Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. frediw / Guest

    Vettel még nincs

    Horner: Vettel még nincs a pályája csúcsán

    [​IMG]
    Schumacher rekordjait nehéz lenne megdöntenie, de Vettel egyre jobb teljesítményre lehet képes csapatf?nöke szerint. A Red Bull fennállása legnehezebb szezonján van túl, ám a téli szünetben sem pihenhet.

    Christian Horner szerint Sebastian Vettel a jöv?ben még er?sebb versenyz?vé válhat, hiszen a 25 éves német még nem érte el pályafutása legjobb szakaszát. Vettel Brazíliában megszerezte sorozatban harmadik világbajnoki címét, ez a bravúr korábban csak Juan-Manuel Fangiónak és Michael Schumachernek sikerült. Bár a német még rendkívül fiatal, Christian Horner szerint nehéz lenne felülmúlnia Schumacher rekordjait.
    "Nehéz elképzelni, hogy valaki több mint 91 futamot és 7 világbajnokságot nyerhet" - mondta az Autosportnak a visszavonuló német statisztikáira. "Sebastian 25 éves, de már van három világbajnoki címe, 101 futamából 26-ot megnyert. Több mint 40 dobogós helyezést és 34 pole pozíciót szerzett - figyelemreméltó az eddigi pályafutása."
    "Versenyz?ként folyamatosan fejl?dni fog, egyre jobb lesz. Még nem láthattuk a legjobb formáját" - vélekedett a csapatf?nök, aki szerint manapság nehezebb kit?nni a mez?nyb?l. "Ma más a Forma-1, mint 15 évvel ezel?tt. Sokkal kiegyenlítettebb a küzdelem, hiszen mindenki ugyanazokat a gumikat használja, ugyanannyit tesztelhetnek, és a motorok teljesítményét is korlátozzák."
     
  2. frediw / Guest

    Alonso a legkomplettebb

    Alonso a legkomplettebb, de Vettel sem mázlista

    [​IMG]
    Wéber Gábor, az M1 Forma-1-es szakkommentátora, a Zeng? Motorsport WTCC-pilótája Alonsót tartja a legkomplettebb versenyz?nek, akir?l azonban ismét kiderült, hogy rossz vesztes. Vettel sokak szerint mázlista, pedig három vb-címen nincs mit magyarázni. A mez?ny összes tagja megkapja az év végi bizonyítványát.
    Szerintem igaza van :tef344:
     
  3. frediw / Guest

    új Red Bull

    Csúszásban van az új Red Bull tervezése

    [​IMG]
    Adrian Newey közölte, a tervezettnél kés?bb fejezik be a 2013-as autó megépítését, mert az idei modell fejlesztési munkálata sok er?forrást lekötött. A csapat technikai igazgatója azonban nem érzi súlyos problémának a csúszást.

    Mivel a Red Bull és Sebastian Vettel egészen az idényzáró versenyig késhegyre men? csatát vívott a bajnoki címért a ferraris Fernando Alonsóval, Adrian Newey és kollégái kénytelenek voltak az utóbbi hónapokban is sok energiát szánni az RB8 fejlesztésére, méghozzá a következ? évi RB9 rovására.
    Christian Horner csapatf?nök a Red Bull televíziós m?sorában, a Servus TV-ben elismerte, az új autó építésével csúszásban vannak, amit Adrian Newey technikai igazgató is meger?sített. "Kés?bb készülünk el, mint szeretnénk" - mondta az El Mundo Deportivónak. "Az utolsó pillanatig az RB8 fejlesztésére kellett összpontosítanunk, hogy megvédjük mindkét bajnoki címünket." Az elismert szakember ugyanakkor megemlítette, "ez nem súlyos probléma, mert az RB9 az RB8 továbbfejlesztése lesz".
     
