Retroguru - Neverwinter Nights

A témát ebben részben 'Hírek a játékok világából' Raptor hozta létre. Ekkor: 2018. február 06..

  1. Raptor /

    Csatlakozott:
    2012. június 09.
    Hozzászólások:
    11,489
    Kapott lájkok:
    103
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    valahol
    Lakhely :
    A főld nevü bolygón
    Múltidézésünkben a keményvonalas szerepjátékok egyik kiemelkedő darabja, a Bioware klasszikusa, a Neverwinter Nights kerül terítékre.


    Az ezredfordulón számos álmatlan éjszakát köszönhettünk a városnak, ahol sosincs tél - baj és összeesküvés viszont annál több. A Bioware fejlesztésében készült Neverwinter Nights első része ízig-vérig keményvonalas szerepjáték, mely hamar elengedi a kezünket és egy hosszú, szövevényes kalandra küld. Utunkat színes karakterek és fantáziadús küldetések szegélyezik, ahogy az - egyébként számos másik játéknak is otthont adó - Forgotten Realms világában keresztbe-kasul bejárjuk Faerun partjait.

    Ahol nincsen tél


    A Neverwinter Nights a Dungeons & Dragons asztali szerepjáték harmadik kiadású szabályrendszerére épít, mely amellett, hogy igen összetett, igen nagy szabadságot is biztosít karakterünk fejlesztésére. Előzetesen azért nem árt kicsit képbe kerülni vele, mert nem kifejezetten egyszerű: a tulajdonságok és képességek, azaz karakterünk fejlesztését érdemes előre eltervezni, hogy a lehető legjobban kihasználhassuk erősségeinket és minimalizáljuk hiányosságainkat. A fennmaradó lyukak betömésére pedig felvehetünk egy társat, akikből akad szép számmal, természetesen mindegyikük saját történetszállal és küldetésekkel ad hozzá a játékhoz.

    [​IMG]

    Mely történet eléggé sablonosan kezdődik: Neverwinter városát egy titokzatos ragály sújtja, melynek következtében eluralkodik a káosz, a mi dolgunk pedig az ellenszer hozzávalóinak megszerzése. Legalábbis kezdetben, mert ahogy az lenni szokott, nem ilyen egyszerű a képlet. Annak kiderítése, hogy kik állnak a háttérben és miért éppen itt és most csapnak le, már jóval fordulatosabb.

    Véget nem érő történet


    Egy masszív, négy fejezeten át húzódó kampánnyal és még több kiegészítővel, vagy ahogy itt hívják: modullal hosszú időre leköthetjük magunkat. Ez utóbbiakat a játék mellé kiadott Aurora eszközkészlettel és kis hozzáértéssel akár magunk is összehozhatjuk, hogy akár többjátékos, akár szóló módban nekiveselkedhessünk. Ha már így szóba hoztam, az Aurora nem csak egyszerű pályaszerkesztő, hanem egy igen összetett modderkészlet, mellyel a játék szinte minden eleme testre szabható: a kalandok mellett új fajok, karakterosztályok, varázslatok ültethetők a játékba.

    [​IMG]

    Mára több, mint ezer rajongói-, és féltucat úgynevezett prémium modul áll rendelkezésre. Ez utóbbiak 2004-ben indultak útjukra, a BioWare online boltjával együtt, ahol pénzen vagy BioWare pontokon válthatjuk meg őket. Kicsit csorbítja a fényüket, hogy annak ellenére, hogy egy részükben csak egyjátékos tartalomról van szó, folyamatos internetkapcsolatot igényel a futtatásuk, a Kingmaker kivételével. 2006-ig összesen hat (Kingmaker, ShadowGuard, Witch's Wake, Pirates of the Sword Coast, Infinite Dungeons, Wyvern Crown of Cormyr) jelent meg, mielőtt a Bioware felhagyott volna fejlesztésükkel.

    Persze nem csak ezek a kisebb-nagyobb kalandok, hanem két teljes értékű kiegészítő, a Shadows of Undrentide és az ennek folytatásaként szolgáló Hordes of the Underdark további álamtalan éjszakákat biztosíthat.

    [​IMG]

    Hagyatéki eljárás


    Az emlegetett Aurora játékmotor rugalmasságát és skálázhatóságát jól jelzi, hogy a Star Wars: Knights of the Old Republic és folytatása ennek továbbfejlesztett változatát használta. A Dragon Age: Origins tervezési szakaszában is ezen próbálták ki az új ötleteket, vázlatolták föl a pályákat. Sőt, hogy még egyet mondjak: a The Witcher motorjának alapjául is az Aurora szolgált.

    A számozott folytatást viszont már nem a Bioware, hanem az Obsidian Entertainment hegesztette, mivel fejlesztőcsapatot akkor teljesen lekötötte a Mass Effect és Dragon Age: Origins. Az Obsidian hozta a szintet, sőt személy szerint úgy vélem, meg is ugrotta azt pár arasszal (bár a technikai része hagyott némi kívánnivalót maga után), majd három kiegészítővel is megörvendeztette a nagyérdeműt.

    [​IMG]

    Repetát kérek


    Az egyetlen szívfájdalmam, hogy a Forgotten Realms világát - ironikus módon - már egy ideje elfelejthetik az egyjátékos kalandra vágyók. Igen, ott van a Neverwinter, de az egy MMO, és A Sword Coast Legends névre hallgató szörnyszülöttet jobb elkerülni. Jó lenne újra ráereszteni a nagyokat (Obsidian, BioWare, inXile, csak hogy pár jelöltet mondjak), hogy az Enhanced edition-ön kívül legyen még egy esélyem arra, hogy ismét ellátogathassak a városba, ahol sosincs tél.


    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...