Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Szabotálták Maldonado autóját?

    F1: Szabotálták Maldonado autóját?

    Míg az újonc Valtteri Bottas a legjobb id?vel jutott tovább a Q1-b?l az Amerikai Nagydíj kvalifikációján, a csapattól az év végén távozó Pastor Maldonado a 18. pozícióval kiesett.

    A venezuelai pilóta nagyon furcsán beszélt a Sky Sportsnak, amikor az eredményr?l kérdezték: "Nem tudom, az autó egyre rosszabb lett a hétvégén. Sosem sikerült 100 százalékot kihoznom a gumikból, azt hiszem, valaki szórakozott az autómon a nyomással, h?mérséklettel. Mindegy, már csak egy verseny van ezután..."

    A kérdésre, hogy szerinte miért volt ekkora a különbség közte és Bottas között, ezt mondta: "Nehéz lenne megmondani, a csapatot kell megkérdezni, azokat, akik az autómon dolgoznak. Szerintem egyértelm?."

    Mi egyértelm?? - hangzott az újabb kérdés, "nem tudom", válaszolta a versenyz?.

    A BBC riportere azt tudakolta t?le, hogy szerinte a csapat jobban segíti-e Bottast, amire szintén igen mogorván felelt: "Nem tudom, de nem is érdekel. Én már csak a jöv? évvel foglalkozom, ennek vége."

    A Williams helyettes csapatf?nöke, Claire Williams igyekezett elbagatellizálni az igen súlyos vádat: "Azt hiszem, az id?mér? nagy adrenalinlöket a versenyz?knek, ilyenkor mondanak mindenfélét. Majd megnézzük a mérnökökkel, hogy mi történt. De a Williamsnél a csapat történetében soha nem tettünk ilyesmit."

    A paddockban egyébként már a hétvége kezdetén azt beszélték, hogy a csapat és Maldonado viszonya mélypontra került, de a f?nökn? cáfolta ezt: "A csapaton belül, zárt ajtók mögött egyáltalán nem szörny? a hangulat. Nem érzékelek semmilyen gondot. Pastor bejelentette, hogy más csapathoz akar menni, ez teljesen rendben van, ilyen a Forma-1."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_szabotaltak_maldonado_autojat/48173/#a3
     
  2. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Austinban minden adott az egy kiálláshoz


    Austinban minden adott az egy kiálláshoz: a Pirelli nem vár nagy felfordulást
    [​IMG]
    Miután az abroncsok bírják a gy?r?dést és a feltételek is kedvez?ek, Paul Hembery egy kerékcserére számít a holnapi futamon.





    „Itt a konzervatív oldalt képviseljük a gumiválasztással, ami azt jelenti, fontos volt megfelel? mértékben felmelegíteni az abroncsokat”- mondta a cégvezet?.

    „Ez nem feltétlenül volt könny? feladat ma, mivel a h?mérséklet csökkent a nap folyamán, ami nem a normális utat jelenti egy id?mér? alatt. Senki számára sem volt könny?, mivel a h?mérséklet csökkent, a szélirány pedig változott. A pálya még ma is fejl?dött, de az abroncsok kopása és elhasználódása egyik keveréknél sem jelenthet tényez?t. Ennek eredményeként valószín?leg egy kerékcserét fgunk látni az élmen?k esetében – ahogy tavaly is”- mondta a szakember.

    A futam 56 körös lesz, és az a legjobb opció, ha a közepes keveréken rajtolnak, majd a 19. körben váltanak keményre, és onnan már végigmennek a versenyen. A másik verzió – ami ugyanolyan futamid?t eredményez -, ha a keményen rajtolnak, majd a 37.-ben váltanak közepesre.

    Lehet, hogy egyesek kett?vel próbálkoznak, de erre kicsi az esély. Ebben az esetben rajt a közepesen, váltás keményre a 10. körben, majd ismét keményre a 33.-ban.
    Link
     
  3. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Büntetések, így változik a rajtsorrend

    F1: Büntetések, így változik a rajtsorrend

    Két pilóta már az Amerikai Nagydíj kvalifikációjára büntetést vitt magával: Jenson Button még a pénteki els? edzés után kapott háromhelyes hátrasorolást vasárnapra (13. - 16.), amiért piros zászló alatt el?zte meg a Toro Rosso ifjoncát, Danyiil Kvjatot, míg a marussiás Jules Bianchi az utolsó gyakorlás után kapta meg a nem tervezett sebességváltó-cseréért járó automatikus öthelyes visszasorolást.


    Az id?mér?n aztán történtek még incidensek, így a stewardok utána is kiosztottak két büntetést: a sauberes Esteban Gutierrez szép eredménye, a 10. rajthelye odalett, ugyanis tízhelyes hátrasorolást kapott amiért a Q1-ben csúnyán, indokolatlanul feltartotta és a pálya elhagyására kényszerítette a williamses Pastor Maldonadót.

    A venezuelait, valamint a Force Indiá-s Adrian Sutilt a marussiás Max Chilton is akadályozta, de mivel ? - szokása szerint - az utolsó helyre kvalifikált, a versenybírók hátrasorolás helyett a verseny rajtja után letöltend? bokszutca-áthajtásra ítélték. Az angolnak a futam els? öt körén belül kell majd kihajtania.

    Míg a mez?ny végi büntetések nem sok vizet zavarnak, Gutierrez hátra küldése a rajtrács nagy részére hatással lesz, így néz ki a a sorrend a szombati történtek után:

    1. Sebastian Vettel (Red Bull)
    2. Mark Webber (Red Bull)
    3. Romain Grosjean (Lotus F1)
    4. Nico Hülkenberg (Sauber)
    5. Lewis Hamilton (Mercedes AMG)
    6. Fernando Alonso (Ferrari)
    7. Sergio Perez (McLaren)
    8. Heikki Kovalainen (Lotus F1)
    9. Valtteri Bottas (Williams)
    10. Daniel Ricciardo (Toro Rosso)
    11. Paul di Resta (Force India)
    12. Nico Rosberg (Mercedes AMG)
    13. Felipe Massa (Ferrari)
    14. Jean-Eric Vergne (Toro Rosso)
    15. Jenson Button (McLaren)
    16. Adrian Sutil (Force India)
    17. Pastor Maldonado (Williams)
    18. Giedo van der Garde (Caterham F1)
    19. Charles Pic (Caterham F1)
    20. Esteban Gutierrez (Sauber)
    21. Max Chilton (Marussia F1)
    22. Jules Bianchi (Marussia F1)

    http://www.vezess.hu/forma1/f1_buntetesek_igy_valtozik/48179/#a3
     
  4. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Vettel történelmet írt Amerikában

    F1: Vettel történelmet írt Amerikában

    Sebastian Vettel a rajttól az élen autózva, senkit?l sem zavartatva nyerte az Amerikai Nagydíjat, megszerezve idei 12. gy?zelmét. A négyszeres világbajnok az austini pályán már zsinórban 8. diadalát érte el, amivel új Forma-1-es rekordot ért el, soha senki nem gy?zött még ennyiszer egymás után egy idényben.

