcolnak a konstrukt?ri bajnokságban. Felipe Massa megpördülése nem volt gond Fernando Alonsónak, annál inkább a brazilnak.





    Alonso versenye nem alakult valami fényesen, mivel beszorult a Hülkenberget kerget? Hamilton mögé, és az F138 versenytempója sem adott okot az örömre. A kétszeres bajnok jól jött ki a rajt utáni kavarodásból, de a folytatás már nem volt ennyire bíztató.

    „Sajnos a rajt után nem tudtam magam mögött tartani a Saubert, és mindez azt jelentette, hogy meglehet?sen stresszes versenyem lesz a gumik szempontjából”- mondta Alonso a futam után. „Nem jelentett problémát, ami Felipével történt a harmadik kanyarban: nagyon sokan voltunk azon a helyen, és ezek szerint valaki eltalálta. Én próbáltam kikerülni ?t, és úgy tudtam folytatni, hogy mindennek nem volt hatása a versenyemre, mivel addigra már Hülkenberg mögött voltam. Mostantól csak Suzukára szabad gondolnunk, és meg kell próbálni visszakerülni a dobogóra; ismét szükség van arra a formánkra, amit vasárnaponként szoktunk mutatni, hogy az élen harcolhassunk.”

    „Vettel nagyon messzire van a pontok tekintetében – mindenekel?tt pedig a teljesítmény terén -, és nem számíthatunk csodákra a bajnokság végéig. A második hely t?nik reálisabb célnak a konstrukt?rök között, de egy dolog biztos: most nem adjuk fel, és a lehet? legjobban fogunk próbálkozni, egészen a végéig.”

    Massa természetesen csalódott volt, mivel megpördült, és ismét változatos versenyt zárt. „A mai verseny nagyon bonyolult volt, mivel az els? körben elszálltak az esélyeim egy jó eredményre, amikor egy csoportosulás közepén találtam magam. Mindenki harcolt, és úgy döntöttem, belülre megyek, megpróbálok kés?bb fékezni”- kezdte Massa. „Sajnos pár autó lassabb volt, és muszáj volt jobbra mennem, hogy elkerüljem az ütközést az egyik Mercedesszel, melynek az lett a vége, hogy megforogtam. Szerencsére az autó rendben volt, de onnan kezdve a mez?ny végér?l kellett folytatnom a versenyt.”

    A Ferrari csapatf?nöke a következ?kkel értékelte a versenyt. „Miután pozitív eredményeket értünk el Belgiumban, Monzában, és Szingapúrban is, nincs értelme tagadni, hogy a mai eredmény nem boldogít. Abban reménykedtünk, hogy az els? körben támadni tudjuk majd a két Mercedest, mivel tudtuk, ma partiban lehetünk a versenytempójukkal. Sajnos nem ez volt a helyzet, és a rajt utáni incidens hatással volt a versenyünkre. Ezzel semmi esélyünk sem maradt arra, hogy a dobogó közelébe kerüljünk. Ilyen körülmények között nem sikerült kihozni a legjobbat az autóból. Minden, amit tehetünk, hogy nagyon koncentrálunk a következ? körre Japánban, ahol azonnali esélyünk lesz arra, hogy visszatérjünk. Miközben az egyéni cím majdnem lehetetlen cél, továbbra is az a szándékunk, hogy mindent beleadunk a végéig, mivel még mindig harcban állunk a második helyért a konstrukt?rök között.”
    Link
     
  4. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Brawn


    Brawn: A McLarennel és a Hondával sem tárgyalok!
    [​IMG]
    Ross Brawn hivatalosan is tagadta a sajtóban megjelent híreket, miszerint az év végén elhagyja a Mercedest és a Hondánál folytatja tovább.




    A Sport Bild egy exkluzív cikk formájában számolhatott be arról, hogy a manchesteri csapatf?nök az évégén elhagyja a Mercedest és valószín?leg visszatér a Hondához. A brit f? feladata az lenne, hogy levezényelje a márka 2015-ös visszatérését a McLarennel.

    Nem sokkal a jelentések megjelenése után Niki Lauda, a Mercedes elnökségének tagja és résztulajdonosa azt mondta, hogy szeretnék megtartani Brawnt, és nem tudnak arról, hogy a brit távozás el?tt állna. A Ferrari legendás ex-szakember a német Auto Motor und Sport lapnak adott nyilatkozatában tagadta a sajtban megjelent híreket.

    „Még egy szót sem beszéltem a Hondával és a McLarennel. Továbbra sem hoztam meg a döntésemet a jöv?mr?l. A helyzet ugyanaz, mint az elmúlt hetekben. Niki Laudával fogok beszélni a csapatnál betöltött szerepemr?l. A döntés a téli id?szakig megszülethet ezzel kapcsolatban. Nem vagyok egy olyan ember, aki bármit is eldöntene egy nap alatt. A lehet?ségeimet át kell gondolnom, és emiatt id?re van szükségem.”

    Brawn még azt is el tudja képzelni, hogy kihagy egy évet és csak 2015-ben vállal ismét munkát a Forma-1-ben.


    „Nem ez lenne az els? alkalom számomra, hogy szünetet tartanék.”

    A pletykák szerint a Mercedes új csapatf?nöke a McLarent?l érkezett Paddy Lowe lesz.
    Link
     
  5. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F-1

    F1: Massa támadásba lendül

    Miután bejelentették, hogy 2014-ben Kimi Räikkönen kapja Felipe Massa helyét a Ferrarinál, az olasz csapatnál nyolc évet lehúzó brazil arról beszélt, hogy ezután csak önmagáért hajt majd.

