Teljesen mindegy, milyen iparágban tevékenykedsz, a közösségi médiát aligha kerülheted meg. Ha lakatosként SOS zárcseréket vállalsz, ha pizzériád van, ha nyári táborokat szervezel, a közösségi média brutálisa meg tudja dobni a forgalmad. De hogyan tanulhatod meg a fogásokat? Ha este nem tudunk bemenni a lakásba, mert elromlott a zár, az első dolog, amit teszünk, hogy a netes keresőbe beütjük: zárcsere, Budapest (vagy Debrecen, Kőszeg, Pécs). Az első három találatból választunk egyet, és hívjuk. Önnek az a fontos, hogy ebben a háromban benne legyen. Ha csak a találati lista második, harmadik oldalán jelenik meg a cége, az olyan, mintha ott sem lenne. Senki sem fog egyetlen felesleges kattintást sem tenni. Ahhoz, hogy ezt elérje, különböző módszerekkel használhat. Vásárolhat hirdetési helyet, ez a keresőmarketing, de megpróbálhat a keresőoptimalizálásra is ráhajtani, más néven a SEO. Utóbbi ingyenes, és azt kell elérni, hogy a fontos kulcsszavak (zárcsere, kulcstörés, lakatos) keresésekor a netes kereső az Ön oldalát dobja fel. Megy, mint a zsákbanfutás Ezt a feladatot egyrészt nem túl nehéz megoldani, másrészt jól csinálni igencsak munkás. De hogyan vágjon bele? Mivel a klasszikus hirdetési piaccal ellentétben a google vagy a facebook alapú hirdetési tér elképesztően pörög, egymást érik a különböző tanfolyamok és oktató anyagok, képzések. Ezekben azt ígérik, hogy mindent megtanítanak, és a vállalkozás sosem látott sikereket fog elérni. Ezek a tanfolyamok ugyanakkor meglehetősen drágák: egy tízórás képzésért nagyjából 150 ezer forintot kérnek el,és ez az ár sztenderdnek tekinthető. Vagyis egy gyorstalpaló megúszható százezer forint alatt, de egy 52 órás kurzus sok százezer forintot viheti el. Hogy megéri-e, az más kérdés. Az ugyanis kevés, hogy megtanuljuk, amit kell, az igazán nagy feladat az, hogy ezt később alkalmazni is kell. Előbb nézd meg, mi van ingyen Mielőtt nekiugrana, és komoly összegeket költene tanfolyamokra, nézze végig, mit adnak ingyen. Több online marketing cég nyújt minimális képzést ingyen – jellemzően videót vagy oktatási segédanyagot kaphat –, de kipróbálható a Digital Workshop tananyaga is. Ez meglehetősen széles körű információkat ad az internetes jelenlét alapjairól, a közösségi média használatáról, számba veszi a legtöbb lehetőséget és eszközt. Reálisan több órányi oktatóvideóval érdemes számolni – egy-egy videó csak pár perces, de rengeteg lecke van. Lakatos éppen zárat cserél Forrás: 123rf Ha nagyjából képbe kerül azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán milyen lehetőségek vannak, próbálja ki a Google szolgáltatásait. Az oldal forgalmát elemző Analyticset, a Google Cégem szolgáltatást és a Google hirdetési felületét, az Adsense-t. Ezek komplex felületek, nem lesz könnyű átlátni elsőre, de megéri a fáradságot. Hasonlóképpen végig kell gondolni, kell-e a cégnek Facebook-oldal vagy tudja-e használni a Pinterestet, Insagramot, Twittert. Kell ez nekem? Ha ezzel megvagyunk, akkor nagyjából tisztába kerültünk azzal is, hogy a közösségi média kezelése mennyi időt fog elvenni. Itt pedig mérlegelni kell. Mire van szükségünk? Ha elég számunkra, hogy az üzletünk megjelenik a Google Cégem keretében, és a keresőoptimalizálással a találati listán az első oldalon vagyunk, nem kell extra erőforrást a továbbiakra szánni. Ám ha úgy véljük, hogy ebben nagyobb lehetőségek is vannak, akkor nyugodtan lépjünk tovább. Ha magunk szeretnénk kezelni a felületeket (vagy egy munkatársra bíznánk), akkor érdemes lehet speciális tanfolyamokat keresni, ahol kizárólag a számunkra fontos felületet tanítják. Például az Adsense-t. Felesleges a Facebook rejtelmeiért fizetni az általános tanfolyamokon, ha nem akarunk céges oldalt a Facebookon. Azt is mérlegelni kell, hogy akármilyen szuper tanfolyamot is végzünk el, a munkát utána nekünk kell elvégezni. Lesz erre időnk és kedvünk? Ha nem, akkor nem sokat nyertünk a százezres tanfolyamokkal. Ez esetben inkább az online marketingesek között érdemes keresni egy megfelelő szakit, aki megcsinálja a számunkra fontos elemzéseket, stratégiát gyárt és kezeli a folyamatokat. Ha ezt választjuk, mindenképp mérni kell az eredményt: megéri-e havonta 50-200 ezer forintot költeni, visszajön-e a befektetés. Let's block ads! (Why?) Forrás...