    A leintés után egészen meghatott Vettel újra gumiégetéssel ünnepelt - immár 38 Forma-1-es gy?zelme van, ami több, mint a második és harmadik helyeinek száma együttvéve. Rádióján beszélve rámutatott: most kell ünnepelni, mert a siker nem tart örökké.

    Romain Grosjean folytatta az er?s szériáját, ezúttal második lett. A francia az elmúlt hat futamon Vettel után a második legeredményesebb pilóta. Hol van már a tavalyi szezon, amikor még a balhéiról ismertük?

    Mark Webber a már szokásos gyengébb rajtja után visszaesett, a végén pedig csak megközelíteni tudta Grosjeant, megel?zni nem, a 3. lett az év végén a sorozatból távozó ausztrál.

    A Mercedes és a Ferrari második helyért folyó küzdelmében újabb csatát nyert az ezüst csapat, Lewis Hamilton 4. és Nico Rosberg 9. helye tovább növelte az el?nyt, míg Fernando Alonso az 5. lett. A spanyol csak rutinjának köszönheti, hogy az utolsó körben Nico Hülkenberggel szemben meg tudta ?rizni a pozícióját.

    A német ezúttal egy 6. helyet hozott a Saubernek. A Williams újonca, Valtteri Bottas els? ízben végzett a top10-ben, 8. helyével pedig megötszörözte a csapat eddig pontjait. A McLaren kett?s pontszerzést könyvelhetett el: Sergio Perez a 7., Jenson Button a 10. lett. A 2009-es bajnok egy pontja mellett annak örülhetett még, hogy 246. futamával David Coulthard mellé sorolt minden id?k legtapasztaltabb brit Forma-1-es pilótájaként.

    A Kimi Räikkönen helyére beugró Heikki Kovalainen esélyes volt a pontszerzésre, de a rajtnál is több pozíciót veszített, majd egy nem várt orrkupcsere miatt a mez?ny második felébe került, ahonnan már nem tudott felzárkózni, f?leg, hogy a KERS-e is felmondta a szolgálatot.

    A 2013-as Forma-1-es szezonból egy futam van hátra, a jöv? hétvégén a Brazil Nagydíjjal zárul az idény.

    Így zajlott a futam:

    Napos, meleg - 27 fokos leveg?- és 37 fokos aszfalth?mérséklet - mellett készültek az F1-esek a szezon utolsó el?tti futamára, az Amerikai Nagydíjra.

    Az austini Circuit of the Americas rajtrácsán Sebastian Vettel várta a startot az els? rajtkockából, mellette csapattársa, Mark Webber állt. A négyszeres bajnok autóján a verseny el?tt javítani kellett a sebességváltót, de az ellen?rök indokoltnak látták az alkatrész megbontását, így nem járt érte büntetés.

    Mögöttük Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sergio Perez, a Lotusnál Kimi Räikkönen helyére beugrott Heikki Kovalainen, a williamses Valtteri Bottas és a Toro Rossó-s Daniel Ricciardo állt a top10-ben.

    Hátrébb Nico Rosberg (12.), Felipe Massa (13.), Jenson Button (15.) remélte, hogy el?rébb juthat majd az 56 körös versenyen. A mez?nyb?l kizárólag Jean-Eric Vergne választotta a kemény (narancs) keveréket, a többi 21 pilóta a lágyabb, közepes (fehér) abroncsot tette fel.

    A startnál Vettel simán elment, Grosjeannak viszont sikerült megel?znie Webbert, akit aztán Hamilton is elkapott. Hátrébb Paul di Resta a 9. helyig jött fel, Kovalainen visszaesett.

    Az els? kör végén beküldték a biztonsági autót, miután Adrian Sutil a szalagkorlátnak csapódott és ripityára törte a Force Indiát. A német - valószín?leg figyelmetlenségb?l - Pastor Maldonadóval ért össze.

    A 20. helyr?l rajtolt Esteban Gutierrez Massával ért össze, a kör végén a mexikói a bokszba hajtott, friss kemény gumikat vett fel.

    A safety car mögött Vettel, Grosjean, Hamilton, Webber, Hülkenberg, Perez, Alonso, Bottas, di Resta és Ricciardo volt a sorrend a top10-ben.

    A biztonsági autó a 4. kör végén ment ki a pályáról, Vettel jó ütemben kapta el a repül?rajtot, és mögötte is mindenki megtartotta a pozícióját.

    Webber az újrarajtolás után egyre közelebb került Hamiltonhoz, majd miután a 7. körben engedélyezték a DRS használatát, igyekezett támadási pozícióba jutni.

    Pastor Maldonado rázkódásra panaszkodott a csapatrádión - nem csoda, az els? szárnya bal oldala leszakadt - a Williams ugyan szerette volna az etap végéig kint tartani, de a versenyigazgatóság a - veszélyes m?szaki hibára utalva - fekete-narancs zászlóval a bokszba parancsolta javításra.

    Hamilton egyre inkább küszködött a gumikkal, Webber pedig a 13. körben meg is el?zte. A man?ver után sokáig semmi sem történt, majd a 18. körben a Lotus a küszköd? Kovalainent kerékcserére hívta, a finnt valószín?leg új stratégiára állították át.

    A 20. körben Nico Rosberg f?zte keresztül magát Ricciardón, a mercedeses felért az utolsó pontszerz? helyre.

    Jenson Button a 21. körben vette fel a kemény abroncsokat, utána Massa következett. A Ferrari munkája jóval gyorsabb volt, így a brazil Button elé ért ki - mindketten Kovalainen mögött haladtak.

    A top10-b?l els?ként Sergio Perez ment ki a 23. körben, míg a teljesen a nyakán lév? Alonso kint maradt. A következ? hat körben aztán Bottas, Hamilton, Alonso, Vettel, Hülkenberg, Webber és végül - a 30. körben - Grosjean is kiment.

    A rögtön az els? kör végén kereket cserél? Gutierrez a többiek kiállásaival szépen lassan egyre el?rébb került, a 25. körben Jean-Eric Vergne megel?zésével már a 8. helyre lépett fel. A franciát a következ? körben a másik mexikói, Perez is elkapta.

