Így tervez további világhódítást a Facebook

A témát ebben részben 'Hírek!' david9696 hozta létre. Ekkor: 2015. november 19..

  1. david9696 / Moderator Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. július 12.
    Hozzászólások:
    14,623
    Kapott lájkok:
    284
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Gigantikus hosszúságú interjút készített a Facebook alapítójával és közvetlen munkatársaival a Fast Company. Bár az írás legnagyobb része a jelenlegi körülményekkel, az irodák és az emberek bemutatásával foglalkozik, akad pár utalás arra, hogyan képzeli a jövőt Zuckerberg és társulata.



    A bő lére eresztett interjú során máris egy kifejezetten érdekes és szimpatikus dologra derül fény: bár Mark Zuckerberg pénzügyileg már régesrég kinőtt a kollégiumi szobában kódoló kölyök szerepéből, még ma, milliárdosként is közvetlenül dolgozik a Facebook programozásán. 2012-ben, amikor a vállalat tőzsdére ment, saját magának fogadta meg, hogy naponta kódolni fog, így nem szakad el a valóságtól és saját termékétől. Munkatársai konkrétan azt állítják róla, hogy hamarabb szúr ki egy-egy hibát az aktuális rendszerben, mint az ezzel foglalkozó szoftvermérnökök.
    Ahogy az írásból kiderül, Zuckerbergnek arra is pontos terve van, hogyan fejlődjön a vállalat – és arra is, hogyan ne. Ki is mondja: nem szeretne a Google túlzottan szerteágazó üzleti modellje felé haladni. A sok téren rivális szolgáltató nemrég változtatott saját struktúráján, és Alphabet néven létrehozott egy “legfelső szintű” ernyőcéget, amelynek a Google csak az egyik nyúlványa, miközben egy tonna egyéb iránnyal foglalkozó egyéb vállalat tartozik a csoportba, amelyek az önjáró autótól az alternatív energiaforrásokon át az életet meghosszabbító orvosi kutatásokig egymástól eltérő dolgokkal foglalkoznak. A Facebook vezetője szerint az eddigi sikerüknek is az volt a záloga, hogy csak olyan projektekbe kezdtek bele, ami szervesen kapcsolódott az eredeti elképzeléshez, az embereket összeköző közösségi médiához.
    Az időközben megvásárolt cégek, például a 900 millió felhasználóval rendelkező WhatsApp, vagy a 400 milliós Instagram egyaránt a Facebook funkcionalitását terjesztik ki, ahogy a saját fejlesztésű újdonságok is – ilyen a ma már 900 milliónál is több felhasználóval büszkélkedő Messenger. Zuck ráadásul minden megvásárolt vállalat vezetőségét érintetlenül hagyja, nem olvasztja be őket a Facebook nagy masszájába, csupán összekapcsolja őket a “közösségi fősodorral”, viszont úgy véli, a szolgáltatásokat sikerre vivő vezetők és alapítók a legjobb emberek a folytatáshoz is.
    Pont a fenti “egyirányúsítás” miatt volt elsőként furcsa az Oculus tavalyi, kétmilliárd dolláros megvásárlása is. Mégis mi a fenét csinál majd egy virtuálisvalóság-sisakkal egy közösségi oldal? Azóta ez is kiderült, külön cikkben fejtegettük is a dolgot: egy nagy, akár 10 éves terv alapja mindez, amikor a Facebook felhasználók már virtuális terekben, saját digitális képmásuk felhasználásával találkozhatnak, beszélgethetnek majd.
    [​IMG]
    A jövő további terveivel kapcsolatban nagyon fontos az AI, tehát a mesterséges intelligencia fejlesztése. Ahogy egyre több tartalmat osztanak meg a Facebook felhasználók, és általában egy-egy embernek több és több ismerőse, lájkolt oldala lesz, nagyon nehéz eldönteni, melyek tartalmait lássuk mindenképpen az üzenőfalon, hogyan kerüljük el a túl sok információ által okozott káoszt. Ezért a Facebook által fejlesztett AI fő feladata, hogy figyelje a felhasználók szokásait, és akár egyenként, folyamatosan finomítva állítsa be számukra a szolgáltatást.
    Szintén folyamatosan dolgoznak a világ internet-elérés nélküli milliárdjainak nethez juttatásán, a drónok, ballonok, lézeres adattovábbítás terén aktív tesztek folynak már ma is. Ezen felül olyan szoftveren is munkálkodnak, amely akár egy videóban is képes azonosítani embereket és tárgyakat – ez nem csak a felhasználók további boldogsága miatt fontos, hanem azért is, mert a Facebook működését finanszírozó hirdetőknek így még több lehetőségük lesz például saját termékeiket megcímkézni egy mozgókép adott pontján.
    Ezen felül a cikk röviden megemlíti, hogy az általában lezseren öltözködő Zuckerberg szinte csak akkor látható öltönyben, ha rangos politikusokkal, állami vezetőkkel találkozik. Az ilyen látogatásokat azért szorgalmazza főleg a fejlődő országokban, mert mindenhol szeretné a helyi vezetés figyelmét felhívni az internet és ezen belül a közösségi média szerepére abban, hogy egy ország gazdasága, népességének jóléte fejlődésnek induljon.