Rosberg az élről esett ki a gázpedál hibája miatt, Grosjean óriási balesetet szenvedett. Pérez a Safety Car alatt kereket cserélt, és kihúzta a célig a 3. helyen, miután Bottas és Räikkönen az utolsó körben megelőzték, de utána összeütköztek az Orosz Nagydíjon. Räikkönent megbüntették, így a Mercedes behúzta a konstruktőri vb-t. Lewis Hamilton nyerte az incidensekkel teli Orosz Nagydíjat, miután csapattársa, Nico Rosberg a gázpedál hibája miatt az élről kiesett, így még az összetett 2. helyét is elvesztette a dobogó középső fokán végző Sebastian Vettellel szemben. Sergio Pérez pályafutása során ötödször állhatott fel a pódiumra, köszönhetően a Force India ügyes stratégiájának, valamint annak, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, akik az utolsó előtti körben megelőzték, pár kanyarral a leintés előtt összeütköztek. Hamilton a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Sennát - katt a galériához! Forrás: AFP/Andrej Isakovic A verseny már drámaian is kezdődött. Nico Hülkenberg az első féktáv után, a 2-es kanyarban a műfűre sodródva magától megpördült, és a pályára visszagurulva begyűjtötte Marcus Ericssont és Max Verstappent is. Közülük csak a fiatal holland tudta folytatni a versenyt egy kerék- és orrkúpcsere után, és be kellett küldeni a Safety Cart. Amelynek később, a 13. körben volt egy második jelenése is, amikor Romain Grosjean Jenson Button szélárnyékában kicsúszott a 3-as kanyarból, és a védőfalba csapódva ripityára törte a Lotust. „Látva, hogy mi történik, éreztem, hogy nagy csatt lesz, úgyhogy befeszítettem az izmaimat, lehunytam a szememet, és vártam, hogy vége legyen" – mesélte az orvosi vizsgálat után a francia. "Nem volt a világ legkellemesebb érzése, de jól vagyok, a HANS és az autó elvégezte a dolgát." Ez az incidens hozta játékba Daniel Ricciardót és Pérezt is, akik néhány társukhoz hasonlóan megragadták a lehetőséget, és kereket cseréltek. Még 40 kör volt hátra, de mivel Szocsi sima aszfaltja kíméletesen bánik a gumikkal, volt rá esély, hogy kihúzzák a végéig. A hajrában aztán mindkettejüket utolérte a frissebb Pirelliken rohamozó Bottas és Räikkönen, akik Ricciardót már a 45. illetve 48 körben megelőzték, ám Pérezzel, aki szokásához híven ügyesen vigyázott a gumijaira, csak a leintés előtt tudtak elbánni. Hülkenberg a rajt után megforgott, és begyűjtötte Ericssont is - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov „Ekkor úgy tűnt, minden kicsúszott a kezünkből" – mondta Pérez. „Nagyon mérges voltam magamra, de éreztem, hogy mindent megtettem, amit lehetett. Addigra rengeteg kört teljesítettem azokon a gumikon, már durván elhasználódtak." A Force India ezzel 28 pontra növelte az előnyét közvetlen ellenfelével, a Lotusszal szemben, míg Ricciardo a 48. körben – valószínűleg a futómű hibája miatt – leparkolta a Red Bullját a pálya szélére. Danyiil Kvjat viszont hazai pályán a 6. helyen ért célba, maga mögé utasítva a sauberrel későn kereket cserélő Felipe Nasrt. Rosbergnek megint pechje volt Hamilton a rajtnál ismét rámenős volt, de Rosberg ezúttal keményen ellenállt, és a 2-es kanyarnál későn fékezve visszaverte csapattársa támadását, aztán az első Safety Car-fázis utáni újraindításnál is elöl maradt. Ám már az 5. körben arra kezdett panaszkodni, hogy a gázpedálja beragad, és hiába engedi fel, a fordulatszám nem esik teljesen vissza. A végén megpróbálta teljesen leemelni róla a lábát, de az sem segített, ráadásul a térdétől nem tudott kormányozni sem, úgyhogy kénytelen