  4. frediw / Guest

    Törökország helyett Ausztriába

    Törökország helyett Ausztriába térhet vissza az F1

    [​IMG]

    A török kormány nem támogatja pénzzel a Forma-1-es nagydíj rendezését az országban, így 2013 júliusában az isztambuli helyett egy másik pálya kerülhet be a versenynaptárba - jelen állás szerint az egykori A1 Ring az esélyes. Az USA Nagydíj szervez?i közben új id?pontot kértek a futamukra.

    Az eredeti elképzelésekkel ellentétben jöv?re még biztosan nem lesz Forma-1-es nagydíj New Jerseyben, ezért felszabadult egy hely a húsz versenyre tervezett 2013-as naptárban. A június 15-16-ai hétvége üres marad, azonban a júliusi menetrend kisebb átszervezésével a Motorsport Világtanács megpróbálja lehet?vé tenni még egy európai verseny bezsúfolását.
    A korábban július 21-re kiírt Német Nagydíjat el?rehozzák július 7-re, és az id?pontot meghagyják egy esetleges új helyszín számára. El?ször az merült fel, hogy a 2005 és 2011 között létez? Török Nagydíj tér vissza a versenynaptárba, ám hiába támogatta az ötletet Bernie Ecclestone is, az ország kormánya nem hajlandó pénzügyileg segíteni a rendezvényt. "A magánszektor elhozhatja ide az F1-et, ha akarja" - nyilatkozta Suat Kilic török sportminiszter a Dogan hírügynökségnek. "Az viszont nem kérdés, hogy az állam fogja kifizetni az F1-es jogdíjakat."
    Kilic hozzátette, a török állam korábban éveken át támogatta a versenyt úgy, hogy a bevételekb?l nem is részesedett. A szervez?k az idei évt?l azért sem tudták vállalni a jogdíjak fizetését, mert az isztambuli pályára általában nagyon kevés néz? látogatott ki.
     
  5. frediw / Guest

    Ecclestone

    Ecclestone csak tíz csapatot tartana meg F1

    [​IMG]

    A F1 legbefolyásosabb embere nem sajnálja, hogy a HRT nem tud elindulni 2013-ban, ugyanis egy tízcsapatos mez?nyt tartana ideálisnak, és csak a Ferrarihoz ragaszkodik.

    Az elmúlt három szezonban tizenkét csapat alkotta a Forma-1 mez?nyét, jöv?re azonban csökken a létszám: a kilátástalan anyagi helyzete miatt eladásra kínált HRT nem talált vev?t a hivatalos nevezési határid? lejárta el?tt, így ?ket nem láthatjuk 2013-ban. Bernie Ecclestone elárulta, egyáltalán nem sajnálja a kiscsapat megsz?nését, s?t legszívesebben még egy istállónak is búcsút intene.
    "Jobban szeretném, ha csak tíz istálló lenne" - mondta a Reutersnek. "Soha nem akartam tizenkett?t. Tíz csapatot könnyebb kezelni, a promóterek és a közlekedés szempontjából is. Tíz csapat ideálisabb lenne, feltéve, hogy nem veszítjük el a Ferrarit."
    Bár az elmúlt hónapokban olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy a HRT Ecclestone segítségével kerülhet ki az anyagi válságból, a 82 éves üzletember tagadja, hogy ez megfordult a fejében. Szerinte a mez?ny leggyengébb csapatát senki nem akarta megvenni. "Nem hiszem, hogy bárki is meg akarta menteni ?ket" - vélekedett
     
  6. frediw / Guest

    A Mercedes

    A Mercedes meg akarta szerezni Hornert

    [​IMG]

    A németek Norbert Haug helyére szerz?dtették volna le a Red Bull csapatf?nökét, de Helmut Marko szerint a brit múlt héten hosszabbított a csapattal. Lauda elárulta, Haug magát tartotta felel?snek a sikertelenségért.

