Tudomány Minden ellenfelét legyőzte pókerben a mesterséges intelligencia

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2017. március 04..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    Minden ellenfelét legyőzte pókerben egy új számítógépes program, amelyet a kanadai Albertai Egyetem és a prágai Károly Egyetem kutatói fejlesztettek ki. Az új szoftver az emberi intuíció szimulálására is képes.

    Hivatásos pókerjátékosokat vert meg sorra


    Mint arról a Science című tudományos folyóiratban beszámolnak, a Deepstack nevű szoftver mintegy harminc kiváló, a Nemzetközi Pókerszövetség által kiválasztott hivatásos pókerjátékost vert meg egy négy hétig tartó decemberi bajnokságon, amelyen a kártyajáték egyik legbonyolultabb változatát, a No Limit Texas Hold'em-et játszották.

    [​IMG]

    A mesterséges intelligencia fejlesztése újabb mérföldkőhöz érkezett

    Forrás: C.Warner Br/Everett/Rex

    A tudományos közlemény szerint a mesterséges intelligencia

    a tipikus emberi tulajdonságnak számító intuíció egyfajta verziójának köszönhette győzelmét.

    "A szoftver azáltal győzött, hogy betöltötte a rést az úgynevezett tökéletesen informált játékok (dáma, sakk, gó) és a tökéletlen információjú játékok (mint amilyen a póker) között" - olvasható a beszámolóban.

    A póker volt eddig a mesterséges intelligencia legnagyobb kihívása


    A "tökéletesen informált játékokban" minden játékos tud mindent arról, ami a játszmában a döntéshozatal előtt történt.

    [​IMG]

    Az új szoftver sorba győzte le a hivatásos pókerjátékosokat

    Brandhuber Photo

    Ezekkel ellentétben a pókerben a logika és a megérzés egyvelegére van szükség,

    mert a legtöbb esetben a játékos nem tudja, hogy mi lesz ellenfele következő lépése. A kanadai és a cseh tudósok szerint a Deepstack kifejlesztett egyfajta intuíciót, és azt tovább finomította azáltal, hogy elmélyült tanulással minden döntésnél kiigazította a stratégiát.

    [​IMG]

    A póker nyerő hagyományosan a mesterséges intelligencia nagy kihívása

    Forrás: University of Alberta

    A póker hagyományosan a mesterséges intelligencia nagy kihívása,

    mert a résztvevők nem ugyanabból a perspektívából látják a dolgokat, és nem ugyanazokkal az információkkal rendelkeznek - mutatott rá Michael Bowling, a kutatás vezetője.

    Konkrét helyzetekre határozza meg a stratégiát


    A Deepstack a folyamatos megoldás nevű technikán alapul, amelynél a program konkrét helyzetekre határozza meg a stratégiát, nem kényszerül tekintetbe venni a játszma egészét. "Minden helyzet egy mini pókerjáték.

    Egy nagy pókerjáték megoldása helyett e kicsi pókerjátékok millióit oldja meg.

    E megoldások mindegyike hozzájárul ahhoz, hogy a rendszer javítson intuícióján, és összességében megértse, miként működik egy pókerjáték" - magyarázta Bowling.

    [​IMG]

    Greg "Fossilman" Raymer, póker-világbajnok. Az új fejlesztésnek köszönhetően, a mesterséges intelligencia képes az intuíció szimulálására

    Forrás: Getty Images/AFP/Ethan Miller

    Átlagosan három másodpercre van szüksége a szoftvernek egy-egy döntéshez.

    Az Albertai Egyetemen 2006 óta dolgoznak pókerszoftveren.

    2008-ra kifejlesztették a Polaris programot, amely már ért el némi sikert az emberi pókerjátékosokkal szemben, végül 2015-re elkészült a Cepheus, amely hibátlanul játszotta a póker népszerű verzióját, a Texas Hold'em-et.

    Nagy lehetőségek a játékelméletben


    A játékelméleten alapuló eredményeknek számos terület vehetik hasznát.. A játékelmélet a matematika olyan, más tudományágakhoz nehezen besorolható interdiszciplináris ága, amely azt vizsgálja, hogy olyan helyzetekben, amikor minden résztvevő lehetséges döntését befolyásolhatja a többi résztvevő döntése, mi a racionális döntés.

    [​IMG]

    A mesterséges intelligencia alkalmazása előtt hatalmas lehetőségek nyílnak meg

    Forrás: Origo

    A játékelmélet alapjait a magyar származású világhírű tudós, Neumann János fektette le 1928-ban

    megjelent munkájában. Az elméletet jelentősen továbbfejlesztette az 1944-ben megjelent, és Oskar Morgenstern matematikus-közgazdásszal közösen publikált „The Theory of Games and Economic Behavior" című művében.

    [​IMG]

    Neumann János az egyetemes valamint a hazai tudomány- és technikatörténet egyik legnagyobb alakja, a játékelmélet megalapozója

    Forrás: Princeton.edu

    A játékelmélet leginkább a matematikát, a közgazdaságtudományt, a szociológiát illetve a számítástechnikát érinti, de komolyan merít belőle a mesterségesinetlligencia-kutatás is. A játékelmélet továbbfejlesztésében végzett tevékenységének elismeréseként 1994-ben Harsányi János magyar származású közgazdász - megosztva - elnyerte a közgazdasági Nobel-díjat.

    KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...