Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Maldonado a Lotusnál folytatja

    A francia Romain Grosjeannal és a venezuelai Pastor Maldonadóval vág neki a 2014-es Forma-1-es világbajnoki sorozatnak a Lotus istálló.
    [​IMG]
    A brit csapat a hivatalos honlapján jelentette be pénteken, hogy a Ferrarihoz átigazolt finn Kimi Räikkönent Maldonado váltja, Grosjean szerz?dését pedig meghosszabbították.

    Maldonado 2011-ben, a Williams színeiben debütált az autósport elitkategóriájában, azóta 58 futamon 47 pontot szerzett, s tavaly megnyerte a Spanyol Nagydíjat Barcelonában.

    A 28 éves pilóta szerz?dtetésében vélhet?en az is nagy szerepet játszott, hogy támogatói révén eurómilliókat hoz a Lotusnak. Grosjean 2009-ben - az idény közben - a Lotus jogel?dje, a Renault egyik autójában mutatkozott be az F1-ben, majd két év kihagyás után tavaly futotta els? teljes szezonját a száguldó cirkuszban.

    Eddig 45 futamon 228 pontot gy?jtött, legjobb eredménye a tavalyi kanadai GP-n és az Egyesült Államok idei nagydíján elért második hely. Maldonado helyére az idén még a Ferrarinál versenyz? brazil Felipe Massa került a Williamshez.
     
  2. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Webber belerúgott a Red Bullba

    F1: Webber belerúgott a Red Bullba

    A Forma-1-t?l búcsúzó Mark Webber egy saját honlapján megjelent cikkben élesen bírálta a Red Bull vezet?it és Sebastian Vettelt. A cikk ugyan azóta lekerült a honlapról, a tartalma a rajongóknak köszönhet?en nem veszett el.


    Noha korábban közeli barátok voltak, s?t egy GP3-as csapat a közös tulajdonuk, Webber kritizálta Christian Horner csapatf?nököt. "Valószín?leg már nem vagyunk olyan szoros kapcsolatban, mint egykor" - írta Webber. "Világos, hogy amennyiben nem kap visszautasíthatatlan ajánlatot máshonnan, Christian sokáig lesz a csapatnál, ezért mindent a lehet? legsimábban próbál elintézni. Bizonyos esetekben ez kicsit sem jelentett el?nyt számomra, és ez feszültté tette a kapcsolatot."

    A Red Bull utánpótlásprogramját irányító, hivatalosan sportigazgatóként dolgozó, a Sebastian Vettel szekerét sokszor látványosan tolt Helmut Markóról még keményebben fogalmazott Webber. "?szintén szólva, még most sem igazán tudom, hogy mi Marko szerepe a csapaton belül. Az els? naptól kezdve kritikus volt velem szemben, ugyanakkor Sebbel megcsinálta az áttörést, és ebb?l a szempontból jó munkát végzett. Azért valószín?leg csalódott amiatt, hogy az F1-es csapatoknak két autójuk van. Márpedig annyi van."

    Webber korábbi csapattársát sem hagyta ki a felsorolásból. "Seb fenomenális tehetség. Tudjuk, hogy az er?ssége az id?mér? és a versenyek els? öt köre. Ez a védjegye, és ezeket a pillanatokat a legnehezebb kontrollálni. Ami a kapcsolatunkat illeti, felesleges lenne azzal áltatni magunkat, hogy a pozitív dolgok túlsúlyban vannak a negatívokkal szemben. Ez csalódás, mert igyekszünk mindenkit tiszteletben tartani, és mindaddig esélyt adni neki, ameddig csak lehet."

    "Azt hiszem, túl sok, ami köztünk van. Talán, ha minden szempontból egyenl?ek az esélyek, másképp alakultak volna a dolgok, de ez van. Igazából ez már nem érdekel annyira, és Sebet sem, egyszer?en így alakult."

    Az Auto, Motor und Sport szerint annyira h?vös a viszony Webber és Vettel között, hogy a német volt az egyetlen a mez?nyben, aki nem írta alá azt a brazil zászlót, amelyet Bernie Ecclestone ajándékozott Interlagosban a búcsúzó Webbernek. Ecclestone a verseny utáni sajtótájékoztatón követelte ki az aláírást Vettelt?l, a lap szerint a dolog nem nagyon tetszett az ausztrálnak.
    http://www.vezess.hu/forma1/f1_webber_bucsuzoul_belerugott/48476/#a3
     
  3. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    A McLaren nem mondott le Alonsóról, Ecclestone szerint válthat

    Bernie Ecclestone úgy véli, Fernando Alonso az idei szezon hajrájában nem tett meg mindent azért, hogy jó eredményeket érjen el, aminek az lehetett az oka, hogy más istállóba vágyik. Az sem lehet véletlen, hogy Martin Whitmarsh, a McLaren csapatf?nöke a szokásos év végi londoni díjátadó gála helyett Madridban járt Alonsónál.
    [​IMG]
    Fernando Alonso vasárnap nyitotta meg kiállítását, a McLaren csapatf?nöke részt vett a rendezvényen
    Ecclestone nemrég a spanyol Marcának adott nyilatkozatában utalt már arra, hogy a Ferrari idei gyengélkedésében a kétszeres világbajnok spanyol pilóta is szerepet játszott, de az F1 hivatalos oldalán írt szezon-összefoglalójában hétf?n határozottabban is utalt arra, hogy csalódott Alonsóban.
    HIRDETÉS
    „Kissé csalódtam Fernandóban, mert nagy szurkolója vagyok neki és a Ferrarinak is – írta Ecclestone. – Úgy láttam rajta, hogy feladta, ami azt bizonyítja, hogy másik csapatba vágyott. Nem tudom, mekkora szerepe volt abban, hogy ennyire visszaesett az idény végére a Ferrari, ezt ? is okozhatta, és azok is, akik a csapatot irányítják. ?k sem képesek elvégezni a feladatukat.”
    Alonsóról ?sszel azt pletykálták, hogy vissza akar térni a McLarenhez, s bár ebb?l a 2014-es szezonra nem lett semmi, nagyon úgy t?nik, hogy 2015-ben, a Honda érkezésekor Wokingba szerz?dhet a spanyol. Az eddigi legegyértelm?bb jel minderre, hogy Martin Whitmarsh, a McLaren csapatf?nöke vasárnap nem az Autosport szokásos díjátadó gáláján vett részt Angliában, hanem Madridba utazott, hogy részt vegyen az Alonso relikviáiból az édesapja által életre hívott kiállítás megnyitóján.
    Pedig lett volna mit átvennie Londonban is, a McLaren különdíjat kapott megalapítása 50. évfordulója alkalmából, ám a trófeát Jonathan Neale, az istálló ügyvezet?je vette át, miközben Whitmarsh Flavio Briatore és Giancarlo Minardi társaságában Alonso múltbéli sikerei el?tt hajolt meg – és nem feltétlenül azért, mert ezen sikerek töredékét 2007-ben a McLarennel érte el.
    Alonso menedzsere, Luis Garcia Abad ugyanakkor ingerülten reagált a Marca McLarenre vonatkozó kérdésére. „Semmit sem írtunk alá. Fernando az idén három sajtótájékoztatón három nyelven mondta már el, hogy a Ferrarinál marad.”
     
  4. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Hivatalos: Sutil a Sauberhez igazolt

    Hivatalos: Sutil a Sauberhez igazolt

    Adrian Sutil már hetekkel ezel?tt világgá kürtölte, hogy biztos Forma-1-es jöv?je, és megállapodott egy istállóval a folytatásról. Azt lehetett hinni, hogy a német marad a Force Indiánál, de amikor idei autóját répának nevezte, már érezni lehetett, hogy váltani fog. A Force India egyébként csütörtökön véglegesítette felállását, a múlt héten bemutatott Nico Hülkenberg után Sergio Perez szerz?dtetését jelentette be az istálló.