    Egyel?re kérdéses, ki veszi át Norbert Haug helyét a Mercedesnél, miután a sportigazgató múlt héten bejelentette, távozik a csapattól. A német Bild úgy tudja, a gyártó a Red Bull csapatf?nökét, Christian Hornert nézte ki Haug lehetséges utódjának. Az osztrákok tanácsadója, Helmut Marko azonban elárulta, a németek túl kés?n akarták megkörnyékezni Hornert.
    "Horner múlt héten szerz?dést hosszabbított velünk, mégpedig több évre" - jelentette ki. "A Mercedes elkésett." A Bild szerint Haug feladatkörét a jöv?ben két személy látja majd el: a Mercedes DTM-mel foglalkozó részlegét egy német szakember fogja irányítani, az F1-es csapattal pedig valaki más foglalkozik majd Brackley-ben. Azt kizártnak tartják, hogy Michael Schumacher veszi át Haug posztját, a Bild szerint a visszavonuló németet nem érdekli ez a munkakör.
    A Mercedes ügyvezet?i jogkörrel nem rendelkez? igazgatója, Niki Lauda id?közben elárulta, Haug azért mondott le a posztjáról, mert saját magát tartotta felel?snek a Mercedes idei, vártnál gyengébb eredményeiért. "Kedden el?ször vettem részt új szerepkörömben a Mercedes igazgatótanácsi gy?lésén" - mondta Lauda a Welt am Sonntagnak. "Teljesen meglepett, amikor Haug a gy?lés végén lemondott."
     
  7. frediw / Guest

    Grosjean Vettelt és Schumachert

    Grosjean Vettelt és Schumachert verve a Bajnokok Bajnoka

    [​IMG]

    Romain Grosjean nyerte az idei Bajnokok Tornáját, a dönt?ben a hatszoros Le Mans-gy?ztes dán Tom Kristensent gy?zte le két sima párharcban, el?tte pedig a két német Forma-1-es sztárpilótát is megverte.

    A Bangkokban megrendezett idei Bajnokok Tornája (Race of Champions) rendezvényen szombaton még a németek örülhettek, ugyanis a Michael Schumacher-Sebastian Vettel páros sorozatban hatodszor nyerte a Nemzetek Kupáját. "Zsinórban hat címet még Michaelnek sem sikerült nyernie, úgyhogy ez tényleg különleges eredmény!" - nyilatkozta akkor elégedetten Vettel, amihez Schumacher annyit f?zött hozzá, hogy neki a 7 a szerencseszáma, ezért jöv?re is biztos eljön a ROC-ra, hogy folytatódhasson a gy?zelmi sorozatuk.
    Azonban a vasárnapi egyéni küzdelem már nem alakult olyan kedvez?en a németek számára, pedig az összesen 10 Forma-1-es vb-címmel rendelkez? páros mindkét tagja mindent megtett, hogy megszerezze els? egyéni gy?zelmét az idén 25. alkalommal megrendezett versenyen. A ROC-ot hagyományosan a szezon után, decemberben rendezik. A verseny történetének els? felében még csak raliversenyz?k vettek részt rajta, és a Kanári-szigeteken rendezték murvás pályán, azóta viszont a világ nagy stadionjaiba viszik az eseményt, amelyekben egy erre a hétvégére elkészített aszfaltpályán versenyeznek a meghívott sztárpilóták.
     
  8. frediw / Guest

    Symonds: Schumacher

    Symonds: Schumacher jobb volt Sennánál

    [​IMG]

    A Toleman, a Benetton és a Renault egykori f?mérnöke, Pat Symonds, aki Ayrton Sennával és Fernando Alonsóval is dolgozott együtt, különlegesnek tartja Schumachert.

