Biztos sokan tudják, de azért leírom, hátha nem: A tévé az új mozi Már-már alapkövetelmény, hogy ismert színészek jelennek meg a kisképernyőkön is Bestsellereket adaptálni nem hülyeség Viszont ezek hiába evidenciák és biztató alkotóelemei egy új szériának, a The Night Manager esetében kevésnek bizonyulnak. Pedig tényleg minden adott lenne. Tom Hiddleston kicseszett jóképű, szereti a kamera Hugh Laurie megjelenése önmagában elég arra, hogy elhiggyük, egy szemétláda John le Carré ért a kémtörténetekhez (elég a Suszter, szabó, baka, kém alapjául szolgáló Árulásra, vagy A panamai szabóra gondolni, és a sorozatnak ihletet adó Éjszakai portás is jó alapanyag) DE a The Night Manager pilotja mégis vérszegény. Igen, közhelyes ezt leírni, mint a fentebbi megállapítások zömét, de ettől még igaz. Az AMC komoly drámaiságot képviselő sorozatai, mint a Breaking Bad vagy a The Walking Dead pont azért működnek, mert az ember van a középpontban, nem pedig a környezete. Tom Hiddleston, mint Jonathan Pine, Tom Hollander, mint Major Corkoran, Elizabeth Debicki, mint Jed Marshall, Olivia Colman, mint Angela Burr és Hugh Laurie, mint Richard Roper. Forrás: AMCMárpedig a The Night Managerben sokkal inkább a közeg van előtérbe tolva, ráadásul a főszereplő Jonathan Pine (Tom Hiddleston) karaktere is nehezen azonosulható, hiszen egy visszavonult brit katona, aki először Egyiptomban, az arab tavasz kitörésekor dolgozik éjszakai portásként egy fenszi szállodában, majd négy évvel később a svájci Alpokban teszi ugyanezt, miután elmenekült a forró politikai helyzettől. Utóbbi helyszínen azonban patrióta és személyes érzelmektől hajtva igyekszik kifigyelni (és leleplezni) a bulikázni érkező Richard Onslow Roper (Hugh Laurie) nemzetközi üzletember ármánykodásait, aki hatalmas humanistának állítja be magát, miközben illegális fegyverkereskedelemnek köszönheti vagyonát. A pilot lassan építkezik, hihetetlenül hosszú az expozíció és gyakorlatilag nélkülöz mindent, ami berántaná az embert a következő epizódra, pedig kellene, hiszen mégiscsak egy hatrészes miniről van szó. Ráadásul Tom Hiddlestont hiába szereti a kamera, premierplánban gyakorta látjuk női szíveket megigéző zöld szemét vagy ízléses, slim fit öltönybe öltöztetett szálfa termetét, ez kevés. S ez főleg akkor fájó, amikor olyan jeleneteket kapunk, ahol a Ropertől megundorodó Pine elhányja magát. Érzem, ahogy a forgatókönyvírók beleírják ezt a fordulatot a szkriptbe, azzal a hátsószándékkal, hogy én, a néző jól megrökönyödjek, de a hatalmas drámaiság tökéletesen súlytalan marad, annyira elegáns a kivitelezés. A képek magukat adják el, a színészek mind jól válogatottak, de a patikamérleg nemcsak jó arányokat kölcsönöz a sorozatnak, hanem sterilitást is. A sorozat persze kaphat még olyan gellert, hogy a végére tövig lerágom a körmeimet, de egyelőre a pilot nem vett meg. Viszont igyekszem úgy hozzáállni, mint egy nagyjátékfilm első 20 percéhez, ami a hangulatteremtésre, a keretbe helyezésre és a karakterexpozícióra helyezi a hangsúlyt. A The Night Manager első részéből megismertük a főszereplő (kicsit szájbarágós) motivációit, a második résztől indulhat a banzáj tényleges beépülés. Végülis ez egy kémsorozat lenne, vagy mifene. Drukkolok neki, mert tökre szeretném leírni az évadértékelőben majd, hogy ez kurvajóvolt! The Night Manager. Angol akciófilm/kémfilm-sorozat, 60 perc, 2016. A pilot értékelése: 6/10.