Túraautó után helikoptert vezethet a legfiatalabb magyar pilóta

A témát ebben részben 'Sport Hírek!' drogba № hozta létre. Ekkor: 2017. november 30..

  1. drogba № /

    Csatlakozott:
    2010. augusztus 29.
    Hozzászólások:
    19,281
    Kapott lájkok:
    33
    Beküldött adatlapok:
    0
    Foglalkozás:
    Pincér
    Alig hogy véget ért a szezon, újabb hatalmas feladatok előtt áll Keszthelyi Vivien, a nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb magyar túraautó-versenyzője, ugyanis a napokban szerzi meg az autóvezetői jogosítványát, hamarosan pedig helikoptervezetői vizsgát is tesz.


    A 16 éves pilóta gőzerővel készül vizsgáira és a következő szezonra, s bár a hivatalos bejelentésre ugyan még várni kell, az már biztos, hogy az ifjú versenyzőnek jövőre a felkészülése során következő lépcsőt jelentő rendkívüli kihívások miatt előreláthatólag sokkal többet kell majd utaznia.

    Többek között ezért is döntött úgy az egyik támogatója, a világ egyik legnagyobb repülőgép-, és helikoptergyártó cége, az Airbus, hogy segítségével Keszthelyi Vivien megszerzi a szükséges szakszolgálati engedélyt. Az autósportban számos példát lehet találni hasonlóra, mivel a pilótáknak rendkívül sokat kell utazniuk, akár országukon belül is, így például a négyszeres Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton, vagy a Red Bull korábbi klasszisa, Mark Webber is rendelkezik jogosítvánnyal helikopterre. Vivient a FLY4LESS légiszolgáltató Kft. képző szervezete cég készíti fel.

    [​IMG]

    Keszthelyi Vivien hamarosan helikoptervezetői vizsgát is tesz

    Forrás: SpeedLight Photo Agency/Murányi Gábor

    Keszthelyi Vivien először egy speciális repülési orvosi vizsgálaton vesz majd részt, elméleti képzése 136 órát vesz igénybe, ez idő alatt kilenc témakört érintenek: repüléselméletet, azaz aerodinamikai ismereteket sajátít el, meteorológiai képzést kap, amely során többek között megtanulja a repülési időjárás-jelentő táviratok megfejtését. E mellett légi jogi alapismereteket, illetve légi kommunikációt tanul majd, típusismeret, szerkezettan és motortani, légi üzemeltetési ismereteket és számos további fontos repülős szakmai témát fog a képzés során részletesen megismerni. Utóbbiak azért is rendkívül lényegesek, mert a későbbiekben a helikoptert egypilótás üzemeltetésben fogja használni, ami azt jelenti, hogy Vivien lesz a helikopter Pilot in-command (PIC), azaz parancsnok pilótája is egy személyben.

    Az elméletet követően igazolt repülési gyakorlat szükséges, majd sikeres vizsga jelenti a szakszolgálati engedély megszerzését. Ezt követően a növendék pilótából képesített magánpilóta lesz, aki repülhet már a helikopterek között magasabb szintű, gázturbinás EC120B Airbus Helicopter típussal.

    [​IMG]

    Az autósportban nem szokatlan, hogy egy pilóta rendelkezik jogosítvánnyal helikopterre is

    Forrás: SpeedLight Photo Agency/Murányi Gábor

    A sikeres vizsgát követően amellett, hogy autóversenyző, egyben Magyarország legfiatalabb női helikopter-pilótája is lesz. Ez a párosítás vélhetően a világon egyedüli a fiatal női sportolók között.

    Keszthelyi Vivien eddigi pályafutása során, 2013 és 2016 között 60 versenyből 60 dobogós helyezést ért el, tavaly a -3500 cm3 túraautó kategória országos bajnoka volt, idén pedig az Audi Sport TT Cup versenyzőjeként a nemzetközi versenysorozatok történetének legfiatalabb magyar pontszerzője lett. A töretlen fejlődés érdekében a következő évben is egyre keményebb feladatok állnak majd a még mindig utánpótláskorú Vivien útjába, ezek mind az egyre nehezebb tanulási folyamat részei lesznek. A hivatalos bejelentésre hamarosan sor kerülhet.

    Let's block ads! (Why?)

    Forrás...