    Az elmúlt napokban már mindenki arról beszélt, hogy Sutil a Sauberhez megy, a hír annyira er?sen tartotta magát, hogy a csapat péntek délután kiadta a hivatalos közleményt a német megszerzésér?l.

    "Nagyon örülök, hogy sikerült megállapodnunk" - mondta Sutil. "Noha már jó ideje tudtam, hogy hova szeretnék menni, a tárgyalások a vártnál valamivel tovább tartottak. Most még több okom van a karácsonyi ünneplésre!"

    "Hat remek, a Force Indiánál töltött év után itt volt az ideje egy új kihívásnak. Mindent megteszek azért, hogy sikeres közös jöv?nk legyen a Sauberrel."

    Sutil a pályafutása során el?ször szerepel új csapatnál, eddig mindig a Force Indiánál vagy jogel?deinél dolgozott. 2007-ben, az akkor Midland néven futó csapattal szállt be a Forma-1-be, majd a spykeres id?szakot is végigasszisztálva kötött ki a Force Indiánál. Egy évet 2012-ben kihagyott, de az idén visszatérhetett a csapathoz.

    A Sauber még tanakodik azon, ki legyen a második pilótája. Korábban szinte biztosra lehetett venni, hogy lehet?séget kap a csapatnál az orosz Szergej Szirotkin, most inkább úgy t?nik, el?ször tesztpilótai állást kap. Az idén Esteban Gutierrez volt a Sauber másik pilótája Hülkenberg mellett, a mexikói a héten azt nyilatkozta, hogy tárgyal a csapattal a folytatásról.

    A sauberes helyen kívül még további három kiadó, egy a Marussinánál és kett? a Caterhamnél.

    A 2014-es mez?ny:

    Red Bull - Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
    Mercedes - Lewis Hamilton, Nico Rosberg
    Ferrari - Fernando Alonso, Kimi Räikkönen
    Lotus - Romain Grosjean, Pastor Maldonado
    McLaren - Jenson Button, Kevin Magnussen
    Force India - Nico Hülkenberg, Sergio Perez
    Sauber - Adrian Sutil, ???
    Toro Rosso - Jean-Eric Vergne, Danyiil Kvjat
    Williams - Felipe Massa, Valtteri Bottas
    Marussia - Jules Bianchi, ???
    Caterham - ???, ???
    http://www.vezess.hu/forma1/hivatalos_sutil_sauberhez_igazolt/48836/#a3
     
  5. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso: Sokat tanulhatok Räikkönent?l

    Ahogy egyre közelebb kerülünk a 2014-es évhez, egyre több szó esik a következ? szezonban ránk váró Fernando Alonso, Kimi Räikkönen párharcról. Miközben sokan végletekig kiélezett csatát várnak a Ferrari két világbajnokától, a csapat elnöke, Luca di Montezemolo a Scuderia karácsonyi vacsoráján úgy nyilatkozott, a finn versenyz? els?dleges feladata az lesz, hogy az ellenfelekt?l pontokat lopva segítse csapattársát.
    Alonso nemrég szintén megszólalt a témával kapcsolatban, s az As-nek elmondta, nem tart attól, hogy bármiféle problémájuk lenne Räikkönennel – s?t, szerinte még tanulni is fog majd finn kollégájától. „Jól kiegészítjük majd egymást. Várom már, hogy együtt dolgozhassunk Räikkönennel, mert ? egy hihetetlen tehetség. Ráadásul mindmáig ? a Ferrari utolsó világbajnoka. Biztosra veszem, hogy sokat tanulhatok t?le” – mondta a kétszeres bajnok.
    Majd a 2014-es szezonról is beszélt. „Még mindig korai jóslatokba bocsátkozni. Leginkább azért vagyok bizakodó, mert a Ferrarinál vagyok. Egyes versenyz?k talán szívesen választották volna a Red Bullt, de most újraosztják a lapokat a sok szabályváltozás révén, és én ott vagyok, ahol lennem kell” – fogalmazott bizakodva Alonso.
    A spanyol versenyz? egyébként azt is elárulta, a korábbi hírek igazak, valóban a 14-est választotta új, állandó rajtszámának. „A 14-est használom majd. Ez már 1996 óta a szerencseszámom. Akkor július 14-én, tizennégy évesen, a 14-es rajtszámú gokarttal lettem világbajnok. Azóta mindig a 14-est használtam. Remélem, jöv?re is szerencsét hoz” – indokolta döntését 2005 és 2006 világbajnoka.
    http://www.hirado.hu/Formula1/Hirek/2013/12/20/18/Alonso_Sokat_tanulhatok_Raikkonentol.aspx
     
  6. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    F1: Meddig marad Alonso a Ferrarinál?

    F1: Meddig marad Alonso a Ferrarinál?

    Nyáron komoly vihart kavart, amikor a Magyar Nagydíj után Fernando Alonso egy elejtett mondatban arról beszélt, hogy születésnapjára valamelyik ellenfél autóját szeretne, utalva ezzel arra, hogy a Ferrari lemaradt a fejlesztésekkel. A spanyol pilótát akkoriban hírbe hozták a Red Bull-lal és a Lotusszal is, ?sz óta pedig a McLarennel kapcsolatban emlegetik.

    Július végén maga az elnök, Luca di Montezemolo tolta le Alonsót egy hivatalos közleményben, sokak szerint 2013-ban valami végleg megromlott a kapcsolatban és csak id? kérdése, hogy az elvileg 2016 végéig szerz?déssel rendelkez? kétszeres bajnok elhagyja Maranellót.

    Montezemolo a karácsonyi sajtóvacsoráján érdekes megjegyzést is tett arról, milyen pilótát szeretne, kit tart sokra a mai mez?nyb?l:


    "Vettelt. ? nagyon-nagyon jó. Tetszik a hozzáállása, nagyon pozitív, nincsenek körülötte menedzserek, nem intrikus típus. Jó a hozzáállása, gyors, összeszedett, gy?zni akar" - idézte az Autosport az elnököt, aki láthatóan nem rajong Alonso "politikus" oldaláért.

    A Ferrari-elnök ezzel együtt hozzátette, hogy nagyon nagyra tartja a spanyolt és megérti, hogy frusztrált volt a 2013-as idényben.

    "Megértem és osztom az érzéseit, mondtam is Fernandónak, hogy az idei második helyét els?sorban a saját képességeinek köszönheti és nem az autónak. Másrészt viszont olyan pilótát akarok, akik a nehéz id?szakban is szorosan összezár a csapattak. Ezt kértem t?le is az idény közepén, de tényleg örülök, hogy nálunk versenyez."

    Montezemolo attól sem tart komolyan, hogy valamelyik ellenfél - mondjuk a 2015-ben a Hondával összeálló McLaren - elcsábítja a spanyol pilótát.

    "A spekulációk jól jönnek a sajtónak és néha a szurkolóknak is, de én nagyon elégedett vagyok Fernandóval, 2016 végéig pedig szerz?dése van velünk. Engem inkább csak az izgat, hogy jó autót adhassunk neki. Vannak gondjaim, de az els? számú pilótánk kérdése nem tartozik ezek közé. Err?l majd két év múlva beszélünk csak."

    http://www.vezess.hu/forma1/f1_meddig_marad_alonso/49057/#a3
     
  7. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Papnak öltözött férfi akart bejutni Schumacherhez

    Egy újságíró minden határt átlépett: papnak öltözve próbált bejutni a grenoble-i kórházban fekvő Michael Schumacherhez.

