Hamilton nyert, Räikkönen és Bottas az utolsó körben ütközött

A témát ebben részben 'Sport Hírek!' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. október 12..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Rosberg az élről esett ki a gázpedál hibája miatt, Grosjean óriási balesetet szenvedett. Pérez a Safety Car alatt kereket cserélt, és kihúzta a célig a 3. helyen, miután Bottas és Räikkönen az utolsó körben megelőzték, de utána összeütköztek az Orosz Nagydíjon. Räikkönent megbüntették, így a Mercedes behúzta a konstruktőri vb-t.

    Lewis Hamilton nyerte az incidensekkel teli Orosz Nagydíjat, miután csapattársa, Nico Rosberg a gázpedál hibája miatt az élről kiesett, így még az összetett 2. helyét is elvesztette a dobogó középső fokán végző Sebastian Vettellel szemben. Sergio Pérez pályafutása során ötödször állhatott fel a pódiumra, köszönhetően a Force India ügyes stratégiájának, valamint annak, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, akik az utolsó előtti körben megelőzték, pár kanyarral a leintés előtt összeütköztek.
    [​IMG]

    Hamilton a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Sennát - katt a galériához!
    Forrás: AFP/Andrej Isakovic

    A verseny már drámaian is kezdődött. Nico Hülkenberg az első féktáv után, a 2-es kanyarban a műfűre sodródva magától megpördült, és a pályára visszagurulva begyűjtötte Marcus Ericssont és Max Verstappent is. Közülük csak a fiatal holland tudta folytatni a versenyt egy kerék- és orrkúpcsere után, és be kellett küldeni a Safety Cart. Amelynek később, a 13. körben volt egy második jelenése is, amikor Romain Grosjean Jenson Button szélárnyékában kicsúszott a 3-as kanyarból, és a védőfalba csapódva ripityára törte a Lotust.
    „Látva, hogy mi történik, éreztem, hogy nagy csatt lesz, úgyhogy befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen" – mesélte az orvosi vizsgálat után a francia. "Nem volt a világ legkellemesebb érzése, de jól vagyok, a HANS és az autó elvégezte a dolgát."
    Ez az incidens hozta játékba Daniel Ricciardót és Pérezt is,
    akik néhány társukhoz hasonlóan megragadták a lehetőséget, és kereket cseréltek. Még 40 kör volt hátra, de mivel Szocsi sima aszfaltja kíméletesen bánik a gumikkal, volt rá esély, hogy kihúzzák a végéig. A hajrában aztán mindkettejüket utolérte a frissebb Pirelliken rohamozó Bottas és Räikkönen, akik Ricciardót már a 45. illetve 48 körben megelőzték, ám Pérezzel, aki szokásához híven ügyesen vigyázott a gumijaira, csak a leintés előtt tudtak elbánni.
    [​IMG]

    Hülkenberg a rajt után megforgott, és begyűjtötte Ericssont is - katt a galériához!
    Forrás: AFP/Alexander Nemenov

    „Ekkor úgy tűnt, minden kicsúszott a kezünkből" – mondta Pérez. „Nagyon mérges voltam magamra, de éreztem, hogy mindent megtettem, amit lehetett. Addigra rengeteg kört teljesítettem azokon a gumikon, már durván elhasználódtak."
    A Force India ezzel 28 pontra növelte az előnyét közvetlen ellenfelével, a Lotusszal szemben, míg Ricciardo a 48. körben – valószínűleg a futómű hibája miatt – leparkolta a Red Bullját a pálya szélére. Danyiil Kvjat viszont hazai pályán a 6. helyen ért célba, maga mögé utasítva a sauberrel későn kereket cserélő Felipe Nasrt.

    Rosbergnek megint pechje volt
    Hamilton a rajtnál ismét rámenős volt, de Rosberg ezúttal keményen ellenállt, és a 2-es kanyarnál későn fékezve visszaverte csapattársa támadását, aztán az első Safety Car-fázis utáni újraindításnál is elöl maradt. Ám már az 5. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a gázpedálja beragad, és hiába engedi fel, a fordulatszám nem esik teljesen vissza. A végén megpróbálta teljesen leemelni róla a lábát, de az sem segített, ráadásul a térdétől nem tudott kormányozni sem, úgyhogy kénytelen volt kiállni a garázsba.
    [​IMG]

    Rosberg ezúttal megőrizte a vezetést a rajtnál - katt a galériához!
    Forrás: AFP/Alexander Nemenov