    A verseny féltávján épp túl, Grosjean kiállása után Vettel vezetett, a francia mögötte, majd Webber, Hamilton, Hülkenberg, Alonso, Gutierrez, Perez, Bottas és di Resta sorakozott az els? tízben. ...egészen a 31. körig, amikor Perez megel?zte honfitársát, Gutierrezt - a mexikói néz?k ezrei izgulhattak pár pillanatig.

    Rosberg a 34. körben körben vette el a 10. helyet Paul di Restától, Gutierrez egy kicsit kés?bb utasította maga mögé Bottast, de a finn a célegyenesben lév? DRS-zónát kihasználva az els?-második kanyarban visszael?zte a sauberest. Az újonc nagyon akarta a pontszerzést.

    Gutierrez a 37. körben megejtette a második cseréjét, közepes keveréket vett fel - a 15. helyre tért vissza. Massa is két kiállással próbálkozott, szintén közepest kapott.

    A 44. kör kezdetén Daniel Ricciardo megel?zte di Restát az els? kanyarban, a 45. körben pedig ugyanott Alonso gy?rte le Hülkenberget.

    10 körrel a leintés el?tt Vettel 10 másodperccel vezetett, mögötte Grosjean, Webber, Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Perez, Bottas, Rosberg és Ricciardo haladt a pontszerz? helyeken.

    A kétkiállásos Gutierrez és Massa a 14. és 16. helyen állt, míg a KERS nélkül versenyz? Kovalainen csak a 17. pozícióban küzdött.

    A hosszú-hosszú körökön keresztül kiváró Webber a 47. körben megkapta a "kilövési engedélyt" Grosjeanra, az ausztrál elkezdett hajtani a 2. helyre, de nem ment könnyen a dolog, a hátsó gumijai nem bírták.

    Button az utolsó el?tti körben lendült támadásba, hogy elvegye a 10. helyet Ricciardótól, kemény csatában sikerült is. Az utolsó kör kezdetén Hülkenberg a célegyenesen Alonso elé került, de a spanyol nem adta olcsón a b?rét, a második kanyarban visszael?zte a németet, aki a kör végéig már nem tudott újra támadni.

    Vettel közben beért, megszerezte pályafutása 38., idei 12., sorozatban 8. futamgy?zelmét, az utóbbival új rekordot ért el a Forma-1 történetében. A négyszeres bajnok újra gumiégetéssel ünnepelt.

    Mögötte az ?szi id?szak második legeredményesebbje, Grosjeean ért be, Webber lett a 3.

    A további pontszerz? helyeken Hamilton, Alonso, Hülkenberg, Perez, az el?ször top10-ben végz? Bottas, Nico Rosberg és Jenson Button osztozott.

    Amerikai Nagydíj, Austin, 2013.11.17.

    Név Csapat Id? Kör
    1 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing 1:39:17,148 56
    2 Romain Grosjean Lotus F1 Team + 6,2 56
    3 Mark Webber Infiniti Red Bull Racing + 8,3 56
    4 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas + 27,3 56
    5 Fernando Alonso Scuderia Ferrari + 29,5 56
    6 Nico Hülkenberg Sauber + 30,4 56
    7 Sergio Perez Vodafone McLaren Mercedes + 46,6 56
    8 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 54,5 56
    9 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas + 59,1 56
    10 Jenson Button Vodafone McLaren Mercedes + 1:17,2 56
    11 Daniel Ricciardo Scuderia Toro Rosso + 1:21,0 56
    12 Jean Eric Vergne Scuderia Toro Rosso + 1:24,5 56
    13 Felipe Massa Scuderia Ferrari + 1:26,9 56
    14 Esteban Gutierrez Sauber + 1:31,7 56
    15 Heikki Kovalainen Lotus F1 Team + 1:35,0 56
    16 Paul di Resta Sahara Force India + 1:36,8 56
    17 Pastor Maldonado Williams F1 Team + 1 kör 55
    18 Jules Bianchi Marussia F1 Team + 1 kör 55
    19 Giedo v.d. Garde Caterham F1 Team + 1 kör 55
    20 Charles Pic Caterham F1 Team + 1 kör 55
    21 Max Chilton Marussia F1 Team + 2 kör 54
    22 Adrian Sutil Sahara Force India kiesett 0
    Legjobb kör: 1:39,856 Sebastian Vettel
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_vettel_tortenelmet_irt_amerikaban/48188/#a3
     
  5. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Ferrari id?ben kezdi az ígérgetést


    A Ferrari id?ben kezdi az ígérgetést: jöv?re fel kell lépni az els? helyre
    [​IMG]
    A Ferrari és Fernando Alonso eleget volt második: jöv?re elérkezett az id?, hogy feljebb lépjenek. Stefano Domencali nagy igazságot fogalmazott meg: létfontosságú, hogy végre egy bajnokautóval rendelkezzenek.




    A Ferrari mindent vagy semmit alapon reformálja meg Maranellót – személyzeti fronton és a technikát illet?en is. A Scuderia eleget nézte hátulról a Red Bullt – s?t, a Mercedes is meglépett a szezon második felében. „Ami engem illet, létfontosságú, hogy egy jó autót biztosítsunk – mindenki számára. Az ? frusztrációja a mi frusztrációnk is”- utalt Alonsóra a csapatf?nök.

    „Mindez érthet? akkor, ha nem vagy képes arra, hogy egy jó autót vagy egy elég gyors autót adj egy versenyz?nek, aki mindig pokolian harcol, egészen az utolsó pillanatig. Nagyon fontos arra koncentrálni, hogyan fejlesszük ki az autót a jöv?ben. Ez a prioritás. Sajnos semmilyen lépést sem tettünk meg a szezon második felében, miközben úgy t?nik, más csapatoknak sikerült. Például lehet, hogy a Mercedes nem tett meg konkrétan lépést, de jobban fejl?dtek, mint mi, és ez olyasmi, amit azonnal orvosolnunk kell”- jegyezte meg.

    Mint elmondta, a második hely „remek eredmény”, mivel sok problémával néztek szembe a szezon során, és ez azt jelenti, Alonso „remek munkát végzett”. „Most elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ami az újrakezdést jelenti. Miután oly sok éven keresztül másodikak voltunk, elérkezett az id?, hogy feljebb lépjünk”- szögezte le Domenicali.
    Link


    Ezt évek óta halljuk
     
  6. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Ferrari szerint...


    A Ferrari szerint Alonso idei teljesítménye közelr?l sem volt tökéletes
    [​IMG]
    A Scuderia Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo magas értéket adott Fernando Alonso idei teljesítményére, de az messze nem tökéletes.





    A spanyol világbajnok a korábbi évekhez hasonlóan a második helyen fejezi be a 2013-as szezont. Akárcsak az elmúlt három évben, idén is Sebastian Vettel és a Red Bull lett a bajnok, ami miatt természetesen a Ferrari is csalódott.

