Filmklub Tompa karddal vágták át a szamurájt az első animé filmben

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' macseklany hozta létre. Ekkor: 2017. október 29..

  1. macseklany / Tulajdonos Vezetőségi tag

    Csatlakozott:
    2014. október 31.
    Hozzászólások:
    78,957
    Kapott lájkok:
    4,637
    Beküldött adatlapok:
    0
    Hangjelzés a Chaten:
    nem
    [​IMG]

    A 30. Tokiói Nemzetközi Filmfesztivál Hara Keicsi animerendező pályafutását és a százéves japán animét ünnepli.


    A Tokiói Nemzetközi Filmfesztivál 2014 óta szentel külön figyelmet az animációs filmeknek. Eddig olyan neves japán animációs filmrendezők életművét idézték fel, mint Osi Mamoru, Anno Hideaki és Haszoda Mamoru. A szerdán kezdődött mustrán ezúttal Hara Keicsi pályafutásának legfontosabb állomásait mutatják be - számolt be róla a The Hollywood Reporter.


    Hara karrierje a nyolcvanas évek elején indult, az 1990-es és 2000-es években a Crayon Shin-chan című nagy sikerű, gyerekeknek szóló animesorozaton dolgozott. Kappa no ku to nacu jaszumi című animéje 2007-ben a legjobb forgatókönyv díját kapta Tokióban, 2010-ben pedig a Karafuru (Színes) című filmje keltett figyelmet, amely a tinédzserkori öngyilkosság témáját vizsgálta. A nemzetközi áttörést két éve, a Hokuszai kisasszony című animációs filmjével érte el, amelyet több filmmustra is díjazott.


    A tokiói filmfesztiválon idén a japán anime centenáriumát is ünneplik. Száz évvel ezelőtt, 1917 júniusában jelent meg a Namakura Gatana című kétperces, néma animációs film. A Koucsi Junicsi rendezésében készült alkotás egy szamurájról szól, akit egy tompa karddal vernek át vásárláskor. Ezt a produkciót tartják a legrégebbi ismert japán animációs filmnek.

    A következő száz évben az anime 16 milliárd dolláros üzletággá fejlődött, és világszerte hatalmas közönsége lett. Sikere ellenére sok alkotója, köztük Hara is úgy véli, hogy a műfaj még mindig nem kapja meg azt a megbecsülést Japánban, amit megérdemelne.

    A rendező a hollywoodi szaklapnak elmondta: furcsának érzi, hogy miközben Japán anime-nagyhatalom, a tokiói filmfesztivál harminc éve alatt egyszer sem szerepelt a versenyfilmek között anime, holott más nemzetközi filmfesztiválokon van erre példa: Mijazaki Hajao Chihiro Szellemországban című filmje 2002-ben elnyerte az Arany Medvét a Berlinalén.Az animével kapcsolatban sokáig tartotta magát az a nézet, hogy gyerekeknek szól, és nem kezelték egyenrangúan a játékfilmekkel. Ez ma már némiképp megváltozott - mondta a rendező. Hozzátette: olyan animéket akar készíteni, amelyek saját jogukon vívják ki a helyüket a játékfilmek mellett.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...