Forma 1

A témát ebben részben 'Sporttal kapcsolatos beszélgetések' Adminisztrátor hozta létre. Ekkor: 2012. március 17..

  1. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    re új Ferrari F138

    Mint ahogy az el?ttem szólók írták, nagyon szuperül néz ki az autó. Remélem valamivel gyorsabb lesz mint tavaly, és ha igen, azzal a teljesítménnyel amit Alonso nyújtott az el?z? VB-n, most simán lehet világbajnok (na meg Massa is mert azért a vége fele ? is belehúzott). Nagyon várom már a futamokat!

    Hajrá Alonso!!!
     
  2. szaby18 /

    Csatlakozott:
    2012. május 13.
    Hozzászólások:
    579
    Kapott lájkok:
    6
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    új Force Indiát

    A csapat a garázsában mutatta be a VJM06-os autót, és utána rögtön el is kezdték a bejáratását a silverstone-i pályán. Azt várják t?le, hogy könnyebb lesz vezetni, és a versenyz?k rendszeresen be tudnak jutni vele az id?mér?k utolsó szakaszába.
    Pénteken nem sokkal a Ferrari után a Force India is bemutatta a 2013-as versenyautóját. A VJM06-ról a csapat garázsában, Silverstone-ban rántották le a leplet, amit az érdekl?d?k többsége feltehet?en nem látott az internetes közvetítésben, mivel a szerverek nem bírták a terhelést.

    A Force India technikai igazgatója, Andy Green optimistán beszélt az új autóról. "Úgy gondolom, a srácok kiváló munkát végeztek a télen, és az autó el?relépést jelent a tavalyihoz képest. Elvileg sokkal következetesebbé vált a viselkedése, és lényegesebben könnyebb lesz vezetni. Nagyon várjuk Jerezt, hogy kiderüljön, valóban az rejlik-e benne, amire számítunk" - mondta.

    "A szezon közepe felé gyakorlatilag leállítottuk a tavalyi autó fejlesztését. A szélcsatornában végeztünk frissítéseket, de azokat az alkatrészeket nem vittük el a pályákra. A versenyhelyszíneken dolgozó kollégáknak így lehet?sége volt rá, hogy alaposabban megértsék, milyen a felszerelés, ahelyett, hogy azon minden héten változtattunk volna."

    "Ez egy vadonatúj autó, az alapoktól kezdve. Minden új, beleértve a kasztnit is. Tudom, hogy más csapatok arról beszélnek, hogy az el?z? autójukból sok mindent átemelnek az újra, de mi nem cselekedtünk így, méghozzá azért, hogy el?rébb verekedjük magunkat a rangsorban."

    [​IMG]
    [​IMG]

    Green elárulta, hogy a VJM06 aerodinamikája és felfüggesztése is lényegesen különbözik el?djét?l. Különösen a hátsó futóm? geometriáján változtattak: aerodinamikai okokból megemelték, hogy az alsó leng?karok alatt minél több leveg? tudjon átáramlani a diffúzor irányába. A felfüggesztésen végzett módosítások f? célja az volt, hogy az autó minél jobban bánjon a Pirelli gumikkal. A csapat a téli felkészülését is az abroncsok megismerésére hegyezi majd ki.

    A Force India a 2008-as megalakulása óta meggy?z?en lépkedett el?re a konstrukt?ri bajnokságban, de tavaly megakadt a folyamat, és hiába szereztek több pontot, mint 2011-ben, a hatodik helyr?l visszaestek a hetedikre az összetettben. Ez f?leg a gyengébb szezonkezdetre volt visszavezethet?. Bob Fernley csapatf?nök-helyettes reméli, ezúttal másképp alakul a helyzet.

    "Nagyon várjuk az idei évet. Muszáj javulnunk, illetve következetesebbnek lennünk" - nyilatkozta. "Tavaly döcögve kezdtük az évet, és remélem, idén nem így lesz. A szezon második felében mi voltunk az ötödik legjobban teljesít? csapat, és szeretném hinni, hogy ott folytatjuk, ahol abbahagytuk. Ez nehéz feladat, de biztos vagyok benne, hogy képesek vagyunk rá."

    Az istálló egyik autóját Paul di Resta vezetheti, az viszont még mindig kérdés, ki lesz a Sauberhez távozó Nico Hülkenberg utódja. A skót pilóta a bemutató után rögtön ki is próbálta az új autót a silverstone-i pályán. Ez hivatalosan nem min?sült tesztnek, mert a csapatok évente néhány alkalommal, promóciós céllal a nagydíjakon és a hivatalos teszteken kívül is pályára küldhetik autóikat. Ilyenkor például speciális gumikat kell felrakniuk rá, amelyek nem szerepelnek a Pirelli versenyekre szánt kínálatában. Az idei tesztid?szak a jöv? héten, február 5-én kezd?dik a spanyolországi Jerezben.

