Gazdaság Meglepő ötletekkel támad az IKEA

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. június 21..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Az üzletek egyre kreatívabb megoldásokkal próbálják meg a boltokba csalogatni a vásárlókat az e-kereskedelem térhódítása óta. Az innovációban élen jár a svéd óriás is, amely a kiterjesztett valóságot új technológiáját is beveti a siker érdekében.


    Az IKEA óriási népszerűségnek örvend a világon, de ahogy az összes többi kiskereskedelmi boltnak, úgy a svéd gyártónak is lépést kell tartania az e-kereskedelem növekedésével.

    Bár jelenleg tízből egy európai ember olyan ágyban alszik, amit az IKEÁ-ban vásárolt, a cég több újítást is bevezet annak érdekében, hogy visszacsábítsa a vásárlókat az áruházakba és ne otthonról, számítógépük segítségével rendeljenek bútorokat.

    [​IMG]

    IKEA, illusztráció

    Forrás: AFP/Jonathan Nackstrand

    Az egyik ilyen újítás, hogy az IKEA lehetővé akarja tenni más üzleteknek is az értékesítést, így nem csak közvetlenül a bútorgyár oldalán és boltjaiban lehetne vásárolni, hanem harmadik félen keresztül is.

    Kiterjesztett valóság


    Ugyan évente több példányt nyomtatnak IKEA-katalógusból, mint Bibliából, de az innováció terén sem akar lemaradni a vállalat, így egy együttműködés keretén belül az Apple-lel egy új programot fejlesztenek.

    Az alkalmazás lehetővé tenné, hogy a kiterjesztett valóság segítségével az emberek berendezhessék az otthonukat bútorokkal még a vásárlás előtt, így könnyebben el tudják képzelni az egyes darabokat a lakás különböző pontjain.

    [​IMG]

    Könnyebb lenne a konyhák tervezése is

    Forrás: IKEA

    Az alkalmazást úgy kell elképzelni, mint a Pokemon Go-t,

    a mobil vagy tablet képernyőjén 500-600 különböző bútort lehetne 3D-s méretben elhelyezni a térben, természetesen ez a szám idővel egyre nagyobb lenne.

    Egy konyha bebútorozása nagy és drága feladat. Azt szeretnénk megkönnyíteni, hogy az emberek magabiztosabban, nyugodt lelkiismerettel hozzanak meg egy ilyen fontos döntést - mondta Anders Grafstorm, az IKEA konyha üzletág vezetője.

    Az alkalmazás tesztüzeme jelenleg négy helyen zajlik.

    Mini IKEA


    Az IKEA áruházai híresek gigantikus méretükről, azonban a cégnél felismerték, hogy vonzóbbak lehetnek a kisebb üzletek is.

    A svéd gyártó első kompaktabb áruházait még 2015-ben nyitotta meg a városok központjaihoz közelebb, és napjainkban már 44 helyen található mini-IKEA. Egyelőre csak hat országban működik ilyen bolt (Egyesült Királyság, Kanada, Norvégia, Olaszország, Japán, Kína), de mivel a modell sikeres, ezért egyre több országban vezethetik be az újítást.

    [​IMG]

    IKEA áruház, illusztráció

    Forrás: IKEA - Kocsis Judit

    Ezek az üzletek átlagosan tized akkorák, mint a nagy IKEÁ-k, amelyek ráadásul az online rendelések forgalmát is megdobták. Ennek oka, hogy sokaknál a bolt távolsága is szempont, így a hozzájuk közelebb fekvő kis IKEÁ-kba könnyebb eljutni, és átvenni a neten rendelt árut.

    Pop-up boltok


    Egy másik érdekes kezdeményezést is indított a svéd bútorbolt Londonban. Olyan főzőstúdiókat nyitottak, ahol bárki főzhet magának. Itt természetesen IKEA-bútorokat és konyhai eszközöket használnak a betérők, akik azokat akár meg is vehetik.

    Egy másik érdekes ötlet azt teszi lehetővé, hogy IKEA-ágyban reggelizzenek. Ugyanakkor a cég tagadta, hogy önálló éttermet szeretne nyitni.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...