    „Elég veszélyes volt. A jó rajt után vezettem a versenyt, és magabiztos voltam a győzelem felől" – mondta. „A világbajnoki cím így még messzebbre került, de természetesen úgyis lehetetlen megnyernem, ha ilyen bagatell hibák hátráltatnak."
    Hamiltonnak két hét múlva,
    Austinban elég lesz Rosbergnél 2 ponttal, Vettelnél pedig 9-cel többet szereznie ahhoz, hogy harmadszor is világbajnok legyen.
    Ő maga is elismerte: „Nicónak hihetetlen pechje van, hogy mindig őt sújtja valamilyen probléma." Hamilton Szocsiban a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Ayrton Sennát az örökranglistán, és holtversenybe került Vettellel. A futam végén a hátsó vezetőszárnya – feltehetően valamilyen törmeléktől – „instabillá" vált, ezért Hamilton kicsit lelassított, és közelebb engedte magához a vetélytársát, a helye azonban soha nem forgott veszélyben.
    [​IMG]

    Hamilton hátsó szárnyába a verseny végén törmelék ragadt - katt a galériához!
    Forrás: AFP/Alexander Nemenov

    „A rajt jól sikerült" – magyarázta. „Az volt a lényeg, hogy Nico szélárnyékába kerüljek. Megpróbáltam kivágni mögüle, de nem voltam elég gyors, és ő kitartott."
    Bár a pólókat már legyártották hozzá, a Mercedes a leintés után még nem ünnepelhette a konstruktőri vb-győzelmet, mert ez attól függött, hogy Räikkönen megtarthatja-e az 5. helyét a Bottasszal történt ütközés ellenére is. Végül 30 másodperces büntetést kapott, amivel visszacsúszott nyolcadiknak, így a Mercedes mégiscsak behúzta zsinórban második címét.

    A Ferrari jól taktikázott
    Räikkönen egyébként a két Mercedesnél is jobban rajtolt, és rögtön feljött a 3. helyre, amelyet azonban Bottas az első újraindítást követően vissza tudott venni tőle. Ezután Vettellel gyűlt meg a baja, aki tolta lefelé a pályáról, de amikor a 17. körben beszúrt mellé, ő nem hagyta magát, és kötelékben lesodródtak a 2-es kanyarban. Räikkönen csak a bukótérben elfordulva maradt a csapattársa előtt, ezért a rádióban kikérte a Ferrari tanácsát. „El kell engednem, vagy nem?" – kérdezte, majd röviddel később azt mondta: „Oké, elengedem."
    Vettel ekkor került Räikkönen elé, majd levadászta, és a 25. körre utolérte a 2. helyen haladó Bottast.
    A Williams pislogott először, és egy körrel később kihozta a bokszba a finnt, aki azonban forgalomba került.
    Így Vettel még 4 kört megtehetett a kerékcseréjéig, ahonnan sikerült visszatérnie Ricciardo és a még mögötte haladó Bottas elé. A Ferrari kis híján Räikkönennel is megelőzte a bokszban a Williamst, de ez pár méter híján nem jött össze nekik.
    [​IMG]

    Vettel megelőzte Rosberget az egyéni összetettben - katt a galériához!
    Forrás: AFP/Alexander Nemenov

    Vettel pozíciójára innentől kezdve senki nem jelentett fenyegetést, sőt a lágy (tehát a keményebb keverékű) gumikon tartotta a lépést Hamiltonnal, és még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. „Az autóm fantasztikusan ment, egyre jobban. Egy ponton úgy éreztem, van egy kis esélyem utolérni Lewist, de még bőven volt tartalékja" – ismerte el a német. „Kicsit fejlődnünk kell, hogy igazán megszorongassuk a Mercedest. Még ők vannak elöl, de egyre közelebb kerülünk hozzájuk."

    Räikkönen és Bottas nem ért egyet
    A második etapban a Ferrari egyértelműen gyorsabb volt a Williamsnél, és miután a bokszból pont melléje érkezett meg, Räikkönen nem szakadt le Bottastól. Az utolsó körben, a végzetes pillanatban megpróbálta elvenni tőle a 3. helyet egy kétségbeesett manőverrel, de nagyon későn fékezett, és Bottas a normális íven elfordulva, a kanyar csúcspontjánál nekiment a Ferrarinak.
    Egyszer már megelőztem őt ott a versenyen, és a 3-as kanyarban most is egyre közeledtem hozzá"
    – magyarázta Räikkönen. „Nem voltam túl messze tőle, ezért úgy döntöttem, megint megpróbálom. Miután belevágtam a manőverbe, már nem hátrálhattam ki belőle. Fogalmam sincs, hogy számított-e rám, vagy látta-e, hogy jövök. Megpróbáltam minél beljebb fordulni, de nem volt hová menekülnöm, és összeütköztünk."
    Bottas azonban nem értett egyet a honfitársával abban, hogy egyszerű versenybaleset történt.
    Nem láttam ott senkit, én voltam elől, erre valaki nekem jött"
    – vélte. „Borzasztóan csalódott vagyok, hiszen az utolsó körben már a 3. helyen álltam, mégis nulla ponttal kell távoznom innen. Nagy kár." Míg Räikkönen behozta ötödiknek a megrongálódott Ferrarit, Bottas nem tudta folytatni a versenyt.
    A Williams legfeljebb azzal vigasztalódhatott, hogy az időmérőt elrontó Felipe Massa, aki a keményebb gumikon rajtolt a 15. helyről, a zavarosban halászva feljött 4.-nek. Tegnapi balesete után rajthoz állt a futamon Carlos Sainz is, s bár a mezőny végéről kellett nekivágnia az 53 körös távnak, pontszerző helyen haladt, amikor fékhiba miatt megpördült, és 7 körrel a vége előtt kiesett.
    [​IMG]