    Mivel mostanra Fernando Alonso egyéni bajnoki esélyei is elszálltak, a brazil veterán végképp mindent beleadhat, a Japán Nagydíj el?tt arról beszélt, hogy igazán szép lenne még egy gy?zelem a Ferrarival.

    "Álomszer? lenne, de végül is bármi lehetséges. Hányszor láttunk már olyan versenyz?t nyerni, aki nem a legjobb autóban ült? A remény hal meg utoljára, nagyon szeretnék még egy utolsó futamgy?zelmet" - mondta az eddig 11 nagydíjon sikert arató pilóta, hozzátéve, hogy a gy?zelem önmagában lenne értékes, nem azért szeretné, hogy ezzel javítsa a helyzetét a pilótapiacon.


    "Úgy gondolom, hogy a tapasztalatom többet számít ennél. Mindenki tudja, mit adhatok egy csapatnak, f?leg egy olyan évben, amikor az új szabályok miatt minden a nulláról indul."

    Massa különösen várja a szezonzáró Brazil Nagydíjat, amelyen 2008-ban pár pillanatig bajnok is volt, és amely a mai napig az utolsó futamgy?zelme.

    "Mindig is nagyon megható brazilként ott versenyezni, úgy meg f?leg az lesz, hogy az lesz az utolsó ferraris futamom. Remélem, hogy összejön valami szép eredmény, persze remélem, hogy még azel?tt, a következ? versenyeken is jól megyek majd!"

    "Rámen?s leszek. Legutóbb is így álltam hozzá, de sajnos nem hozott sikert, megpördültem (a rajt után). De ez van, kockáztatni kell, és tovább fogok próbálkozni."

    Bár szerz?dése még nincs 2014-re, véleménye azért van Massának a jöv? évr?l. Míg sok kollégája a termettel, a testsúllyal van elfoglalva, a mez?ny egyik legkisebbjének számító brazil inkább a üzemanyag-spórolós versenyek miatt aggódik.

    "Igen, elég frusztráló lehet, ha spórolni kell majd. Minden más lesz: a vezetési stílus, az autó kezelése, az üzemanyag-felhasználás. Azért remélem, hogy a néz?k és a pilóták számára is izgalmas marad a verseny. Persze nem érdemes el?re panaszkodni olyasmir?l, amit még nem tapasztaltunk meg."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_massa_tamadasba_lendul/47290/
     
  6. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F-1

    F1: Webber megverte Vettelt
    Forma-1 Japán Nagydíj kvalifikáció
    Szerz?: Baka Gábor levél küldés
    Dátum: 2013.10.12. 08:18
    A Japán Nagydíj id?mér?jén Sebastian Vettel nem tudta megszerezni a pole-t, a kvalifikációt csapattársa, az idén el?ször el?rébb végz? Mark Webber nyerte. Hamilton a 3., Grosjean a 4.
    Napos, derült, de szeles id?ben indult a 2013-as Forma-1-es bajnokság 15. fordulója, a Japán Nagydíj id?mér? edzése.

    A Q1-ben a mexikói Esteban Gutierrez kezdte a körözést, és jól is tette, hogy legalább egy mért id?t futott, ugyanis a garázsban egy kisebb t?zeset adódott, miután visszatért az els? etapjáról. A szerel?k gyorsan eloltották a lángokat, valószín?leg csak egy kis üzemanyag fröccsent a forró kipufogókra. A versenyz? kés?bb újra a pályára is mehetett.

    Az élen Mark Webber állt, de a szél miatt még ?t is újabb körre kérték a Red Bullnál.

    Három perccel a szakasz vége el?tt újabb t?zeset adódott, Jean-Eric Vergne Toro Rossóján mindkét hátsó fék kigyulladt. A francia félrehúzódott, de a marshalok azonnal oltani is kezdték a lángoló autót, de a mentés idejére el?került a vörös zászló. 2 perc 55 másodperc maradt egy utolsó gyors körre.

    Webber végül nem ment ki, ahogy Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Jenson Button is a garázsban maradt, az els? öt már nem próbálkozott.

    A befutók után végül a Force Indiá-s Adrian Sutil (sebességváltó-csere miatt öthelyes büntetés is vár rá), Vergne, és a két kiscsapat négy versenyz?je búcsúzott.

    A Q2 els? felében Alonso volt a leggyorsabb, míg a lotusosok els? nekifutásra a kemény keveréken próbálkoztak.

    Vettel aztán megmutatta, mi is az igaz mérce, amikor nagyjából hattizedet javítva ugrott az élre, amire a mögötte beér? Webbernek sem volt válasza, kéttizeddel lassabb volt. Az ausztrál egyébként a felvezet? körén feltartotta a mclarenes Sergio Perezt, akár büntetés is lehet bel?le.

    A szakasz végén hajszálnyi különbségeken múlott a továbbjutás és a kies?k sorrendje. A "vesztesek" Perez, Paul di Resta, Valtteri Bottas, Gutierrez, Pastor Maldonado és Daniel Ricciardo voltak.

    A Q3-ban Vettel nem várt sokat, azonnal a pályára gurult, de Webber, Alonso, Button, Grosjean és Hamilton sem tétlenkedett. A címvéd?nél azonban nem volt minden rendben, a rádión értesítették, hogy a KERS-nek annyi - 1:31,3-mal futott be. Webber négytizedet javítva, az els? 1:31 alatti id?vel ért be mögötte, megcsípte az ideiglenes pole-t.