    A hétszeres világbajnok Michael Schumacher vasárnapi síbalesete óta kómában fekszik a grenoble-i egyetemi kórházban. A német pilóta az elmúl napokban két életmentő beavatkozáson esett át, s állapota jelenleg is kritikus. Családja hétfőn közleményt bocsátott ki, melyben amellett, hogy megköszönték mindenki támogatását, arra kérték a sajtót, hogy tartsák tiszteletben a magánéletüket.

    A többség így is tett, egy újságíró azonban mindenáron be akart jutni az életéért küzdő versenyzőhöz, ezért álruhát öltve próbált meg átjutni a biztonsági rendszereken. Schumacher sajtófőnöke, Sabine Kehm a Die Weltnek mondta el a történteket: Úgy tűnik, egy újságíró papnak öltözve próbált bejutni Michael szobájába. El sem tudtam volna képzelni, hogy ilyesmi megtörténhet. Ahogy lelepleződött, kiüldözték a kórházból.A szóban forgó újságírót és a lapot, amelynek dolgozik, nem nevezték meg.
     
  8. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Sutil: a Lotus számára nem jó, hogy kihagyják az első tesztet

    Adrian Sutil szerint minden tesztlehetőséggel élni kell, ezért sem szerencsés, hogy a Lotus F1 Team kihagyja a jerezi gyakorlást. A német versenyző azt sem bánná, ha újra lenne egy hosszabb szezonközi teszt, ahogy arra 2012-ben volt példa.

    Két éve Mugellóban rendeztek szezonközi tesztet, igaz, az időjárás és a pálya adottságai miatt több csapat sem tartotta reprezentatív és megfelelő helyszínnek. Idén négyszer két napot lehet majd tesztelni szezon közben, de Sutil szerint nem lenne rossz egy hosszabb gyakorlás, vagy egy negyedik téli teszt bevezetése – mondta a Sky Sportsnak.

    „Igen, szerintem ez egy jó ötlet”- reagált a felvetésre. „Különösen a szezon alatt lenne szükséged egy tesztre, melyen kielemezhetnéd mindazt, ami a futamokon történt, különben csak versenyről-versenyre mész, és a szabadedzéseken kell tesztelned, ami mindig nagyon nehéz. Úgy vélem, mindez több időt adna a csapatoknak, hogy még többet tudjanak meg az általuk készített termékről. Nem akarunk olyan futamokat látni, ahol minden autó meghibásodik, és minden egyes alkalommal gondjaink vannak”- folytatta.

    „Legvégül a Forma-1 egy show, egyben a motorsport csúcsa, és a versenyzés legmagasabb formája – kiemelkedik a mérnöki tudás terén -, és ha mindez nem megy remekül, és csak azt látod, hogy az autók lerobbannak, akkor az nem az a kép, amit látni akarsz a Forma-1-gyel kapcsolatban”- hangsúlyozta a Sauber versenyzője.

    A Lotus tegnap jelentette be, hogy nem lesznek ott Jerezben. Sutil szerint ez nem a legjobb megoldás. „Az biztos, hogy nem jó. Nem ismerem a belső folyamatokat és azt sem tudom, mi a probléma, de szerintem minden egyes tesztnapra szükséged van, ami elérhető – ez nagyon fontos lesz idén.”

    Added after 2 Hours 9 Minutes:

    ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    [h=2]A Mercedes Jerezben, a McLaren a neten mutatja be új autóját[/h]
    A Mercedes az első, jerezi teszten, míg a McLaren a honlapján mutatja be az idei szezonra készített Forma-1-es versenyautóját.

    A stuttgarti csapat a január 28-án kezdődő, négynapos dél-spanyolországi gyakorláson mutatja be kocsiját. Az idei versenyeken - akárcsak tavaly - a német Nico Rosberg és a brit Lewis Hamilton indul.

    A 2013-ban alapításának 50. évfordulóját ünneplő - és a jubileumi idényben még dobogós helyezésig sem jutó - McLaren ugyancsak kedden jelentette be, hogy január 24-én az istálló honlapján teszi közzé az első fotókat az MP4-29 jelű modellről.

    A szebb napokat látott wokingiak a brit Jenson Buttont és az újonc dán Kevin Magnussent állítják csatasorba az idén.

    A konstruktőrök versenyében tavaly negyedik Lotus, amely az idén a francia Romain Grosjeannal és a venezuelai Pastor Maldonadóval indul, váratlan bejelentést tett: az E22-es gép Jerez helyett csak a (négyből) második tesztelésen, Bahreinben mutatkozik be február 19-én.

    A döntés már csak azért is meglepő, mert az idei vb-sorozatban több radikális változáshoz is alkalmazkodniuk kell a csapatoknak: V8-as szívók helyett V6-os turbómotorok hajtják az autókat összetett hibridrendszerrel kiegészítve, emellett az új szabályok korlátozzák a felhasználható üzemanyag mennyiségét is. A 2014-es F1-es szezon március 16-án rajtol Ausztráliában.

    Added after 1 Nap 17 Hours:

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    [h=1]F1: A Lotus szerint mások is hiányozni fognak Jerezből[/h]Eric Boullier, a Formula–1-ben szereplő Lotus-istálló vezetője biztos benne, hogy néhány rivális is kihagyja az első téli kollektív tesztet Jerezben. A sportvezető szerint vannak előnyei a mulasztásnak, de Adrian Sutil, a Sauber pilótája amondó, nagyot hibázik, aki későn készíti el az autóját.
    „Meglátják majd, nem mi leszünk az egyetlen hiányzók a jerezi teszten, biztosan tudom, hogy más is távol marad – nyilatkozta a BBC-nek Boullier, aki először beszélt azóta, hogy decemberben azt pletykálták, távozik az istállótól. – Már egy hónapja is azt mondtuk, hogy nehéz lesz időben elkészülni az autóval, és ezzel több csapat is így volt. Így döntött a többség, ez van. Csak pár napot késünk, és ez bizonyos szempontból jól is elsülhet, hiszen megleshetjük Jerezben, mit csinál a többi team, míg ők még hetekig nem láthatják, hogy mi mit teszünk. Ez azért lehet különösen jó, mert a nagy szabálymódosítások után minden egyes autó különös figyelmet kap."


    A Lotus a 2012-es tesztidényben is kihagyta az egyik tesztet, mert probléma adódott a kasztnival, akkor ez nem vetette vissza a csapat teljesítményét.
    Adrian Sutil szerint viszont most senki sem engedheti meg magának, hogy a három közös gyakorlás valamelyikéről lemaradjon.
    „Nagyon fontos teszt lesz a jerezi, számomra egyértelmű, hogy a Lotus hátrányba kerül azzal, hogy nem készül el időben – mondta a Force Indiától az előző idény után a Sauberhez szerződő német. – Nem tudhatjuk, miért határoztak így, szerintem semmiképpen sem jó döntés. Az új turbómotorokkal mindenki meg fog szenvedni, és jobb hamar túlesni ezeken a problémákon. Persze a Ferrari, a Renault és a Mercedes is nagy gyártó rengeteg rutinnal, nem hiszem, hogy bármelyik nagyon melléfogott volna és tragikus hajtóművet készít."

    http://www.nemzetisport.hu/f1/f1-a-lotus-szerint-masok-is-hianyozni-fognak-jerezbol-2306341


    Added after 19 Hours 50 Minutes:

    _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    [h=1]F1: tucatnyi pilóta választott már rajtszámot magának - a lista[/h]Bár még az FIA nem tette közzé a 2014-es Formula–1-es rajtlistát, több pilóta is megosztotta a választását a közösségi oldalakon, így sejthető, ki milyen számmal indul az idényben, illetve karrierje hátralévő részében.