    A bemutatók id?pontja:
    - Január 28.: Lotus (Enstone)
    - Január 31.: McLaren (Woking)
    - Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
    - Február 2.: Sauber (Hinwil)
    - Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
    - Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
    - Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
    - Február 19.: Williams (Barcelona)

    http://www.f1hirek.hu/f1/20130201-f1-bemutattak-es-mar-teszteltek-is-az-uj-force-indiat.html
     
  3. hartigan /

    Csatlakozott:
    2013. november 14.
    Hozzászólások:
    2,021
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Jöhetnek a 3D-s Forma 1-közvetítések?

    2013. február 7. 10:50, csütörtök - Berta Sándor


    A brit m?holdas televízióadó bejelentette, hogy él?ben és 3D-ben közvetíti az új Forma 1-es idény el?tti utolsó teszteket, amelyekre a barcelonai Circuit de Catalunya versenypályán kerül sor.

    Ez lesz az els? olyan alkalom, amikor egy Forma 1-es eseményt él?ben és 3D-ben közvetít egy televízióadó. Ugyan eddig is voltak 3D-technikás tesztadások, azonban az igazi áttörésre várni kellett. Mindez persze még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a közeljöv?ben 3D-ben lesz látható a versenyz?k száguldása. "Ez egy különleges pillanat lesz a Forma 1-es rajongók számára és ez pontosan az a fajta innováció, amit a Sky Sports F1 ígér. A 3D a további részletek és perspektívák segítségével meg fogja mutatni a versenypálya valódi kihívásait" - közölte Martin Brundle, a Sky szakkommentátora, aki egykor maga is Forma 1-es versenyz? volt.

    [​IMG]

    A tervek szerint a 3D-TV technológiának köszönhet?en a néz?k még jobban beleélhetik magukat a versenyz?k szerepébe, átérezhetik, hogy milyen több száz kilométer/órás sebességgel száguldani és a közvetített kép még életh?bb lesz. Az alkalom egyszeri lesz, hiszen Bernie Ecclestone, a Forma 1 mindenható ura régebben úgy nyilatkozott: számára szóba sem kerülhetnek a 3D-közvetítések. Mindenesetre apró lépések már eddig is történtek, tavaly óta például a közvetítések HD-ben láthatók. Amennyiben viszont a barcelonai 3D-közvetítések sikeresnek bizonyulnak, akkor ezzel új helyzet alakulhat ki és nagyobb nyomás nehezedhet a Forma 1 vezet?ire is. A tesztelésekre február 28. és március 3. között kerül sor Barcelonában.


    http://www.sg.hu/cikkek/95158/johetnek_a_3d_s_forma_1_kozvetitesek


    Ti hogy gondoljátok ? F1 3D közvetitésröl?
     
  4. Atlantisz /

    Csatlakozott:
    2010. augusztus 02.
    Hozzászólások:
    3,121
    Kapott lájkok:
    21
    Beküldött adatlapok:
    0
    Belegondoltam , lesz rókázás

    Belegondoltam , lesz rókázás dögivel :tef161:
     
  5. kiscsibe /

    Csatlakozott:
    2012. május 05.
    Hozzászólások:
    1,119
    Kapott lájkok:
    219
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    róka

    Forma-1 csak lavórral vagy vödörrel :glasses: :tef161:
     
  6. focinorbi /

    Csatlakozott:
    2011. július 15.
    Hozzászólások:
    4,344
    Kapott lájkok:
    3
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Massa volt a leggyorsabb a harmadik teszten

    Felipe Massa, a Ferrari brazil pilótája érte el a legjobb körid?t a Forma-1-es istállók spanyolországi Jerezben zajló tesztelésének harmadik, csütörtöki napján.

    A 31 éves versenyz? 1:17.879 perc alatt ért körbe az aszfaltcsíkon az F138-as kódjelzés? modellel, mögötte Nico Rosberg (Mercedes) és a világbajnoki címvéd? Sebastian Vettel (Red Bull) végzett a második és a harmadik helyen.

    Az els? két napon m?szaki hibákkal küszköd? Mercedes ezúttal jól m?ködött, s?t Rosberg 148 kört tett meg az AMG W04-essel. A körök számát tekintve Esteban Gutierrez, a Sauber mexikói pilótája volt a második 110-zel, míg Vettel 102-t autózott.

    A jerezi teszt pénteken zárul, február 19. és 22., illetve február 28. és március 3. között Barcelonában, a Circuit de Catalunyán gyakorolnak majd a versenyz?k és a csapatok.

    Az idei szezon els? vb-futamát, az Ausztrál Nagydíjat március 17-én rendezik Melbourne-ben.


    http://www.telesport.hu/Hirek/2013/02/07/19/Massa_volt_a_leggyorsabb_a_harmadik_teszten.aspx

    2013. február 07. 19:41
     
  7. erdeikutya / Csillagvadász

    Csatlakozott:
    2012. január 05.
    Hozzászólások:
    1,332
    Kapott lájkok:
    433
    Beküldött adatlapok:
    0
    re f1 roka

    en mar nagyobb leptekben gondolkodom, es asszem belefogok egy franchise-ba, ahol is szurkoloknak fogok Ferrari, McLaren, RedBull emblemaju lavorokat, vodroket es roka-zacskokat arulni... :tef161:
     
  8. diablo62 /

    Csatlakozott:
    2011. július 29.
    Hozzászólások:
    753
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Nyugdijas
    Lakhely :
    Tatabánya
    Elfüstölt a Ferrari

    Elfüstölt a Ferrari

    Pedro de la Rosa, a Ferrari tesztpilótája id? el?tt kénytelen volt abbahagyni a pénteki tesztelést, mert füstölni kezdett az autója.

