Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. oldsipi50 / R.I.P.

    Csatlakozott:
    2010. november 06.
    Hozzászólások:
    1,060
    Kapott lájkok:
    1
    Beküldött adatlapok:
    0
    meki

    frediw wrote: Hamiltoné a pole, a McLaren tarolt Monzában

    [​IMG]

    A McLaren kibérelte az els? rajtsort Monzában, meglepetésre Massa jött be harmadiknak. A brazil idén el?ször el?zte meg Alonsót, aki a csalódást kelt? 10. helyen végzett m?szaki hiba miatt.

    Folytatódott a McLaren id?mér?s sikersorozata, a wokingi alakulat zsinórban a harmadik versenyre szerezte meg a pole pozíciót. Az Olasz Nagydíjon ráadásul a teljes els? rajtsor az övék, mivel Lewis Hamilton a második helyen végz? Jenson Buttont 123 ezredmásodperccel megel?zve bizonyult a leggyorsabbnak.

    "Élvezem a hétvégét, eddig minden pompás" - mondta. "Nem akadályozott semmi, minden kedvez?en alakult." Button ugyanakkor hozzátette, ett?l függetlenül nem vár könny? menet a csapatra holnap. Martin Whitmarsh csapatf?nök megemlítette, hogy a monzai pálya utolsó szakasza azért okozott nehézséget a pilótáknak. "Az els? és a második szektorban egész hétvégén er?sek voltunk, a harmadik jelentette a kihívást számunkra" - árulta el a Sky Sportsnak.
    - hajrá Meki Larencc [​IMG]
     
  2. frediw / Guest

    Ferrari

    Mivel en a pirosat szeretem :tef161: ,hajra Ferrari

    [​IMG]
     
  3. oldsipi50 / R.I.P.

    Csatlakozott:
    2010. november 06.
    Hozzászólások:
    1,060
    Kapott lájkok:
    1
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1

    - ki az a sumacher aki kapus vót NSZK foci csapatába most versenyen? nahát közel 60 éves.[​IMG]
     
  4. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    f1

    Megreformálná a Forma-1-et a Ferrari elnöke

    2 komment|
    Megjelent: 2012.09.09. 08:37|
    Frissült: 2012.09.09. 08:43

    Luca di Montezemolo szerint a csapatoknak kevesebbet kellene költenie, a futamokat le kéne rövidíteni és több tesztet kéne engedélyezni.
    Megreformálná a Forma-1-et a Ferrari elnöke
    A Ferrari elnöke el?re tekint (AFP)

    Érdekes ötletet fogalmazott meg a BBC-nek az olasz üzletember. Szerinte ugyanis a futamok túl hosszúak a fiatalabb generációnak, így úgy véli, a sportág jöv?je érdekében el kellene gondolkodni azon, hogy rövidítenek a versenyeken.

    „Milyen hosszú egy futam, másfél óra? Ez szerintem túl hosszú a fiatalságnak. Lehet rosszul gondolom, de meg kéne néznünk, hogyan tudunk lendíteni egy kicsit a showm?soron” – kezdte mondókáját Luca di Montezemolo, aki szerint a nyár közepén sem a legideálisabb id?pontban jelentkezik a sorozat.

    „Nem hiszem, hogy júliusban és augusztusban a délután kettes rajtid?pont a legideálisabb. Az emberek ilyenkor vagy vakációznak, vagy a parton vannak. A labdarúgómeccsek is este hat-hét-nyolc órakor kezd?dnek.”

    A Ferrari elnöke szerint a fejlesztésekre szánt összegeket is csökkenteni kellene. „Minek dolgozzunk egész nap a szélcsatornában egy szárnyelemen, ami aztán a közvélemény számára semmit sem jelent, a televíziók számára szintén, nekem, mint egy autógyár fejének pedig még annyit sem, mivel az utcai autókra ezeket a fejlesztéseket sosem fogjuk átültetni. Ebben a gazdasági helyzetben az lenne a jó, ha például egy hónapban csak tíz napot lehetne a szélcsatornában dolgozni, aztán, meglátjuk, ez kinek sikerült a legjobban” – így Montezemolo, aki arról is szót ejtett, hogy szerinte egyes riválisok megszegték azt a szerz?dést, amely a kutatásokra és fejlesztésekre vonatkozik. Nem mondta ki ugyan, de a száguldó cirkusz háza táján többen is tudni vélik, hogy a Red Bullra célzott.