volt kiállni a garázsba. Rosberg ezúttal megőrizte a vezetést a rajtnál - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov „Elég veszélyes volt. A jó rajt után vezettem a versenyt, és magabiztos voltam a győzelem felől" – mondta. „A világbajnoki cím így még messzebbre került, de természetesen úgyis lehetetlen megnyernem, ha ilyen bagatell hibák hátráltatnak." Hamiltonnak két hét múlva, Austinban elég lesz Rosbergnél 2 ponttal, Vettelnél pedig 9-cel többet szereznie ahhoz, hogy harmadszor is világbajnok legyen. Ő maga is elismerte: „Nicónak hihetetlen pechje van, hogy mindig őt sújtja valamilyen probléma." Hamilton Szocsiban a 42. győzelmét aratta, amivel megelőzte Ayrton Sennát az örökranglistán, és holtversenybe került Vettellel. A futam végén a hátsó vezetőszárnya – feltehetően valamilyen törmeléktől – „instabillá" vált, ezért Hamilton kicsit lelassított, és közelebb engedte magához a vetélytársát, a helye azonban soha nem forgott veszélyben. Hamilton hátsó szárnyába a verseny végén törmelék ragadt - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov „A rajt jól sikerült" – magyarázta. „Az volt a lényeg, hogy Nico szélárnyékába kerüljek. Megpróbáltam kivágni mögüle, de nem voltam elég gyors, és ő kitartott." Bár a pólókat már legyártották hozzá, a Mercedes a leintés után még nem ünnepelhette a konstruktőri vb-győzelmet, mert ez attól függött, hogy Räikkönen megtarthatja-e az 5. helyét a Bottasszal történt ütközés ellenére is. Végül 30 másodperces büntetést kapott, amivel visszacsúszott nyolcadiknak, így a Mercedes mégiscsak behúzta zsinórban második címét. A Ferrari jól taktikázott Räikkönen egyébként a két Mercedesnél is jobban rajtolt, és rögtön feljött a 3. helyre, amelyet azonban Bottas az első újraindítást követően vissza tudott venni tőle. Ezután Vettellel gyűlt meg a baja, aki tolta lefelé a pályáról, de amikor a 17. körben beszúrt mellé, ő nem hagyta magát, és kötelékben lesodródtak a 2-es kanyarban. Räikkönen csak a bukótérben elfordulva maradt a csapattársa előtt, ezért a rádióban kikérte a Ferrari tanácsát. „El kell engednem, vagy nem?" – kérdezte, majd röviddel később azt mondta: „Oké, elengedem." Vettel ekkor került Räikkönen elé, majd levadászta, és a 25. körre utolérte a 2. helyen haladó Bottast. A Williams pislogott először, és egy körrel később kihozta a bokszba a finnt, aki azonban forgalomba került. Így Vettel még 4 kört megtehetett a kerékcseréjéig, ahonnan sikerült visszatérnie Ricciardo és a még mögötte haladó Bottas elé. A Ferrari kis híján Räikkönennel is megelőzte a bokszban a Williamst, de ez pár méter híján nem jött össze nekik. Vettel megelőzte Rosberget az egyéni összetettben - katt a galériához! Forrás: AFP/Alexander Nemenov Vettel pozíciójára innentől kezdve senki nem jelentett fenyegetést, sőt a lágy (tehát a keményebb keverékű) gumikon tartotta a lépést Hamiltonnal, és még a verseny leggyorsabb körét is megfutotta. „Az autóm fantasztikusan ment, egyre jobban. Egy ponton úgy éreztem, van egy kis esélyem utolérni Lewist, de még bőven volt tartalékja" – ismerte el a német. „Kicsit fejlődnünk kell, hogy igazán megszorongassuk a Mercedest. Még ők vannak elöl, de egyre közelebb kerülünk hozzájuk." Räikkönen és Bottas nem ért egyet A második etapban a Ferrari egyértelműen gyorsabb volt a Williamsnél, és miután a bokszból pont melléje érkezett meg, Räikkönen nem szakadt le Bottastól. Az utolsó körben, a végzetes pillanatban megpróbálta elvenni tőle a 3. helyet egy