Az Egyesült Államokban robbanásszerűen bővül a friss élelmiszereket házhoz szállítására szakosodott piac. Az egyik ilyen cég, az Instacart most esett át egy jelentős tőkeemelésen, a szektorban óriási üzletet lát az Amazon és a Google is. Nagyon gyors ütemben bővül egy San Franciscó-i startup, az Instacart. A 2012-ben alapított vállalat ma már a legnépszerűbb friss árukat kézbesítő cégnek számít az USA területén. Sikerüket annak köszönhetik, hogy a rendeléstől számított akár egy órán belül már kezünkben lehetnek azok a termékek, amelyeket meg szerettünk volna vásárolni. A cég folyamatosan növekszik, jelenleg 25 állam 1200 városában van jelen, a jelenlegi 36 piacuk számát szeretnék egy éven belül 60-ra emelni - írja a Financial Times. A növekedéshez minden adott, a Sequoia Capital 400 millió dolláros tőkebefektetést hajtott végre, így a cég becsült értéke jelenleg már 3,4 milliárd dollár. Az Instacart jelenleg 135 áruházlánccal áll partneri viszonyban. A rendeléseket egy applikáción lehet leadni. Ezt különböző előfizetési díjért cserébe tehetjük meg. Az Instacart Express program évi 99 dollárért (28-29 ezer forint) vagy havi 15 dollárért (4300 forint) vállalja, hogy egy órán belül házhoz viszi a friss élelmiszereket. Lassabb kézbesítést is lehet kérni, sőt a bevált időpontfoglalós módszerrel is lehet élni. A havidíj felett azonban fizetni kell szállítási díjat is, sőt az alkalmazásban alapból egy 10 százalékos borravaló is be van állítva, amelyet ki lehet nullázni, ha szeretnénk. Instacart hirdetés egy áruház polcán. Forrás: 123rf A rendelés pillanatában kapunk egy személyi asszisztenst is, aki felveszi velünk a kapcsolatot a boltból, tájékoztat a rendelés állapotáról, jelzi, ha valami épp nincs raktáron. Az előfizetési díj és alkalmankénti szállítási díj együtt nagy összegnek tűnik, de rengeteg időt spórolhatnak meg azok a háztartások, amelyeknek így nem kell ingázniuk a munkahelyük vagy az otthonuk és a bolt között, sőt maga a bevásárlás sorbanállással is hosszú folyamat. Egyre népszerűbb az online vásárlás. Forrás: Dreamstime A szektorban óriási potenciált lát az Amazon és a Google is, előbbi Amazon Fresh néven működik, míg a Google úgy döntött, hogy a Google Express futárszolgáltatását kiterjeszti a friss árukra is. Hasonló szolgáltatásokat kínálnak más cégek is, Magyarországon a házhoz szállítással foglalkozó áruházaknál időpontsávot kell foglalni. Hátrányuk azonban, hogy az üzletek többségében a rendelés leadásától számított leghamarabb 36 óra múlva kaphatjuk kézbe a megrendelt árukat. Let's block ads! (Why?) Forrás...