    A két Red Bullon kívül csak Alonso és Hamilton ment mért kört els?re, az igazi csata az utolsó két percre maradt, amire már Vettel autójában is felélesztették a KERS-t.

    A fináléban a német javított, de nem eleget, második lett, miközben Webber még faragott hat századot a saját legjobbjából, övé lett a pole.

    A 3. helyet Hamilton csípte meg, a 4. Romain Grosjean lett. Mögöttük Felipe Massa, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, a megint nem túl acélosan teljesít? Fernando Alonso és Kimi Räikkönen, valamint Jenson Button sorakozott.

    A Japán Nagydíj vasárnap magyar id? szerint reggel 8 órakor kezd?dik.

    Japán Nagydíj, kvalifikáció, Szuzuka, 2013.10.12.

    Név Csapat Id? Kör
    1 Mark Webber Infiniti Red Bull Racing 1:30,915 13
    2 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing 1:31,089 13
    3 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 1:31,253 17
    4 Romain Grosjean Lotus F1 Team 1:31,365 21
    5 Felipe Massa Scuderia Ferrari 1:31,378 17
    6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 1:31,397 17
    7 Nico Hülkenberg Sauber 1:31,644 19
    8 Fernando Alonso Scuderia Ferrari 1:31,665 16
    9 Kimi Räikkönen Lotus F1 Team 1:31,684 19
    10 Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes 1:31,827 15
    11 Sergio Perez Vodafone McLaren Mercedes 1:31,989 16
    12 Paul di Resta Sahara Force India 1:31,992 15
    13 Valtteri Bottas Williams F1 Team 1:32,013 14
    14 Esteban Gutierrez Sauber 1:32,063 15
    15 Pastor Maldonado Williams F1 Team 1:32,093 15
    16 Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso 1:32,485 11
    17 Adrian Sutil Sahara Force India 1:32,890 10
    18 Jean Eric Vergne Scuderia Toro Rosso 1:33,357 6
    19 Max Chilton Marussia F1 Team 1:34,320 8
    20 Charles Pic Caterham F1 Team 1:34,556 8
    21 Giedo v.d. Garde Caterham F1 Team 1:34,879 9
    22 Jules Bianchi Marussia F1 Team 1:34,958 5
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_webber_megverte_vettelt/47325/
     
  7. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Japán Nagydíj - Vettel nyert, ám még nem világbajnok

    Sebastian Vettel a rajtot elrontotta a Japán Nagydíjon, de a harmadik helyen haladva türelmesen várt a hajráig és megel?zte a sokáig élen álló Romain Grosjeant.

    A világbajnoki címvéd? Sebastian Vettel, a Red Bull német pilótája nyerte meg vasárnap a Forma-1-es Japán Nagydíjat, ezzel tovább növelte el?nyét az összetettben, de még nem ünnepelheti sorozatban negyedik vb-diadalát.

    A 26 éves versenyz? idei 9., pályafutása 35. futamgy?zelmét aratta Szuzukában, mögötte csapattársa, az év végén a Forma-1-b?l visszavonuló ausztrál Mark Webber végzett a második, Romain Grosjean, a Lotus francia pilótája pedig a harmadik helyen.

    Vettel összetettbeli egyetlen riválisa, a spanyol Fernando Alonso (Ferrari) a negyedik pozícióban ért célba, így hátránya 90 pontra n?tt a német címvéd?vel szemben, s megmaradt a matematikai esélye arra, hogy a hátralév? négy futamon utolérje Vettelt.

    A világbajnoki sorozat két hét múlva, az Indiai Nagydíjjal folytatódik.
     
  8. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F-1

    F1: A stratégiával állították félre Webbert?

    A Japán Nagydíjon a Red Bull autói nem a "szokásos" sorrendben álltak a rajtrácson, a pole Mark Webberé volt, a címvéd? Sebastian Vettel "csak" a második volt. A startnál a lotusos Romain Grosjean mindkettejüket faképnél hagyta, de világos volt, hogy lesz még esélyük a gy?zelemre.

    Az els? etap után még teljesen nyitott volt a küzdelem, de a második etapon az amúgy végig jó tempót diktáló Webbert meglep?en korán, mindössze 13 kör után kihívták, három kiállásos stratégiára állították át.

    Az ausztrálnak a végén ezért egy közepes keverékes etapon kellett volna megel?znie Grosjeant és Vettelt is, hogy gy?zhessen, ami nem is sikerült, csak a franciát tudta elkapni, csapattársa addigra elhúzott.


    A stratégiaváltás gyanús, Webber nyíltan ugyan nem mondta ki, hogy kiszúrtak vele, de a verseny után értetlenül állt a döntés el?tt.

    "Az els? kiállás után a srácok még azt mondták, hogy kett?n leszek, aztán a 25. körben kihívtak. Egy kicsit meglepett, hogy három kiállásra állítottak át, mert el?tte még egy kicsit vissza is vettem, hogy majd a 28. kör környékén támadjak."

    "Kérdeztem, hogy tényleg jó lesz ez? Seb tovább kint maradt, de nekem is tartható lett volna a két kiállás, úgy éreztem, tudom hozni a szükséges köröket. Seb végül jó versenyt futott, a stratégiája tökéletesen m?ködött. A három kiállás sem teljes ?rültség, de elég kockázatos, ugyanis el?zni is kell."

    "Végül visszavettem a (második) helyet, de Seb mindkett?nket átugrott. Akkor már nem gondoltam, hogy Sebbel vagyok csatában, az gyakorlatilag elszállt, amikor a három kiállás mellett nem tudtam elég id?t kihúzni Seb kétkiállásos tempója ellen" - mondta az utolsó etapról.