    [​IMG]
    Jenson Button visszatér a 2009-es 22-esre, amely vb-címet hozott a Brawnnál (Fotó: Reuters, archív)

    Mint ismert, az F1 az idén szakít az 1973 óta élő hagyománnyal, hogy a csapatok kapják meg a rajtszámokat, ezentúl a versenyzők választanak maguknak 2 és 99 között, s a világbajnok dönthet arról, hogy a következő szezonra átvált-e az egyesre.


    A legtöbben korábbi sikerükhöz kötik a rajtszámukat: Jenson Button 22-essel lett F1-es világbajnok, Fernando Alonso 14-essel gokartvilágbajnok, Kevin Magnussen tavaly 20-assal nyerte meg a Renault-világszériát.


    Nico Rosberg édesapja hatosát választotta, amit azért tarthat meg, mert Kimi Räikkönen nem ragaszkodik a 2007-es vb-idényében viselt hatoshoz – a pilóták a tavalyi vb-végeredmény sorrendjében választhatnak maguknak, így korántsem biztos, hogy Lewis Hamiltonvagy Sebastian Vettel révén mindenki megtarthatja a listában szereplő számát.

    A 2014-es idényben a rajtszámokat már a sisakon is fel kell tüntetni.

    http://www.nemzetisport.hu/f1/f1-tucatnyi-pilota-valasztott-mar-rajtszamot-maganak-a-lista-2306537



    A 2014-ES RAJTLISTA[TR="class: odd, bgcolor: #F2F2F2"]


    [TD="colspan: 2, align: center"]rajtszám, pilóta (nemzetiség)
    [/TD]
    [/TR]
    [TR="class: even, bgcolor: #FBFBFB"]




    [/TR]
    [TR="class: odd, bgcolor: #F2F2F2"]




    [/TR]
    [TR="class: even, bgcolor: #FBFBFB"]




    [/TR]
    [TR="class: odd, bgcolor: #F2F2F2"]




    [/TR]
    [TR="class: even, bgcolor: #FBFBFB"]




    [/TR]
    [TR="class: odd, bgcolor: #F2F2F2"]




    [/TR]
    [TR="class: even, bgcolor: #FBFBFB"]




    [/TR]
    [TR="class: odd, bgcolor: #F2F2F2"]




    [/TR]
    [TR="class: even, bgcolor: #FBFBFB"]




    [/TR]
    [TR="class: odd, bgcolor: #F2F2F2"]




    [/TR]
    [TR="class: even, bgcolor: #FBFBFB"]




    [/TR]
    csapat
    motor
    RED BULL Renault ? Sebastian Vettel (német) 3 Daniel Ricciardo (ausztrál) FERRARI Ferrari 14 Fernando Alonso (spanyol) 7 Kimi Räikkönen (finn) MERCEDES Mercedes ? Lewis Hamilton (brit) 6 Nico Rosberg (német) LOTUS Renault 8 Romain Grosjean (francia) ? Pastor Maldonado (venezuelai)
    McLAREN Mercedes 22 Jenson Button (brit) 20 Kevin Magnussen (dán)
    FORCE INDIA Mercedes ? Nico Hülkenberg (német)
    11 Sergio Pérez (mexikói)
    SAUBER Ferrari ? Adrian Sutil (német)
    ? Esteban Gutiérrez (mexikói)
    TORO ROSSO Renault 25 Jean-Éric Vergne (francia) ? Danyiil Kvjat (orosz) WILLIAMS Mercedes 77 Valtteri Bottas (finn) 19 Felipe Massa (brazil) CATERHAM Renault ? ?
    ? ?
    MARUSSIA Ferrari 27 Jules Bianchi (francia) ? ?
    Added after 3 Hours 54 Minutes:

    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    [h=1]Alonsóéknak idén újra kell tanulniuk a versenyzést?[/h]
    A versenyzőknek 2014-ben kis túlzással újra kell tanulniuk a versenyzést az üzemanyag-használat korlátozása és az új technológiák alkalmazása miatt – véli a Ferrari technikai igazgatója, James Allison.

    [​IMG]
    Fernando Alonso (Fotó: MTI/EPA/Bosco Martín)

    Mint ismert, az új szabályok értelmében az idei évtől minden versenyzőnek 100 kilogrammnyi üzemanyaggal kell gazdálkodnia a teljes versenytávon. Ahhoz, hogy ezt minden pályán, minden körülmények között be tudják tartani, a csapatoknak és a versenyzőknek egyaránt új módszereket, stratégiákat kell kidolgozniuk. Noha a mérnökök autóik fogyasztását már eddig is igyekeztek a lehető legalacsonyabb szinten tartani, s az üzemanyaggal való gazdálkodás korábban is fontos tényező volt a futamokon, a Ferrari technikai igazgatója, James Allison elárulta, előzetes szimulációikból kiderült, a helyzet idén sokkal extrémebb lesz. A szakember szerint versenyzőiknek emiatt a korábbinál többet kell majd gyakorolniuk, hogy pontosan tudják, mikor mit kell tenniük a versenyek során.

    A maranellóiak 2014-es gépét a szimulátorban elsőként Fernando Alonso próbálta ki tavaly, Allison és mérnökcsapata pedig árgus szemekkel figyelte a spanyol reakcióit.„Alonso már ment a szimulátorral, és ez igen érdekes tapasztalatokat hozott számunkra. Sok értékes visszajelzést kaptunk Fernandótól, sok részletet megtudtunk arról, mi is az igazán fontos a versenyek és az edzések során” –nyilatkozta Allison az Autosportnak.

    Majd arról is beszélt, mekkora különbség lesz az autó teljesítménye között a szabadedzéseken, időmérőkön és a versenyeken. „Az edzések során több elektromos energiát használhatunk fel, és az üzemanyag-fogyasztás elérheti a maximális értéket. A versenyen viszont teljesen más lesz a helyzet. Bizonyos futamokon száz kilogramm üzemanyag több mindenre elég, mint másik versenyeken, ahol minden egyes körben óvatosnak kell lenned a fogyasztással. Ahhoz, hogy jól menjen ez az újfajta vezetési technika, sokat kell gyakorolni. Meg kell tanulni úgy gyorsnak lenni, hogy közben ne használj túl sok üzemanyagot” – mondta Allison a versenyzőkre váró egyik legfőbb nehézségről.

    De nem ez lesz az egyetlen változás, ami megnehezíti majd a pilóták életét. Miután az új V6-ost turbómotornak a korábbinál jóval nagyobb lesz a forgatónyomatéka, az autókat pedig a hét helyett már nyolcsebességes váltóval látják el, a váltás, a kanyarokból való kigyorsítás, és a gáz adagolása terén is várható változás. Jenson Button korábban nem is titkolta, kicsit tart a rájuk váró feladat nehézségétől. „Már tizennégy éve versenyem a Forma–1-ben, de soha sem volt alattam olyan autó, ami ekkora nyomatékkal rendelkezett volna, szóval ez számomra is egy új tapasztalat lesz. Ha most alulkormányzott az autód, egy kicsit szélesre veszed a kanyart. De a 2014-es autóval az olyan fordulókban, mint például a barcelonai hármas kanyar nem csupán szélesen fordulsz, hanem azonnal el is veszíted a kocsi hátulját a hihetetlen forgatónyomaték miatt. Ez nem egyensúlyi probléma, egyszerűen akkora nyomatokkal rendelkezel, mint soha korábban” – mondta a 2009-es világbajnok. Majd hozzátette: „Ahhoz, hogy megfelelően kontrollálni tudd a motor nyomatékát, olyan gázpedálra lenne szükséged, aminek az útja legalább egyméteres…”

    http://www.telesport.hu/2014/01/10/alonsoeknak-iden-ujra-kell-tanulniuk-a-versenyzest/

    Added after 6 Days 3 Hours:

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    [h=1]Formula-1: Bernie Ecclestone lemondott, de...[/h]
    Legújabb bírósági ügye miatt Bernie Ecclestone lemond elnökségi tagságáról a Formula–1 gazdasági jogait birtokló befektetőtársaságban (CVC).