    Pat Symonds, aki a Toleman, a Benetton és a Renault f?mérnökeként Ayrton Sennával, Michael Schumacherrel, majd Fernando Alonsóval is dolgozott együtt, az utóbbi kett?vel vb-címeket szerezve, úgy véli, az idén végleg visszavonuló Michael Schumacher még hozzájuk képest is különleges volt.
    "Soha nem tapasztaltam olyasmit, hogy valaki annyira odafigyelt volna a részletekre, mint ?, pedig amikor 1984-ben a Tolemannél versenyzett, én voltam Ayrton Senna mérnöke" - írta Symonds az Autosporton megjelent cikkében. "Michael más volt. A veleszületett tehetségük egyforma volt, bár hogy valamelyiküknek több jutott-e bel?le, azon úgyis örökre vitatkozni fognak. Michael azzal t?nt ki, hogy minden apró részletre fanatikusan odafigyelt."
    "Ayrton a pályafutása elején abban hitt, hogy minden az ? vezetési képességein múlik, valamint azon, hogy a csapata a beszállítóival közösen olyan autót tud-e építeni neki, amellyel ki tudja hozni magából a maximumot. Az olyan apróságok, mint a fizikai edzettség, nem is szerepeltek a radarján."
    "Michael ebb?l a szempontból nem is különbözhetett volna jobban t?le. Tény, hogy ugyanúgy meg volt gy?z?dve a saját vezetési képességeir?l, és ugyanúgy szekálta a mérnököket, hogy biztosítsanak számára minél jobb autót, viszont megértette azt is, hogy az egész néha több a részek összességénél."
    "Felismerte a csapat értékét, és rájött, hogy ha annak minden részegysége ugyanabba az irányba halad - és szintén tehetséges emberekb?l áll -, nagyon er?ssé válik."

    Symonds hozzátette, hogy a pályája kezdetén Schumacher teljesen másképp dolgozott, mint bárki, akit korábban látott, s hogy nem puszta frázis, amikor azt mondják róla, hogy az egész istálló összekovácsolásából kivette a részét.

    "Amikor az 1990-es évek elején a Benettonnál versenyzett, igyekezett minden egyes részterületen csiszolni a csapat m?ködését" - magyarázta Symonds. "Amikor csatlakozott hozzánk, jó csapat voltunk; mire elhagyott minket, nagyszer?vé váltunk. A teljesítményhez hozzájáruló összes tényez?t megvizsgáltuk, elemeztük és továbbfejlesztettük. Többé nem csupán az egyszeri körid? elérése volt a cél; az csak egy eszköz volt a világbajnoki gy?zelmekhez. Fizikai edzettség, bokszkiállások, stratégia: mindegyiket górcs? alá vettük."
    Bár ez az egész csapat együttes er?feszítéseinek köszönhet?, Symonds szerint "Michael szerepét abban, ahogy az egész istállót egyetlen egységbe kovácsolta, nem lehet alábecsülni. ? nem csupán a legjobb pilóta volt, akivel valaha együtt dolgoztam, hanem valószín?leg a legjobb humán menedzser is."
    "A versenyz?k többsége nem tudja megjegyezni a csapat összes tagjának nevét. Michael azonban mindenkiére emlékezett, s?t rengeteget tudott is róluk. Ismerte a családjukat, és ?szintén érdekl?dött az életük iránt. A társasági eseményekt?l sohasem maradt távol. Semmi nem volt ny?g számára. Rengeteg régi fényképem van róla, amint a Benetton valamelyik partiján a házam konyhájában lazul."
     
  9. frediw / Guest

    A Ferrari

    A Ferrari két emberre bízza a fejlesztések irányítását

    [​IMG]

    Megosztják a lényegesen különböz? 2013-as és 2014-es autó fejlesztéseinek irányítását, az el?bbiért Simone Resta, az utóbbiért Fabio Montecchi fog felelni. A maranellói szélcsatornát augusztusig nem használják, addig a Toyota kölni egységét veszik igénybe.

