Gazdaság Tovább tart a dinnyebalhé, kiakadt a kamara

A témát ebben részben 'Hírek a Nagyvilágból' Mézga hozta létre. Ekkor: 2017. július 12..

  1. Mézga / nem lopott :D

    Csatlakozott:
    2016. május 10.
    Hozzászólások:
    16,667
    Kapott lájkok:
    5
    Beküldött adatlapok:
    0
    Múlt héten robbant ki a magyar dinnyeháború, miután a Tesco egyik napról a másikra 250 forintról 99 forintra csökkentette a dinnye kilónkénti árát. Most további áruházak mentek be a bűvös szint alá, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) ezért nem kampányol ezeken a helyszíneken.


    A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara csak azoknál az áruházláncoknál áll a dinnye fogyasztásösztönző kampány mellé, amelyek most, a szezon elején nem csökkentették kilogrammonként 100 forint alá a dinnye fogyasztói árát.

    Sajnálatos módon a Tesco botrányos dinnyeakciózásához más áruházláncok is csatlakoznak, további súlyos károkat okozva ezzel az amúgy is nehéz helyzetben lévő termelőknek

    - írja közleményében a kamara.

    A NAK szerint a héten több áruház is irreálisan alacsony áron kínálja a dinnyét;

    a Penny 89 forintért, az ALDI 95 forintért, a Lidl pedig 99 forintért hirdeti reklámújságaiban a dinnye kilónkénti fogyasztói árát.

    [​IMG]

    Késhegyen táncolnak a dinnyeárak

    Fotó: Marton Szilvia

    Teszik ezt azok ellenére, hogy az árleverő akciók lenyomják a termelői árakat, kihatással vannak az exportpiacokra, ezáltal ellehetetlenítik a termelőket, és veszélyeztetik a hazai dinnyeágazat jövőjét.


    Miért rossz a 100 forintos dinnye?

    Általánosságban a bruttó fogyasztói ár 25-30 százaléka a dinnye nettó felvásárlási ára. Könnyen belátható, hogy a 100 Ft/kg alatti fogyasztói árnál a termelők súlyos veszteséggel tudják csak értékesíteni a dinnyét, hiszen az önköltség 40 Ft/kg körül alakul.

    A NAK részvételével múlt héten indult el a dinnye fogyasztásösztönző kampány, hét áruházlánc (ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, Tesco) részvételével. A NAK a kialakult helyzet miatt azt a döntést hozta, hogy bojkottálja a kóstoltatási kampányt azokban az áruházláncokban, amelyek a szezon elején 100 Ft/kg-os ár alatt kínálják a dinnyét.

    Ez azt jelenti, hogy csak három áruházláncban, az Auchanban, a CBA-ban és a SPAR-ban áll a promóciós program mellé a kamara.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...