    [​IMG]

    Mint korábban megírtuk, Bernie Ecclestone-nak bíróság elé kell állnia vesztegetés gyanúja miatt. A müncheni bíróság döntése értelmében a Formula–1-et irányító brit üzletembernek vesztegetési ügyben kell felelnie. A gyanú szerint az F1 első számú embere 2006-ban jogosulatlanul fizetett Gerhard Gribkowsky német bankárnak 44 millió dollárt egy részvényeladási ügy kapcsán.

    Az CVC csütörtöki ülésén Ecclestone az elnökségi tagokkal folytatott beszélgetése után úgy döntött, hogy bírósági ügye lezárultáig lemond igazgatói tisztségéről. Lépése csupán formalitásnak tűnik, ugyanis a cég közleménye szerint továbbra is Ecclestone irányítja az üzletet, bár a vezetőségi tanács fokozottabban felügyeli ezentúl a lépéseit.

    A 83 éves sportvezető az ellene felhozott vádakat egyébként kategorikusan tagadta, és mindent elkövet majd, hogy tisztázza magát az áprilisban kezdődő per során.

    http://www.nemzetisport.hu/f1/formula-1-bernie-ecclestone-lemondott-de-2308189
     
    Utoljára szerkesztve moderátor által: 2014. január 16.
  9. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    [h=1]F1: 21 futamból áll a 2014-es versenynaptár tervezete[/h]A 2Bernie Ecclestone elküldte a Formula–1-es csapatoknak a 2014-es versenynaptár tervezetét, amelyben 21 futam szerepel, azaz a sportág vezetője átlépte a szereplők által többször is maximumnak nevezett húszas határt. Az Osztrák és a Mexikói Nagydíj visszatér, az Orosz GP bemutatkozik, míg a New Jersey-i verseny nem szerepel a tervezetben.014-ES FORMULA–1-ES IDÉNY TERVEZETT VERSENYNAPTÁRA

    Március 16.: Ausztrál Nagydíj (Melbourne)
    Március 23.: Malajziai Nagydíj (Sepang)
    Április 6.: Kínai Nagydíj (Sanghaj)
    Április 13.: Dél-koreai Nagydíj (Jongnam)**
    Április 27.: Bahreini Nagydíj (Szahír)
    Május 11.: Spanyol Nagydíj (Barcelona)
    Május 25.: Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
    Június 8.: Kanadai Nagydíj (Montreal)
    Június 22.: Osztrák Nagydíj (Zeltweg)
    Július 6.: Brit Nagydíj (Silverstone)
    Július 20.: Német Nagydíj (Hockenheim)
    Július 27.: MAGYAR NAGYDÍJ (Hungaroring)
    Augusztus 24.: Belga Nagydíj (Spa-Francorchamps)
    Szeptember 7.: Olasz Nagydíj (Monza)
    Szeptember 21.: Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
    Október 5.: Japán Nagydíj (Szuzuka)
    Október 19.: Orosz Nagydíj (Szocsi)*
    Október 26.: Abu-dzabi Nagydíj (Jasz Marina)
    November 9.: Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)*
    November 16.: Amerikai Nagydíj (Austin)
    November 30.: Brazil Nagydíj (Interlagos)
    A jelölt verseny megrendezéséhez a pálya jóváhagyása* vagy a FOM-mal való megállapodás** szükséges

    A 21 futamból nyolc lesz Európában, köztük a Magyar GP is, amely maradt a július végi időpontjában, egy héttel a németországi verseny után.

    http://www.nemzetisport.hu/f1/f1-21-futambol-all-a-2014-es-versenynaptar-tervezete-2277227


    Találtam eltéréseket a naptárban közölt adatokban, összevetve más naptárakkal, majd a véglegest ezután közlik majd le.
    http://f1vilag.hu/versenynaptar/2014
     
  10. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    [h=3]A Dacia beléphet az F1-be - megfordul a világ?[/h]
    A Formula–1 tekintetében leginkább komoly sportautókat építő gyártók és jól bejáratott márkák merülnek fel, azonban néhanapján a versenysportban szokatlan nevek is felmerülnek. Ezúttal a Dacia tűnik fel mint egy lehetséges név a 2015-ös szezonban.

    Noha a FIA 2015-re új csapatot vonna be a száguldó cirkuszba, mindeddig nem merült fel a Dacia neve. Persze nem is indulna teljes mértékben független csapatként a Renault megfizethető márkája, hiszen a francia gyártó hátszele szinte minden területen feltűnik.
    A jövő évi szezonkezdésre pályázók sorában eddig még nem hallottunk az új jelöltről, de bizonyos források tudni vélik, hogy a leadott pályázatok között ott nyugszik Colin Kolles a Force India és a HRT istálló korábbi vezetőjének tervezete is. Kolles pedig a román márka segítségével szállna be a száguldó cirkuszba.

    [​IMG]





    [TD="class: cikkepalairas"]Hamarosan talán a Hungaroringen is feltűnnek a Dacia logóval ellátott Formula–1-es autók[/TD]

    [TD="class: cikkepszerzo"]Fotó: Autó Pult

    A Daciának ez kapóra is jöhet, hiszen ennek eredményeképpen világszerte népszerűsíthetnék az országot és persze magát a márkát is, amely a Logan és a Duster modelleknek köszönhetően roppant ismert és kedvelt lett az utóbbi években. A motorcsomag és a versenyautó megalkotásában pedig a tapasztalt Renault sport nyújthatna hathatós segítséget.

    http://mno.hu/autopult/a-dacia-belephet-az-f1-be-megfordul-a-vilag-1206348

    [/TD]
    Added after 3 Napok 19 Óra:

    [h=1]Íme, a csúnya McLaren és a meglepő Lotus[/h]
    [h=2]A Forma-1-es McLaren istálló honlapján mutatta be pénteken az idei versenyautóját, amely az MP4-29 kódjelzést kapta., a Lotus pedig csak egy képet közölt legújabb gépéről.

    A wokingiak autója hasonlóan jellegzetes orrkialakítással rendelkezik, mint a Williams autója, amelynek eddig még csak a tervrajzát lehetett látni.

    A McLaren maradt az eddig megszokott ezüst festésnél, az orr-részen kívül azonban - megfelelve az idei szabálymódosításoknak és előírásoknak - az első és hátsó szárnyat, valamint az autó oldalsó elemeit is átalakították.

    [​IMG]


    A McLaren autóit a 2009-ben a Brawn GP színeiben világbajnoki címet nyert Jenson Button és a dán újonc, Kevin Magnussen vezeti majd az idén.
    Az autó színtelenségét a Ron Dennis-i "szögletesség" mellett a névadó szponzor hiánya is indokolja, a Vodafone tavaly év végi távozása után most nem mutattak be új főtámogatót. A leleplezés kapcsán a papíron még csapatfőnök Martin Whitmarsh-tól egy szót sem lehetett hallani-olvasni, így immár egyértelmű, hogy 2014-től nem ő vezeti az alakulatot, igaz, az utódot sem nevezték meg, pedig esélyesnek látszott, hogy a Lotustól frissen távozott Eric Boullier kapja a pozíciót.

