Újfajta reklámokat vezetnek be YouTube-on, a hat másodperces videókat nem lehet majd átugrani. Májustól kezdve olyan hat másodperces reklámokat is láthatnak a netezők YouTube-on, amelyeket nem lehet átugrani – jelentette be a Google az Adwords blogján. Az újfajta „bumper” reklámok az eddigiekhez hasonlóan a videók elé fognak beékelődni. Rövidebbek lesznek az eddig látott, hagyományos videóknál, de a felhasználónak muszáj lesz megvárnia annak végét. Jelenleg jellemzően fél perces reklámvideókat láthatunk, ezeket öt másodperc után át lehet ugrani. A cég a „haiku” kifejezéssel próbálta vonzóbbá tenni a dolgot a netezők szemében. (A haiku a japán költészet egyik jellegzetes versformája, háromsoros, 17 szótagból álló rövidke vers.) A bumper hirdetésekre úgy gondolunk, mint a videós hirdetések haikujára, és kíváncsiak vagyunk, hogy a kreatívok mit fognak belőle kihozni”- mondta a cég blogposztjában. Nem lehet átugorni az újfajta reklámot, de csak hat másodpercig tart Fotó: Origo A reklámkészítőknek ezzel együtt feladja a leckét, hogy tömör, lényegretörő és hatásos reklámokat készítsenek. A cég felmérése szerint a 18-49 közötti korosztály fele mobilon fogyaszt videót, erre a platformra szánják az új, rövidebb formátumot. Forrás: http://www.origo.hu/techbazis/20160428-muszaj-lesz-vegigneznunk-a-reklamokat-youtubeon.html