Megdőlt az örökös pályacsúcs Le Mans-ban

A témát ebben részben 'Sport Hírek!' drogba № hozta létre. Ekkor: 2017. június 16..

  1. drogba № /

    Csatlakozott:
    2010. augusztus 29.
    Hozzászólások:
    19,281
    Kapott lájkok:
    33
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Pincér
    Az egykori F1-es versenyző, Kobajasi Kamui 251,882 km/ó-s átlagsebességgel szerezte meg a pole pozíciót a legendás 24 órás versenyre. A Toyota kisajátította az első rajtsort, a Porschék tempója a 3-4. rajthelyre volt elég.


    Szombaton éjfélkor a Toyota sikerével ért véget a Le Mans-i 24 órás verseny utolsó időmérője. A 7-es rajtszámú TS050 HYBRID-en Mike Conwayjel és Anthony Davidsonnal osztozó Kobajasi Kamui még a kora esti második szakaszban állította be 3:14.791-es eredményét, amellyel 2,337 másodpercet vert a 8-as rajtszámú, Anthony Davidson / Sébastien Buemi / Nakadzsima Kazuki által vezetett testvérautóra.

    [​IMG]

    Kobajasi megdöntötte a Le Mans-i pályacsúcsot

    Forrás: AFP/Jean-Francois Monier

    Bár a híres maratoni futamnak otthont adó Circuit de la Sarthe vonalvezetése az évtizedek során sokat változott, ezért a köridők közvetlen összehasonlítása nehézségekbe ütközik,

    Kobajasi 251,882 km/ó-s átlagsebessége mindenképpen a legnagyobb a Le Mans-i 24 órás 85 éves története során.

    Az előző rekordot még Hans-Joachim Stuck állította fel 251,815 km/ó-s átlaggal egy Porsche 962C volánjánál.

    Az egy évvel ezelőtti időmérőn 3:19.733-mal a Porsche futotta a legjobb kört, ennél Kobajasi most annak ellenére is 5 másodperccel gyorsabb volt, hogy az LMP1-es autók aerodinamikáját megpróbálták lebutítani kissé. A jelenlegi, 13629 méteres vonalvezetésen eddig Neel Jani 2015-ben beállított, 3:16.887-es ideje számított a rekordnak.

    Nakadzsima annak ellenére tornázta fel a 2. helyre a 8-as számú Toyotát, hogy abban szombat kora este motort kellett cserélni, mert Buemi alatt olajellátási problémák miatt elromlott. A két Porsche a második rajtsorba szorult: a tavalyi győztes autó továbbfejlesztéséből született 919 Hybrid egy mért körben nem tudta tartani a lépést japán vetélytársával, ahogy arra már a tesztek alapján számítani lehetett.


    Az LMP2-es autók közül a G-Drive 26-os rajtszámú autója bizonyult a leggyorsabbnak, mindössze 10,5 másodperccel maradva el az élen végző Toyotától, de a 7-15. helyeket mind ORECÁ-k szerezték meg.

    A GTE Pro-ban zajló fordulatos, éjfélig elhúzódó küzdelem az Aston Martin sikerét hozta, a Darren Turner / Jonny Adam / Daniel Serra 30. helyen végző triója az utolsó pillanatban előzte meg a leggyorsabb Ferrarit. Az első Ford, a 34, az első Corvette pedig a 35. rajtkockába került.

    A 85. Le Mans-i 24 órás verseny szombaton, szokás szerint délután 3-kor startol.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...