Gazdaság Guller: Paradigmaváltásra van szükség a turizmusban

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. március 23..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    A magyar turizmusnak nemcsak magával, hanem a világtrendekkel is versenyeznie kell, de ehhez mind a bérhelyzet, mind a képzés területén előrelépésre van szükség – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője a Századvég Gazdaságutató turisztikai konferenciáján. Strommer Dávid a tokaji régió fejlesztéséől azt mondta, hogy ennek a turisztikai területnek nemcsak a borról kell szólnia.


    Eljött az idő Magyarország számára – mondta Guller Zoltán. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója rámutatott arra, hogy a hazai turizmus 350 ezer embernek biztosít állást, az elmúlt hét évben pedig mind a belföldi, mind a külföldi vendégéjszakák száma jelentősen növekedett. A probléma, hogy a magyar turisztikai számait mindig a saját eredményeinkkel hasonlítjuk össze. Guller azzal a hasonlattal élt, hogy a magyar oktatás esetében is csak akkor derültek ki a bajok, amikor más országokkal hasonlítjuk össze a teljesítményünket.

    [​IMG]

    Guller Zoltán: Rendezni kell a bérhelyzetet a turizmusban

    Fotó: Polyák Attila - Origo

    A turizmusban paradigmaváltásra van szükség, mivel hiába nőnek a számok, ha a szakma jövedelmezősége és a foglalkoztatottak bérhelyzete nem alakul át – mondta Guller. Úgy látja, hogy a hazai biztonsági helyzet is óriási lehetőséget jelent a turizmus számára. A Magyar Turisztikai Ügynökség kidolgozta a desztinációs gondolkodást, aminek a lényege, hogy turisztikai régiót jelent. Az ilyen pontokon önállóan márkázható szolgáltatásokat dolgoz ki az ügynökség – mondta Guller.

    Őszre lehet stratégia


    A turisztikai ügynökségvezetője elmondta, hogy a turisztikai desztinációk a következő években jelentős állami támogatásokat kaphatnak. Jelenleg is dolgoznak a turisztikai stratégián, ami őszre készülhet el. A bérhelyzetről azt mondta, hogy a mostani helyzet tarthatatlan, és meg kell duplázni a jövedelmeket, mivel a 2015-ös nettó 103 ezer forint nagyon kevés, és komoly munkaerőhiányhoz vezethet. Mi vállaltuk, hogy két év alatt a turisztikai szektor megduplázza a teljesítményét – mondta Guller.

    [​IMG]

    Több mint 350 milliárd forint jut a balatoni turisztikai régióra

    Fotó: Polyák Attila - Origo

    A balatoni kiemelt fejlesztési térségről azt mondta, hogy a következő négy évben több mint 350 milliárd áll rendelkezésre. Ebben az évben elindul a szálláshelyek fejlesztése, megújul a Balaton körüli kerékpárút-rendszer, valamint a cél, hogy a tavon csak elektromos hajók közlekedjenek – tette hozzá. Kiemelt turisztikai fejlesztési térség lesz a Sopron-Fertő-tó térsége, valamint Tokaj-térsége – mondta a vezető.

    Rendszerben kell gondolkozni


    Ne szigetszerű beavatkozások történjenek, hanem minden egyes fejlesztésnél rendszerben gondolkozzunk – mondta Strommer Dávid. A Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint alapvető cél, hogy ne csak egyszer menjenek el a turisták a Tokaj-vidékre, hanem visszatérő vendégek legyenek. A másik cél, hogy a szezont kitoljuk a tavaszi időszaktól az ősz végéig. Szólt arról is, hogy a régiónak nemcsak a borral kapcsolatos élményeket kell nyújtania, hanem a kulturális profilt is bővíteni kell.

    Tokaj-Hegyalján sajnos jelenleg kevés a magas színvonalú szálloda. Éppen ezért nagy eredmény, hogy egy új program ötmilliárd forintot biztosít a szállásfejlesztésre – mondta az ügyvezető. Úgy látja, a tokaji térségben sokkal nagyobb az igény a kisebb panziókra, mivel eleve egy aprófalvas régióról beszélünk. Strommer Dávid szerint fontos, hogy a tokaji bor előrébb kerüljön a minőségben, ami azt jelenti, hogy 400-500 forintért ne lehessen tokaji címkézésű bort vásárolni.

    [​IMG]

    Márton Péter, a Századvég Gazdaságkutató vezetője elmondta, hogy a turisztikában még van előrelépési lehetőség

    Fotó: Polyák Attila - Origo
    Konferenciasorozat


    A Századvég Gazdaságkutató újraindította konferenciasorozatát, aminek a célja, hogy fontos gondolatokat indítson útnak – mondta Márton Péter. A gazdaságkutató vezetője szerint új felismeréseket, eredményeket és megoldásokat indítanak útnak. Idén még 12 konferenciát fognak tartani, és remélik, hogy 2018-ban is folytatódni fog – tette hozzá. Márton szerint mindamellett, hogy a turisztikában a kiváló eredmények ellenére van még előrelépési lehetőség.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...