Hírek Itthon Hmm ez Érdekes Lejárt a munkaideje, a semmi közepén hagyta maga mögött az InterCityt a mozdonyvezető

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2018. június 09..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    [​IMG]

    A híresen pontos magyar vasútközlekedésben már nem csak az utasok, de a mozdonyvezetők sem bírják a csúszásokat. A Nyíregyházára tartó InterCity sofőrje legalábbis biztosan nem. Munkaideje lejártával leszállt a vonatról és elballagott.


    A Bors beszámolója szerint a Dália IC sofőrje Füzesabony előtt állt meg a pusztában és hagyta maga mögött a vonatot.

    A lap egyik olvasója elmondta, hogy műszaki hiba miatt a járat eleve késve indult reggel a Keleti pályaudvarról, amit ugyan reggel 7 után sikerült kijavítani, de a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés.

    Volt, aki nyugodalmas álmából arra ébredt, hogy a vonat áll a semmi közepén és a kalauz sűrű elnézések közepette meséli, hogy egy ideig még várakozniuk kell, ugyanis a mozdonyvezető munkaideje véget ért.

    Nagyjából fél órát kellett várniuk, mire Füzesabonyból megérkezett egy másik sofőr, akivel folytatni tudták az utat. A vonat így reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzesabonyba.

    A Bors kereste a MÁV-ot az esettel kapcsolatban, de a vasúttársaság nem kívánta kommentálni az incidenst.
    https://alfahir.hu/2018/06/09/mav_mozdonyvezeto
     
  2. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    MÁV: egy szó sem igaz abból, hogy a semmi közepén hagyta a vonatot egy mozdonyvezető

    [​IMG]

    Mi is beszámoltunk arról, hogy a Bors bulvárlap szerint péntek reggel fogta magát az egyik Dália IC mozdonyvezetője, és mint aki jól végezte dolgát, megállt a vonattal a pusztában, és elballagott, mert lejárt a munkaideje. A vasúttársaság közölte, hogy az egész nem igaz.


    A MÁV közleményt adott ki az eset kapcsán, és tisztázta a történteket: mint írják, a történteket a vasúttársaság munkatársainak bevonásával rekonstruálták, és valójában az történt, hogy a Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik.

    Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Ám mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

    Ez magyarra fordítva azt jelentheti, hogy –miként arra egy olvasónk felhívta a figyelmünket- a mozdonyvezetőnek biztonsági okokból mindenképpen le kellett állítania a vonatot 12 órányi vezetés után, különben megbüntethetik.

    A MÁV közlése szerint az sem igaz, hogy a vonat a semmi közepén maradt volna, és a mozdonyvezető „elballagott” volna. A vonatot a mozdonyvezető Nagyút állomásig vitte, ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető.

    A váltásig a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

    A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.
    https://alfahir.hu/2018/06/09/mav_mozdonyvezeto_munkaido_dalia_ic