    Alonso minden t?le telhet?t megtett a volán mögött, ám id?közben megromlott a kapcsolata a Ferrarival, mely ebben a szezonban el?ször a nyilvánosság el?tt is kritizálta a világbajnokot, valamint az a hír járja, hogy a csapat nem elégedett a versenyz? id?mér?s teljesítményével. 2005 és 2006 világbajnoka megvédte magát és rendre Felipe Massa eredményeit hozta fel példának.

    „Fernando idén is jó teljesítményt nyújtott. 10-b?l 8-ra értékelném az idei teljesítményét.” – mondta Montezemolo a CNN-nek adott nyilatkozatában.

    „Dolgoztam már olyan versenyz?kkel, mint Niki Lauda, Alain Prost és Michael Schumacher, akik fantasztikusak voltak. Alonso azonban a versenyeken egyszer?en fantasztikus. Nagyon átlátja az ott történteket, és ha kell, tovább nyomja, valamint megóvja a gumikat az autóján. ? egy nagyon, nagyon jó versenyz?.”

    Montezemolo egyetért Alonsóval, miszerint az új gumikeverékek nyírták ki a szezonjukat.

    „A szezon els? felében két versenyt is nyertünk, és sokkal versenyképesebbek voltunk. Tény, hogy hatalmas árat fizettünk a gumik miatt. De nem akarok kifogásokat, vagy mentséget találni, mert nem vagyok elégedett az idei évvel, mert noha az autónk eleinte nagyon jó volt, nem tudtuk azt a megfelel? módon továbbfejleszteni. Ez volt a probléma”

    Az olasz szakember még mindig nem elégedett a Forma-1-ben látottakkal.

    „Boldog vagyok azzal, hogy a szabályok meg fognak változni, mert nem szeretem azt, amikor 90%-ban az aerodinamikáról szól a sport. Mi nem légi járm?veket, vagy m?holdakat építünk. Mi autókat építünk. Motorokkal és sebességváltókkal foglalkozunk, és ezek az elemek különösen fontosak számunkra, mert mindezt kombinálni szeretnénk a sporttal és a tömeges autógyártással.”
    Link
     
  7. góré / Maffiavezér

    Csatlakozott:
    2013. június 14.
    Hozzászólások:
    983
    Kapott lájkok:
    166
    Beküldött adatlapok:
    0
    Schumaher: vettel nyolc bajnoki címet is szerezhet

    A Forma-1 történetének egyetlen hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher úgy érzi, hogy Sebastian Vettel a jöv?ben megdöntheti egyik legfontosabb rekordját. A tavaly visszavonuló német pilóta elárulta, hogy szurkolni fog fiatal honfitársának.
    A Red Bull Racing huszonhat éves kiválósága az Amerikai Nagydíj megnyerésével egy rekordot már átvett gyermekkori példaképét?l, vasárnap ugyanis zsinórban nyolcadszor állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Ennél többször a sport 1950 óta íródó történelme során egyetlen egy versenyz? sem tudott gy?zedelmeskedni egy évadon belül. A rekordot korábban Schumacher tartotta, aki 2004-ben sorozatban hét gy?zelmet szerzett, a hétvégi megmérettetés után pedig honfitársa eredményeit értékelte a német RTL szakért?ivel.
    „Ha megnézzük azt, hogy mennyire következetesen teljesít és azt, hogy miként éri el ezeket a nagyszer? eredményeket, akkor rá kell jönnünk, hogy egy igazán különleges teljesítménynek lehetünk szemtanúi. Rengeteg nagyszer? versenyz? található a jelenlegi mez?nyben, de az, hogy van egy olyan srác, aki szinte minden területen tökéletesen hatékonyan tud teljesíteni egy kicsit sem nevezhet? mindennaposnak ebben a sportágban” - kezdte a kilencvenegyszeres futamgy?ztes, aki kés?bb azt is elismerte, hogy vannak „bizonyos párhuzamok” kettejük pályafutásában.
    Vettel korábban több alkalommal kijelentette, hogy gyermekkora óta nagy rajongója a hétszeres világbajnoknak, aki szintén tisztelettel gondol honfitársára, kivel saját elmondása szerint visszavonulása óta is jó kapcsolatot ápol. „Biztosra veszem, hogy amikor a kissrácként a televízióban nézte a versenyeket folyamatosan elemezte azt, amit csinálok! A legszebb az egészben az, hogy még mindig gyakran felhív, és rengeteg kérdést tesz fel nekem” - mondta jókedv?en.
    Végül a negyvennégy esztend?s klasszis kijelentette, hogy Vettel adott esetben nyolc világbajnoki címet is szerezhet, azaz megdöntheti talán legfontosabb rekordját. „Mindig is úgy gondoltam, hogy a rekordok azért vannak, hogy valaki megdöntse ?ket! Egyértelm?, hogy Vettel utolérhet a világbajnoki címek számát tekintve, s?t le is el?zhet, hiszen elképeszt?en fiatal még, és továbbra is éhes a sikerre, azaz a motivációja is rendben van. Egy biztos, én szurkolni fogok neki a jöv?ben is!”
     
  8. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Massa durván odamondott a fizet?söknek

    F1: Massa durván odamondott a fizet?söknek

    Felipe Massa az év végén elhagyja a Ferrarit, 2014-t?l a Williams pilótája lesz. A brazil veterán a PDVSA tízmillióival rendelkez? Pastor Maldonado helyére kerül, de úgy tudni, ? maga is szép szponzori csomagot visz Grove-ba.

    Massa kiemelte, hogy a támogatók felhajtása nem ugyanaz, mint a versenyz?i ülés megvásárlása, azt mondja, ? nem prostituálódik így, továbbra is profi versenyz? marad:

    "Azok után, amin eddig keresztül mentem, amit eddig elértem, egyszer?en nem lenne értelme, hogy fizessek azért, hogy versenyezhessek. Persze a szponzorkeresés terén én is megteszek majd minden t?lem telhet?t. A pénz jól jön az autó fejlesztéséhez, én pedig jó viszonyt ápolok pár céggel, köztük néhány brazil vállalattal is. A válság minden csapatot érint, kicsiket és nagyokat egyaránt."

    "Nem is tudom, hogy mondjam ezt, elég csúnya szó. De a prostituáltra gondolok. Igazán büszke vagyok arra, hogy én nem fizetek a versenyzési lehet?ségért. Logikus, hogy igyekszem segíteni a szponzorok terén, de prostituált nem leszek."

    Massa újra elmondta, hogy ugyan tárgyalt a Lotusszal és McLarennel is, a Williams részér?l érezte a legnagyobb elkötelezettséget:

    "Eric Boullier nem volt valami aktív, nem úgy t?nt, hogy komolyan akar valamit 2014-re. Aztán megkeresett a Williams, rögtön az els? beszélgetésnél azt mondták, hogy akarnak engem. Ez nagyon sokat számított nekem."