    Nem nézett ki túl jól a Ferrari (Fotó: MTI/AP)

    A spanyol veterán el?ször tesztelt az olasz istállónak Jerezben, ám nem tartott sokáig a kaland, tekintve, hogy a második körben már ki kellett szállnia az F138-asból. Az ok egyszer?: hatalmas füst szállt fel a kocsiból, egyes hírek szerint a t?zoltókészülékeket is használni kellett.

    A Ferrari mindenesetre megkezdte az autó kivizsgálását, ez eltarthat egy darabig. Nem ez egyébként az els? hasonló eset a héten, kedden Nico Rosberg alatt adta meg magát a Mercedes.

    Ez a jerezi teszt utolsó napja, legközelebb Barcelonában kísérletezhetnek a csapatok, majd március 17-én már az Ausztrál nagydíjat rendezik.
    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/02/08/elfustolt-a-ferrari/#aktualisdoboz
     
  9. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso zárt az élen, Webber és Grosjean „versenyzett”

    Alonso zárt az élen, Webber és Grosjean „versenyzett”




    Fernando Alonso zárta az élen a harmadik tesztnapot a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztelésén. A spanyol versenyz? még a délel?tti szakaszban érte el 1:21.875 perces eredményét. Délután Romain Grosjean és Mark Webber szinte egyszerre teljesített nagydíj-szimulációt, ám a Lotus pilótája három, a Red Bullé csak egy gumitípust használt a „négykiállásos versenye” során.

    Fernando Alonso csütörtökön 27 ezredmásodpercre megközelítette Sergio Pérez szerdai legjobbját a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztjén. A Ferrari pilótája délel?tt a lágy gumikon teljesített rövidebb meneteket, ezek egyikén sikerült 1:22 perc alá szorítania legjobbját. Erre ezen a héten csak a McLaren mexikói versenyz?je volt képes.

    A Ferrarinál meger?sítették, hogy aggódnak a kipufogó túlhevülése miatt. Alonso szerdán sokáig vesztegelt a boxban, mert az autóját megrongálta a forró alkatrész, s ki kellett cserélni a borítást. A Scuderia mérnökei szerint a széls?séges megoldással együtt járnak az ilyen problémák, de a jobb teljesítmény érdekében kockáztatni kell.

    Alonsóhoz Nico Hülkenberg került legközelebb, 28 ezreddel megel?zte a Kimi Räikkönent váltó Romain Grosjeant. A Sauber és a Lotus pilótája is lágy gumikon érte el gyors körét.

    F1-ES TESZT, BARCELONA, 3. NAP

    1. Fernando Alonso, Ferrari 1:21.875 97 kör
    2. Nico Hülkenberg, Sauber 1:22.160 91
    3. Romain Grosjean, Lotus 1:22.188 119
    4. Nico Rosberg, Mercedes 1:22.611 107
    5. Pastor Maldonado, Williams 1:22.675 79
    6. Valtteri Bottas, Williams 1:22.826 67
    7. Jenson Button, McLaren 1:22.840 71
    8. Adrian Sutil, Force India 1:22.877 78
    9. Mark Webber, Red Bull 1:23.024 108
    10. Jean-Éric Vergne, Toro Rosso 1:23.366 106
    11. Max Chilton, Marussia 1:25.690 57
    11. Giedo van der Garde, Caterham 1:26.177 93
     
  10. teteny /

    Csatlakozott:
    2012. október 09.
    Hozzászólások:
    290
    Kapott lájkok:
    9
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hamilton vezet az es?ben - él?ben a tesztr?l

    Hamilton vezet az es?ben - él?ben a tesztr?l
    [origo]|2013. 02. 28., 8:33|Utolsó módosítás: 2013. 02. 28., 14:31|
    Címkék:Forma-1-es hír, Forma-1 percr?l percre, Forma-1 tesztelés




    Egész napos él? tudósításunk az el?szezon utolsó tesztciklusának els? napjáról, sok háttér-információval, képpel, érdekességgel.

    14.26 Webber gyors
    Legalábbis a körülményekhez képest. Péreznél több mint 4 másodperccel gyorsabb, 1:44.9-es körrel nyitotta a délutáni körözést. Rajta kívül most csak Di Resta van a pályán, ? 1:48.2-es körre volt képes. Úgy t?nik, a skót már az intermediate gumikon köröz.

    14.22 Mindenki az es?gumikat használja
    A pálya állapota azonban javul, hamarosan talán el?kerülhetnek az interek. Most Webber és Massa csatlakozott az 1:48-as köröket futó Pérezhez a pályán.

    14.17 Grosjean is folytatja a körözést
    Pérez közben tovább javított, már 1:47.105 a legjobb ideje. Ezzel sikerült Pic elé kerülnie, feljött a 9. helyre.

