Hamarosan máshogy lájkolunk Facebookon

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2016. január 28..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Egy ideje már tudjuk, hogy a Facebook végre bevezeti a többféle lájkolás intézményét, és immár nem csak meghüvelykujjazni tudjuk egymást, hanem egyéb érzést, benyomást, véleményt is megfogalmazhatunk egyetlen kattintással.
    A keresőoptimalizálással foglalkozó ite.hu infói szerint hamarosan nálunk is elérhetőek lesznek az új like gombok, ami azt jelenti, hogy közel féltucatnyi társsal bővül az eddig egykeként melózó “tetszik”. A Facebook a Bloombergnek adott interjúban mondta el, hogy az elmúlt hónapokban több országban is tesztelte az új tetszik gombokat, melyek a Facebook Reakciók elnevezést kapták. A love (szeretem), a haha (vicces), a yay (szuper), a wow (hűha), a sad (szomorú) és az angry (mérges), gombok kerülhettek volna be a repertoárba, de a “szuper” nem aratott világszintű tetszést, mert nem mindenütt volt egyértelmű a jelentése, így ez a tesztelés során végül elbukott, és nem lesz része a bővülésnek.
    [​IMG]
    Az új gombok fejlesztése során a Facebook szociológusok bevonásával finomította azok jelentését és megjelenését, akik a végső változat kiválasztásáig jelen voltak, és azon dolgoztak, hogy minél inkább sikerüljön a világ Facebook-használó lakosságának ízlését eltalálni. Chris Cox szóvivő szerint a párizsi merénylet mérföldkő volt. A tesztelő országokban a felhasználók tömegesen használták az új gombokat, ami jól mutatja ezek sikerét: „szerethetsz valamit, vagy szomorú lehetsz, esetleg mérges valami miatt.
    Az emberek az okostelefonokon sem feltétlenül szeretnének hosszasan gépelni, és a tetszik gomb sem mindig fejezte ki azt, amit éreztek” – nyilatkozta a szóvivő.Az új gombok nem lesznek azonnal láthatóak a Facebookon, hanem az egeret a Like / Tetszik gomb fölé navigálva válnak majd elérhetővé, onnantól viszont csak rajtunk múlik, hogy melyiket lökjük be egy adott bejegyzéshez, hozzászóláshoz. Ahogy azonban ebből is látszik, továbbra sincs Dislike / Nem tetszik gomb, tehát a Facebook még mindig nem szeretné, hogy egyértelműen el tudjunk fordulni valamitől. Mark Zuckerberg többször is kiállt amellett, hogy a Dislike gomb csak trolletetőt csinálna a közösségi oldalból, ezért a végsőkig kiáll amellett, hogy ez a funkció ne kerüljön a bejegyzések alá.
    [​IMG]
    A lájk egyébként nagy erő, ezért nem csoda, hogy ilyen sokáig molyoltak a finomításával. Átlagosan napi hatmilliárdan nyomják meg ezt a gombot Facebookon, tehát többen, mint ahányan egy nap alatt Google keresést indítanak. Amellett, hogy az egyedi felhasználók lesik folyamatosan, hogy ismerőseiknek tetszik-e az új tükrös szelfi, vagy bátran megosztott véleményük a migránsokról, a lájk már komoly üzleti erővé vált. Vállalatoktól sajtótermékekig lájkban “mérik” egy-egy termék, vagy cikk népszerűségét, ez alapján érkeznek a hirdetők, és a begyűjtött lájkok száma nagyban meghatározza egy-egy brand értékét is. Épp ezért a megújulás nem csak annyit jelent majd, hogy egy helyett hétféleképpen fejezhetjük ki érzéseinket egy post alatt, hanem bizony a hirdetési és marketing piacnak is új virtuális gombot kell megnyomnia: az Újratervezés feliratút.