    A ferraris veterán átszerz?désér?l a két Mercedes-pilóta is beszélt, a brazil Globo érdekl?dött a véleményükr?l. Lewis Hamilton és Nico Rosberg eltér?en látja Massa lépését.

    "Ez egy nagyszer? lehet?ség Felipe számára. Nagyon sokáig volt a Ferrarinál. Ez bizonyos szempontból jó dolog, de az új hely, az új emberekkel való munka biztosan felpörgeti majd. Friss leveg?höz jut, pont, ahogy velem történt" - mondta Hamilton, aki 2012 végén hat szezon után döntött úgy, hogy elhagyja a McLarent és a Mercedesnél keres új kihívást.

    "És a Williamsnek jó motorja is lesz jöv?re (Mercedes), szóval szerintem igazi fordulópontot hoz számára az átszerz?dés" - tette hozzá.

    A 2006-tól 2009-ig a Williamsnél négy évet eltölt? Rosberg borúlátóbb: "Szerintem nehéz dolga lesz. A Ferrari képében olyan csapatot hagy el, ahol bármi lehetséges volt, a Williamsnél szembesül majd vele, hogy sokkal korlátozottabbak a lehet?ségek. Nagyon nehéz lesz neki egy kisebb csapathoz hozzászokni."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_massa_durvan_odamondott/48284/#a3
     
  9. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hamilton


    Hamilton: a Red Bull még hóban is jobb lenne!
    [​IMG]
    Lewis Hamilton nem bízik abban, hogy ezen a hétvégén az égiek megsegíthetik a Mercedest: ha esni is fog, a Red Bull fölénye nedves pályán is elég a sikerhez.





    A hétvégére es?t jósolnak, kezdve a pénteki edzésekkel. A versenyre ugyan elállhat, de Interlagosban bármi történhet. Ma délután már leszakadt az ég – mindenesetre Hamilton nem igazán bízik abban, hogy a nedves pálya esetleg teljesen felborítja az er?viszonyokat.

    „Ha nem ér célba, az jelenti a legjobb esélyt számunkra”- mondta Vettelr?l. „Még ha esik is, ? rendelkezik több leszorítóer?vel, és az autója sokkal jobban m?ködik. Bármilyen legyen is az id?járás, jobb lesz az autója – akkor is, ha havazik! Szóval ebben az értelemben nem igazán reménykedek”- jegyezte meg a brit.

    Hamilton elmondta, idén nem boldogult a beállításokkal, és az olyan dolgokat is szoknia kellett, mint a más kormány vagy a fékek. Vele ellentétben csapattársa már negyedik évét tapossa a Mercedesnél, így a tél folyamán b?ven van munka az idei Magyar GP gy?ztesének.

    „A tél arról fog szólni, hogy felfedezem ezeket a dolgokat, és arról, hogy mindenre nyitott leszek. Amikor idejöttem, próbáltam olyanra csinálni a dolgokat, ahogy el?tte voltak, tehát majd egyb?l betalálok és mehetek is. De egy más autóval jobban igazodnod kell a más irányhoz. Szóval ezen dolgoztam eddig is, és remélem, jöv?re kevesebb gondunk lesz a beállítással.”
    Link
     
  10. Schumi /

    Csatlakozott:
    2013. szeptember 03.
    Hozzászólások:
    69
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1 2014


    F1 2014: Újabb animációk a „ronda” els? szárnyakról és a változásokról

    Továbbra sem jelentek meg hivatalos képek a 2014-es autókról, de a paddockban dolgozók és a versenyz?k is azt állítják, hogy jelen pillanatban ezek a megoldások rendkívül rondák. Íme egy újabb képcsomag arról, hogy miként is nézhetnek ki az új elemek.




    [​IMG][​IMG]


    Link
     
  11. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Ross Brawn visszatér a Ferrarihoz?

    F1: Ross Brawn visszatér a Ferrarihoz?

    Bár hivatalos meger?sítés nincs, az F1 világában már jó ideje tényként kezelik, hogy a csapatf?nök Ross Brawn az idény végén elhagyja a Mercedest. Az angol szakember jöv?jét illet? spekulációk korábban a 2015-ben újra beszálló Hondát emlegették, majd a Williams került szóba, de mostanra a Ferrarihoz való visszatérése a f? téma.

    Brawn Interlagosban a Ferrarinál tárgyalt valamir?l Stefano Domenicali irodájában, sokan úgy vélik, jöv?re ? veheti át a relatíve eredménytelen olasztól a csapatf?nöki posztot 2014-ben. A maranellói csapatvezet? így beszélt a lehet?ségr?l pénteken:

    "Természetesen (elfogadnám ezt), ha ez lenne a legjobb megoldás, akkor akár holnap félreállnék, 100 százalék. A f? célom, hogy a Ferrari újra gy?zzön. Az elmúlt évek során lehetett volna kett?-kett? is a bajnoki arány a Red Bull-lal a négy-null helyett, a részleteken múlott a dolog. Szóval bizonyos szempontból elkeserít?, másrészt viszont motiváló is, hiszen ha helyükre kerülnek a megfelel? részletek, akkor újra valósággá válhat az álom" - magyarázta a Sky Sportsnak.

    "Nyilván nekem is vannak f?nökeim, és lehet, hogy így döntenek majd, és nekem nem is lenne ezzel bajom, mert az a legfontosabb, hogy újra a Ferrari jelentse a mércét a Forma-1-ben."

    A konkrét kérdésre, hogy szívesen dolgozna-e újra Brawnnal, Domenicali igyekezett diplomatikusan válaszolni:

    "Erre nem felelhetek, mert akármit is mondanék, a sajtóban nagy sztoriként akarnák eladni. De nagyon tisztelem Rosst, barátként és szakmailag is, szóval majd meglátjuk."
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_ross_brawn_visszater/48341/#a3
     
  12. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    A hihetetlen Vettel nyerte....

    A hihetetlen Vettel nyerte a brazil id?mér?t Rosberg és Alonso el?tt
    2013.11.23. - 18:44
    Címkék:Brazil Nagydíj, Mark Webber, Red Bull, Sebastian Vettel
    Sebastian Vettel egy rendkívül gyors kört követ?en megszerezte pályafutása 45. rajtels?ségét a Forma-1-ben. Nico Rosberg második lett a Mercedesszel, míg Fernando Alonso a harmadik helyre ért oda a Ferrarival. A nagy es?zések miatt 40 percet csúszott a Q3. Felipe Massa csak a kilencedik kockáról várhatja a vasárnapi futamot a hazai közönsége el?tt.