    14.11 Pérez megfutotta egyéni legjobbját
    1:48.129-es köre így is 6,5 másodperccel elmarad Hamilton idejét?l - a mexikói szinte mindig akkor hajtott a pályára, mikor a legrosszabbak voltak a körülmények.

    14.05 Csak Pérez hajtott ki a pályára
    A mexikói 1:50.8-as körrel kezdett az es?gumikon, a többiek egyel?re a bokszban várakoznak.

    13.58 Elállt az es?
    Az ebédszünetnek vége, a körözés folytatódhat. A pálya még mindig vizes, de jelenleg nem esik az es?, és a nap is kezd kisütni - ha így marad, talán a gyakorlás végére száraz pályás körid?ket is láthatunk.

    13.11 Elkezd?dött az ebédszünet
    Meglengették a kockás zászlót, 14 óráig senki nem hajthat ki a pályára, de a körülményeket figyelembe véve túl sok értelme nem is lenne a körözésnek - az es? most intenzívebb, mint a délel?tt során bármikor. A versenyz?k reggel óta vizes pályán köröznek, s bár néha pár percre eláll az es?, az aszfalt nagyon lassad szárad. Sokáig Jean-Eric Vergne állt az élen a Toro Rossóval, majd Hamilton volt a leggyorsabb az intermediate gumikon. Eddig kétszer kellett megszakítani az edzést: az els? órában Grosjean csúszott ki a kavicságyba, fél órával a szünet el?tt pedig Gutiérrez kötött ki a gumifalban.

    A sorrend az ebédszünet el?tt:

    1. Hamilton (Mercedes W04) 1:41.614 - 43 kör
    2. Massa (Ferrari F138) 1:41.848- 40 kör
    3. Vergne (Toro Rosso STR8) 1:42.155- 38 kör
    4. Webber (Red Bull RB9) 1:43.649 - 44 kör
    5. Di Resta (Force India VJM06) 1:44.444 - 33 kör
    6. Gutiérrez (Sauber C32) 1:45.020 - 47 kör
    7. Grosjean (Lotus E21) 1:45.147- 29 kör
    8. Bottas (Williams FW35) 1:45.457- 44 kör
    9. Pic (Caterham CT03) 1:47.521- 31 kör
    10. Pérez (McLaren MP4-28) 1:48.562- 23 kör
    11. Chilton (Marussia MR02) 1:50.253 - 34 kör

    http://www.f1hirek.hu/f1/percrolpercre/20130228-f1-elo-kozvetites-a-barcelonai-tesztrol.html#1
     
  11. teteny /

    Csatlakozott:
    2012. október 09.
    Hozzászólások:
    290
    Kapott lájkok:
    9
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Hivatalos: elkelt az összes hely a Forma-1-ben

    Hivatalos: elkelt az összes hely a Forma-1-ben

    Szóljon hozzá!|Megjelent: 2013.02.28. 13:49|Frissült: 2013.02.28. 14:46
    Ahogyan arra már számítani lehetett az el?zetes hírek alapján, Adrian Sutil lett a Force India második pilótája. Így az utolsó kiadó helyet is betöltötték a 2013-as szezonra.


    Sutil kapott egy második esélyt(MTI/EPA)
    Csütörtök délel?tt írtunk róla, hogy több portál is tényként kezelte a német versenyz? visszatérését. Kora délután a Force India hivatalos honlapja is bejelentette: Adrian Sutil lesz a brit Paul di Resta csapattársa.

    „Nem volt egy könny? döntés a részünkr?l, végül Adrian mellett tettük le a voksunkat a tehetsége és a csapathoz f?z?d? viszonya és múltja miatt. Hisszük, hogy az elérhet? legjobb eredményekhez fog hozzásegíteni bennünket. Jules Bianchi is meggy?zött bennünket a gyorsaságával és a munkamoráljával, bízom benne, hogy folytatni tudjuk a közös munkát” – mondta Vijay Mallya csapatvezet?.

    „Boldog vagyok, hogy visszatérek a Forma-1-be, f?leg egy olyan csapatba, amit nagyon ismerek. Hatalmas köszönettel tartozom a Saha Force Indiának azért, hogy kaptam egy második esélyt. Így, hogy kihagyás után térek vissza, még elszántabban küzdök majd a céljaim eléréséért.

    Jól éreztem magam a múlt heti tesztelés során, most pedig minden er?mmel azon leszek, hogy a lehet? legjobb formába kerüljek az Ausztrál Nagydíjra” – lelkendezett Sutil.

    A 30 esztend?s német versenyz?t így minden bizonnyal láthatjuk majd a barcelonai tesztelés során, a csapatok csütörtök reggelt?l vasárnap délutánig körözgetnek majd a katalán aszfaltcsíkon.

