Hatalmas a kereslet Csan Hon-meng séf szójaszószos pirított csirkéje után, ráadásul egy tányér 2 szingapúri dollárba, azaz háromszáz forintba kerül. A séf hamarosan hét további üzletet nyit Thaiföldön és Tajvanon, de vállalkozását más országokra is szeretné kiterjeszteni. A szingapúri Chinatown szívében, egy apró, 5 négyzetméternyi bódéban kezdte el árulni Csan Hon-meng a szójaszószos csirkéjét, de mióta tavaly megkapta a világ egyik legelismertebb élelmiszer-útmutatójától a Michelin-csillagot, a vállalkozás szárnyal. Csan az elmúlt nyolc évben 2 szingapúri dollárért árulta a menüjét. Üzleti partnerével közösen hét új üzletet nyitott meg eddig Thaiföldön és Tajvanon, de év végéig egy Melbourne-i étterembe is belevágnak. Csan Hon-meng szingapúri étterme előtt Forrás: AFP/Roslan Rahman Chan szeretné, ha étterme lenne Ázsia válasza a KFC gyorsétteremlánc terjeszkedésére. Minden országban szeretnék egy éttermet nyitni, hogy mindenki megkóstolhassa a szójaszószos csirkét" – mondta a CNBC-nek, hozzátéve, hogy azt szeretné, hogy az embereknek legyen lehetőségük autentikus ázsiai Michelin-csillagos ételeket kóstolni. Csan gyors növekedést ért el a Hersing Culinary szingapúri székhelyű vállalat segítségével, ami a hongkongi Michelin-csillagos Tims Wan étterem partnere is. A hongkongi étterem terjeszkedése mutatja egyébként a Michelin minősítés marketingerejét – hatalmas sikereket ért el, és világszerte több mint 40 üzlettel bővült, az első New York-i étterem például tavaly decemberben nyílt meg. Csan Hon-meng Forrás: AFP/Roslan Rahman Csan elmesélte, hogy rengeteg cég és étterem kereste őt fel, miután megkapta a csillagot tavaly, sőt volt olyan, amely több millió dollárt kínált a receptjéért. Számos szingapúri székhelyű szakács adta már el a receptjét, miután népszerűek lettek. De Csan úgy döntött, inkább a Hersing Culinaryval dolgozik tovább, és kiterjeszti üzletét, de továbbra is alacsonyan tartja az árakat. A nagy népszerűség azt eredményezte, hogy tömegek rohamozták meg a bódéját, ezért kénytelen volt változtatni az üzleti stratégiáján. Meg kellet változtatnom az üzleti modellemet, hogy a vásárlóimnak ne kelljen órákig várakozniuk, csak azért, hogy ehessenek" – nyilatkozta Csan, majd hozzátette, hogy volt olyan, mikor négy vagy öt órát álltak sorba nála az emberek. A séf ételkészítés közben Forrás: AFP/Roslan Rahman A Hersing 1 millió szingapúri dollárt (195 millió forint) fektetett abba, hogy már egy klimatizált helyiségben szolgálják ki a vendégeket a korábbi 5 négyzetméteres bódé helyett. Az új étterem árai is megváltoztak némileg, a szójaszószos csirke rizzsel 3,8 szingapúri dollárra (740 forint) emelkedett. A CNBC-nek azt nyilatkozta, hogy 50 százalékos részesedéssel rendelkezik az első étterem bevételéből, valamint 10 százalékos részesedéssel minden későbbi étteremből. Csan azt mondta, élvezi az új üzleti tapasztalatokat, amelyeket az irányítás és betanítások során szerzett. Bár érez némi nyomást, amióta kibővült az üzlete, de sikerült megőriznie az ételek minőségét, és sikeresen megvédte Michelin-csillagát. KAPCSOLÓDÓ CIKKEK Let's block ads! (Why?) Forrás...