    A Red Bull f?nöke, Christian Horner a körid?k ellenére azt állította, hogy Webber nem bírt annyira jól a gumikkal, mint Vettel, ezért mindenképp váltani kellett az ausztrál esetében.

    "A rajton kívül minden jól alakult. A stratégia szempontjából az els? etap eldöntött mindent. Mark gumijai nem bírták olyan sokáig, mint Sebnél, szóval váltani kellett, amikor lehet?ség adódott, mert csak így lehetett Romain elé kerülni."

    "Sajnos végül a kelleténél tovább tartott, míg Mark meg tudta el?zni Gorsjeant, így már nem tudta Sebet támadni a végén. Természetesen nem is lett volna kellemes nézni, ahogy az utolsó körökön harcolnak az autóink, de szabadon megtehették volna. Amíg miénk az 1-2, a sorrend nem számít."

    http://www.vezess.hu/forma1/f1_strategiaval_allitottak_felre/47346/#a3
     
  9. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Lotus: Räikkönen szenved a módosított gumikon

    Kimi Räikkönen szenved az új gumikon, s leginkább ennek köszönhet? az utóbbi nagydíjhétvégéken mutatott hanyatló teljesítménye – véli a Lotus pályamérnöke, Alan Permane.

    [​IMG]

    Miközben a Japán Nagydíjon tündökl? Romain Grosjean teljesítményével kivívta a Forma–1 elismerését, neves csapattársának, Kimi Räikkönennek ezúttal csupán statisztaszerep jutott mellette. „Milyen gyorsan megváltozhat a kép! Egy éve még arról beszéltünk, hogy Grosjean el fogja veszíteni a helyét a Forma–1-ben, hiszen éppen itt, Szuzukában ment bele hátulról Mark Webber autójába, és akkor mindenki Romaint szidta. Közben sokkal érettebbé vált. Ez leny?göz?” – nyilatkozta a francia versenyz?r?l az egykori csapatf?nök Eddie Jordan. „Felt?nt valakinek, hogy Romain minden egyes edzésen gyorsabb volt Räikkönennél, amióta a finn aláírt a Ferrarihoz? Ezzel rövidre zárta a kérdést, elég érett-e ahhoz, hogy 2014-ben a Lotus vezére legyen. Ha megnézem a szuzukai teljesítményét, azt kell mondanom, bizonyította, hogy igen” – fogalmazott a Speedweeknek a manapság tévés szakért?ként dolgozó Martin Brundle.
    Egyesek tehát a francia fejl?désével és az idény végén távozó finn motiválatlanságával magyarázzák az er?viszonyok átrendez?dését Enstone-ban. A Lotus szerint viszont leginkább a gumik módosítása okolható a változásért. Tény, amióta a Magyar Nagydíjon a Pirelli visszatért a 2012-es konstrukcióhoz, Grosjean a hat id?mér? edzésb?l ötször gyorsabb volt Räikkönennél. A „Jégember” tehát érezhet?en problémákkal küzd.
    A Lotus m?veleti mérnöke szerint nem véletlenül. „Nem tetszik neki az autó eleje. Nem érzi elég élesnek a bekanyarodásnál. Ha viszont megpróbálsz javítani ezen, az túl sok is lehet, és akkor a kocsi hátulját veszíted el. Ez egy kissé összezavarta ?t, de kezd boldogulni vele. Mindeközben ugyanakkor Romain jelenleg megállíthatatlan” – magyarázza a szakember az Autosport hasábjain.
    Az egykori versenyz?, Johnny Herbert pedig hasonló megfigyeléseir?l számolt be nemrég: „Kimi olyan versenyz?, aki alapvet?en érzi, mi történik, de most az autója sokkal nyugtalanabb, és sokkal alulkormányzottabb volt, mint Romainé. Ha alulkormányzottságot érzel, küzdened kell az autóval, hogy még el tudd csípni a kanyarcsúcspontokat. Ezután viszont gyorsan túlkormányzottsággal szembesülhetsz” – magyarázza a Motorsport Magazinnak az egykori futamgy?ztes.
    Räikkönen bizonytalanságának számos jelét láthattuk az új gumik bevezetése óta. A Magyar Nagydíjon például nem egyszer raliversenyz?ket megszégyenít? drifteléseket mutatott be az utolsó kanyarban, Dél-Koreában az els? szabadedzésen az utolsó gyors balosban tört ki autója hátulja, s a gumifalban végezte, majd a másnapi id?mér?n is hibázott utolsó gyors körében, Japánban pedig a második szabadedzésen dobta el Lotusát a technikás és szeles els? szektorban, hogy aztán újra bakizzon a kvalifikáción. Mindez a Permane és Herbert által is említett megoldás keresésére utal. S talán az sem véletlen, hogy az autóba vetett korábbi bizalom hiánya éppen mindig a legkiélezettebb helyzetekben, azaz az id?mér?kön veti vissza teljesítményét leginkább.
    Permane szerint komoly a probléma, ha ugyanis szombatonként nem tudja kihozni a maximumot autójából, Räikkönen a s?r? mez?nyben sokat veszít, s rosszabb rajthelyér?l nem mindig tud már el?rébb lépni a versenyen – mint azt Japánban is láthattuk, ahol végül a 9. pozícióból lett ötödik. „Versenykörülmények között Kimi jól boldogul a gumikkal. Szingapúrban a tizenharmadik helyre kvalifikálta magát, Dél-Koreában a kilencedik helyre, de így is mindkétszer dobogóra állhatott. De ez nem lehet így minden hétvégén” – utalt Permane arra, hogy Räikkönennek mindkét esetben segítségére volt a biztonsági autó, valamint a riválisok hibája.
    „Nem alapozhatsz mindig a biztonsági autóra, hogy képes legyél hátulról el?re kerülni. Jobb id?mér?re van szükség, és ? jelenleg emiatt szenved. Ezúttal jobb volt a helyzet. Három tizeddel maradt el Romaintól Japánban, de ez hatalmas különbséget jelentett a rajtrácson, mivel nagyon szoros volt a küzdelem. Normál esetben ez két-három helyezést jelent” – vázolta Räikkönen ördögi körét a Lotus szakembere.
    A finn bajnok számára ugyanakkor kedvez? jel lehet a hátralév? futamok el?tt, hogy autóját Japánban már jobbnak érezte, mint korábban – egy körön is. Mint ismert, a Lotus Dél-Korea óta hosszabb tengelytávval versenyez, aminek kimondottan az autó stabilizálása volt a célja a féktávokon és a kanyarodásnál. Räikkönen tehát reménykedhet abban, hogy mérnökeivel sikerül jobban kiismerniük az újítást, s megtalálni vele a megfelel? megoldást id?mér?s problémáira.
     