    A Forma-1 idei versenyz?i:
    Red Bull: Sebastian Vettel, Mark Webber
    Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa
    McLaren Mercedes: Jenson Button, Sergio Perez
    Lotus Renault: Kimi Raikkönen, Romain Grosjean
    Mercedes: Lewis Hamilton, Nico Rosberg
    Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas
    Sauber: Nico Hülkenberg, Esteban Gutierrez
    Force India: Adrian Sutil, Paul di Resta
    Toro Rosso: Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne
    Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde
    Marussia: Max Chilton, Luiz Razia


    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/02/28/hivatalos-elkelt-az-osszes-hely-a-forma-1-ben/
     
  12. teteny /

    Csatlakozott:
    2012. október 09.
    Hozzászólások:
    290
    Kapott lájkok:
    9
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Meg?rültek a Forma-1-es szerel?k 6 komment|Megjelent: 2013.03.0

    Meg?rültek a Forma-1-es szerel?k

    6 komment|Megjelent: 2013.03.04. 07:19|Frissült: 2013.03.04. 07:26
    Kevesen vannak, akik még nem csatlakoztak az interneten hódító új ?rülethez, a Harlem Shake-hez. Most már a Sauber F1-csapatot is kihúzhatjuk a listáról.

    A sportvilágban is hódít a legújabb tánc?rület, az a bizonyos Harlem Shake. Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy itthon az egri vízilabdaklub is készített egy saját videót, de az NBA bajnoka, a Miami Heat sem tétovázott, gyorsan feltettek egy felvételt a netre.

    A Harlem Shake azonban már a Forma-1-be is beférk?zött, a hétvégi barcelonai teszsorozat alatt a Sauber szerel?i "'boxkiállás-stílusban" táncoltak.

    Az idei szezon egyébként a március 17-i héten kezd?dik, az Ausztrál Nagydíjjal.

    http://sport.hir24.hu/forma-1/2013/03/04/megorultek-a-forma-1-es-szerelok/
     
  13. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Alonso folytatja a pszichológiai hadviselést

    Alonso folytatja a pszichológiai hadviselést




    Minél jobban dühöngenek a Red Bullnál, Fernando Alonso annál inkább csinálja a m?sort. A spanyol tavaly folyamatosan azzal b?szítette az osztrákokat, hogy Sebastian Vettel csak az autója miatt szárnyal, most pedig leszögezte, hogy ? – egy kicsit – lassabb kocsival is harcba tudna szállni ellene.

    Úgy t?nik, Fernando Alonso sem a pályán, sem azon kívül nem vesz vissza, folytatja a tavaly amúgy már egészen sikeres pszichológiai hadviselését riválisai ellen. Bár azt a többiekhez hasonlóan ? is elismerte, hogy az idén minden eddiginél nehezebb tippelni az er?sorrendet illet?en, már azzal is beérné, ha nem tragikusan, csak kicsivel lenne lassabb az autója, mint ellenfeleié.
    „Az els? futamon nem mi leszünk a leggyorsabbak, de 1.6 másodperccel nem leszünk lemaradva, mint tavaly – jelentette ki a Ferrari versenyz?je. – Nem kívánom, hogy fél másodperccel legyünk gyorsabbak mindenkinél, én már azzal is beérném, ha csak két tizeddel lennénk a többiek mögött."
    Ez az önbizalommal teli dac egyébként tavaly óta sugárzik Alonsóból, aki már-már tényleg azt furcsállná, ha övé lenne a mez?ny leggyorsabb autója. Mivel tavaly állandó hendikeppel is az utolsó pillanatig harcban állt a vb-címért, úgy érzi, idén jobb kiindulóhelyzetb?l tovább juthat, ráadásul ? maga is fejl?dött:
    „Szerintem az ember mindig képes az el?relépésre, én is készen állok. A tavalyi volt pályafutásom legjobb idénye, nagyon elégedett voltam a teljesítményemmel, de ez az év szerintem még jobb lesz. Felkészültebb, jobb vagyok, mint tavaly!"
    A spanyol tehát majd kicsattan az önbizalomtól, ferraris csapattársa, Felipe Massa azonban jóval óvatosabb nála, mert hiába nehéz tippelni az er?viszonyokról, szerinte a Red Bull továbbra is nagy falat lesz.
    „Nagyon stabil és gyors autójuk van, a hátsó része pedig nagyon jó, ami nem csupán akkor látszik, ha mögöttük haladunk – ütött meg jóval pesszimistább hangnemet a brazil. – Következetesek hosszú távon, a gumikopással is jól állnak. Szerintem a Red Bull a legversenyképesebb autó, ugyanúgy, mint az el?z? szezonokban."
    Szóval a Ferrari két versenyz?jének hozzáállása jelenleg ég és föld, igaz, nem zárható ki, hogy míg a tavaly alulteljesít? Massa az egyik, a túlteljesít? Alonso a másik irányba ragadtatta el magát a szezon el?tt. De afel?l se legyen kétségünk, hogy a spanyol pontosan tudja, az ilyen megnyilvánulásokkal igenis fel tudja bosszantani a Red Bull f?nökeit.
    Úgyhogy már nagyon várjuk Helmut Marko válaszát...
     
  14. frediw / Guest

    F1 versenynaptár 2013

    [table]



    F1 versenynaptár 2013





    Dátum

    Nagydíj​


    Helyszín​





    2013 március 17.

    Ausztrál Nagydíj

    Melbourne




    2013. március 24.

    Maláj Nagydíj

    Szepang




    2013. április 14.