    A tesztek számával sincs megelégedve, ezeket növelné, a többi közt azért is, hogy a fiatal pilóták több bizonyítási lehet?séget kaphassanak.

    „El?re kell tekintenünk, abból a szemszögb?l kell megvizsgálnunk a dolgokat, hogy most épp nehéz gazdasági helyzetben van a világ, megváltoztak a dolgok a pár évvel ezel?tti állapotokhoz képest. Én egy sikeres Forma-1-et szeretnék, megmaradni az F1-ben, mert a sorozat fontos a Ferrarinak” – zárta mondandóját az elnök.
     
  5. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    ferrari

    Felipe Massa ferraris szerz?dése az idény végén lejár, a brazil pilóta pedig az év túlnyomó részében nem hozta azt, amit a maranellói csapatnál várnának. Monacóban, Silverstone-ban, Belgiumban volt egy-egy jó hétvégéje, szombaton pedig a monzai id?mér? is jól sikerült számára, de az elmúlt id?szakban inkább az a vélekedés alakult ki, hogy hosszabbításra nem számíthat, talán erre utalt a Ferrari elnöke is pénteken.
    Massa a fentiek ellenére még nem írta le a ferraris jöv?t, szerinte a csapat nem is nagyon találhatna olyat, aki pótolhatná ?t.

    "Sokan pályáznak a helyemre, de én nem látok olyat a piacon, aki jobb lenne nálam. Magam helyett csak olyasvalakit tudnék elképzelni mint Hamilton vagy Vettel, de ?k nem elérhet?k" - mondta a spanyol El Mundo Deportivónak.

    A brazil kitért arra, hogy bár a ferraris jöv?je bizonytalan, ez nem befolyásolja abban, hogy mindent megtegyen a csapat és Alonso idei sikeréért.

    "2013-ra egyel?re nincs szerz?désem, de segíteni fogom Fernandót. Profi vagyok, ennek megfelel?en fogok viselkedni."

    Massa pillanatnyilag 129 ponttal van elmaradva a bajnoki éllovas spanyoltól, de szerinte nem ? maga teljesített ennyire rosszul, hanem Alonso van csúcsformában: "Az F2012 nem nyer? autó, de Fernando egyszer?en tökéletes!"

    A pilóta 3. rajthelye kapcsán a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo is világossá tette, mit is vár: "Ott az autónk a második sorban, Felipének óriási lehet?sége van a verseny megnyerésére - önmaga, a csapat és a jöv?je érdekében is."
     
  6. frediw / Guest

    F1-hirek

    A Renault elnézést kért a Red Bulltól

    [​IMG]

    Szerintük is megengedhetetlen, hogy Vettel autóján idén már másodszor döglött be a generátor. Egyel?re tanácstalanok a hibák okát illet?en.


    Motorszállítója, a Renault elnézést kért a Red Bulltól, miután Sebastian Vettel az Olasz Nagydíjon idei második kiesését szenvedte el a generátor hibája miatt. Míg most Monzában csak a 6. helyr?l, Valenciában az élr?l volt kénytelen feladni a küzdelmet, így összesen 33 pontot vesztett az ismétl?d? problémával, amely nélkül most 1 pontos el?nnyel vezetné a világbajnokságot.

    Ráadásul ugyanez kényszerítette a pálya szélére az Olasz Nagydíj szombat délel?tti szabadedzésének végén is, de a Renault hiába cserélte ki a generátorát az id?mér? el?tt, az a versenyen is elromlott, mert túlmelegedett, és nem tudta biztosítani az autója áramellátását.

    "Tegnap kicseréltük a generátort Sebastian autójában, de a versenyen sajnos el?jött ugyanaz a hiba" - ismerte el a Renault mérnöke, Cyril Dumont. "Még vizsgáljuk, hogy ennek mi volt az oka, de azt már tudjuk, hogy bár a generátort az el?írt h?mérsékleti tartományban m?ködtették, valamit?l mégis túlmelegedett, és lekapcsolta az áramellátást. Elnézést kell kérnünk a Red Bulltól, hiszen ez egyértelm?en sokat rontott a világbajnoki esélyeinken. Nincs más választásunk, végére kell járnunk az ügynek. Szingapúr el?tt ez lesz a legfontosabb dolgunk."
     
