Tudomány Harci rinocérosszal akarta kiváltani a tankokat egy feltaláló

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2017. június 06..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    1940-ben egy gazdag amerikai feltaláló éppen a Central Parkon átvágó bulldózert figyelte, amikor eszébe villant az ötlet: ötvözni kellene a bulldózer stabilitását egy autó sebességével, és így létrehozni egy minden terepen hatékonyan közlekedő járművet.


    Elie Aghnides, a vízcsapra szerelhető porlasztó (perlátor) vagyonos feltalálója 1954-re készítette el a Rhino prototípusát. Masszív felépítése miatt és azért kapta ezt a nevet, mert nem állította meg a sáros mocsár sem.

    Félgömb alakú kerekek


    A furcsa kinézetű jármű öt tonnát nyomott, és könnyeden haladt mély homokban, iszapban és vízben. Sebessége úttesten elérte a 75 kilométer/órát, vízen azonban csak maximum 8 kilométer/órával tudott haladni.

    [​IMG]

    Rhino, az univerzális terepjáró

    Forrás: YouTube

    A Rhino hatalmas első kerekei alumíniumból készültek és egyenként másfél tonna tömegűek voltak. A félgömbös kialakítás rendkívül stabillá tette a járművet. Akár 75 fokban is megdőlhetett anélkül, hogy felborult volna.

    Az üreges kerekek okozhatták a vesztét


    A kerekek üregesek voltak, ezért tudott a Rhino fennmaradni a vízen. A vízben vízsugárhajtómű mozgatta előre.


    Aghnides Indianapolisban építette meg és tesztelte a prototípust 1954-ben. Abban bízott, hogy sikerül eladnia az USA hadseregének a harckocsik kiváltására. De végül sose került sorozatgyártásba. Ennek oka valószínűleg az az aggodalom volt, hogy a kerekeket nagy tűzerejű fegyverekkel kilyukaszthatják, és akkor elsüllyed a jármű.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...