  10. virus04 /

    Csatlakozott:
    2013. október 15.
    Hozzászólások:
    2
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    2014-es Év Ferrari!!!! :tef161:

    KIMI RAIKKÖNEN Csak Issss!!!! HAJRÁÁÁÁ KIMIIII!!!! (y) :tef161:
     
  11. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Vettel: Beszartam a Forma-1-t?l

    Vettel: Beszartam a Forma-1-t?l

    Sebastian Vettel a BMW neveltjeként kezdte a formaautós karrierjét, így 2005-ben a bajor motorgyártó akkori partnerénél, a Williamsnél tesztelt el?ször Forma-1-es autót. A 18 éves német reménység 2005 szeptemberében Mark Webber és a következ? évi bemutatkozásra készül? Nico Rosberg mellett a spanyolországi Jerezben vezette a Williams-BMW FW27-est.


    Vettel 25 kört tett meg, és három másodperccel lassabb volt a már rutinos Webbernél. Forma-3-as pilótaként nagyon durva élmény volt az F1, árulta el.

    "Amikor el?ször teszteltem az autót, Mark vezetett délel?tt, én pedig délután. Az els? pár körben összeszartam magam, gondoltam na jó, ez igazi férfiaknak való, nem nekem. De aztán hozzászoktam, és szerettem volna még csinálni" - idézte fel az Indiában valószín?leg négyszeres világbajnokká váló Red Bull-pilóta.

    Vettel azt mondja, hogy 35 gy?zelem, három világbajnoki cím birtokában is maradt valami az akkori érzésb?l, a mai napig izgul futamok el?tt.

    "Abban az értelemben semmi sem változott, hogy továbbra is imádom a versenyzést, a kihívást, és ma is ideges vagyok, amikor vasárnap reggel felkelek, most is izgatott és feszült vagyok a rajtrácson."

    "Nyilván kár lenne túlidegeskedni, er?lködni, azért élvezni is kell, mert különleges dolog ez, nem mindenki versenyezhet a Forma-1-ben. Szerencsésnek mondhatom magam, amiért én is a 22 srác egyike lehetek."
    http://www.vezess.hu/forma1/vettel_beszart_forma_1/47423/#a3
     
  12. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1: Maldonado és a Williams szabadul egymástól

    Világszerte több szaklap is arról számolt be, hogy súlyosan megromlott a viszony a Formula–1-es Williams-istálló és venezuelai pilótája, Pastor Maldonado között. A tavalyi Spanyol Nagydíj gy?ztese az idén folyamatosan szidta a csapat autóját, de az utolsó csepp a pohárban az volt, hogy a Japán Nagydíj utolsó körében úgy el?zte meg Valtteri Bottast, a saját csapattársát, hogy kilökte a pályáról.
     
  13. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Alonso a Tour de France-on indul

    F1: Alonso a Tour de France-on indul

    Az Euskaltel-Euskadit végül nem vette meg, de nem tett le profi kerékpáros terveir?l Fernando Alonso. A Ferrari pilótája saját csapatot gründol, az egyel?re ismeretlen nev? alakulat a 2015-ös szezonban indul el?ször. Az el?készületek remekül haladnak, már a csapat bemutatásának id?pontját is kit?zték.


    "Ez a 2014-es Tour de France els? pihen?napján lesz" - jelentette ki Luis Garcia Abad, Alonso menedzsere. "Már szponzorokkal is vannak aláírt megállapodásaink. Fernando a legjobb F1-es megoldásokat szeretné átemelni a kerékpársportba (és fordítva), olyan új eszközök bevetését tervezi, mint a telemetria vagy az orvosi központok. A cél az lenne, hogy valami újat mutasson, és egyben megoldja a doppingproblémát is."

    Abad szerint a kerékpárcsapat szponzorai újak lesznek a kerékpársportban, azt azonban tagadta, hogy a Ferrari-szponzor Banco Santander a kétkerek?eket is támogatná. "Jobb, ha az F1-es és a kerékpáros üzletet külön kezeljük" - mondta Abad.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_alonso_sajat_kerekparcsapatot_indit/47474/#a3
     
  14. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Érik az els? 2014-es botrány

    F1: Érik az els? 2014-es botrány

    Nem lesz könny? megfelelni a radikális 2014-es szabályoknak, a fogyasztásmér? szenzorokkal máris baj van. Túl azon, hogy jöv?re maximum száz kiló üzemanyagot lehet az autókba tankolni, a szabályzat korlátozza az üzemanyag maximális átfolyási sebességét (más szavakkal a pillanatnyi fogyasztást) is egy bizonyos fordulatszám-tartományban.


