Gazdaság Forradalom előtt áll a házhoz szállítás piaca

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. március 16..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Az Egyesült Államokban robbanásszerűen bővül a friss élelmiszereket házhoz szállítására szakosodott piac. Az egyik ilyen cég, az Instacart most esett át egy jelentős tőkeemelésen, a szektorban óriási üzletet lát az Amazon és a Google is.


    Nagyon gyors ütemben bővül egy San Franciscó-i startup, az Instacart. A 2012-ben alapított vállalat ma már a legnépszerűbb friss árukat kézbesítő cégnek számít az USA területén.

    Sikerüket annak köszönhetik, hogy a rendeléstől számított

    akár egy órán belül már kezünkben lehetnek azok a termékek,

    amelyeket meg szerettünk volna vásárolni.

    A cég folyamatosan növekszik, jelenleg 25 állam 1200 városában van jelen, a jelenlegi 36 piacuk számát szeretnék egy éven belül 60-ra emelni - írja a Financial Times.

    A növekedéshez minden adott, a Sequoia Capital 400 millió dolláros tőkebefektetést hajtott végre, így

    a cég becsült értéke jelenleg már 3,4 milliárd dollár.

    Az Instacart jelenleg 135 áruházlánccal áll partneri viszonyban. A rendeléseket egy applikáción lehet leadni. Ezt különböző előfizetési díjért cserébe tehetjük meg. Az Instacart Express program

    évi 99 dollárért (28-29 ezer forint) vagy havi 15 dollárért (4300 forint) vállalja,

    hogy egy órán belül házhoz viszi a friss élelmiszereket. Lassabb kézbesítést is lehet kérni, sőt a bevált időpontfoglalós módszerrel is lehet élni.

    A havidíj felett azonban fizetni kell szállítási díjat is, sőt az alkalmazásban alapból egy 10 százalékos borravaló is be van állítva, amelyet ki lehet nullázni, ha szeretnénk.

    [​IMG]

    Instacart hirdetés egy áruház polcán.

    Forrás: 123rf

    A rendelés pillanatában kapunk egy személyi asszisztenst is, aki felveszi velünk a kapcsolatot a boltból, tájékoztat a rendelés állapotáról, jelzi, ha valami épp nincs raktáron.

    Az előfizetési díj és alkalmankénti szállítási díj együtt nagy összegnek tűnik, de rengeteg időt spórolhatnak meg azok a háztartások, amelyeknek így nem kell ingázniuk a munkahelyük vagy az otthonuk és a bolt között, sőt

    maga a bevásárlás sorbanállással is hosszú folyamat.

    [​IMG]

    Egyre népszerűbb az online vásárlás.

    Forrás: Dreamstime

    A szektorban óriási potenciált lát az Amazon és a Google is, előbbi Amazon Fresh néven működik, míg a Google úgy döntött, hogy a Google Express futárszolgáltatását kiterjeszti a friss árukra is.

    Hasonló szolgáltatásokat kínálnak más cégek is, Magyarországon a házhoz szállítással foglalkozó áruházaknál időpontsávot kell foglalni. Hátrányuk azonban, hogy az üzletek többségében a rendelés leadásától számított

    leghamarabb 36 óra múlva kaphatjuk kézbe a megrendelt árukat.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...