    F1 Grand Prix of Brazil - Practice Red Bull
    Pálya

    Săo Paulo
    Verseny dátuma: 2013. november 24.
    Pálya neve: Autodromo Jose Carlos Pace
    Els? nagydíj: 1973
    Körök száma: 71
    Pálya hossza: 4.309 km
    Versenytáv: 305.909 km
    Körrekord: 1:11.473 – JP. Montoya (2004) (Williams)

    Legutóbbi nagydíj Interlagosban – 2012
    Els? szabadedzés: Lewis Hamilton, McLaren: 1:14.131 (33 kör)
    Második szabadedzés: Lewis Hamilton, McLaren: 1:14.026 (35 kör)
    Harmadik szabadedzés: Jenson Button, McLaren: 1:13.188 (22 kör)
    Id?mér?: Lewis Hamilton, McLaren: 1:12.458 (21 kör)
    Verseny: Jenson Button, Mercedes: 1:45:22.656 / Rajthely: 2.

    Id?rend (magyar id? szerint)
    Péntek
    Els? szabadedzés: 13:00 - 14:30
    Második szabadedzés: 17:00 - 18:30
    Szombat
    Harmadik szabadedzés: 14:00 - 15:00
    Id?mér?: 17:00
    Vasárnap
    Verseny: 17:00

    Gumik

    2013: Kemény, közepes
    2012: Kemény, közepes

    Végeredmény

    1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:25.381 1:26.420 1:26.479 23 kör
    2 Nico Rosberg Mercedes 1:25.556 1:26.626 1:27.102 22
    3 Fernando Alonso Ferrari 1:26.656 1:26.590 1:27.539 21
    4 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 1:26.689 1:26.963 1:27.572 23
    5 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.342 1:26.698 1:27.677 23
    6 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:26.453 1:26.161 1:27.737 22
    7 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 1:27.209 1:27.078 1:28.052 24
    8 Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 1:27.124 1:27.363 1:28.081 25
    9 Felipe Massa Ferrari 1:26.817 1:27.049 1:28.109 20
    10 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1:26.071 1:27.441 1:29.582 21
    11 Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1:26.266 1:27.456 21
    12 Paul di Resta Force India-Mercedes 1:26.275 1:27.798 16
    13 Valtteri Bottas Williams-Renault 1:26.790 1:27.954 16
    14 Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:26.741 1:28.269 15
    15 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:26.398 1:28.308 15
    16 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:26.874 1:28.586 19
    17 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:27.367 12
    18 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:27.445 14
    19 Charles Pic Caterham-Renault 1:27.843 6
    20 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:28.320 6
    21 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:28.366 11
    22 Max Chilton Marussia-Cosworth 1:28.950 11
    Q1 107% Time 1:31.315
     
  13. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Raikkönen minden kapcsolatot megszakított a Lotusszal

    Raikkönen minden kapcsolatot megszakított a Lotusszal

    A Lotus F1 Team semmit nem tud a finn „Jégemberr?l”, aki nemrég egy hátm?téten esett át és jelenleg a lábadozását tölti egy nem ismert helyen.




    Kimi Räikkönen egyenesen gy?löli a médiát és általában a szerz?dései is úgy vannak megírva, hogy csak kevés eseményre kell ellátogatnia egy szezonban. Felipe Massa például úgy fogalmazott, hogy a „Jégember” a saját kis világában él, és senkivel sem keresi a kapcsolatot a csapatánál.

    A 34 éves finn a szerz?dése értelmében az év végéig még a Lotus versenyz?je, de ennek ellenére a csapata semmit sem tud róla. A brit csapat például er?sen kételkedik abban, hogy a finnek valóban ki kellett hagynia az utolsó két futamot a hátfájdalmai miatt, és szerintük sokkal inkább a pénz és a Ferrari nyomása áll a háttérben.

    A világbajnok pilóta menedzsere el?ször Salzburgot nevezte meg, mint az operáció helyszínét, de végül kiderült, hogy ez valójában a franciaországi Strasbourg volt. Sokak szerint ez szándékos félrevezetés volt a riporterek érdekl?dése miatt.

    „Fogalmunk sincs, hogy hol van Kimi.” – mondta a Lotus egyik tagja a spanyol EL Pais lapnak.

    A Ferrari forrása elmondta, jelenleg csak ?k tudják, hogy hol van Räikkönen, aki 2014-t?l Alonso csapattársa lesz Maranellóban.

    „Csak mi tudjuk, hogy hol van. Kimi nyugodtan pihen és már megkezd?dött a rehabilitációja.”

    http://www.f1-live.hu/f1-hirek/raikkonen-minden-kapcsolatot-megszakitott-a-lotusszal/
     
  14. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Webber az utolsó F1-es versenyére készül

    Webber az utolsó F1-es versenyére készül

    Mark Webber ma az utolsó versenyére készül a Forma-1-ben és bízik benne, hogy valamivel szerencsésebb lesz, mint David Coulthard, aki nem sokkal a rajtot követ?en kiesett Interlagosban, és odalett a Red Bull különleges festése.




    A 37 esztend?s ausztrál 215 starttal a háta mögött fog búcsúzni a Forma-1-t?l. Az utolsó versenye el?tt 9 gy?zelem, 41 dobogós helyezés, 13 rajtels?ség, 18 leggyorsabb kör és több mint 1000 bajnoki pont szerepel a neve mellett.

    A Red Bull Racing versenyz?je már korábban elmondta, hogy nem tervez nagy ünneplést erre a hétvégére, így a családját és a barátokat sem hívta meg Brazíliába. A verseny azonban minden bizonnyal érdekes lesz számára.

    „Bízom benne, hogy valamivel szerencsésebb leszek, mint David. Valójában DC nagyon szerencsétlen volt az utolsó futamán. Minden t?lem telhet?t megteszek majd azért, hogy a dobogón ünnepelhessek, és méltó módon búcsúzzak el. Bármi is történjék, büszke leszek, mert sokkal többet értem el a Forma-1-ben, mint azt gondoltam. Természetesen ez az utolsó verseny az egyik legkülönlegesebb lesz számomra, és lehetséges, hogy nem mindent tudok majd kézben tartani, de igyekezni fogok, mint mindig. Valójában ez a futam sem lesz másabb a pilótafülkében ülve, mint a többi.” – Webber az újságírók el?tt a szombati id?mér? edzést követ?en, amit a 4. helyen zárt.

