PS4 Pro – Kerülő úton a jobb megjelenítés felé

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2018. február 12..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    [​IMG]
    • Már bétateszt alatt áll a PS4 Pro 5.5-ös firmware
    • Ebben jelenik meg a supersampling opció
    • Ezzel a játékok azt hiszik, hogy 4K-s kijelzőn futnak
    • A funkció nem minden játéknál működik kielégítően

    Szépek és jók ezek a 4K-s konzolok, vagyis a PS4 Pro és az Xbox One X, de az ember nem sokat ér a nagyobb teljesítménnyel, ha nincs hozzájuk 4K-s televíziója. A Sony most ezen próbál meg változtatni a bétatesztelés alatt álló 5.5-ös firmware-ral, amellyel úgyszólván megkerülik ezt a problematikát.


    Ebben ugyanis benne lesz egy supersampling néven futó opció, amely elhiteti a játékokkal, hogy 4K-s tévén futnak, és a PS4 Pro így skálázza le a képet 1080p-re. Ez persze az elmélet, ami elsőre jól hangzik, de a Digital Foundry tesztje után már elmondható, hogy nem minden játéknál működik ez olyan jól.

    A Call of Duty: Black Ops 3 esetében például így gyatrább a framrate, míg í Rocket League-nél a supersampling bekapcsolásával lemondhatunk ambient occlusion és motion blur effektekről. Ráadásul a szebb kép sem érhető mindig tetten, példának okáért a Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain esetében, mert ez a játék nem 2160p, hanem csak 1440p-ben renderel, így viszont nem érvényesül a supersampling.


    Persze azért olyan játékok is akadnak, aminél megéri ezt a lehetőséget bekapcsolni, ilyen a lenti videóban is látható FIFA 18 és az Assassin's Creed: The Ezio Collection.


    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...