    Az átfolyás mérésére egységes szenzort vezet be a Nemzetközi Automobil Szövetség, az alkatrész beszállítója a brit Gill HySpeed lett. Az 1,6-os, V6-os turbómotorokhoz tervezett szenzor el is készült, a silverstone-i ifjoncteszten próbálták ki el?ször, de úgy t?nik, hogy az alkatrész nem elég pontos.

    A szenzor maximum félszázalékos hibahatárral m?ködhetne, a mérési pontatlanság azonban jelenleg eléri a másfél százalékot. Ez túl sok, az FIA és a csapatok számára sem elfogadható. A cég dolgozik a szenzor módosításán, de ha esetleg nem végez id?ben, az FIA kénytelen lesz a motorszállítóktól kapott adatokra hagyatkozni. Ezzel pedig meg is ágyazna egy nagy botránynak, amelyben a csapatok hétr?l hétre kiáltanának csalót.

    Jó hír, hogy a Gill HySpeed hamarosan elkészül a módosított darabbal, amelyet akár valamelyik pénteki szabadedzésen is kipróbálhatnak a csapatok. A Pirelli vallelungai gumitesztjén is bevetik a szenzort, és ha minden rendben, indulnak a kiszállítások a motorgyártókhoz.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_erik_elso_2014/47561/#a3
     
  15. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F-1

    F1: Lefújják az Indiai Nagydíjat?

    Pénteken a szabadedzésekkel megkezd?dik a harmadik - és talán utolsó - Indiai Nagydíj, legalábbis elvileg, ugyanis ma akár a lefújásról is dönthetnek.

    Az újdelhi legfels?bb bíróság csütörtökön dönt egy beadványról, amely szerint a verseny szervez?i 2012-ben nem fizették be a szórakoztató rendezvényekre érvényes adót a pályának otthont adó Uttar Pradash államnak.


    Az ügy még két éve indult, akkor a legfels?bb bíróságon egy Amit Kumar nev? aktivista már sikeresen érvelt amellett, hogy a Forma-1-es nagydíj nem sport-, hanem szórakoztató rendezvény, ezért nem is kaphat a sportrendezvényeknek kijáró adómentességet.

    A bíróság akkor a jegybevételek 25 százalékának elkülönítésére utasította a szervez? Jaypee Sportsot az adóügy végleges rendezésééig. Ez azóta sem történt meg, a szervez?k 2013-ra pedig az el?írt adótartalom nélkül árusították a jegyeket.

    Kumar emiatt kérte az idei verseny betiltását, amir?l ma dönt a törvényszék - természetesen valószín?tlen a hétvége lefújása, de az biztos, hogy nem teszt jót az Indiai Nagydíjnak az ügy. A pocsék bürokrácia, az alacsony érdekl?dés, az F1-esekre kényszerített vámok és adók miatt 2014-re már kikerült a rendezvény a naptárból, ilyen nehézségek mellett pedig egyre kisebb az esély a 2015-ös visszatérésre.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_lefujjak_indiai_nagydijat/47598/#a3
     
  16. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: "Kimi, takarodj a picsába!"

    F1: "Kimi, takarodj a picsába!"

    Úgy t?nik, a Lotusnál végleg kiszerettek Kimi Räikkönenb?l, a finnt a lehet? legkeresetlenebb szavakkal utasították Romain Grosjean elengedésére.
    A Lotusnál nagy rizikót vállalva mindkét versenyz?vel egykiállásos stratégiát próbáltak végigvinni az Indiai Nagydíjon, azonban a futam hajrájában Kimi Räikkönen gumijai elfogytak, míg a 17. helyr?l rajtoló Romain Gorsjean igen jó tempót tudott tartani.

    A francia az 56. körben érte utol az akkor 3. helyen haladó, de lassú Räikkönent, azonban az els? el?zési kísérletnél a finn rátartott a csapattársára. A bokszutcában ezzel betelt a pohár, a vezet? versenymérnök, Alan Permane keresetlen szavakkal utasította az elengedésre a finnt.

    "Kimi, takarodj a picsába az útból!" - tajtékozott az angol mérnök,

    "Ne ordibáljatok baszki, majd elengedem, amikor lesz lehet?ség, amikor a kanyarból kijövünk!" - válaszolt a jöv?re már a Ferrarinál versenyz? Räikkönen.


    A Lotusnál nem ez az els? rádiós feleselés, Räikkönen tavaly emlékezetesen hallgattatta el a csapatot, amikor a gy?zelem felé haladt Abu-Dzabiban - "Igen, igen, igen, hagyjatok békén, tudom mit csinálok!" -, Koreában pedig Grosjeant kellett keményen nyugtatni, miután a finn meglepetésszer?en elvette t?le a 2. helyet.

    Az Indiai Nagydíjon Grosjean végül a 3. lett, míg Räikkönen az utolsó el?tti körben kénytelen volt kimenni friss gumikért, csak a 7. helyen futott be - igaz, az új abroncsokon övé lett a verseny leggyorsabb köre. A finnt amúgy az ág is húzta a Buddh pályán.