    „Nem vagyok az a túlzottan érzelmes típus, de ha sírni fogok, mint egy kis óvodás, akkor valószín?leg rossz döntést hoztam. De nem hiszem, hogy így lesz. Ett?l független minden bizonnyal érdekes lesz beszállnom és utoljára kiszállnom az autómból. Várom már a versenyt és az utolsó eligazítást. Most gyakorlatilag mindenb?l az utolsó lesz, és ilyenkor kicsit másképp m?ködik az agyad. Elkerülhetetlen, hogy mindez ne legyen egy kicsit érzelmes, és más, mint eddig. Az autóban ülve azonban olyan lesz, mint 1, 2 vagy épp 3 éve.”

    „Más úgy rajthoz állni, hogy tudod, ez az utolsó versenyed. Én döntöttem úgy, hogy ez lesz az utolsó versenyem a Forma-1-ben, így nincs miért feszültnek lennem a jöv?t illet?en, mivel tudom, hogy hol versenyzem jöv?re. Minden bizonnyal egy rendkívül érdekes kaland vár rám a Porsche csapatnál, de most minden er?mmel a Red Bullra és arra koncentrálok, hogy felálljak a dobogóra és adott esetben megnyerjem a versenyt. Ez egy remek helyszín lesz a búcsúra, ahol a néz?k igazán fanatikusak, akik meg?rülnek a motorsportért.”

    „A favorit azonban nem én leszek. Seb csúcsformában van és ezen a hétvégén már sorban a kilencedik gy?zelmét szerezheti meg, ami hihetetlen. De még van pár versenyz? el?ttem, szóval nemcsak rá kell majd figyelnem, de tény, ? a favorit.”

    http://www.f1-live.hu/f1-hirek/webber-az-utolso-f1-es-versenyere-keszul/
     
  15. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Alonso elengedte volna Massát

    F1: Alonso
    elengedte volna Massát

    Felipe Massa ferraris búcsújába belerondított, hogy figyelmetlensége miatt bokszutca-áthajtásos büntetésre ítélték a stewardok a Brazil Nagydíjon, amiért többször is átvágott a bokszutca bejáratát jelz? záróvonalon. Nagy eredmény úszott el számára és a csapat számára is, a brazil pilóta alaposan kiakadt:

    "Nagy kár ezért, nagyszer? futamom volt, aztán egyszer csak bokszutca-áthajtást kaptam, amiért a célegyenesen átmentem a vonalon! Semmi rosszat nem tettem, nem el?ztem meg senkit a pályán kívül, nem tartottam fel senkit. Szégyen! Ezek a figurák azt hiszik, hogy hatalmasok és bármit megtehetnek. ?k szégyellhetik magukat, nem én! Mindenki láthatta, mi történt, biztosan nem én voltam az egyetlen, aki ezt csinálta."


    "Hogy ?szinte legyek, szerintem ez elfogadhatatlan. Biztos vagyok benne, hogy nem csak én mentem át a vonalon, mégis egyedül én kaptam áthajtásos büntetést."

    Massát már csak azért is nagyon bántotta a dolog, mert a büntetés idején a 4. helyen haladt, amib?l 3. lehetett volna, ugyanis számíthatott rá, hogy Fernando Alonso elengedi majd a hazai pályán a brazilt, ha úgy alakul.

    "A negyedik lehettem volna a mai versenyen, s?t talán harmadik. Fernando valószín?leg visszavett volna és elenged. Nem volt el?zetes megegyezés, de odajött hozzám és azt mondta, ha valamikor mögöttem leszel, el foglak engedni. Sokkal jobb eredményem is lehetett volna, persze azért így is megható volt a futam. Most már egy kicsit nyugodtabb vagyok, mint a verseny alatt, mégis csak ez volt az utolsó ferraris nagydíjam. Új színekhez kell hozzászoknom ezután, de el?tte köszönetet kell mondanom mindenkinek, aki velem dolgozott, mindenkinek, aki lehet?séget biztosított számomra, hogy a Ferrarinál versenyezhessek!"

    "Megható, hogy mit értünk el együtt. Nagyon sok barátot szereztem a csapatnál, mindent köszönök mindannyiuknak! Nehéz búcsút mondani, de készen állok rá, készen állok az ünneplésre."


    A maranellói csapatnál 8 versenyidényt lehúzott pilóta egyébként még szombat este elvitte vacsorázni a teljes csapatot, és mindenkit megajándékozott egy-egy pár papuccsal is - a pár egyik darabján a csapattag neve, a másikon a "Köszönettel, Felipe" szöveg állt.

    "Büszként fejezhetjük be az idényt, de nagy csapás Massa büntetése, mert anélkül a konstrukt?ri második helyen zárhattuk volna az évet. Sokba került ez a döntés a Ferrarinak!" - nyilatkozta a csapatf?nök, Stefano Domanicali.

    A versenyt követ?en Alonso is meger?sítette, hogy a dobogóra segítette volna Massát: "Ez volt Felipe utolsó ferraris versenye, szerettünk volna neki segíteni, hogy a dobogón ünnepelhessen, de sajnos büntetést kapott. Sajnálom a mai versenyét, de örömmel tekintek az elmúlt négy évünkre. Csodálatos csapattárs volt.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_alonso_elengedte_volna_massat/48369/#a3
     
  16. góré / Maffiavezér

    Csatlakozott:
    2013. június 14.
    Hozzászólások:
    983
    Kapott lájkok:
    166
    Beküldött adatlapok:
    0
    a szezonzŕro brazil futam végčn 2 versenyz? is elköszönt sajŕtos módjával.
    Mark Webber a verseny utáni kört sisak neélkül tette meg. Még egyszer utoljŕra a menetszčl a szŕguldo cirkuszbol.
    Felipe Massa gumičgetčs a ferraribol valň tŕvozŕsŕra és a hazai versenyre.
     
  17. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Robbanás el?tt a pilótapiac?

    F1: Robbanás el?tt a pilótapiac?

    Úgy t?nik, a Force Indiá-s Paul di Resta búcsúzhat a Forma-1-t?l, miközben mindenki lélegzetvisszafojtva várja Pastor Maldonado és Nico Hülkenberg igazolását.

    Pastor Maldonado távozása lavinát indíthat be.

    Bár a Brazil Nagydíjon szombaton és vasárnap igen nagy volt a forgalom a paddockban a különböz? menedzserek és a csapatok között, az egyesek által már hétf?re várt bejelentések továbbra sem történtek meg.

    Pillanatnyilag nagyon úgy t?nik, hogy Pastor Maldonado a Lotushoz igazol, ugyanis az enstone-i csapat minden ígéret ellenére még mindig nem látott pénzt a reménybeli befektet?t?l, a Quantum Motorsportstól.

    "Nagyon közel vagyunk a végs? megegyezéshez" - mondta Maldonado az ESPN-nek új csapata nevesítése nélkül. "Hónapok óta keményen dolgozunk ezen, most már csak a végs? meger?ítésre várunk, hogy letisztázzuk a szerz?dést meg ilyesmik."

