Múlt héten robbant ki a magyar dinnyeháború, miután a Tesco egyik napról a másikra 250 forintról 99 forintra csökkentette a dinnye kilónkénti árát. Most további áruházak mentek be a bűvös szint alá, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) ezért nem kampányol ezeken a helyszíneken. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara csak azoknál az áruházláncoknál áll a dinnye fogyasztásösztönző kampány mellé, amelyek most, a szezon elején nem csökkentették kilogrammonként 100 forint alá a dinnye fogyasztói árát. Sajnálatos módon a Tesco botrányos dinnyeakciózásához más áruházláncok is csatlakoznak, további súlyos károkat okozva ezzel az amúgy is nehéz helyzetben lévő termelőknek - írja közleményében a kamara. A NAK szerint a héten több áruház is irreálisan alacsony áron kínálja a dinnyét; a Penny 89 forintért, az ALDI 95 forintért, a Lidl pedig 99 forintért hirdeti reklámújságaiban a dinnye kilónkénti fogyasztói árát. Késhegyen táncolnak a dinnyeárak Fotó: Marton Szilvia Teszik ezt azok ellenére, hogy az árleverő akciók lenyomják a termelői árakat, kihatással vannak az exportpiacokra, ezáltal ellehetetlenítik a termelőket, és veszélyeztetik a hazai dinnyeágazat jövőjét. Miért rossz a 100 forintos dinnye? Általánosságban a bruttó fogyasztói ár 25-30 százaléka a dinnye nettó felvásárlási ára. Könnyen belátható, hogy a 100 Ft/kg alatti fogyasztói árnál a termelők súlyos veszteséggel tudják csak értékesíteni a dinnyét, hiszen az önköltség 40 Ft/kg körül alakul. A NAK részvételével múlt héten indult el a dinnye fogyasztásösztönző kampány, hét áruházlánc (ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, Tesco) részvételével. A NAK a kialakult helyzet miatt azt a döntést hozta, hogy bojkottálja a kóstoltatási kampányt azokban az áruházláncokban, amelyek a szezon elején 100 Ft/kg-os ár alatt kínálják a dinnyét. Ez azt jelenti, hogy csak három áruházláncban, az Auchanban, a CBA-ban és a SPAR-ban áll a promóciós program mellé a kamara. Let's block ads! (Why?) Forrás...