A gyári istálló a mezőny végéről, a Red Bull pedig a rangsor élére kíván elmozdulni az új változat révén. A Ferrari közben kockáztathat, és már a hétvégén fejlesztéseket vethet be. Látványos kontraszt alakult ki a Renault erőforrásait használó gyári istálló és ügyfelük, a Red Bull csapat teljesítménye között az idei szezon első három futama során. Míg a kanárisárga gyáriak csak a mezőny végén kullognak, egyelőre a pontszerzéstől is messze, a Red Bull már dobogós helyet is elért, és GPS-adatok alapján úgy tűnik, hogy kanyargós szakaszokon még a Mercedesnél is jobb teljesítményt nyújtanak. Versenyzőik, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat meglepetésüknek adtak hangot versenyképességük láttán, holott korábban úgy vélték, hogy az ő idejük csak a Kanadai Nagydíjtól jöhet el, amikor a Renault élesben is beveti idei első motorfejlesztéseit. A valóságban ennél sokkal nagyobb a különbség két Renault motoros istálló között Forrás: 2016 Getty Images/Robert Cianflone Ez eddig csak pletyka volt, de Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing képviselőjeként megerősítette, hogy a tengerentúli futamra elkészülnek a munkával. Most is, ahogy beszélgetünk, fékpadon van Franciaországban” – mondta Abiteboul a motorról a dán Ekstra Bladet című lapnak. „Annyi kilométert meg fog tenni, amennyi csak lehetséges, így elérhetjük a kitűzött célunkat, ami Montrealban esedékes” – utalt a júniusban zajló versenyre. Messze még a pontszerzés a Renault számára, egyelőre a Sauberrel és a Manorral küzdenek Forrás: DPPI media/Florent Gooden Addig viszont még három futamot rendeznek, és a Renault várhatóan továbbra is a Sauber és a Manor ellenfele lesz a sereghajtók között, de Abiteboul reméli, hogy a fejlesztések javulást hozhatnak. Újoncok vagyunk a Forma-1-ben, és nem határoztunk meg konkrét célokat, de szeretném, ha a McLarennel és a Haasszal küzdhetnénk” – mondta. „Nem tudunk mindent egy csapásra megoldani, de fejlesztésekkel készülünk az autó és a motor számára is” – ígérte. „Dobogós helyekért nem, de pontokért minden versenyen harcban leszünk.” A Renault nem csak műszaki fronton folytatja a fejlesztéseket, a pilótafelállásukat is folyamatosan erősítik, gyaníthatóan anyagi megfontolásból. Az orosz nagydíj előtt bejelentették, hogy tesztpilótának leszerződtették a GP2-ben versenyző Szergej Szirotkint, aki a Sauber után a Renault színeiben is pályára léphet hazai versenyének első szabadedzésén, és további hétvégék alkalmával is. Ezúttal Kevin Magnussen helyét veszi át. A Red Bull még gyorsabb lehet A fejlesztések a Red Bullnak is kifejezetten jól jöhetnek, hiszen Bahreinben és Kínában a GPS-adatok alapján olykor még a Mercedesnél is gyorsabbak tudtak lenni a kanyargós szakaszokon, ráadásul Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak elárulta, hogy 20%-kal csökkentették a hátsó szárny leszorítóerejét annak érdekében, hogy az egyenesekben se maradjanak le túlságosan. „Kínában nagyszerű versenyünk volt, dobogós helyet értünk el, és rájöttünk, hogy versenyezhetünk a Ferrarival” – nyilatkozta Kvjat az orosz Sportboxnak. „A szezon során előre léphetünk, és még jobb eredményeket érhetünk el.” Kvjat végül kikapott Vetteltől Kínában, de a Red Bull így is a várakozásokon felül teljesített Forrás: AFP/Johannes Eisele Ezt persze a Ferrari sem hagyja szó nélkül, és az Auto Bild szerint már a hétvégi Orosz Nagydíj előtt beváltanak három motorfejlesztési zsetont, és a szezon negyedik futamán új erőforrást szerelnek be az autókba. Sebastian Vettel esetében ez már a harmadik egység lesz, de a versenyzők a korábbi változatokat a szabadedzések és lassabb pályákon zajló futamokon még később is használhatják büntetés nélkül. A lap szerint a Ferrari megpróbálta elhitetni az FIA-val, hogy a változások a megbízhatóság javítását szolgálják, de végül kénytelenek voltak zsetonokat felhasználni. Forrás: http://www.gphirek.hu/f1/20160426-f1-kanadaban-tenyleg-jon-a-tovabbfejlesztett-renault-motor.html