Sebastian Vettel Ayrton Sennát és Michael Schumachert üldözi; megszakadt a Mercedes, Nico Rosberg és Nico Hülkenberg nagy sorozata; szárnyaló Toro Rossók, mélyponton Fernando Alonso, peches Pastor Maldonado – az Auto Motor und Sport segítségével összeszedtük a Maláj Nagydíj legérdekesebb statisztikáit! Sebastian Vettel (Fotó: Price / XPB Images) – Sebastian Vettel 40. győzelmét aratta, már csak egy kell ahhoz, hogy utolérje a 41. győzelmet számláló Ayrton Sennát az örökranglistán. – A négyszeres bajnok 68. dobogós helyezését szerezte, amivel utolérte Rubens Barrichellót. – Vettel 40. győzelme a német 141. versenyén született meg – hasonló mérleggel bírt Michael Schumacher is. A ferraris előd 141. versenyén (2000, Monza) 41. győzelmét aratta. Vettelnek nem lesz könnyű dolga, ha le akarja hagyni őt: Schumi a 142. és a 146. futama között minden alkalommal diadalmaskodott… – Malajziai mérlegét tekintve viszont Vettel már lehagyta a hétszeres bajnokot: 4. sepangi sikerét aratta, míg Schumachernek csak három van – ennél többet senki sem számlál Malajziában. – Vettel az 5. német versenyző a Ferrarinál: előtte Michael Schumacher, Wolfgang von Trips, Kurt Adolf, valamint Hans Stuck versenyzett a pirosakkal – A mostani volt a Ferrari történetének 75. német győzelme. Vettel előtt Schumacher nyert 72-szer az olaszokkal, rajta kívül pedig még Von Trips diadalmaskodott 2 alkalommal. – A mostani volt a Ferrari 682. dobogós helyezése és 222. győzelme az F1-ben. Nyerniük utoljára 34 futammal ezelőtt sikerült. Akkor Fernando Alonso győzött, a 2013-as Spanyol Nagydíjon. – Utoljára a 2008-as Olasz Nagydíjon hallhattuk egymás után a német és az olasz himnuszt – akkor is Vettelnek szólt, aki még a Toro Rosso versenyzője volt. – Két éve nem állt az első rajtsorban Ferrari – utoljára a 2013-as Maláj Nagydíjon Felipe Massát láthattuk ennyire előkelő rajtpozícióban. – A Ferrari a nyeretlenül zárt 2014-es évben mindössze 32 kör erejéig vezetett a versenyeken. Idén Vettel máris túlszárnyalta ezt malajziai 46 fordulójával. A német egy éve egyetlen kört fejezett be a mezőny élén a Red Bull-lal. – Míg Vettelnek a 40. győzelmét, Lewis Hamiltonnak a 40. pole pozícióját hozta a malajziai hétvége. – A 2014-es Osztrák Nagydíj óta most először szorult ki az első rajtsorból Nico Rosberg. – Megszakadt a Mercedes 8 futam óta tartó győzelmi sorozata. Ezzel egyelőre le kell mondaniuk a rekorddöntésről. A legtöbb győzelmet sorozatban a McLaren aratta 1988-ban – akkor Ayrton Senna és Alain Prost zsinórban 11-szer nem talált legyőzőre. – Hamilton sorozatban 9-edszer állt dobogón – erre pályafutása során eddig csak egyszer volt példa, még a 2007-es évben, karrierje első 9 versenyén. – A Mercedes sorozatban 21. alkalommal állt dobogóra. A rekordtól még messze vannak: a Ferrari 1999 és 2002 között 53-szor ünnepelt. – Max Verstappen 17 évesen és 184 naposan minden idők legfiatalabb pontszerzője lett. A rangsorban második Danyiil Kvjat majdnem két és fél évvel idősebb volt nála első pontszerzésekor. A harmadik helyen egyébként szintén egy Toro Rosso-versenyző, Jaime Alguersuari áll. – Raffaele Marciello volt a 100. olasz, aki szerepelt egy nagydíjhétvégén. A Sauber tesztversenyzője pénteken kapott egy szabadedzést. 2011 óta nem láthattunk olasz versenyzőt F1-es futamon indulni. – Valtteri Bottas az első versenyző, akinek 12 hónap elteltével törlődtek büntetőpontjai. A finn múlt évben az időmérő edzést követően kapott két egységet, miután feltartotta egyik ellenfelét. – Marcus Ericsson az első svéd az 1987-es Ausztrál Nagydíj óta, aki a legjobb tízből rajtolt egy versenyen. Akkor Stefan Johansson vágott neki ilyen előkelő helyről a versenynek. – Mindössze a 4. alkalom volt a mostani volt, amikor mindkét Toro Rosso legyőzte egy versenyen a két Red Bullt. Utoljára ilyet a 2008-as évben láthattunk, a Belga Nagydíjon. Ezt megelőzően ugyanezen év Magyar Nagydíján, valamint a 2007-es Kínai Nagydíjon fordult elő hasonló. – Pastor Maldonado eddig mind az öt F1-es szezonját két kieséssel nyitotta. 2012-ben valójában mindkét versenyen minősítették, ám a kockás zászlót egyik alkalommal sem látta meg. Malajziában eddig minden alkalommal technikai hiba miatt adta fel a küzdelmet. – Amióta az első 10 helyezet kap pontot, a mostani mindössze a negyedik alkalom volt, amikor az egységeken csak öt istálló osztozott. Korábban a 2010-es Kínai Nagydíjon, a 2010-es Német Nagydíjon, valamint a tavalyi bahreini futamon láttunk hasonlót. – Nagy ünnepnap volt a vasárnap Olaszországban: a Ferrari diadala mellett Valentino Rossi is nyerni tudott a MotoGP katari futamán. Utoljára 2007 szeptemberében fordult elő, hogy a Doktor egy napon ünnepelt egy Ferrari-versenyzővel – akkor Kimi Räikkönen Belgiumban, ő pedig Portugáliában diadalmaskodott. – Utoljára a 2009-es Japán Nagydíjon láttunk 19 rajtolót. – Daniel Ricciardo idén szerezte első pontját Malajziában. – Nico Hülkenberg eddigi valamennyi sepangi versenyén pontot szerzett. Ezúttal viszont csak 14.-ként ért célba. – Fernando Alonso a 2009-es Abu-dzabi Nagydíj óta most először búcsúzott a Q1-ben száraz pályán rendezett időmérő edzésen (amikor kiesett, még nem esett az eső). http://www.telesport.hu/2015/04/04/vettel-schumacher-es-senna-sarkaban-sepangi-statisztikak-erdekessegek/