Kiderült, mennyire kapnak szabad kezet az istállók 2016-ban. Csapaton belül is eltérhet a két pilóta gumiválasztása. Az FIA Motorsport Világtanácsa szerdán többek között azt is jóváhagyta, hogy a csapatok 2016-tól szabadabb kezet kapnak a nagydíjak előtti gumiválasztásban. Eddig minden pályára a Pirelli választott két keveréket a száraz pályára elérhető négy típus közül, jövőre azonban jelentősen megváltoznak a szabályok. A Pirelli az FIA-val együtt minden nagydíjra háromfajta gumikeveréket fog kiválasztani, majd erről a csapatokat is tájékoztatják. Az istállók jövőre is versenyzőnként 13 szett slick gumit kapnak egy hétvégére, ebből 10 szettet szabadon választhatnak ki a három megjelölt keverék közül. A Pirelli minden autóra egységesen kijelöl két szett gumit, amelyek közül legalább az egyiket kötelező lesz használni a futamon. A lágyabb keverékből pedig egy szettet kötelezően meg kell tartaniuk az időmérő utolsó szakaszára, a Q3-ra. A csapatoknak a Pirelli által kijelölt határidőn belül kell közölniük a választásukat. Erről az FIA-t kell értesíteniük, akik ezután megmondják a Pirellinek, hány szettet kell legyártaniuk az egyes keverékekből. A csapatok titokban választanak gumit, a döntésüket legkorábban a verseny előtt két héttel lehet nyilvánosságra hozni. Ha egy istálló nem választott abroncsokat a határidőn belül, az FIA jelöli ki számukra a használható keverékeket. Jövőre szabadabban lehet gumit választani Forrás: AFP Érdekesség, hogy a gumiválasztás a csapaton belül sem lesz feltétlenül egységes, a két pilóta különböző abroncsokat is választhat. Ez nem csak az istállók, hanem a csapattársak között is változatosabb stratégiákat eredményezhet. Továbbra is érvényben lesz az a szabály, hogy a csapatoknak bizonyos időközönként vissza kell adniuk egy-két szett abroncsot a Pirellinek, de mostantól ők dönthetik el, mely gumiktól válnak meg. A pénteki első szabadedzés első 40 perce, valamint a leintése után egy-egy szett abroncsot kell visszaadni, a második és a harmadik gyakorlás vége után pedig kettőt. Annyi a kikötés, hogy a versenyre kijelölt két szettet nem szabad visszaadni, ezeknek a verseny előtt használatra készen kell állniuk. Az időmérő első 10 helyezettjének továbbra is azokon a gumikon kell megkezdenie a versenyt, amelyeken a Q2-ben a leggyorsabb idejüket érték el, a Q3-ra kijelölt lágyabb gumit pedig vissza kell adniuk. A többi pilóta ezt a szettet is használhatja a versenyen. http://www.gphirek.hu/f1/20151204-f1-igy-mukodnek-az-f1-bonyolitott-gumiszabalyai.html