kétségbeesett manőverrel, de nagyon későn fékezett, és Bottas a normális íven elfordulva, a kanyar csúcspontjánál nekiment a Ferrarinak. Egyszer már megelőztem őt ott a versenyen, és a 3-as kanyarban most is egyre közeledtem hozzá" – magyarázta Räikkönen. „Nem voltam túl messze tőle, ezért úgy döntöttem, megint megpróbálom. Miután belevágtam a manőverbe, már nem hátrálhattam ki belőle. Fogalmam sincs, hogy számított-e rám, vagy látta-e, hogy jövök. Megpróbáltam minél beljebb fordulni, de nem volt hová menekülnöm, és összeütköztünk." Bottas azonban nem értett egyet a honfitársával abban, hogy egyszerű versenybaleset történt. Nem láttam ott senkit, én voltam elől, erre valaki nekem jött" – vélte. „Borzasztóan csalódott vagyok, hiszen az utolsó körben már a 3. helyen álltam, mégis nulla ponttal kell távoznom innen. Nagy kár." Míg Räikkönen behozta ötödiknek a megrongálódott Ferrarit, Bottas nem tudta folytatni a versenyt. A Williams legfeljebb azzal vigasztalódhatott, hogy az időmérőt elrontó Felipe Massa, aki a keményebb gumikon rajtolt a 15. helyről, a zavarosban halászva feljött 4.-nek. Tegnapi balesete után rajthoz állt a futamon Carlos Sainz is, s bár a mezőny végéről kellett nekivágnia az 53 körös távnak, pontszerző helyen haladt, amikor fékhiba miatt megpördült, és 7 körrel a vége előtt kiesett. Button a 9. helyen végzett a McLarennel - katt a galériához! Forrás: AFP/Andrej Isakovic Az incidensekből a McLaren húzta a legnagyobb hasznot: Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak is sikerült pontot gyűjtenie, ami a Honda motorral küzdő csapatnak az idén még csak negyedszer sikerült. Alonso azonban utólag 5 másodperces büntetést kapott a 16-os kanyar többszöri levágása miatt, amivel elvesztette a 10. helyet, így az utolsó pont végül Verstappen ölében landolt. Verseny, Orosz GP (15. forduló) Pálya: Szocsi, Oroszország Időpont: 2015. október 11., vasárnap, 13.00- (CET) Pályahossz: 5848 méter Pályarajz Időjárás: Száraz (a levegő: 18 fokos, az aszfalt: 25-27 fokos) Tavalyi első: 1ó31:50.744, L. Hamilton (Mercedes) Név Csapat Modell Idő Megjegyzés Kör 1. Lewis Hamilton GBR Mercedes W06 1ó37:11.024 53 2. Sebastian Vettel GER Ferrari SF15-T + 5.953 53 3. Sergio Pérez MEX Force India-Mercedes VJM08 + 28.818 53 4. Felipe Massa BRA Williams-Mercedes FW37 + 38.831 53 5. Danyiil Kvjat RUS Red Bull-Renault RB11 + 47.566 53 6. Felipe Nasr BRA Sauber-Ferrari C34 + 56.508 53 7. Pastor Maldonado VEN Lotus-Mercedes E23 + 1:01.088 53 8. Kimi Räikkönen FIN Ferrari SF15-T + 72.358 30 mp büntetés 53 9. Jenson Button GBR McLaren-Honda MP4-30 + 1:19.467 53 10. Max Verstappen HOL Toro Rosso-Renault STR10 + 1:28.424 53 11. Fernando Alonso SPA McLaren-Honda MP4-30 + 1:31.210 5 mp büntetés 53 12. Valtteri Bottas FIN Williams-Mercedes FW37 + 1 kör ütközés 52 13. Roberto Merhi SPA Manor-Ferrari MR04 + 1 kör 52 14. Will Stevens GBR Manor-Ferrari MR04 + 2 kör 51 15. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-Renault RB11 + 6 kör futómű 47 16. Carlos Sainz Jr. SPA Toro Rosso-Renault STR10 + 7 kör fékhiba 46 17. Romain Grosjean FRA Lotus-Mercedes E23 + 41 kör baleset 12 18. Nico Rosberg GER Mercedes W06 + 46 kör gázpedál 7 19. Nico Hülkenberg GER Force India-Mercedes VJM08 + 53 kör ütközés 0 20. Marcus Ericsson SWE Sauber-Ferrari C34 + 53 kör ütközés 0 Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel 1:40.071 51 Az eredmények nem hivatalosak http://www.gphirek.hu/f1/percrolpercre/20151011-f1-az-orosz-nagydij-eloben.html