    2014-ben új korszak kezd?dik a Forma-1-ben az 1,6 literes, hathengeres turbómotorok bevezetésével, ami hatással lesz az autók tervezésére. A jöv? évi bajnokságban ezért különösen nehéz feladatuk lesz a csapatoknak, hogy az aktuális modell fejlesztése mellett kell?en haladjanak a 2014-es el?készületekkel is, tehát muszáj figyelniük az er?források optimális felhasználási arányára.
    A Ferrari bejelentette, ?k úgy oldják meg a helyzetet, hogy külön embereket bíznak meg a teend?kkel: a 2013-as autó fejlesztésének Simone Resta, a 2014-esének Fabio Montecchi lesz a koordinátora. F?leg Restának van nagy tapasztalata, aki már több mint egy évtizede dolgozik a Ferrarinál, javarészt kutatás-fejlesztési munkakörben. Az autók f?tervez?je továbbra is Nikolas Tombazis lesz.
    A csapatf?nök nyilvánosságra hozta azt is, hogy mennyi id?re szüneteltetik saját szélcsatornájuk m?ködését, amely a közelmúltban gyakran nem szolgált hiteles eredményekkel. "Átépítjük a maranellói egységet, amelyet augusztusig bezárunk, és addig a Toyota kölni szélcsatornáját fogjuk használni" - mondta Stefano Domenicali. "Egyúttal kialakítottunk egy új módszert a feladatok megosztására a szélcsatornát üzemeltet?, valamint az inkább a kreatív munkával foglalkozó mérnökök között."
     
  10. frediw / Guest

    Alonso a király

    Vettel a világbajnok, de Alonso a király

    [​IMG]

    Szokásos év végi újságírói körképünkben többek között Szujó Zoltánt, Wéber Gábort és Szabó Róbertet is megkérdeztük, hogy melyik versenyz?ket és csapatokat tartották az elmúlt Forma-1-es szezon legjobbjainak. A vb-címet Sebastian Vettel nyerte, de a szakért?k szemében nem ? volt a nyer?.

    A 2012-es szezon sokak szerint a legjobb, de biztosan az egyik legjobb volt a Forma-1 63 éve tartó története során. Bár Sebastian Vettel az idényzáró Brazil Nagydíjon, drámai körülmények között megszerezte zsinórban harmadik vb-címét, nem mindenkit gy?zött meg arról, hogy a technikai hátterét?l függetlenül is az ? teljesítménye volt a csúcs: a csapatf?nökök körében nemrég rendezett szavazáson Fernando Alonso került a lista élére, s mint az [origo] F1hírek szokásos év végi körképéb?l kiderül, egyetértettek velük a szaksajtó hazai képvisel?i is. Az általunk megkérdezett tizenkét, Forma-1-gyel hivatásszer?en foglalkozó újságíró - Czollner Gyula, Farkas Péter, Gerse József, Izsányi Szabolcs, Joó Gábor, Mészáros Sándor, Simon István, Szabó Róbert, Szujó Zoltán, Vándor Éva, Wéber Gábor és Zsoldos Barna - közül nyolcan Alonso produkcióját értékelték a legnagyobbra, míg Vettelt csak egyikük választotta az év legjobbjának. Igaz, a többségük sietve megjegyezte, hogy a két klasszis teljesítménye között nem tátongott nagy ?r.
    Minden résztvev?t arra kértünk, hogy a versenyz?k mellett nevezze meg a három legjobb csapatot, nagydíjat, el?zést és rajtolást is. Az eredményt ezután az F1-ben is használatos rendszer szerint összesítettük, azaz egy els? helyért 25, egy másodikért 18, egy harmadikért 15 pont járt. A csapatok között, ahogy az várható volt, tarolt a konstrukt?ri vb-címet szintén harmadszor elhódító Red Bull, míg a futamok sorából toronymagasan kiemelkedett a brazíliai idényzáró.
     