    Button a 9. helyen végzett a McLarennel - katt a galériához!
    Forrás: AFP/Andrej Isakovic

    Az incidensekből a McLaren húzta a legnagyobb hasznot: Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak is sikerült pontot gyűjtenie, ami a Honda motorral küzdő csapatnak az idén még csak negyedszer sikerült. Alonso azonban utólag 5 másodperces büntetést kapott a 16-os kanyar többszöri levágása miatt, amivel elvesztette a 10. helyet, így az utolsó pont végül Verstappen ölében landolt.
    Verseny, Orosz GP (15. forduló)







    Pálya:

    Szocsi, Oroszország





    Időpont:

    2015. október 11., vasárnap, 13.00- (CET)





    Pályahossz:

    5848 méter [​IMG] Pályarajz





    Időjárás:

    Száraz (a levegő: 18 fokos, az aszfalt: 25-27 fokos)





    Tavalyi első:

    1ó31:50.744, L. Hamilton (Mercedes)







    Név



    Csapat

    Modell



    Idő



    Megjegyzés

    Kör



    1.



    Lewis Hamilton

    GBR

    Mercedes

    W06



    1ó37:11.024





    53

    2.



    Sebastian Vettel

    GER

    Ferrari

    SF15-T

    +

    5.953





    53

    3.



    Sergio Pérez

    MEX

    Force India-Mercedes

    VJM08

    +

    28.818





    53

    4.



    Felipe Massa

    BRA

    Williams-Mercedes

    FW37

    +

    38.831





    53

    5.



    Danyiil Kvjat

    RUS

    Red Bull-Renault

    RB11

    +

    47.566





    53

    6.



    Felipe Nasr

    BRA

    Sauber-Ferrari

    C34

    +

    56.508





    53

    7.



    Pastor Maldonado

    VEN

    Lotus-Mercedes

    E23

    +

    1:01.088





    53

    8.



    Kimi Räikkönen

    FIN

    Ferrari

    SF15-T

    +

    72.358



    30 mp büntetés

    53

    9.



    Jenson Button

    GBR

    McLaren-Honda

    MP4-30

    +

    1:19.467





    53

    10.



    Max Verstappen

    HOL

    Toro Rosso-Renault

    STR10

    +

    1:28.424





    53

    11.



    Fernando Alonso

    SPA

    McLaren-Honda

    MP4-30

    +

    1:31.210



    5 mp büntetés

    53

    12.



    Valtteri Bottas

    FIN

    Williams-Mercedes

    FW37

    +

    1 kör



    ütközés

    52

    13.



    Roberto Merhi

    SPA

    Manor-Ferrari

    MR04

    +

    1 kör





    52

    14.



    Will Stevens

    GBR

    Manor-Ferrari

    MR04

    +

    2 kör





    51



    15.



    Daniel Ricciardo

    AUS

    Red Bull-Renault

    RB11

    +

    6 kör



    futómű

    47

    16.



    Carlos Sainz Jr.

    SPA

    Toro Rosso-Renault

    STR10

    +

    7 kör



    fékhiba

    46

    17.



    Romain Grosjean

    FRA

    Lotus-Mercedes

    E23

    +

    41 kör



    baleset

    12

    18.



    Nico Rosberg

    GER

    Mercedes

    W06

    +

    46 kör



    gázpedál

    7

    19.



    Nico Hülkenberg

    GER

    Force India-Mercedes

    VJM08

    +

    53 kör



    ütközés

    0

    20.



    Marcus Ericsson

    SWE

    Sauber-Ferrari

    C34

    +

    53 kör



    ütközés

    0







    Leggyorsabb kör:

    Sebastian Vettel

    1:40.071





    51
    Az eredmények nem hivatalosak
    http://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20151011-f1-az-orosz-nagydij-eloben.html