    Amint eld?l Maldonado és a Lotus sorsa, a többi dominó is d?lni kezdhet az alábbi forgatókönyv szerint: Nico Hülkenberg és a McLarent?l ejtett Sergio Perez a Force Indiához szerz?dik, Adrian Sutil a Sauberhez igazol át, míg Paul di Resta távozik a Forma-1-b?l, ? az amerikai IndyCarban köthet ki, állítólag már (el?)szerz?dése is van.

    "Fogalmam sincs a folytatásról, de minden segítséget szívesen fogadok. Én az autóban ülve megtettem, amit kívántak t?lem, ki tudja, mi lesz a folytatás. Biztosan autóversenyz? leszek (2014-ben is). Persze a Forma-1-ben maradás a legf?bb cél" - nyilatkozta a skót Interlagosban.

    Ami a Saubert illeti, komoly kérdés, hogy Sutil mellé tényleg odakerül-e Szergej Szirotkin, ugyanis az orosz befektet?k állítólag továbbra sem öntik a pénzt a svájci csapatba, a német Auto Motor und Sport odáig megy, hogy esetleg az alakulat eladása is a pakliban van, amerikai befektet?k érdekl?dnek.

    A saubernél idén bemutatkozott Esteban Gutierrezt a napokban a Marussiával kapcsolatban kezdték emlegetni, viszont az interlagosi paddockban olyan pletykák is felröppentek, hogy a kiscsapat már ezen a héten bejelentheti az F1-b?l való kiszállását és/vagy a Williamsbe való beolvadását.
    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/11/26/f1-robbanas-elott-a-pilotapiac/~~fokusz#a3
     
  18. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem ezt akarta, de a Lotusnál folytatja Maldonado

    - Német médiajelentések szerint hétf?n eld?lt, hogy 2014-ben a Williamst?l távozó Pastor Maldonado lesz Romain Grosjean csapattársa a Lotus Forma-1-es csapatánál.

    Maldonado a hétvégi Brazil Nagydíj helyszínén, Interlagosban még arról próbálta meggy?zni f? támogatóját, a PDVSA nev?, állami tulajdonban lév? olajvállalatot, hogy támogassa inkább a Sauber csapatát 2014-ben, ? maga ugyanis „nem bízik” a Lotus alakulatában.

    A Sport Bild cím? német lap szerint ez f?képp annak köszönhet?, hogy az enstone-i gárdánál többször kifejtették, Nico Hülkenberget szeretnék autójukba ültetni a következ? szezonban, ráadásul a Lotus rengeteg tartozást halmozott fel az elmúlt id?szakban.

    A lap úgy tudja, a PDVSA hétf?n döntött, nem tör?dik Maldonado véleményével, és a Lotust fogja támogatni 2014-ben, így a venezuelai versenyz? a brit-francia alakulatnál folytatja pályafutását.

    A Lotus és a vállalat közötti megállapodás azon múlik, hogy az istállónak sikerül-e befektet?t találnia. A Quantum Motorsports nev? vállalat már több hónapja bejelentette, megvásárolja az istálló 35 százalékát, az üzletet azonban még mindig nem sikerült véglegesíteni.

    A PDVSA számára az sem akadály, hogy a Lotust jelenleg egy másik üzem- és ken?anyaggyártó, a Total is támogatja.
     
  19. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Ferrari megtette a szükséges lépéseket

    A Ferrari csapatf?nöke, Stefano Domenicali meg van gy?z?dve arról, csapata meghozta a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy 2014-ben visszatérjen a gy?ztesek útjára.

    A maranellói gárda csupán a harmadik helyen zárta a konstrukt?ri bajnokságot, autója ugyanis képtelen volt felvenni a versenyt a riválisok versenygépeivel – f?leg a szezon második felében.

    A Ferrari Fernando Alonso révén csupán két futamgy?zelmet aratott idén, ám utoljára májusban, a Spanyol Nagydíjon örülhetett els?ségnek.

    A nehéz idény ellenére Alonso második lett az összetettben, Domenicali szerint pedig fontos, hogy a bajnokság pozitívumaiból er?t merítsenek.

    „Májusban nyertünk utoljára, nem pedig három éve” – mutatott rá a szakember.

    „Tavaly a bajnoki címért harcoltunk, ezt pedig észben kell tartanunk. Az egyéni tabellán újra másodikak vagyunk, ami ugyan nem olyan pozitív, de a Forma-1-ben a részletekb?l kell építkezni. Ha javítani tudunk bizonyos dolgokon – és azt hiszem, sikerült is megtennünk a megfelel? lépéseket –, akkor remélhet?leg jobb helyzetben leszünk.”

    „Viszont nem kell ellöknünk magunktól az idei szezon pozitívumait, hiszen stratégia szempontjából a legjobbak voltunk.”

    „Tanulnunk kell a hibáinkból, illetve az idei problémákból.”
     
  20. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Ecclestone segít – nagy gumiteszt decemberben?

    A Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone megpróbál segíteni a királykategória kizárólagos gumiszállítójának, a Pirellinek, így nem kizárt, hogy a csapatok egy kollektív gumiteszten vesznek majd részt decemberben.

    Minderr?l vasárnap, az évadzáró Brazil Nagydíj helyszínén, Interlagosban egyeztettek a csapatok – döntés ezen a héten várható az ügyben, máskülönben komoly logisztikai problémákba ütközhet az olasz gumigyártó.

    A Pirelli december 17-19. között szeretné kipróbálni el?ször új, 2014-es abroncsait, melyek prototípusait a mez?ny a brazíliai forduló pénteki szabadedzésein már próbára tettek volna – a kedvez?tlen id?járás azonban keresztülhúzta a számításokat.

    A decemberi gumitesztet eredetileg egy 2011-es autóval tervezte a Pirelli, információink szerint öt csapatot mutatott érdekl?dést ez iránt. Ha a gumigyártó januárig várna, a szabályok szerint már egy 2012-es autóval is róhatná a köröket, ám még ezzel sem kapna tiszta képet a vállalat abroncsainak várható viselkedésével kapcsolatban.

    Éppen ezért nem kizárt, hogy még idén beiktatnak egy kollektív tesztelést, melyen minden csapat részt venne 2013-as autójával. Döntés egyel?re nem született, ahhoz ugyanis, hogy mindez megvalósuljon, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jóváhagyása szükséges.

    Bernie Ecclestone ígéretet tett arra, megvitatja a dolgot az FIA elnökével, Jean Todttal, így várhatóan a következ? napokban kiderül, hogy tesztelhetnek-e a csapatok decemberben, és ha igen, mikor, illetve hol.