  11. faust10 /

    Csatlakozott:
    2011. május 21.
    Hozzászólások:
    1,712
    Kapott lájkok:
    11
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Király

    Barátom ez nem volt kérdés. :tef293:
     
  12. frediw / Guest

    Ecclestone-t kinyírhatják

    Ecclestone-t kinyírhatják az F1-b?l

    [​IMG]

    A sport nagyura el?ször ismerte el, hogy belebukhat a Gribkowsky-ügybe: ha a német ügyészség vádat emel ellene is, a Forma-1 tulajdonosa új f?nököt kereshet a helyére.
    Bernie Ecclestone helyzete a Forma-1 élén korábban bombabiztosnak t?nt, most azonban ? is elismerte, hogy leválthatják, ha a német ügyészség a nemrégiben elítélt Gerhard Gribkowsky vallomása nyomán vádat emel ellene vesztegetés miatt.
    Gribkowsky, a Bayern LB befektetési bank korábbi hitelkockázati elemz?je - aki az F1-es projekten sokáig együtt dolgozott Ecclestone-nal - azt állította, amikor a sport 2006-ban új tulajdonos, a CVC Capital Partners kezébe került, ? azért becsülte a valódinál kisebbnek az értékét, mert a brit üzletember ennek fejében 50 millió dolláros ken?pénzt ajánlott neki. Ecclestone viszont tagadta ezt, azzal védekezve, hogy Gribkowsky az offshore cégekb?l álló birodalmán keresztül megzsarolta ?t.
    Ugyanakkor a The Sunday Telegraph-nak adott nyilatkozatában most elismerte, hogy a bírósági ügy véget vethet a karrierjének. A CVC "valószín?leg kénytelen lesz megválni t?lem, ha a németek rám szállnak. Nyilvánvalóan így lesz, ha rács mögé kerülök" - jelentette ki, hozzátéve, hogy a Forma-1 tulajdonosa el?vigyázatosságból már tett is lépéseket a pótlására.
    "Azt mondták, megbíztak egy fejvadászt, hogy keressenek valakit helyettem arra az esetre, ha én nem tudok tovább dolgozni - például elpatkolok, vagy ilyesmi. Ez teljesen normális eljárás, azt a célt szolgálja, hogy minden (befektet?) elégedett legyen."
    Régi ellenlábasa, a Ferrarit irányító Luca di Montezemolo egy karácsony el?tti sajtóvacsorán kijelentette: reméli, hogy Ecclestone-t nem vádolják meg, mert a sportnak is "rosszat tehetne", ha le kellene mondania. Azonban úgy vélte, az ?rségváltás ideje lassan magától is eljön.
    "Modernebb szemlélet? vezet?kre van szükségünk. Ugyanez érvényes az én vállalatomra is: néhány év múlva nem én leszek a legalkalmasabb a Ferrari irányítására. Jönni fog valaki más" - magyarázta.
    "Mindig azt hajtogatom Bernie-nek, hogy elmúltak azok az id?k, amikor egyetlen ember kézben tarthatott mindent. Ma már stáboknak kell irányítaniuk. A helyzetet muszáj pozitívan, a jöv?be tekintve felfogni. El?bb-utóbb Bernie-nek és nekem is szembe kell néznem ezzel."
     
  13. frediw / Guest

    A Ferrari és a Mercedes

    A Ferrari és a Mercedes átment a törésteszteken

    [​IMG]
    A Sauber után újabb két csapat 2013-as modellje teljesítette sikeresen az FIA kötelez? töréstesztjeit. A hírek szerint a Mercedes els?sorban a váltón és az oldaldobozokon változtat.
    A Sauber két héttel ezel?tt - a mez?nyb?l els?ként - elárulta, hogy a 2013-as modelljének váza már teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által el?írt kötelez? törésteszteket. Sajtóértesülések szerint a héten két istálló is csatlakozott a svájciakhoz: a spanyol El Mundo Deportivo úgy tudja, a Ferrari is sikerrel vette az akadályt, az Auto Motor und Sport szerint pedig a Mercedes autója is megfelelt a biztonsági el?írásoknak.
    A német magazin információ szerint a Mercedes jelent?s módosításokkal próbál üt?képesebb autót építeni a következ? idényre. Az új modell kisebb sebességváltót kap, az oldaldobozokat pedig teljesen átalakítják, hogy a Coanda-kipufogóhoz igazodjanak. A hátsó futóm?vet úgy tervezték meg, hogy a Pirelli 2013-ban debütáló új abroncsainak megfelel?en minél szélesebb tartományban lehessen majd állítani.
     