  7. frediw / Guest

    Kubica

    Kubicának megjött az önbizalma a gy?zelemt?l

    [​IMG]

    Miután megnyerte az els? ralit, amin a balesete óta elindult, úgy érzi, megtette kezd?lépéseket a visszatérése felé.

    A 2011 februárjában történt balesetéb?l lábadozó Robert Kubica másfél év után el?ször állt rajthoz nyilvános autóversenyen, amikor egy Subaru Impreza WRC-vel elindult az olaszországi Ronde Gomitolo di Lana ralin, és mind a négy szakaszt megnyerve fölényes gy?zelmet aratott rajta. Bár sérült jobb kezével nem tudta felemelni a trófeáját, azt mondta, a siker lélektanilag fontos volt.

    "Nem akartam bármi áron gy?zni" - jelentette ki a Gazzetta dello Sport-nak. "Azt tudtam, hogy a vezetés bizonyos fokig olyan, mint a biciklizés: soha nem lehet teljesen elfelejteni, de versenykörülmények között akartam megbizonyosodni a fizikai és lelkiállapotomról. Pozitívak voltak a benyomásaim."

    "Még hosszú út áll el?ttem, néhány nap múlva azonban megújult önbizalommal vágok neki egy komolyabb ralinak. Ha jobb formában lennék, erre nem jöttem volna el, de kezdetnek elég volt, hogy részt vettem a Ronde Gomitolo di Lana-n, és meg is nyertem."
     
  8. frediw / Guest

    F1-hirek

    A Mercedes folytatja az új tripla DRS tesztelését

    [​IMG]

    Az új kipufogó-elrendezés mellett a dupla DRS továbbfejlesztett verzióját is kipróbálták a Magny-Cours-i teszten. Sam Bird egyel?re nem tudja megítélni, mekkora el?nyt jelenthetnek az új alkatrészek.

    A Mercedes több újítást is bevetett a fiatal versenyz?k Magny-Cours-i tesztjének els? napján: már kedd délel?tt kipróbálták az új fejlesztés? kipufogórendszerüket, amely az úgynevezett Coanda-effektusnak köszönhet?en segít növelni a hátsó leszorítóer?t. A megoldás nem számít újdonságnak a Forma-1-ben, hiszen több élcsapat, a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Sauber már az idény eleje óta hasonló kipufogót használ.

    A németek délután a másik f? újításukat, a dupla DRS továbbfejlesztett verzióját is felszerelték a Sam Bird által vezetett autóra. Az új rendszert már a Belga Nagydíj pénteki szabadedzésein is kipróbálták, éles körülmények között azonban egyel?re nem vetették be. A módosított DRS a Lotus által tesztelt eszközhöz hasonlítható, de az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes megoldása az autó három különböz? részén képes egyid?ben csökkenteni a légellenállást.

    Egyel?re nem lehet tudni, versenykörülmények között mikor debütálhat a sokak által "tripla DRS-nek" nevezetett új rendszer. "Még mindig sokat kell dolgoznunk rajta" - nyilatkozta Ross Brawn az Autosportnak. "Néhány kés?bbi versenyen azonban elég hasznosnak bizonyulhat." A csapatf?nök hozzátette, a dupla DRS el?nyeit nem lehet minden pályán maximálisan kihasználni.
     
  9. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hamilton egyre közelebb a Mercedeshez !

    A legfrissebb hírek szerint még a jöv? hétvégi Szingapúri Nagydíj el?tt döntés születik Lewis Hamilton Formula-1-es jöv?jér?l – a brit sajtó szerint a 2008-as év világbajnoka a Mercedesnél folytathatja Formula-1-es pályafutását.

    A The Daily Mail jelentése szerint jöv? héten végre kiderül, Hamilton marad-e jelenlegi csapatánál, a McLarennél, vagy – ahogyan arról a legfrissebb pletykák szólnak – a Mercedeshez szerz?dik.

    A brit lap úgy tudja, a McLarennek maximum 50 százalék esélye van arra, hogy megtartsa a bajnoki tabella jelenlegi második helyezettjét, s?t, valójában az a legvalószín?bb forgatókönyv, hogy Hamilton a Mercedes AMG Petronas színeiben folytatja.