    Kínai Nagydíj

    Shanghai




    2013. április 21.

    Bahreini Nagydíj

    Szahír




    2013. május 12.

    Spanyol Nagydíj

    Barcelona




    [center]2013. május 26.

    [center]Monacói Nagydíj

    [center]Monte Carlo




    [center]2013. június 9.

    [center]Kanadai Nagydíj

    [center]Montreal




    [center]2013. június 30.

    [center]Brit Nagydíj

    [center]Silverstone




    [center]2013. július 7.

    [center]Német Nagydíj

    [center]Nürburg




    [center]2013. július 21.

    [center]N/A[/center]

    N/A[/center]




    2013. július 28.[/center]

    Magyar Nagydíj[/center]

    Mogyoród[/center]




    2013. augusztus 25.[/center]

    Belga Nagydíj[/center]

    Francorchamps[/center]




    2013. szeptember 8.[/center]

    Olasz Nagydíj[/center]

    Monza[/center]




    2013. szeptember 22.[/center]

    Szingapúri Nagydíj[/center]

    Szingapúr[/center]




    2013. október 6.​

    Koreai Nagydíj​

    Yeongam​




    2013. október 13.​

    Japán Nagydíj​

    Szuzuka​




    2013. október 27.​

    Indiai Nagydíj​

    Új-Delhi​




    2013. november 3.​

    Abu Dhabi Nagydíj​

    Abu Dhabi​




    2013. november 17.​

    Amerikai Nagydíj​

    Austin​




    2013. november 24.​

    Brazil Nagydíj​

    Sao Paulo​







    [/table]​
     
  15. Pipus / Pankrátor Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2013. október 22.
    Hozzászólások:
    3,049
    Kapott lájkok:
    380
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    versenynaptár-ra

    Szervusz Frediw!
    Köszi az infót,úgy látom nem sokára meglesznek a vasárnapi programok! :tef344: :tef293:
     
  16. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    A Ferrari dobogós hellyel kezdené az idényt Ausztráliában

    A Ferrari dobogós hellyel kezdené az idényt Ausztráliában




    A Ferrari csapatf?nöke, Stefano Domenicali szerint a jöv? hét végi szezonnyitó Formula–1-es Ausztrál Nagydíjon azok a csapatok fognak jól szerepelni, amelyek az el?z? kiírás végén Brazíliában is az élmen?k közé tartoztak, és úgy véli, istállója számára egy dobogós hely megfelel? alap lenne a hosszú idény kezdetén.

    Bár még kérdésesek az er?viszonyok, egyel?re nem úgy t?nik, hogy a szezonkezdeten a Ferrari diktálja majd az iramot. Ugyanakkor Stefano Domenicali úgy véli, csapata sokkal jobb formában van, mint az el?z? idényben – amikor végül Fernando Alonso az utolsó pillanatig versenyben volt a világbajnoki címért –, és szerinte jelenleg elegend? az élboly közelében lenni, legalábbis egyel?re.

    „Hacsak valaki nem végez egészen kiváló munkát, biztos vagyok benne, hogy a Ferrari a végs?kig versenyben lesz – mondta Domenicali. – Egy dobogós hely Ausztráliában jó alap lenne, amelyre építkezhetünk a siker érdekében, amire szüksége van a csapatnak. Ráadásul az aerodinamikát illet?en bizakodóak vagyunk a szélcsatornában végzett munkánk miatt, ahonnan a teljesítmény kilencven százaléka származik, úgyhogy viszonylagos nyugalommal dolgozhatunk.”

    „A szabályok változatlansága egy újabb garancia arra, hogy nem lesz nagyobb meglepetés, semmilyen rendkívül kreatív megoldás, amely nagy különbséget jelentene a csapatok között, és a tavaly elvégzett munkánk miatt kifejezetten bizakodó vagyok” – folytatta a Ferrari csapatf?nöke.

    Míg az F1-es alakulatok alig várják, hogy az Ausztrál GP id?mér?jén kiderüljön, melyik autó mennyire gyors, Domenicali óva int attól, hogy túl nagy jelent?séget tulajdonítsanak ezeknek az eredményeknek.

    „Az Ausztrál Nagydíj kvalifikációjából következtetéseket levonni korai lenne, mivel az csak a kezdeti állapotokat tükrözi majd, a szezon pedig nagy hosszú, csupán novemberben ér véget. Azt várom, hogy azok a csapatok, amelyek az el?z? idény utolsó futamán, Sao Paulóban az élbolyban végeztek, lesznek elöl Melbourne-ben is, de valószín?leg kisebbre csökken az el?nyük a többiekkel szemben, ez az, amiben reménykedünk” – tette hozzá.
     
  17. hartigan /

    Csatlakozott:
    2013. november 14.
    Hozzászólások:
    2,021
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A McLaren az agresszív fejlesztésben látja az utat

    A McLaren nem véletlenül döntött úgy, hogy szakít a korábban bevált módszerrel, és a folyamatos evolúció helyett a radikális lépést választja 2013-ra. Jenson Button szerint az MP4-28-ban nagyon sok a potenciál, és erre kívánnak építeni az idei szezonban.

