Kultúr Mindenkit Lenyomott A Rising Star, Teljes Érdektelenségbe Fulladt A Dal.

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' nonoka hozta létre. Ekkor: 2015. február 16..

  1. nonoka /

    Csatlakozott:
    2011. január 02.
    Hozzászólások:
    27,115
    Kapott lájkok:
    2,448
    Beküldött adatlapok:
    0
    Nem:
    A tehetségkutató utolsó adása megnyerte a TV2-nek a szombati főműsoridőt, az eurovíziós dalválasztó viszont egyre kevésbé érdekli a nézőket.


    A tét fokozódása meghozta az elvárható érdeklődést a TV2-nek: a Rising Star vasárnapi döntője a show minden eddigi adásánál nagyságrendekkel nézettebb volt, ezzel nemcsak saját múlt heti rekordját döntötte meg, hanem a hét legnézettebb műsora is lett.

    [​IMG]
    Forrás: Rising Star Facebook

    Alaposan összekapta magát a Rising Star a végére: több mint másfélmillió néző volt kíváncsi a Czibi Norbert – Fehérvári Gábor Alfréd – Péter Srámek – Várhegyi Lucas Palmira döntőre, egészen pontosan 1 542 067 fő. Ez önmagában nem meglepő, hisz a feszültségfokozás általában jót tesz a nézettségnek, épp ezért érdekes, hogy visszanézve az X-Faktor pár héttel korábbi döntőjének adataira, azt látjuk, hogy az RTL évek óta bejáratott show-jának utolsó adása lényegesen kisebb érdeklődést generált: a december 21-i döntőt a Rising Star másfélmilliós nézőszámához képest kétszázezerrel kevesebben, „mindössze” 1,3 millióan nézték.

    A TV2 tehetségkutatója már múlt héten is rekord nézőszámmal futott, tegnap ezt a rekordot sikerült megjavítani, ezzel pedig nemcsak az adott napot nyerte, de az egész heti nézettségi lista élén végzett, mind a teljes lakosság körében, mint a 18-49-es célcsoportban. Ugyanakkor az is tény, hogy az RTL Klub is csak félgőzzel próbálkozott: ott is sejthették, hogy nem érdemes egy ilyen alkalommal ellőni komolyabb puskaport, így egy középkategóriás vígjátékot vetettek be a Rising Star törzsideje ellen. A tehetségkutató utolsó órájával egy időben kezdődő Eredet elhozhatott volna nagyobb közönségarányt is, de láthatóan még egy ekkora kultfilm sem tudta reálisan felvenni a versenyt a döntővel.

    [​IMG]
    Forrás: Instagram

    Valószínűleg inkább a profi licencben és a versenyzők körül hetek alatt felépített rajongóbázisnak köszönhető a siker, mert hogy nem magát a zenés tehetségkutató műfaját szerette meg a magyar tévénéző közönség, az elég gyanús, ha rápillantunk a közmédia eurovíziós megacastingjának adataira. A Dal ugyanis most sem tudott említésre méltó közönségarányt produkálni, a fiatalabb korosztály egyértelműen nem érdekelte túlzottan (a 18-49 korcsoportban 9,4%-os közönségarányt produkált), de a teljes lakosság körében hozott 14,2%-os share-rel sem tudta megelőzni az RTL Klubon hihetetlen stílusérzékkel műsorra tűzött Valentin-nap című romkomot, mely 17,3%-on futott a teljes lakosság körében. A Dal ilyen formán még csak a heti TOP50-es nézettségi listára sem fért fel. Talán majd a döntőn sikerül.
    Mindenkit lenyomott a Rising Star, teljes érdektelenségbe fulladt A Dal - tv24.hu