    A The Daily Mail cikkében arról is, a McLaren felkínálta Hamiltonnak az idén lejáró szerz?dés meghosszabbításának lehet?ségét, ám lényegesen kevesebb fizetést kapna évente, mint jelenlegi kontraktusa szerint. A világbajnok versenyz? évente 15 millió fontot tesz zsebre.

    A Mercedes emellett olyan ajánlatot tett, melynek értelmében a különféle bónuszokkal együtt Hamilton egy hároméves periódus során 60 millió fontot keresne – tehát évi mintegy 20 milliót.

    Bár a Mercedes 2010-es visszatérése óta eddig csupán egyetlen futamgy?zelmet aratott, Hamiltont a Mail szerint ez egyáltalán nem aggasztja, hiszen Ross Brawn személyében egy rendkívül er?s karakter vezeti az istállót, mely mögött a világ egyik legnagyobb autógyártója áll.

    A McLaren csapatf?nöke, Martin Whitmarsh Monzában elismerte, nincs B-tervük arra az esetre, ha Hamilton a távozás mellett dönt, a legfrissebb hírek szerint azonban ebben az esetben Sergio Perez, vagy Paul di Resta lenne Jenson Button csapattársa a következ? évadban.
     
  10. frediw / Guest

    Kubica

    Kubica ismét ralibalesetet szenvedett

    [​IMG]

    Másfél évvel súlyos ralibalesete után ismét karambolozott a korábbi Forma-1-es pilóta Robert Kubica. A lengyel ezúttal épségben megúszta olaszországi kalandját.

    A Renault-ból lett Lotus istálló lengyel exversenyz?je a San Martino di Castrozza Rally elnevezés? viadalon járt pórul, amikor Subarujával lesodródott az útról és a fák közé rohant. A szervez?k tájékoztatása szerint ezúttal nem kellett riasztani a ment?egységeket, Kubica és navigátora, Jakub Gerber is sértetlen maradt.

    A Forma-1-ben egyszeres futamgy?ztes Kubica, aki nemrég arról beszélt, hogy célja miel?bb visszatérni az autós gyorsasági versenyzés csúcskategóriájába, tavaly február 6-án, szintén egy olasz raliviadalon szenvedett súlyos balesetet. Akkor karját, lábát és kézfejét többször meg kellett operálni, és 11 hétig volt kórházban.

    Kubica célzott ugyanakkor arra is, hogy valószín?leg már soha nem lesz a régi, jelenleg is bekötött kézzel versenyez. A mostani balesetnek nem kell túl nagy jelent?séget tulajdonítani, Kimi Räikkönen is számtalanszor összetörte autóját a WRC-ben.
     
  11. ZsombeX /

    Csatlakozott:
    2011. augusztus 21.
    Hozzászólások:
    30
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Kinek melyik csapat a kedvence ?
     
  12. joe03 / Guest

    Forma 1-el az a problémám, hogy a harmadik kör után beadóm a szunyát,:62de ettől függetlenül biztos nagyon jó, mivel sokan szeretik.:117
     
  13. Szabiy /

    Csatlakozott:
    2012. szeptember 14.
    Hozzászólások:
    38
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    én se birom végig nézni a teljes versenyt
    de a Ferrari és a McLaren a kedvencem
     
  14. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    bukott

    Sziasztok!
    Na úgy néz ki az én tippem,most nagyott bukott!:tef10:
    -Sebastian Vettel hiába szerezte meg a 3. rajtkockát az Abu-Dzabi Nagydíjra, utólag kizárták, mert az autójában az id?mér? végén nem maradt elég benzin. A sportfelügyel?k csaknem négy és fél órán keresztül, helyi id? szerint 22.40-ig tárgyalták az ügyet, de a Red Bull hiába védekezett, végül Vettelt is ugyanazzal a büntetéssel sújtották, mint Lewis Hamiltont a Spanyol Nagydíj hétvégéjén.
    -Lewis Hamilton örül a lehet?ségnek, hogy még a Mercedeshez távozása el?tt versenyt nyerhet a McLaren-istállóval, míg Fernanddo Alonso abban bízik, hogy jobb lesz az autója a versenyen. Csakhogy Pastor Maldonado és Kimi Räikkönen sem adja könnyen a b?rét.

