Az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) a nemzetközi lemezipart képvisel? szervezet legfrissebb jelentése szerint 15 év csökkenés után újra növekedni tudott a zeneipar bevétele. Fellélegezhetnek tehát a hangiparban tevékenyked? kiadók, producerek és zenészek, vége a sz?kös éveknek. Utoljára 1999-ben tudott emelkedni a lemezipar bevétele, úgyhogy a legújabb eredménynek, a 0,3 százalékos növekedésnek minden bizonnyal örülnek. A 2012-es bevétel így elérte a 65 milliárd dolláros összeget. És mindezt hogyan sikerült elérni? Értelmes, korszer? d i g i t á l is alternatívák jelentek meg a zeneiparban, amik tudták ellensúlyozni a fizikai adathordozókból származó bevételek csökkenését. Ehhez a trendhez nagyban hozzájárultak az okostelefonok ugrásszer? terjedése is, hiszen megváltoztatták a fiatalabb és id?sebb korosztály zenehallgatási szokását. Régóta nem hord magánál senki már discmant, de az mp3 lejátszók kora is lejárt. Természetesen a telefonok nagy részére még mindig lehet könnyedén letöltött tartalmat is másolni és hallgatni, mintegy kiváltva az mp3 lejátszókat, de jelent?s növekedést mutatnak az úgynevezett streaming szolgáltatások, mint például a Deezer vagy a Spotify. Ezeknek a segítségével a felhasználó kedvenc zenéit nem saját magánál tárolja, hanem a szolgáltató tárhelyér?l hallgatja ?ket streamelve. Ennek meg van az az el?ny, hogy bármilyen új készülék vásárlásakor nem kell tör?dni a tartalom másolásával vagy karbantartásával, hiszen minden ott van a felh?ben. Ez az új fajta hallgatási szokás a digitális tortából már több mint 10 százalékot szakít ki. Er?s növekedés várható ezeken a területek a következ? években, hiszen a szolgáltatások még mindig földrajzilag korlátozva vannak. Az igazi nagy mamutok, mint például az Apple vagy a Google még csak a mára hagyományosnak nevezhet? online zeneboltjukkal vannak jelen a piacon, de több szakért? is azt várja, hogy hamarosan bejelentik saját zenestreaming megoldásukat, amely még jobban felgyorsíthatja ennek a zenehallgatási szokásnak a terjedését.