  14. frediw / Guest

    Nincs több nehéz kezdet

    Nincs több nehéz kezdet a Ferrarinál

    [​IMG]
    Legalábbis a csapatf?nök, Stefano Domenicali szerint, aki úgy véli, ezúttal még a szokásosnál is fontosabb lesz kezdett?l fogva gyors autót építeni.

    A Ferrari 2012-ben az utolsó futamig harcolt a világbajnoki címért, és a Red Bulltól elszenvedett végs? veresége jórészt abban gyökerezett, hogy autójának gyerekbetegségei és az ebb?l származó tesztelési nehézségek miatt a csapat már a szezon elején lépéshátrányba került. Stefano Domenicali azt ígérte, ez idén nem fordul el?.
    "Ami tavaly megtörtént velünk az els? téli teszten, Jerezben, az nem ismétl?dhet meg" - szögezte le a Ferrari f?nöke a német Auto Motor und Sportnak. "Most ugyanis már biztosak vagyunk benne, hogy a szélcsatorna nem tartogat számunkra kellemetlen meglepetéseket."
    Tavaly a Ferrari szezon közbeni fejlesztéseit is ellehetetlenítette, hogy a szélcsatornában szerzett adatok nem korreláltak elég pontosan a pályán gy?jtöttekkel, ezért a csapat kénytelen volt inkább a Toyota Kölnben található berendezését használni. Ráadásul a mérnöki stáb szándékosan szakítani akart a korábbi évekre jellemz?, túl konzervatívnak tartott aerodinamikai szemléletével, ami külön problémákat okozott.
    Domenicali úgy véli, a 2013-as szezon alapvet?en különbözni fog az el?z?t?l, mert a 2014-ben bevezetésre kerül? jelent?s szabálymódosítások miatt a csapatok nem lesznek képesek az utolsó versenyig az idei autójukat fejlesztgetni. Különben azt kockáztatják, hogy nem tudnak kell?en felkészülni a következ? évre.
    "A hamarosan kezd?d? idény lényegében már az els? futamon el fog d?lni abban az értelemben, hogy a csapatoknak elég hamar le kell majd állítaniuk a 2013-as autójuk fejlesztését, hogy teljes egészében 2014-re kezdjenek koncentrálni" - mutatott rá Domenicali. "Szerintem ez legkés?bb júliusban megtörténik majd; éppen ezért kiemelten fontos lesz, hogy kezdett?l fogva jó autónk legyen."
     
  15. faust10 /

    Csatlakozott:
    2011. május 21.
    Hozzászólások:
    1,712
    Kapott lájkok:
    11
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Ferrari

    Hát én fejet hajtok ha jó lesz a kocsi mert már ideje lenni nyerni valamit.
    Évek óta megy a here vere és nincs igazán jó kocsi.

    Na majd most. :tef293:
     
  16. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    re Ferrari uj auto

    Forza Ferrari....
    Il cuore sportivo.
    Ideje lenne mar egy bajnoki cimnek, bizony ideje lenne....
     
  17. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    re Eccleston

    hat bizony Eccleston bacsi mar atadhatna valakinek a vezetest, elvezze a jol megerdemelt pihenest, es hagyja ervenyesulni a fiatalabb, dinamikusabb egyenisegeket...

    de szerintem azert ez a vesztegetesi meg zsarolasi ugy.... nem tesz jot az F1-nek.
     