    A nagycsapatok közül a McLaren szánta el magát a legnagyobb lépésre az idei év el?tt: lecserélték az els? felfüggesztést a bonyolultabb pull-rodra, melyet a Ferrari hozott vissza még 2012-ben. Ez kezdetben nehezebben beállítható, mint a hagyományos verzió, és a szerelése is több pepecselést igényel. De nem csak ez az egyetlen komoly változás Wokingban, ráadásul a szupergyors Hamiltont a fiatal és tapasztalatlan Pérez váltotta. Ezek ellenére a rangid?s Button nem kételkedik az idei sikerekben, és kitart a csapat filozófiája mellett:

    „Amikor elértünk ehhez a szezonhoz, hogy egy olyan autót akartunk építeni, mely er?s lesz az egész év folyamán, és ezért végeztünk el annyi változtatást az autó kinézetét illet?en”- idézte Buttont a Sky Sports F1.


    [​IMG]

    „Ennek oka, hogy egy nagyon hosszú szezon áll el?ttünk, és azt akarjuk, hogy az egész év során képesek legyünk fejleszteni. Néhány csapat talán egy olyan autóval jött el a tesztekre, melyet Brazíliában is használtak, és csak pár módosítás van rajtuk. Mindez azt jelenti, hogy er?sek lesznek az els? versenyen, de nem lesznek képesek az egész év folyamán fejleszteni. Nekünk pedig ez lenne az elképzelésünk. Természetesen még mindig gyorsak akarunk lenni az els? versenyen, és nyerni akarunk, amint elhangzik a szó, hogy ’rajt’. De megvan az esélye annak, hogy ez egy kemény verseny lesz, és nemcsak nekünk, hanem mindenkinek, mivel úgy t?nik, nagyon-nagyon szoros a helyzet jelenleg.”
    Hasonlóan bizakodó Martin Whitmarsh is.

    A McLaren csapatf?nöke szintén támogatja az új elképzeléseket, és az agresszív fejlesztést tartja szem el?tt: „Fontos emlékezni rá, hogy az MP4-28 egy új és kompromisszummentes tervezés, melyet agresszívan akarunk fejleszteni az év folyamán. Kétségtelen, hogy remek potenciállal bír – és azzal a szándékkal utazunk Melbourne-be, hogy remekül menjünk, és olyan pontokat szerezzünk, melyek jó alapot jelentenek számunkra az egyéni és a konstrukt?ri bajnokságban is”- jelentette ki a csapatf?nök.

    Továbbra is fáradhatatlanul dolgozunk azért, hogy még több teljesítményt csempésszünk bele a gépbe. Hiszem, hogy tisztességes formában érkezünk meg Ausztráliába. A csapatnál sohasem becsüljük le a riválisainkat, és most sem teszünk így. Ahogy mondtam, az MP4-28 egy új és kompromisszummentes tervezés, és nagyon is bízok benne, hogy mindenki fáradhatatlanul fog dolgozni annak érdekében, hogy lefaragjuk a tizedeket – Melbourne-ben, Sao Paulóban, és közte is.”

    Szerz?: f1-live/hvg.hu

    http://hvg.hu/sport/20130308_A_McLaren_az_agressziv_fejlesztesben_latj
     
  18. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Ad-e újabb esélyt a Red Bull a Ferrarinak?

    Ad-e újabb esélyt a Red Bull a Ferrarinak? Tud-e élni vele Alonso?


    Pénteken magyar id? szerint hajnali fél háromkor felvisítanak a Formula–1-es motorok a melbourne-i Albert Parkban, a 2013-as Formula–1-es idény els? szabadedzésén, vasárnap hét órakor pedig elrajtol a 19 futamos szezon els? versenye. A spanyolországi teszteken készül? pilóták már megérkeztek Ausztráliába, egyik kedvenc állomásukra, amely ideális színhelye a szezonkezdetnek. Négyrészes felvezet? sorozatunkban végigjárjuk a 11 csapatot, végül a három topcsapat esélyeit latolgatjuk. A mindig félelmetes Red Bullt, a der?látó Ferrarit és a merészségével sokat kockáztató McLarent.



    A Formula–1-ben évek óta három istálló számít topcsapatnak – olyan gárdának, amely minden egyes versenyen valós eséllyel száll harcba a gy?zelemért. A 2000-es évek második felében kialakult Ferrari–McLaren párharchoz (a vb-címet 2009-ben elhódító Brawnnal, illetve Mercedesszel ellentétben) hosszabb távon csatlakozni tudott a Red Bull, amely a legutóbbi három évben mind a hat világbajnoki címet elhódította.

    Az idén is Sebastian Vettel a favorit, és várhatóan Fernando Alonso lesz a f? riválisa. Ám több jel is arra utal, hogy a Red Bull és a Ferrari csatájához nem a McLaren, hanem a Lotus vagy talán a Mercedes tud csatlakozni. A Red Bull visszafogott, a Ferrari bizakodó várakozásaival szemben a McLarennél a tesztelés végén inkább riadtságot lehetett látni, s valós aggály lehet, hogy Lewis Hamilton és Paddy Lowe technikai igazgató elvesztése miatt a wokingiak jelent?sebb hullámvölgybe kerülhetnek.