    Boullier lelépését péntek délelőtt, váratlanul jelentette be az ensotone-i csapat, amelynek irányítását a tulajdonos Genii Capital vezetője, Gerard Lopez veszi át.

    "A Lotus F1 Team sosem állt egy helyben, az izgalmasnak ígérkező 2014-es idénynek is is innovatív autóval és új vezetőséggel futunk neki. Az elmúlt pár évben nagy dolgokat értünk már el, és ugyanezt a lendületet visszük tovább. Köszönjük Ericnek az elmúlt négy évben végzett munkát, bízunk benne, hogy a következő szezonokban a Forma-1 egyik élcsapataként küzdhetünk majd!" - nyilatkozta Lopez.

    A Lotus is péntekre időzítette a bemutatót, igaz, teljes valójában még nem csodálhatjuk meg az E22-est. A netre nem sokkal azután kerültek fel a képek a fekete-arany festésű gérpől, hogy a McLaren megmutatta az MP4-29-et. A Lotus talán így próbált több figyelmet irányítani magára és fricskát adni a wokingiaknak, amiért elcsábították az enstone-iaktól Boullier-t.

    [​IMG]


    A Lotus merészet húzott, ugyanis a képek alapján kétágú orrkúppal vágnak neki az idénynek, ám azt majd csak később tudjuk meg, hogy ez jó döntésnek bizonyul-e. A festés maradt a megszokott, a pilótapáros viszont változott: Kimi Raikkönen helyét Pastor Maldonado veszi át, csapattársa pedigRomain Grosjean lesz.
    Korábban a Williams mellett a Forca India is bemutatta 2014-es autóját.

    http://sport.hir24.hu/forma-1/2014/01/24/ime-a-csunya-mclaren-es-a-meglepo-lotus/



    [/h]

    Added after 1 Nap 3 Óra:

    [h=1]Megérkezett az új Ferrari[/h]
    Egy nappal a McLaren és a Lotus után a maranellói istálló is bemutatta 2014-es autóját - írja a Sport2

    [​IMG]
    (Fotó: f14t.ferrari.com)

    Fernando Alonso és Kimi Raikkönen idei versenygépe azonnal megosztotta a közvéleményt, hiszen van, akik a festésben gyönyörködnek, mások az orrkialakításon szörnyülködnek.
    A Ferrari F14T ugyanis a megszokott vörös festés mellé megkapta a feketét is, mely igazán domináns az autón, viszont az olaszok merőben új módszert alkalmaztak az orrkúp kialakításánál.
    Láttunk már kettéosztottat és ormányszerűt, a Williamsnál szintén az előrenyúlóra esküdnek, a Force Indiánál pedig szépen ívelt az orr.
    A Ferrari autójának első elemét viszont sokan palackorrú delfinhez, vagy hangyászsünhöz hasonlítják. Az biztos, hogy valóban nem túl szép, de attól még lehet szélvészgyors az F14T.
    Sport24

    http://www.parameter.sk/rovat/sport/2014/01/25/megerkezett-az-uj-ferrari
     
    Utoljára szerkesztve moderátor által: 2014. január 25.
  11. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    [h=1]Scuderia Ferrari F14-T - The NEW 2014 car![/h]
    [video=youtube;IgNIUc_L2yw]http://www.youtube.com/watch?v=IgNIUc_L2yw[/video]
     
  12. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    [h=1]Alonso: Semmi ok a pesszimizmusra[/h]
    [​IMG]
    Alonso bízik abban, hogy a bajnoki címért harcolhat 2014-ben.

    (f1világ.hu) - Bár a tavalyi évben nem sok babér termett számára, aFerrari magabiztosan várhatja az idei szezont, legalábbis Fernando Alonso szerint, aki úgy érzi, minden okuk megvan az optimizmusra.
    „Optimistának kell lennünk, hiszen semmi jel nincs arra, hogy pesszimisták legyünk” – mondta a spanyol versenyző az F14-T kódszámot viselő új autó szombati bemutatóját követően.


    „Komoly változások közepette vagyunk. Számos új dolog jön a Forma-1-be, szabálymódosítások történtek, de fel vagyunk készülve.”
    „A csapat már jó ideje dolgozik az új autón. Meg van a technológiánk, az embereink és a létesítményeink ahhoz, hogy készen álljunk az új F1 nyújtotta kihívásokra.”
    „Emiatt vagyok optimista.”
    „Mi vagyunk a Ferrari. Egy olyan csapatban vagyunk, amely csak a győzelemért áll rajthoz. Az elmúlt években láthattuk, hogy a második helyen végezni egyfajta katasztrófa, hiszen ebben a csapatban mindenki nagyon sokat vár. Azonban ez a várakozás és motiváció, ami mindenkiben benne van a Ferrarinál tesz engem optimistává.”
    A Ferrari komoly infrastrukturális átalakuláson ment keresztül az elmúlt években: javítottak szimulátorukon és az ehhez kapcsolódó létesítményeiken, továbbfejlesztették szélcsatornájukat és megerősítették technikai gárdájukat, élén az új technikai igazgatóval, James Allisonnal.
    Ez egyesek szerint magával hozhatja a javulást, azonban Alonso figyelmeztetett, hogy semmire sincs garancia 2014-ben.
    „A sportban, de különösen igaz ez a Forma-1-re, semmire nincs garancia” – folytatta. „A csapat felkészültebb, a velük eltöltött négy évem alatt folyamatosan fejlődött.”
    „2010-ben érkeztem a csapathoz, és azt gondolom, hogy voltak olyan területek, amikben gyengébbek voltunk, mint a többiek. Azóta sokat változtak a dolgok, fejlesztettük létesítményeinken, hogy felhozzuk magunkat a kívánt szintre, és azt gondolom, hogy egyre jobbak vagyunk.”
    „A tavalyi év közepén több technikai szakember is érkezett a csapathoz, vannak új létesítményeink, mint a szélcsatorna, ami egy év után egy teljes évre be volt zárva 2013-ban, szóval azt gondolom, hogy mindenképpen sikerült előrelépést elérnünk, ami sokat segíthet.”
    „Viszont várnunk kell, hogy meglássuk, mit hoz a jövő, hiszen a küzdelem nem egyszerű. Mindenki a maximumot nyújtja, így nekünk egy kicsit még ennél is többet kell hoznunk.”

    http://f1vilag.hu/hirek/alonso-semmi-ok-pesszimizmusra
     
  13. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Fry: Nem kell minden versenyen spórolni

    A Formula-1 rajongóinak talán egyik legnagyobb aggodalma az idei szezon előtt, hogy az új szabályok által meghatározott korlátozások miatt még az eddiginél is óvatosabban kell majd versenyezniük a pilótáknak.

    A gyorsan elhasználódó gumikra, illetve a csak adott mennyiségben használható motorokra és váltókra eddig is vigyázni kellett, idén azonban az üzemanyag-felhasználásra is szigorú limitet szabnak ki, így a mezőny minden tagjának gondoskodnia kell arról, hogy biztosan eljusson a célig. A Ferrari mérnökigazgatója, Pat Fry igyekezett némi reményt önteni az ettől tartó nézőkbe.Ami a stratégiát illeti, lesz néhány olyan versenyünk, amelyeken korlátozások nélkül, teljes erőbedobással versenyezhetnek a pilóták. Ilyen lesz például Monaco. Azonban más helyszíneken jelentős üzemanyag-spórolásra lesz szükség - mondta a szakember, felhívva a figyelmet arra, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjnak otthont adó melbourne-i a pálya a nagy üzemanyagigényével azonnal a mélyvízbe dobja a csapatokat.

