Jövőre Már Ezt Is Ellenőrzik A Műszaki Vizsgán

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' suncorgo hozta létre. Ekkor: 2014. november 07..

  1. suncorgo /

    Csatlakozott:
    2009. június 03.
    Hozzászólások:
    423
    Kapott lájkok:
    46
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    Férfi
    Az Európai Unióban csak abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel felszerelt személyautókat lehet forgalomba hozni november 1-jét követően, az intézkedést a balesetek megelőzésében nagy jelentőségűnek tartják a magyar szakmai szervezetek is. A tervek szerint 2015 júniusát követően a TPMS rendszer része lesz a műszaki vizsgán ellenőrzött funkcióknak itthon is.
    A Magyar Autós Szakmai Szövetség (MASS) és a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) az MTI-hez eljuttatott közleményében ismerteti, hogy a TPMS (Tire Pressure Monitoring System) segítséget nyújt a gumiabroncs megfelelő nyomása - a gyártók által megadott értékek - folyamatos ellenőrzéséhez és megtartásához.

    Ennek nemcsak a takarékosabb üzemelés, hanem a biztonságos közlekedés szempontjából is jelentősége van. Ha ugyanis az abroncsban túl magas a nyomás, a gumi élettartama csökken, az autó stabilitása és tapadása romlik, a futómű is gyorsabban kopik. Ha alacsony a nyomás, az abroncs szintén jobban kopik, ugyanakkor az autó többet fogyaszt: 10 százalékkal alacsonyabb nyomás mintegy 10 százalékkal csökkentheti a futásteljesítményt.

    A járműveknél kétféle rendszert alkalmaznak. A direkt rendszernél az abroncs belsejében elhelyezett, vezeték nélküli, elemes szenzorok mérik a nyomást. Az elektronika minden egyes abroncs nyomását külön-külön elemzi, és figyelmeztet, ha eltérést érzékel. Az autós így egy esetleges defektről még az előtt értesülhet, hogy az abroncsot tönkretenné.

    Az új autóknál az indirekt rendszer az elterjedtebb. Ez a rendszer az adatokat az ABS szenzorból nyeri. Az abroncsok belsejében nincsenek szenzorok, azonban a téli, illetve nyári abroncsok felszerelésénél újra kell kalibrálni a rendszert - jegyzik meg a közleményben. Hozzáteszik: az ilyen rendszerrel is ellátott autón célszerű olyan szakműhelyben végeztetni az abroncsok cseréjét, amelyek képesek a kalibrációra.

    A közleményben megjegyzik: a direkt és az indirekt rendszer is bármilyen abroncstípusnál alkalmazható.

    A szakmai szervezetek jelezték: a tervek szerint 2015 júniusát követően a TPMS rendszer része lesz a műszaki vizsgán ellenőrzött funkcióknak.