Gumigondok a Mercedesnél, a riválisok nem hiszik el

A témát ebben részben 'Sport Hírek!' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. szeptember 19..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A Ferrari és a Red Bull is arra számít, hogy a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén a szokásosnál rosszabb eredményt elérő Mercedes szombatra összeszedi magát, és visszakerül a mezőny élére. A világbajnok istállónál elárulták, nem jól kezeli az autójuk a gumikat, de Lewis Hamilton annak ellenére sem aggódik, hogy elismerte, itt a legnagyobb a rivális csapatok esélye a pole pozícióra. A Red Bull a nagy figyelmet kihasználva ismét felvetette a lehetőségét annak, hogy kivonja csapatait az F1-ből.

    [​IMG]


    A Mercedesnél állítólag gondok vannak a szuperlágy gumik kezelésével – ez szombatra megoldódhat (Fotó: Action Images)
    Nagyon szoros volt az élmezőny a Szingapúri Nagydíj második szabadedzésén, Sebastian Vettel szerint azonban a Mercedes nem mutatta meg valós erejét pénteken, szombaton visszaáll az élre.

    „Jó péntekünk volt, de ilyenkor még nagyon nehéz megmondani, mi lesz a folytatásban. Az autó jól működik, de még mindig tudunk gyorsulni. Egy körön össze kell szednem magam, de a versenytempónkkal elégedett vagyok – mondta Vettel. – Biztos vagyok benne, hogy a Mercedes is gyors lesz, nem tudom, mi történt velük, szokatlanul lassúnak tűntek. Ám minden bizonnyal megváltozik a helyzet szombatra, hiszen van néhány csapat, amely pénteken nem mutatja meg a valós erejét."
    A Ferrari edzésriportja, valamint Daniel Ricciardo rádióbeszélgetései az edzés alatt mind arra utaltak, hogy a vártnál jobb a gumik tapadása, és nem kopnak olyan gyorsan az abroncsok, ahogy előzetesen várta ez a két csapat. Viszont teljesen más a helyzet a Mercedesnél, amely Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint kellemetlenségekkel találkozott.
    „Nem tudjuk, mi történt, képtelenek voltunk megfelelő állapotba hozni a gumikat. Emiatt egy körön és hosszabb távon sem voltunk elég gyorsak" – mondta Toto Wolff.
    A vezető abban bízik, hogy a mérnökök szombatra kitalálnak valamit, és a Mercedes visszakerül az élre. Lewis Hamilton, aki csak a negyedik legjobb köridőt futotta a szuperlágy gumikon, nem tért ki a gumikra. A világbajnoki címvédő zsinórban a nyolcadik rajtelsőségére törekszik, amivel beállítaná Ayrton Senna F1-es rekordját, de úgy érzi, itt lesznek a legveszélyesebbek a rivális csapatok.
    „Úgy tűnik, hogy veszélyesek. A Ferrari ugyanolyan gyors, mint mi, a Red Bull pedig különösen versenyképes, meglátjuk, mi lesz – mondta Hamilton. – Nem volt problémánk, egyszerűen gyorsabbak a többiek, mint máshol. Megszoktuk, hogy itt szorosabb a verseny, mint más pályákon, mindig ez a helyzet. Próbálkozunk, ugyanúgy nyomtuk a gázt, mint a többi nagydíj pénteki edzésein."
    Daniel Ricciardo versenytempója a második szabadedzésen legalább annyira biztató volt, mint Danyiil Kvjat gyors köre, amellyel az orosz az élen zárta a szabadedzést.
    „Remélem, tényleg jobban kezeljük a gumikat, mint a Mercedes, és valós az edzéstempónk közötti különbség – mondta az ausztrál. – Igazából nem a Mercedesszel foglalkozom, a Ferrari és a szombatra mindig felgyorsuló Williams a mi fő riválisunk. Bízom benne, hogy versenyben leszünk a dobogóért. A gyors köröm közel sem volt tökéletes, forgalomba is kerültem, van még bőven lehetőség javítani a szuperlágy gumikon. Örülök, hogy jól kezdtünk, a kocsi azonnal versenyképes volt, erre számítottunk, remélem, nem félrevezetőek az eredmények."
    A Red Bull vezetősége kihasználta, hogy a csapat ismét a figyelem középpontjába került, Helmut Marko elmondta, a csapat az idény végén kivonul az F1-ből, ha nem sikerül megegyeznie versenyképes motort szállító gyártóval a 2016-os idényről.
    „Már döntöttünk. Ha nem kapunk versenyképes motort, kiszállunk – mondta Marko a Sky Sportsnak. – Nem akarok belemenni a részletekbe, de mindenki láthatta, hogy Monzában esélyünk sem volt. Most vezetünk, és ha ez meg is változik szombatra, közel maradunk az elsőhöz. A pályától függ, mekkora szerepet játszik a motor, de semmi értelme úgy folytatni, hogy vannak pályák, amelyeken előre lemondhatunk a jó eredményről."
    A Red Bull és a Toro Rosso jövője a Ferraritól függ, a Renault-val szakít a két csapat, a Honda szóba sem jöhet, a Mercedes pedig kijelentette, hogy nem szállít a riválisnak. Csakhogy a Ferrari sem akarja odaadni a Red Bullnak a legújabb fejlesztésű motorját, így már nem feltétlenül beszélhetünk versenyképes hajtóműről. A fő kérdés: van az a pénz, amiért az olaszok meggondolják magukat?
    Szingapúrban a pilótapiacról is új pletykák keltek szárnyra: Romain Grosjean állítólag az újonc Haashoz szerződik, a helyére Sergio Pérez kerül a Lotusból Renault-vá alakuló csapathoz, míg a Force Indiához visszatér a német túraautó-bajnokságból Paul Di Resta. Ez egy verzió, de természetesen még semmi sem biztos.

    SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS

    1.

    Danyiil Kvjat

    orosz

    Red Bull-Renault

    1:46.142

    átlag: 171.788 km/ó

    34 kör

    2.

    Kimi Räikkönen

    finn

    Ferrari

    1:46.181

    0.039 mp h.

    34

    3.

    Daniel Ricciardo

    ausztrál

    Red Bull-Renault

    1:46.256

    0.114

    29

    4.

    Lewis Hamilton

    brit

    Mercedes

    1:46.479

    0.337

    33

    5.

    Sebastian Vettel

    német

    Ferrari

    1:46.487

    0.345

    35

    6.

    Sergio Pérez

    mexikói

    Force India-Mercedes

    1:46.659

    0.517

    30

    7.

    Nico Rosberg

    német

    Mercedes

    1:46.781

    0.639

    34

    8.

    Fernando Alonso

    spanyol

    McLaren-Honda

    1:46.959

    0.817

    26

    9.

    Nico Hülkenberg

    német

    Force India-Mercedes

    1:47.294

    1.152

    35

    10.

    Max Verstappen

    holland

    Toro Rosso-Renault

    1:47.427

    1.285

    32

    11.

    Felipe Massa

    brazil

    Williams-Mercedes

    1:47.684

    1.542

    28

    12.

    Felipe Nasr

    brazil

    Sauber-Ferrari

    1:47.755

    1.613

    26

    13.

    Marcus Ericsson

    svéd

    Sauber-Ferrari

    1:47.795

    1.653

    33

    14.

    Jenson Button

    brit

    McLaren-Honda

    1:47.888

    1.746

    28

    15.

    Carlos Sainz Jr.

    spanyol

    Toro Rosso-Renault

    1:48.012

    1.870

    23

    16.

    Romain Grosjean

    francia

    Lotus-Mercedes

    1:48.096

    1.954

    32

    17.

    Valtteri Bottas

    finn

    Williams-Mercedes

    1:48.118

    1.976

    28

    18.

    Pastor Maldonado

    venezuelai

    Lotus-Mercedes

    1:50.094

    3.952

    30

    19.

    Alexander Rossi

    amerikai

    Marussia-Ferrari

    1:56.739

    10.597

    9

    20.

    Will Stevens

    brit

    Marussia-Ferrari

    1:59.932

    13.790

    3

    1. SZABADEDZÉS

    1.

    Nico Rosberg

    német

    Mercedes

    1:47.995

    átlag: 168.841 km/ó

    27 kör

    2.

    Lewis Hamilton

    brit

    Mercedes

    1:48.314

    0.319 mp h.

    24

    3.

    Daniel Ricciardo

    ausztrál

    Red Bull-Renault

    1:48.331

    0.336

    21

    4.

    Sebastian Vettel

    német

    Ferrari

    1:48.494

    0.499

    23

    5.

    Kimi Räikkönen

    finn

    Ferrari

    1:48.785

    0.790

    20

    6.

    Valtteri Bottas

    finn

    Williams-Mercedes

    1:49.380

    1.385

    19

    7.

    Max Verstappen

    holland

    Toro Rosso-Renault

    1:49.466

    1.471

    17

    8.

    Nico Hülkenberg

    német

    Force India-Mercedes

    1:49.854

    1.859

    21

    9.

    Carlos Sainz Jr.

    spanyol

    Toro Rosso-Renault

    1:50.019

    2.024

    28

    10.

    Pastor Maldonado

    venezuelai

    Lotus-Mercedes

    1:50.068

    2.073

    21

    11.

    Fernando Alonso

    spanyol

    McLaren-Honda

    1:50.123

    2.128

    21

    12.

    Sergio Pérez

    mexikói

    Force India-Mercedes

    1:50.125

    2.130

    23

    13.

    Felipe Nasr

    brazil

    Sauber-Ferrari

    1:50.158

    2.163

    18

    14.

    Romain Grosjean

    francia

    Lotus-Mercedes

    1:50.341

    2.346

    23

    15.

    Jenson Button

    brit

    McLaren-Honda

    1:50.455

    2.460

    21

    16.

    Marcus Ericsson

    svéd

    Sauber-Ferrari

    1:50.883

    2.888

    21

    17.

    Felipe Massa

    brazil

    Williams-Mercedes

    1:51.035

    3.040

    18

    18.

    Danyiil Kvjat

    orosz

    Red Bull-Renault

    1:51.188

    3.193

    8

    19.

    Will Stevens

    brit

    Marussia-Ferrari

    1:53.903

    5.908

    20

    20.

    Alexander Rossi

    amerikai

    Marussia-Ferrari

    1:53.918

    5.923

    18
    http://www.nemzetisport.hu/f1/gumigondok-a-mercedesnel-a-rivalisok-nem-hiszik-el-2438839