    [​IMG]


    Fry 1987-ben a Benetton révén került először kapcsolatba a Formula-1-gyel, de az elmúlt 26 év során még nem tapasztalt ilyen komoly szabályváltozásokat.
    Már elég régóta itt vagyok ahhoz, hogy láthattam az előző turbókorszak végét is. Noha az is jelentős változásokat hozott, azok mértékét össze sem lehet hasonlítani az erőátviteli egységre vonatkozó jelenlegi újításokkal. Ebben a tekintetben, legalábbis az én F1-es munkálkodásom során ez a legnagyobb változás. Az aerodinamikai oldalon koránt sem történtek ilyen drámai lépések most, a kettőt kombinálva azonban számos érdekes kihívást kapunk - nyilatkozta.

    Formula.hu - Bognár Viktor
     
  14. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    Sport F1
    [h=1]A héten már tesztelik a turbómotorokat[/h]
    [​IMG]

    A spanyolországi Jerezben kerül sor keddtől péntekig az idei Forma–1-es világbajnokság első hivatalos tesztjére, amelyen bemutatkoznak a mostantól használatos 1,6 literes turbómotorok.

    Az istállók a szezon előtt összesen 12 napot tesztelnek, február 19. és 22., valamint február 27. és március 2. között, ugyanis a Bahreini Nagydíj helyszínén, Szahírban is a volán mögé ülnek a pilóták. A csapatok a teszteken csak egy autóval vehetnek részt, a versenyzők váltják egymást a különböző napokon.
    A 4,428 kilométer hosszú korábbi F1-es jerezi pályán a meteorológiai előrejelzések szerint 16 fok körüli hőmérséklet várható a héten, és akár az eső is eleredhet. A spanyolországi helyszínen meglehetősen durva az aszfalt, így a Pirelli gumik nagyobb terhelésnek lesznek kitéve. A jelenlegi helyzet szerint a 11 istálló közül csak a Lotus nem vesz majd részt az első gyakorlásokon.
    Szahírban – ahol április elején lesz a Bahreini Nagydíj –, az 5,412 kilométer hosszú sivatagi pályán már jóval magasabb lesz a hőmérséklet, így ott a nagy hőségben sorra kerülő vb-futamokra tudnak majd megfelelően felkészülni a csapatok.
    A világbajnoki idény március 16-án, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.

    http://mno.hu/sport/a-heten-mar-tesztelik-a-turbomotorokat-1207564


     
  15. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Szám szerint - Amire a McLaren büszke lehet
    2014.01.27, hétfő 09:08

    A csapatbontású kimutatások következő fejezetének a patinás McLaren a főszereplője. A több, mint 40 éves autóversenyzésben eltöltött idő korszakértékű, komoly munkásság, ami bizony kitermelte a maga könyvtárnyi eredménylajstromát. Nagy számokat és híresnél is híresebb neveket fogunk látni a felsorolásokban.

    Győzelmek: 182 (A.Senna 35, Prost 30, Hamilton 21, Häkkinen 20, Coulthard 12, Hunt 9, Räikkönen 9, Lauda 8, Button 8, Hulme 6, E.Fittipaldi 5, Watson 4, Alonso 4, Berger 3, Montoya 3, Revson 2, B.McLaren 1, Mass 1, Kovalainen 1
    Pole-Pozíciók: 155 (A.Senna 46, Häkkinen 26, Hamilton 26, Hunt 14, Räikkönen 11, Prost 10, Coulthard 7, Berger 4, E.Fittipaldi 2, Montoya 2, Alonso 2, Hulme 1, Revson 1, K.Rosberg 1, Button 1, Kovalainen 1

    [​IMG]


    Leggyorsabb versenykörök: 150 (Häkkinen 25, Prost 24, Räikkönen 19, Coulthard 14, A.Senna 12, Hamilton 11, Lauda 8, Berger 7, Button 6, Hulme 5, Hunt 5, Watson 3, Alonso 3, Mass 2, Kovalainen 2, E.Fittipaldi 1, Montoya 1, De La Rosa 1, Perez 1
    Dobogós helyezések: 483 (Prost 63, A.Senna 55, Häkkinen 51, Coulthard 51, Hamilton 49, Räikkönen 36, Button 25, Hulme 21, Berger 18, Lauda 15, Hunt 14, E.Fittipaldi 13, Watson 13, Alonso 12, Mass 8, Revson 8, B.McLaren 7, Montoya 7, Johansson 5, Kovalainen 3, Brundle 2, Donohue 1, Hailwood 1, Ickx 1, K.Rosberg 1, Mi.Andretti 1, De La Rosa 1, Wurz 1
    Km táv az élen: 50 477 km (A.Senna 11219, Häkkinen 7190, Prost 6950, Hamilton 6269, Coulthard 3277, Räikkönen 3073, Hunt 2968, Button 2038, Lauda 1484, Montoya 1174, Hulme 1052, Alonso 963, Berger 771, E.Fittipaldi 541, K.Rosberg 397, Revson 271, J.Scheckter 246, Watson 232, Kovalainen 167, B.McLaren 83, Mass 20

    [​IMG]

    GP startok: Coulthard 150, Häkkinen 132, Hamilton 110, Prost 108, A.Senna 96, Räikkönen 87, Hulme 86, Button 77, Watson 74, Lauda 58, Mass 49, Hunt 49, Berger 48, Kovalainen 35, B.McLaren 33, E.Fittipaldi 28, Tambay 28, Montoya 26, Revson 23, Perez 19, Lunger 17, Alonso 17, K.Rosberg 16, Johansson 16, Brundle 16, Blundell 15, Gethin 14, De Cesaris 14, Mi.Andretti 13, Hailwood 11, Bonnier 10, De La Rosa 9, Gurney 6, Giacomelli 6, J.Scheckter 5, Surtees 4, De Adamich 4, Redman 3, Elford 3, Hobbs 3, Oliver 3, Piquet 3, De Villota 2, Charlton 2, Mansell 2, Ickx 1, Donohue 1, Bell 1, Van Rooyen 1, G.Villeneuve 1, Alliot 1, Wurz 1, J.Magnussen 1

    Formula.hu - Érsek Zsolt
     
  16. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A Toro Rosso is megmutatta magát

    [h=2]A faenzai istálló is bemutatta 2014-es autóját, melyet STR9-re kereszteltek.
    [/h]

    [​IMG]


    most a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso is villantott, hiszen hétfő délután bemutatták az STR9-et, mellyel idén Jean-Eric Vergne mellett az orosz újonc, Danyil Kvjat versenyez majd.

    A Toro Rosso versenygépe nagyban hasonlít a McLarenhez és a Williamshez, ugyanis az olaszok is az előrenyúló orrkupban látják a siker kulcsát.

    Kedden kezdődnek Jerezben az első tesztek, így több istálló is úgy döntött, az első éles bevetés előtt leplezi le autóját.
     
  17. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Megérkezett a címvédő Red Bull RB10

    Percekkel a jerezi teszt kezdete előtt a Red Bull idei autója is kigördült a garázsból, amivel az osztrákok zsinórban ötödik bajnoki győzelmüket célozzák meg.