    "Az els? húsz körben szinte fékek nélkül mentem. Nagyon túlmelegedtek, és amikor közel kerültem valakihez, teljesen elszálltak a fékek. A végén aztán a gumijaim is kikészültek. Kiábrándító futam" - mondta, majd röviden reagált a rádiós ügyre is. "Teljesen rendben van az elengedés, de egy gyors kanyarban nem megy."

    A f?nök elbeszélget a pilótákkal

    A Lotus csapatf?nöke, Eric Boullier a futam után azt mondta, a pilótáiknak továbbra is szabad a verseny, de ebben az esetben Räikkönen túlzásba esett egy kicsit.

    "Szabadon versenyezhetnek, de tény, hogy ezúttal könnyebb man?vert vártunk el. Sosem jó látni, ha az autóink egymással küzdenek és az egyik elhagyja a pályát, szóval a legf?bb a csapat érdeke. Mindkettejükkel elbeszélgetek majd Abu-Dzabiban. Mi azért dolgozunk, hogy hozhassák az eredményeket, de a háttérben ott a csapat, ezt sosem szabad elfelejteni."

    "Ha Kimi gumijai nem purcantak volna ki, akkor dobogós lehetett volna, hagytuk is hajtani, ez így normális, de miután a gumiknak annyi volt, igyekeztük a lehet? legjobb eredményt menteni számára. Tartottunk t?le, hogy Romain gumijai is elfogynak, s?t a motorjával is gondok voltak, lekapcsoltattunk vele mindent, amit lehetett. Elég stresszes volt a helyzet, az ilyet nem könny? kezelni."

    "Kimi versenyz?, mindenki az ellenfele, ezt megértem. Bizonyos körülmények között semmi gond a versenyzéssel, de amikor vége a gumiknak és két másodperccel lassabb a csapattársánál, akkor fölösleges er?lködni."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_kimi_takarodj_picsaba/47675/#a3
     
  17. kiscsibe /

    Csatlakozott:
    2012. május 05.
    Hozzászólások:
    1,119
    Kapott lájkok:
    219
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    F1: "Kimi, takarodj a picsába!"-re

    Sziasztok! :tef293:

    Bezzeg mikor hozta az eredményeket nem beszéltek ilyen alpári módon vele. Talán ezen a szintem (mármint a Forma-1 szintre gondolok) nem kéne ilyen stílusban. Ráadásul tudják, hogy az egész világ az ? szavaikat lesi, füleli.
    Azért ha összehasonlítjuk Romain Grosjean és Kimi Räikkönen eddigi teljesítményét. Hát...
    Azért azt már végképp nem kéne a mérn?k "úr" nak elfelejtenie, hogy a 2007-es világbajnokkal beszél.

    Persze ez a viselkedés a "dics?séges" angol mérnököt min?síti.
     
  18. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Horner


    Horner: Kiváltság Vettel mellett dolgozni
    [​IMG]

    A Red Bull Racing csapatf?nöke nagyon elégedett Sebastian Vettel munkájával, és szerinte mindenki az osztrák istállónál akar versenyezni.





    Christian Horner

    Sebastian egy egészen hihetetlen sorozatot tudhat a háta mögött, és noha már megnyerte a bajnokságot, biztos vagyok benne, hogy a hátralév? futamokon még keményebben fogja nyomni. Most ismét felszabadulhatott benne valami, amit?l még lazábban és tisztábban fog versenyezni.

    Nagyon elégedettek vagyunk a munkájával, miközben most olyan nevek közé csatlakozott, mint Fangio, Schumacher, vagy Prost. Kiváltságot jelent számunkra, hogy vele dolgozhatunk. Mindannyian tudjuk, hogy mekkora tehetség is valójában, de id?r?l id?re meglep bennünket a sebességével, a határozottságával és azzal, hogy közel hibátlan teljesítményt nyújt. Senki számára nem lehet kérdés, hogy a mez?ny legjobbja, és nincs oka elhagyni bennünket.

    A Red Bull a legjobb csapat, mely a legjobb versenyz? mellett a legjobb tervez?t is magáénak tudhatja. Minden versenyz? itt szeretne versenyezni.
    Link
     
  19. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Vettel

    Vettel: Dics?ség, ha Hamilton, vagy Alonso ellen versenyezhetek
    [​IMG]

    Sebastian Vettel számára megtiszteltetés, ha olyan versenyz?k ellen gurulhat pályára, mint Lewis Hamilton, vagy Fernando Alonso.





    Vettel maximálisan tisztában van azzal, hogy sokat köszönhet a csapatnál dolgozó szakembereknek, akik a háttérben minden t?lük telhet?t megtesznek azért, hogy hétr?l hétre egy ilyen versenyképes autóval gurulhassanak pályára.

    „Ez is csak a csapatmunka végeredménye. Nagyon hálás vagyok azért, amit a srácok tesznek értem id?r?l id?re. Sok id?t töltenek el az autó szerelésével, különösen, ha valami probléma van vele, miután folyamatosan feszegetjük a határokat. Tehát tisztában vagyok vele, hogy ez nemcsak az én érdemem. Nem vagyok ez önz? ember. Nagyon hálás vagyok a srácoknak, de ha az óraszámokat és a hónap végi fizetési csekket nézzük, akkor jobb a McDonalds-nál dolgozni. Ezek az emberek maximálisan elkötelezettek, és imádják azt, amit csinálnak. Szeretnek itt dolgozni és örülnek, hogy a Forma-1 részévé válhatnak.”