    Persze nem lenne bölcs dolog kizárni Jenson Buttont (vagy akár Sergio Pérezt?) a világbajnoki címre esélyesek táborából még azel?tt, hogy egyetlen métert is megtettek volna az autók versenyhétvégén. Most még mindenki bizakodhat.
     
  19. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    es?s id?mér?t és h?vös futamot jósolnak az ausztrálok

    Az ausztráliai meteorológiai jelentések szerint es?s id?mér? edzésre számíthat a Formula–1-es mez?ny az idénynyitó Ausztrál Nagydíj szombatján. Az id?jósok 80 százalékra teszik a csapadék esélyét a helyi id? szerint 17 órakor kezd?d? (magyar id? szerint ez reggel 7 órát jelent) kvalifikációs tréningen.


    Szombaton még kellemes id? lesz a melbourne-i kora ?szben, derült id?ben, körülbelül 22 fokos leveg?ben körözhetnek a versenyz?k a szabadedzéseken. Szombatra viszont beborul, 4-5 fokkal csökken a h?mérséklet, és délután várhatóan esni fog.

    A csapadékkal együtt érkez? leh?lést vasárnap is érezhetik Melbourne-ben, a mostani jóslatok szerint a 17 órai rajt pillanatában nem lesz több 16 foknál – azaz hasonló körülmények között rendezik meg a futamot, mint a barcelonai teszt utolsó két napját.
     
  20. aron500 /

    Csatlakozott:
    2012. november 25.
    Hozzászólások:
    712
    Kapott lájkok:
    0
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hamilton: A Red Bull mindenkivel a bolondját járatta

    Hamilton: A Red Bull mindenkivel a bolondját járatta



    Nagy várakozás el?zte meg a Formula–1-es idény els? szabadedzéseit, de ahogy az lenni szokott, a többség számára kijózanító pofon volt az Ausztrál Nagydíj pénteki kétszer másfél órája. A középcsapatok – melyek közé ezennel a McLaren is tartozik – túl messze vannak az élbolytól, amelyb?l viszont kiemelkedik a Red Bull. Sebastian Vettel azért mindenkit megnyugtatott: van még mit javítani az autóján, amely még messze nem tökéletes.


    Bár a józan ész azt diktálja, hogy jobb az els? id?mér?ig, vagy akár néhány versenyig tartogatni az er?sorrendre vonatkozó ítéleteket, s nem szabad az els? szabadedzések után bajnokot hirdetni, a Formula–1 szerepl?ire rátört a szomorú felismerés Melbourne-ben. A középcsapatok azt hitték, sokkal közelebb lesznek az élmez?nyhöz, az élboly tagjai pedig szoros versengést reméltek el?zetesen.

    Ehhez képest most nagy a riadalom a Red Bull riválisainak körében, a világbajnok istálló ugyanis nem tette meg azt a szívességet a többiek számára, hogy elszúrja új autója koncepcióját és hátrányból kezdje a szezont. És máris mindenkinek a 2011-es idény ugrott be. Lewis Hamilton szerint egyértelm?vé vált, hogy a Red Bull a bolondját járatta mindenkivel a téli tesztek során, az egyik csapat mérnöke pedig két szóban foglalta össze a tapasztalatokat: game over.

    „A Red Bull hihetetlenül gyors, ami nem meglep?, hiszen mindig az. Sejtettük, hogy a bolondját járatják mindenkivel a teszteken, s most már biztosak vagyunk abban, hogy így volt – mondta Hamilton. – Seb a semmib?l rántotta el? a hihetetlen körid?ket."

    „Nem meglep?, hogy Vettel lett mindkét edzés legjobbja. Nem is számítottunk másra" – tette hozzá Felipe Massa.

    A Red Bull pilótái igyekeztek visszafogottak maradni, de nem tudták leplezni az örömüket, fokozva a többiek aggodalmát.

    „Ahhoz képest, hogy a szezon els? napja volt, kifejezetten jól sikerült. Elégedettek lehetünk, de még van min javítanunk" – mondta Sebastian Vettel.

    „Nem járunk örömtáncot, hiszen ez csak szabadedzés volt, és nem tudhatjuk, ki mennyi üzemanyagot töltött az autójába. Eddig nem állunk rosszul, ám a verseny vasárnap lesz, akkor beszéljünk az er?viszonyokról. Sok futamon jó eséllyel indulunk majd, remélem, ez is köztük lesz" – fogalmazott Mark Webber.

    A pénteki szabadedzések másik üde színfoltja Hamilton volt, aki a Mercedesszel rendkívül gyorsnak t?nt, a Ferrari pilótái mellett ? és csapattársa, Nico Rosberg került a legközelebb a Red Bull párosához.

    A brit a világbajnok istálló mellett dicsérte új csapatát is – nem érdemtelenül, a Mercedesr?l ugyanis tényleg úgy t?nik, nagyot lépett el?re, s id?vel kiderül, hogy hosszú távon is tartani tudja-e ezt a tempót.