    Tavaly még a Red Bull is a gyárában rendezett médiaesemény keretében mutatta be autóját, de ebben az évben ők is beálltak a sorba a többiek mögé, és a visszafogottabb leleplezés mellett döntöttek.Az istálló fennállásának tízedik modelljéről, az RB10-ről a négyszeres bajnok Sebastian Vettel és a csapathoz a Toro Rossótól fellépett Daniel Ricciardo rántották le a leplet 8:40-kor.

    [​IMG]

    Az elmúlt évek sikersorozata miatt természetesen idén is az első pillanattól fogva mindenki árgus szemekkel fogja figyelni a Red Bull teljesítményét, annál is inkább, hiszen az autókat tervező Adrian Newey mindenekelőtt azzal szerzett magának hírnevet, hogy az átfogó szabályváltozások alatt tud igazán különlegeset alkotni.

    További csatolt képek
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
  18. szarufa /

    Csatlakozott:
    2012. július 26.
    Hozzászólások:
    3,178
    Kapott lájkok:
    75
    Beküldött adatlapok:
    0
    [h=3]Räikkönen volt a leggyorsabb a Formula-1 első turbómotoros tesztjén[/h]
    A Ferrarihoz visszatért Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb Jerezben, az idei Formula-1-es szezon első hivatalos tesztjének nyitónapján, melyen bemutatkoztak a mostantól használatos 1,6 literes turbómotorok.


    A keddi gyakorlás előtt és közben több csapat, köztük a vb-címvédő Red Bull, illetve a Mercedes is bemutatta új autóját.

    A tavalyi évhez képest bevezetett új előírások miatt a szakemberek már előzetesen azt várták, hogy sok nehézségük lesz majd az autókkal, és balsejtelmeik már az első tesztnapon beigazolódtak, miután több kocsi is leállt menet közben, vagy ki sem futott a pályára. Így például Sebastian Vettel is csupán három kört tudott megtenni, mért ideje pedig nem is volt.

    Délelőtt Lewis Hamilton (Mercedes) volt a leggyorsabb, ám délután már nem körözhetett, miután letört első vezetőszárnya miatt kicsúszott a pályáról és összetörte autóját.

    A brit pilóta 1:27.820 perces ideje végül a második helyet érte, miután a Lotustól érkezett Räikkönen délután 1:27.104 perces időt futott. Ugyanakkor a Ferrarival 2007-ben világbajnok finn napja sem volt probléma mentes, mivel délelőtt rögtön az első körében le kellett állítania autóját műszaki hiba miatt.

    A nap harmadik legjobb eredménye a szintén finn Valtteri Bottas (Williams) nevéhez fűződik 1:30.072 perccel.

    A teszt szerdán folytatódik a spanyolországi pályán, a világbajnoki idény pedig március 16-án, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.

    http://inforadio.hu/hir/sport/hir-611614
     
  19. timar0703 /

    Csatlakozott:
    2013. május 30.
    Hozzászólások:
    863
    Kapott lájkok:
    120
    Beküldött adatlapok:
    0
    Technikai analízis - 2013 vs 2014

    Az új 2014-es F1-es versenyautók orrkialakítása esztétikai szempontból igencsak megosztja a sport rajongóit, a formula1.com most kísérletet tesz arra, hogy röviden elmagyarázza azokat a 2014-es aerodinamikai szabályváltozásokat, amiknek a Formula-1-es csapatok mérnökeinek meg kellett felelniük az idei versenyautók megalkotása során.

    Amikor egy az egyben összehasonlítjuk az eltéréseket a 2013-as (jobbra) és a 2014-es (balra) versenyautók előnézeti ábráján egyből nyilvánvalóvá válik, hogy mi is a fő különbség az idei aerodinamikai szabályokban. Az egyik legfontosabb az, hogy az autók orrának a magasságát 625 milliméterről 525 milliméterre csökkentették, ez nyilvánvalóan nagy különbség, ami az autók futómű geometriájára is komoly hatással volt.

    [​IMG]

    A másik észrevehető változás, amint az a képen is látható a hátsó fékszárny magasságának a korábbi 220 milliméterről 200 milliméterre való csökkentése. Ezzel párhuzamosan az első szárnyak szélességét is csökkentették a korábbi 1800 milliméterről 1650 milliméterre, ez a 150 milliméteres csökkentés nem tűnik soknak, a valóságban azonban ez azt jelenti, hogy így az első szárnyak véglemezei az első kerekek külső éle előtt végződnek, ami jelentős hatással lesz az autók aerodinamikájára. Az autók külalakjában azonban a legnagyobb változást az az új szabály jelentette, amely az autók orrkúpjának maximális magasságát a korábbi 550 milliméterről 185 milliméterre csökkentette.

    Az új aerodinamikai szabályok mellett a 2.4 literes V8-as szívómotorokat leváltó 1.6 literes V6-os turbómotorok megjelenése is jelentős hatással volt a versenyautók külalakjára, hiszen a turbómotorok és a fejlett energia visszanyerő rendszerek magasabb hűtésigénye miatt nagyobb oldaldobozokra és hűtőnyílásokra van szüksége a 2014-es F1-es versenyautóknak.
     
  20. klarensz / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2012. június 27.
    Hozzászólások:
    16,928
    Kapott lájkok:
    2,488
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    [h=1]Massa száguldott, a Red Bull visszavonulót fújt[/h][h=2]Daniel Ricciardo mindössze hét kört ment pénteken a Red Bullal a Forma-1 jerezi tesztjének negyedik, záró napján. A leggyorsabb a brazil Felipe Massa volt.
    [/h]




    Pénteken zárult a száguldó cirkusz első tesztelése, mely a spanyolországi Jerezben volt. A legtöbb kilométert ezúttal Fernando Alonso tette meg a Ferrari F14 T-jével, a maranellói istállónak ezúttal semmi problémája nem akadt. A köridők is rendben voltak ráadásul, a spanyol 1:29.145-ös ideje ugyanis a második legjobb volt pénteken.
    Az első Alonso korábbi csapattársa, a Ferraritól az előző szezon végén távozó Felipe Massa végzett a Williamsszel, a brazil volt az egyetlen a nap során, aki 1:29-en belül teljesített egy jerezi kört – neki 1:28.229 volt a legjobb ideje. A képzeletbeli dobogó legalsó fokán Daniel Juncadella végzett a Force Indiával.

    [​IMG]

    Felipe Massa volt a leggyorsabb

    A McLaren újonca, Kevin Magnussen 110 kört is megtett pénteken, azonban a gumifalban zárta a napot, de Adrian Sutil és Daniil Kvyat is megcsúszott ugyanabban a kanyarban.
    A nap vesztese címet ismételten a Red Bull érdemelte ki: Daniel Ricciardo mindössze hét kört tett meg azelőtt, hogy az istálló vezetői úgy döntöttek, felesleges folytatni ezt a kínkeserves hetet az RB10-essel. Ricciardo, illetve a címvédő Sebastian Vettel négy nap alatt összesen 21 kört tett meg.
    [h=3]Eredmény - Forma-1-es teszt, Jerez, 4. nap[/h]
    1. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m28.229s 86
    2. Fernando Alonso Ferrari 1m29.145s +0.916s 115
    3. Daniel Juncadella Force India-Mercedes 1m29.457s +1.228s 81
    4. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1m30.806s +2.577s 110
    5. Lewis Hamilton Mercedes 1m30.822s +2.593s 41
    6. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m32.222s +3.993s 25
    7. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m36.571s +8.342s 69
    8. Nico Rosberg Mercedes 1m36.951s +8.722s 91
    9. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m43.193s +14.964s 54
    10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m44.016s +15.787s 9
    11. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m45.374s +17.145s 7