  18. szaby18 /

    Csatlakozott:
    2012. május 13.
    Hozzászólások:
    579
    Kapott lájkok:
    6
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Ferrari

    Remélem most az ? évük lesz mert eddig csak alonso jó autó nélkül versenyzet.Csak egyszer kellene 1 kicsit jobb autot összerakni és akkor meglenne a vb-cim is.
     
  19. frediw / Guest

    Lemaradhat az els? tesztr?l

    Lemaradhat az els? tesztr?l az új Red Bull

    [​IMG]
    A csapat legkés?bb a jöv? hétig eldönti, hogy a 2013-as autójukkal tudják-e elkezdeni a következ? szezon el?tti tesztid?szakot, vagy csak kés?bb vetik be el?ször.
    Decemberben kitudódott, hogy az elhúzódó 2012-es bajnoki küzdelmet megsínylette a Red Bull 2013-as autójának fejlesztése. "Kés?bb készülünk el vele, mint szeretnénk" - ismerte el akkor Adrian Newey f?tervez?. "Az utolsó pillanatig az RB8 fejlesztésére kellett összpontosítanunk, hogy megvédjük mindkét bajnoki címünket."
    A szakember sohasem volt híve az autók korai bemutatásának, ugyanis szeret rajtuk a lehet? legtovább dolgozni. A csúszás azért sem nyugtalanítja, mert idén nincsenek lényeges szabályváltozások, így az autók gyakorlatilag a 2012-es modellek továbbfejlesztései lesznek. A BBC úgy tudja, a Red Bull a jöv? héten közli, hogy az RB9-cel vágnak-e neki a tesztid?szaknak, vagy egy frissített RB8-cal.
    Az utóbbi években többször el?fordult, hogy egy csapat nem az adott évre szánt autójával kezdett tesztelni: a Red Bull 2010-ben például meg sem jelent a nyitányon, míg a Mercedes idén szándékosan a régebbi autóját vetette be, hogy az újat a lehet? legtovább tudják fejleszteni. A törésteszten való megbukás miatt a Marussia tavaly ki sem próbálhatta új modelljét a pályán a szezon el?tt, az állandó anyagi gondokkal küszköd?, azóta megsz?nt HRT-re pedig ez rendszeresen jellemz? volt.
    A versenypályán február 5-t?l kezdik meg a felkészülést a csapatok, az els? négynapos tréning helyszíne a spanyolországi Jerez lesz, a következ? kett?é Barcelona. Az már biztos, hogy az új McLaren, Force India és Sauber részt vesz rajtuk, mivel ezeket el?tte hivatalosan is bemutatják a nyilvánosságnak, míg az új Ferrariról és Mercedesr?l annyit tudni, hogy a vázuk már átment a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kötelez? töréstesztjein.
     
  20. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Forma-1

    Szujó fogja kommentálni a Forma-1

    Kommentátori szerepben mutatkozik be az M1 képerny?jén Szujó Zoltán a Forma-1 idei világbajnokságának sorozatában – közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezel? Alap (MTVA) hétf?n.
    Szujó fogja kommentálni a Forma-1-et
    Szujó újra a kommentátori székbe ül

    Szujó Zoltán mellett állandó szakkommentátorként láthatják-hallhatják a néz?k Wéber Gábort, a szakért?i gárdában pedig helyet kap Kiss Norbert kamionversenyz?, Kiss Pál Tamás, aki a tavalyi szezont a GP3-as sorozatban versenyezte végig, és a túraautó-világbajnok Michelisz Norbert is.

    Az MTVA utazó stábjában Bobák Róbert váltja Szujó Zoltánt, aki helyszíni tudósításokat és sztárinterjúkat készít majd.

    A királyi tévé a szezon elejét?l kezdve közvetíti ismét a száguldó cirkusz küzdelmeit, a jelenlegi szerz?dés 2016-ig szól. Az idény eddigi részében Mezei Dániel volt a futamok kommentátor