    Vettel eleinte még csak nem is sejtette, hogy mi vár rá a kés?bbiekben…

    „Még csak álmodni sem mertem hasonlóról. Emlékszem, kis srácként együtt bújócskáztam a többiekkel, és gokartozás közben is csak arra voltam kíváncsi, hogy milyen gyors vagyok. Miután kiszálltam a gépb?l, homokozni mentem és játszani kezdtem a kisautókkal. Ezek nagyon jó id?k voltak. Sok barátom volt azokból az id?kb?l. Akkoriban még valóban nem gondoltam arra, hogy egy nap nagyon komoly versenyz? leszek. A suli után a srácokkal lógtam és fociztunk. Sajnos nem voltam benne valami jó, de a szüleimnek hála azt csinálhattam, amiben már sikeres vagyok. Nagyon figyeltek rám a szüleim és szép lassan kezdtem megérteni, hogy milyen áldozatok vannak ezen karrier mögött. Ezek az id?k azonban felejthetetlenek maradnak számomra, és id?r?l id?re felidézzük ezeket a kis családommal. A mostani életem azonban teljesen más, miután a Forma-1-ben versenyzem. Azt az életet már nem élheted, mint régen. Kés?bb már tudatosult bennem az, hogy itt akarok versenyezni, de valóban nem álmodtam arról, hogy ilyen eredményeket érhetek el. Elképzelni sem tudtam akkor hasonlót.”

    A német nem érzi olyan zárt világnak, vagy börtönnek az F1-et, mint azt sokan mondják.

    „Ez egy érdekes és izgalmas világ, melyben mindig történik valami. Nyilvánvaló, hogy több figyelmet kapok, mint az átlag, ami néha negatívum is, de hozzá lehet szokni. Nem érzem magam zárkózottnak, csak vannak dolgok, amiket nem teszek meg, vagy nem mondok ki a kamerák el?tt. Ezzel csak saját magamnak okozok jót, mert tudom, hogy itt mindennek súlya van, még akkor is, ha azt nem feltétlen úgy érted. A Forma-1-ben még egy vicc is címlapra kerülhet, amit negatívan írnak meg rólad. Lehetséges, hogy a Ferrari rajongói emiatt sem kedvelnek túlzottan, de nem haragszom rájuk, mert tudom, hogy milyen világ ez. Nagyon nehéz megítélni egy embert a Forma-1-ben, akit valójában kicsit sem ismersz. A pillanat hevében olykor én is mondok olyan dolgokat, amiket nem gondolok komolyan. De ez a kihívás része, én azonban senkire nem haragszom. Volt már arra is példa, hogy egy rajongó bocsánatot kért t?lem, miután látta, hogy én is csak egy ember vagyok, és ráadásul normális. Egy egyszer? srácnak tartom magam, aki csak nyerni akar. Szerencsés vagyok, hogy egy ilyen csapat van mögöttem, mint a Red Bull, mely megadja számomra a lehet?séget.”
    Egy valóban egyszer? srác, aki éhes farkasok között versenyez.

    „Itt van Kimi, Mark, Fernando, Jenson, Lewis, Nico és a többiek… Ezek a srácok egy rendkívül magas szintet képviselnek, akik ellen valóban dics?ség versenyezni. Ha pedig le is gy?z?d ?ket, akkor ez jobb érzés, mint bármi más… Személy szerint engem ez hajt, mert a legjobbak ellen küzdhetek. Számomra ez egy komoly mérce. Ha hosszú távon nem tudnék ellenük harcba szállni, miközben egy jó autó van alattam, akkor befejezném, mert az már nem okozna számomra örömet.”

    Sebastiant olyan nevekkel említik egy lapon, mint Fangio, Senna, vagy Schumacher…

    „Azt hiszem, Fangio és Senna is megenne a szemeivel. ?k nagyon er?s karakterek voltak, akikkel nem lehetett csak úgy szórakozni. Érdekes lett volna ellenük versenyezni, de nem hiszem, hogy össze lehetne hasonlítani ezeket a korszakokat. Nem érzem azt, hogy ezen a szinten lennék. Folyamatosan tanulok és küzdök, hogy még jobb legyek. Michael pedig Michael… ? egy örök példakép, aki olyasvalamit tett le az asztalra, ami megdönthetetlennek t?nik.”
    Link
     
  20. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Schumacher


    Schumacher: Hatalmas gratuláció Vettelnek!
    [​IMG]
    Természetesen Michael Schumacher, a hétszeres világbajnok rekorder is beállt a sorba és gratulált az újdonsült négyszeres gy?ztesnek.





    A Red Bull Racing német „ásza” vasárnap délután végérvényesen is eldöntötte a bajnoki cím sorsát. Sebastian Vettel gy?zelemmel ünnepelhette meg a negyedik világbajnoki címét, noha három verseny még hátravan a szezonból.

    A német versenyz? az el?z? évekhez hasonlóan megállíthatatlan volt, és senkinek nem adott esélyt. Akárcsak 2011-ben, ezúttal is id? el?tt d?lt el a bajnokság, miközben Vettel már minden id?k legfiatalabb négyszeres bajnokának mondhatja magát.

    Eddig csak Juan Manuel Fangiónak és Schumachernek sikerült négy címet nyernie sorozatban. Fangio sajnos már nem lehet közöttünk, de természetesen Sebastian példaképe és barátja gratulált az újabb sikerhez, mint tette azt az els?k között Alain Prost, a másik négyszeres világbajnok.

    „Hatalmas gratuláció Sebastiannak. Tiszteletreméltó az, amit elért. Fantasztikus teljesítményt nyújtott, akárcsak a csapata. Seb valóban megérdemli a negyedik címét.” – gratulált Schumacher a hivatalos honlapján keresztül.
    Link