    Az egyik szemem sír(mivel bukott a tippem),a másik szemem nevet, mivel Alonso párti vagyok!:tef293:
     
  15. frediw / Guest

    Alonso

    Utobi idoben nem mernek fogadni kie a poll vagy nyertes egy futamon,en ferrari parti vagyok es aszt mondom hajra Alonso :tef161: .
    El ne feledjuk hogy motoros problemak meg lehetnek.Szerintem nem tudni ki lesz a nyertes holnap,de en bizzom hogy Alonso lesz a vilagbajnok :tef344:
     
  16. gaborw /

    Csatlakozott:
    2011. szeptember 29.
    Hozzászólások:
    386
    Kapott lájkok:
    6
    Beküldött adatlapok:
    0
    F1

    Sajnos úgy gondolom ez még kevés lesz Alonsonak a végs? gy?zelemhez. 97 óta Ferrarista vagyok! Ez az év ismét elmegy Alonsonak mint tavaly elött! Utálom Vettelt de azt kell mondjam idén megint elviszi a cimet sajnos!

    "A Red Bull Racing csapatf?nöke, Christian Horner hivatalosan is meger?sítette, hogy Sebastian Vettel a bokszutcából vág neki a 2012-es Abu Dhabi Nagydíjnak."
     
  17. frediw / Guest

    F1

    Igen keves az eselj ra de sosem tudni,emlekezunk visza a Masa es Hamilton csatara,Brazil nagydij 2008 utolso kor...
    Hajra Alonso :tef161:
     
  18. frediw / Guest

    Abu-Dzabi Nagydíj

    Az Abu-Dzabi Nagydíj valódi rajtrácsa Sebastian Vettel kizárása után. A sportfelügyel?k több mint négyórás mérlegelés után úgy döntöttek, törlik a címvéd? id?mér?s eredményét, mivel az edzés végén nem maradt a kötelez? mintaadáshoz elegend? üzemanyag az autójában. Ennek ellenére elindulhat a holnapi futamon, az utolsó rajthelyr?l.

    1. Hamilton (McLaren)
    2. Webber (Red Bull)
    3. Maldonado (Williams)
    4. Räikkkönen (Lotus)
    5. Button (McLaren)
    6. Alonso (Ferrari)
    7. Rosberg (Mercedes)
    8. Massa (Ferrari)
    9. Grosjean (Lotus)
    10. Hülkenberg (Force India)
    11. Pérez (Sauber)
    12. Di Resta (Force India)
    13. Schumacher (Mercedes)
    14. Senna (Williams)
    15. Kobajasi (Sauber)
    16. Ricciardo (Toro Rosso)
    17. Vergne (Toro Rosso)
    18. Kovalainen (Caterham)
    19. Pic (Marussia)
    20. Petrov (Caterham)
    21. Glock (Marussia)
    22. De la Rosa (HRT)
    23. Karthikeyan (HRT)
    24. Vettel (Red Bull)
     
  19. frediw / Guest

    újra nyitott a vb

    Vettelt kizárták az id?mér?r?l, újra nyitott a vb

    A Red Bull versenyz?jét több mint négyórás tárgyalás során fosztották meg az id?mér?n kiharcolt 3. rajthelyét?l, mert az autójában nem maradt az el?írásoknak megfelel? mennyiség? benzin. A bokszutcából fog nekivágni az Abu-Dzabi Nagydíjnak.
    Sebastian Vettel hiába szerezte meg a 3. rajtkockát az Abu-Dzabi Nagydíjra, utólag kizárták, mert az autójában az id?mér? végén nem maradt elég benzin. A sportfelügyel?k csaknem négy és fél órán keresztül, helyi id? szerint 22.40-ig tárgyalták az ügyet, de a Red Bull hiába védekezett, végül Vettelt is ugyanazzal a büntetéssel sújtották, mint Lewis Hamiltont a Spanyol Nagydíj hétvégéjén.

    [​IMG]
     
  20. Jonhy62 /

    Csatlakozott:
    2011. augusztus 08.
    Hozzászólások:
    154
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso

    nagyon drukkolok a Ferrarinak hogy elöl végezzen.Alonso a versenyeken jól szokott teljesiteni igaz mostanába rájárt a rud.